Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Re: Marceltal, bergen rond Bergheim

Gestart door lucdiels zaterdag 25 juli 2015, 10:32:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Tx Harald  :thumbup:
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Hallo

de operatie is geslaagd en ik ben weer thuis. Nu revalideren.
De treinen staan even op een laag pitje voor de komende weken.

Luc
Re: Marceltal, Schotteren
Spoedig herstel toegewenst!
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Dag Luc,

Ik kom voor het erst op je draadje en ik ben onder de indruk van je filmpje.
Ik ga je volgen.

Zorg dat je goed hersteld van je operatie zodat je straks weer met plezier met je baan verder kunt.

Henk
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Luc,

Beterschap gewenst en hopelijk snel weer op de been.

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2012

offline
Re: Marceltal, Schotteren
veel beterschap Luc ,en dat je vlug terug de oude bent;


mvg,
Michel
Re: Marceltal, Schotteren
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Beterschap Luc.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Luc, beterschap en weer snel aan de hobby.

groet
Harald
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Luc, beterschap gewenst.
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Bedankt iedereen voor de "beterschap"-wensen.
Ik moet nu vooral opnieuw leren eten en drinken. Dat neemt even wat tijd om mij aan te passen.

Maar zodra ik kan duik ik de zolder op om station Hohendorf verder aan te kleden.

Mvrg Luc
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Beterschap toegewenst Luc hopelijk voel je je snel weer beter. :thumbup:

Groet Michel
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Beterschap Luc.

En over het ballasten,ik heb ook wel eens geballast zonder te lijmen, bij c rails ligt het er toch naast en korrels vallen niet naar boven, nooit geen problemen gehad met ballast op de rails.
Zolang je de baan niet verplaats gebeurd er weinig met de korrels.

Wel voorzichtig zijn rond wissels met aanbrengen. Korrels wie dan tussen de wisseltongen vallen moet je wegstofzuigen en dan moet je weer opnieuw strooien  :)

Wil je toch alles vastlijmen dan de isolatie niet vastlijmen aan de onderplaat, en zo breed maken dat de lijm in de ballast de onderplaat niet raakt
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Marceltal, Schotteren
Sinds ik een kunstgebit heb, heb ik  opnieuw moeten leren eten, drinken en spreken.
Maar ongetwijfeld heb ik, vergeleken bij jouw operatie, gezwijnd. Sterkte met het herstel.  :thumbup:

Citaat van: Barry1972 op maandag 24 januari 2022, 23:09:47
bij c rails ligt het er toch naast en korrels vallen niet naar boven,
K-rails ballasten ligt anders dan C-rails ballasten. Ik vertrouw daarin iets meer op Haralds tips:

Citaat van: Haradigi op donderdag 22 januari 2015, 11:47:30
Ik gebruik ook geen houtlijm meer voor de scenery (wel b.v. voorstrijk).
Dus beslist geen schroeven of spijkertjes gebruiken.

Zelf koop ik, voor de rails, een potje (dikkere versie) van A*Decor en gebruik voor de ballast en scenery de "voorstrijk" (veel dunner) van de bouwmarkt.

Maar met een beperking. Voorstrijk op kurk en voorstrijk op zachtboard is geen aanrader,
ben ik, hardleers als ik ben, achter gekomen.
Voorstrijk bevat teveel vocht, en dat wordt opgezogen door de ondergrond.
Die gaat daarvan blazen en krom trekken.
Ik gebruik met die ondergrond wél schroefjes, maar dan zo hier en daar, en niet door de rails.

Dus Harolds tips gaan over het materiaal wat hij zelf gebruikt.

Ene Ben toonde ooit een foto van het ballasten van K-rails wissels.
Het betrof een slimme truc. De ballast werd verlijmd op of in de ondergrond onder het wissel, maar dat wissel lag daar los op (het ondergrond materiaal was blauw XPS).

Z'n foto's  staan hier: Ballaste K-Rail wissel (2018), een draadje gestart door loekvanderburg in de rubriek Scenerybouw.
o.a.: een ballast bevattende verdiepte bedding onder de bewegende delen van een wissel:



In dit draadje staat deze foto van de ballast (maar niet het wissel):


Anyway, zo kan de ballastkorrel niet in de bewegende delen komen.

In draadje (Guus,12 maart 2012) zie je die methode ook uitgelegd: Wissels K-rails ballasten.

Bij de buren speelde in 2011 de vraag: maar hoe lijm je dan de ballast vast rond het wissel?
Met schilderstape ...

Schilderstape is geen onverdeeld genoegen bij K-rails wissels, blijkbaar:
Citaat van: froelants op vrijdag 26 februari 2021, 17:16:14
Ik dacht slim te zijn en heb mijn wissels aan de zijkanten en onderkant afgeplakt met schilderstape.

in 2009 op dit forum ging het over de vraag hoe je de ballast vast legt (en weer loshaalt).

Met o.a. deze tip:
Citaat van: Spoorman op donderdag 29 januari 2009, 21:14:23
I.p.v. houtlijm gebruik ik boekbinderslijm van de Pipoos.
Verdunnen 1 deel lijm op 3 delen water met een paar druppels zeepsop
om het vloeien te verbeteren en het blijft elastisch.

En bij de buren hebben ze het gehad over hoe je ballast (van Anita Decor) verwijdert als er iets is fout gegaan: Wissel vastgelijmd na ballasten (2019)

Er valt nog heel wat uit te zoeken ...
Re: Marceltal, Schotteren
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marceltal, Schotteren
 @citaat
Bedankt nogmaals voor de goede wensen. Het eten en drinken gaat stilaan beter (alleen vloeibaar voedsel). Ondertussen reeds 9kg kwijt gespeeld.

De lijm van Anita-decor staat op het verlanglijstje voor de volgende ballast-werken. Maar eerst mijn westelijke berg afwerken eens mijn lichaam er klaar voor is.

Luc
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Hallo iedereen,

zaterdag laatstleden mijn CS 2 teruggekregen van M na reparatie. Direct aangesloten en ja hij deed het weer. M had de inhoud niet gedeletet en ik kon ook de communicatie met WDP tot stand brengen. Alle RMK werkten als voordien.  Ik blij en dankbaar want de reparatie was kostenloos. :)

Gisteren wou ik in WDP wat nieuw tracés programmeren dus alles weer opgestart. Tot mijn grote ontgoocheling ging de CS 2 weer in stall. Niets meer te bedienen met touch screen noch de "stop"-knop, noch het muis. Ook geen communicatie weer met WDP. :(
Vandaag gaat de CS 2 met de nodige uitleg terug naar Van Biervliet mijn dealer.
Dit betekent dat ik weer enkele maanden zonder CS 2 zit en ik niet kan rijden
Hopelijk krijgen ze het deze keer wel in orde.

Met bittere groetjes

Luc
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Dat valt dan flink tegen Luc. Eerst wel dan toch niet, lijkt niet echt op een reparatie. Meer op een soort van reset, het werkt en klaar, maar niet eerst nog goed uittesten.
Zit jij met de ellende, weer een tijd niet kunnen rijden. Is zwaar kl**e  :thumbdown:
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Inderdaad, niet leuk, Luc. Enig idee wat de gratis uitgevoerde reparatie precies voorstelde? Is er iets vervangen of aangepast?
Het is een merkwaardig probleem dat het CS 'bevriest' zonder aanwijsbare oorzaak.

Hopelijk komt het nu wel goed!

Peter
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Spijtig om te lezen Luc dat de CS2 niet voldoet na de reparatie door Märklin.
Wel raar dat hij zaterdag geen problemen gaf bij het opstarten jammer kan je nu weer maanden niet rijden. :(

Groet Michel
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Luc,

Ben verwoordt het op zijn eigen manier, maar ik had eigenlijk dezelfde vraag. Kun je met een andere CS2 wel gewoon de boel aansturen? Daarmee sluit je ook uit dat de storing door je baan wordt veroorzaakt en dus specifiek in de betreffende defecte CS2 zit. Maar misschien heb je dat al lang en breed getest. Blijft natuurlijk heel vervelend dat de "reparatie" niet echt tot een oplossing heeft geleid.

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Hallo

Bedankt voor de gedeelde smart allemaal. :D

@citaat
Ik weet niet wat ze bij M gedaan hebben, daar was geen info over.
@citaat
Aangezien de RMK van deze CS2 dezelfde nummers (1000 reeks, 2000 reeks, 3000 reeks) hebben dan die dan die op de andere CS2 is het onbegonnen werk al de RMK te hernummeren en te herlabelen op de S88 decoders, Daarenboven zouden die S88 decoders dan na de reeds bestaande S88 decoders komen in de slang van de S88Link van de andere CS2 . Daarenboven zou ik dan boven het maximum aantal van 31 decoders per slang op de S88Link komen. De baan is ontworpen met 3 CS en dat werkte zeer goed tot die ene CS2 het begaf.

IK zal het moeten uitzitten. I kan verder werken aan de sceney van de NW heuvel.

groetjes

Luc
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Dat is niet zo leuk Luc, ik weet wat het is om je centrale te moeten missen want dan staat letterlijk alles stil.
Hopenlijk komt hij nu sneller terug en is hij wel goed onderhandel genomen door Marklin zodat je er weer lang van kunt genieten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Marceltal, CS 2 stall voortzetting
Hallo iedereen,

na mijn gastric-bypass operatie had ik gedurende vier maanden de energie niet om aan mijn baan te werken.
Ondertussen was mijn CS2 terug van Märklin maar bleek het euvel na één keer opstarten weer terug te komen. Terug gestuurd naar Märlin maar het antwoord was onherroepelijk: NIET TE HERSTELLEN. Ze bieden mij een CS3 aan voor 450 euro. Omdat al mijn terugkoppelingen al genummerd en bekabeld zijn naar die CS2 kan ik nu niet anders dan die CS3 aan te schaffen. De CS3 wordt in Juli geleverd. Tot dan kan ik niet rijden.
Nu ben ik terug begonnen met het opbouwen van station Hohendorf. Perronverlichting aangebracht en een seinwachter. De beelden volgen later als het geheel af is.
IK ga nu de kleuren van Woodland Scenics aanbrengen op de rotsen en verder groen aanbrengen.

Met vr. groeten

Luc
Re: Marceltal, CS 2 stall en vooruitgang
Dag iedereen,

1. Mijn nieuwe CS3 is nog niet binnen en ik kan dus niet verder met bouwen aan het spoor omdat de terugmeldcontacten via de nieuwe CS3 zullen lopen. Ik kan dus nog niet testen.
2. Ik ben dus bezig met de scenery rond Hohendorf aan de westzijde van mijn baan. Daar komen foto's van als alles klaar is.
3. Ondertussen mijn eerste baanwachtershuisje gebouwd en voor de eerste maal in mijn leven aan weathering gedaan. Ik ben er tevreden mee maar het is geen i-Tom kunstwerkje.
Hierbij de foto's van het resultaat.
4. Mijn ESU E03 001 kwam binnen maar bij testen bleek dat de decoder boven 150km/u niet meer wou luisteren, dus terug naar ESU.

groetjes Luc
Re: Marceltal, CS 2 stall en vooruitgang
Beste Ben

bedankt voor de welgemeende tip maar ik heb mij waarschijnlijk onvoldoende uitgedrukt. De loc haalt makkelijk 200km/u maar eens boven de 150 m/u reageert hij op geen enkel commando meer, zoals snelheid verminderen, lochoorn, verlichting, richting omkeren etc. Alleen een noodstop doet hem stoppen bij gebrek aan spanning op de rails.
Dus daarom teruggestuurd naar ESU.

groetjes Luc
Re: Marceltal, CS 2 stall en vooruitgang
 @citaat Dan is de lok in de analoog stand geschoten, doorgaans gebeurt dat door "vervuiling" op je railsignaal. De analoog herkenning kun je in de decoder uitzetten waardoor dit niet meer op treedt. Zie de handleiding CV29.

De kans is dat de lok goed wordt bevonden door Esu en/of de de nieuwe lok hetzelfde gedrag vertoont. Maar goed: dat is voor later zorg.

Gr, Ben.
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Hallo iedereen

Het is tijd dat ik eens wat foto's plaats van de vooruitgang rond Hohendorf op de westelijke helling van Marceltal.
Het is mijn eerste scenery dus zal er wel wat commentaar zijn. Hier en daar moet ik nog details bijwerken, dus stoor jullie daar niet aan.
De rotsen zijn uitgevoerd met Woodland Scenics, het groen met producten van Faller, Busch, Noch. Verder zijn er oo Preiser figuren en masten van Auhagen.
Dus veel plezier met het kijken

groetjes

Luc
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
en nog 3 foto's
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Luc,

Wat leuk om de eerste scenery op je baan te zien :thumbup:. Zeker het karrespoor langs de baan met herder en schapen vind ik goed geslaagd en geeft gelijk sfeer. Ik zie op de vijfde foto nog wel ruimte om een oude tractor met aanhanger o.i.d. op het karrespoort plaatsen :P. Nog een klein puntje van aandacht: beetje gras om het huisje op de laatste foto strooien zodat de plastic rand van het pad niet meer zichtbaar is (details, details 8o).

Ik kijk nu al uit naar de verdere foto's in de toekomst :).

Groeten,
Wico 
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Mooie vooruitgang met de scenery.
Ziet er allemaal gezellig uit, ga zo door.
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Wico, dank u voor de adviezen, het zijn die details waar ik het over heb.

Tom, goedkeuring van de meester, daarvoor doe je het toch...en ook een beetje voor mezelf natuurlijk. :-)

groetjes Luc
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
goed gelukt voor de eerste keer Luc :thumbup: ;


mvg,
Michel
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Prachtige vorderingen Luc. :thumbup:
Zeer sfeervol wat het kijken de moeite waard maakt.

Groet Michel
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Citaat van: Wico op woensdag 06 juli 2022, 11:54:34
Luc,

Wat leuk om de eerste scenery op je baan te zien :thumbup:. Zeker het karrespoor langs de baan met herder en schapen vind ik goed geslaagd en geeft gelijk sfeer. Ik zie op de vijfde foto nog wel ruimte om een oude tractor met aanhanger o.i.d. op het karrespoort plaatsen :P. Nog een klein puntje van aandacht: beetje gras om het huisje op de laatste foto strooien zodat de plastic rand van het pad niet meer zichtbaar is (details, details 8o).

Ik kijk nu al uit naar de verdere foto's in de toekomst :).

Groeten,
Wico

Bij bovenstaande kan ik mij helemaal aansluiten. Leuke sfeervolle plaatjes geschapen, da kommt freude auf.

Nog een kleine tip. Met een föhn of nog beter een SMD heteluchtsoldeerding op het plastic randje blazen zodat het plastic wat plastisch wordt en zich vormt naar de ondergrond. Dan ben je van die lelijke spleet af.
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Michel, Michel en Henk,

bedankt voor de lovende woorden en de tips.
Hierdoor blijft een mens vreugdevol verder werken en hopelijk komt de inspiratie om nog beter te doen.

Zolang mijn nieuwe CS3 niet binnen is kan ik niet verder met de sporen, maar ik leer nu ook genieten van de scenery. Het geeft veel voldoening als je een wereld kunt schapen.
Ik om met nieuwe plaatjes als ik ook de oostelijke flank van de Hohendorfheuvel klaar heb.

groetjes

Luc
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
DIK voor elkaar Luc, als dit jou eerste scenery betreft beloofd dat wat voor de toekomst  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Bedankt Peter voor de waardering, ik hoop dat ik de goede ideeën krijg en mijn skills verbeteren, zodat mijn baan iedereen kan bekoren.

Tot een volgende keer.

Luc
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Lekker bezig geweest Luc. Een dingetje wat ik minder vind zijn de bomen. Die vind ik niet zo geslaagd. Voor de rest ziet het er prima uit :thumbup:
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Bas,

die bomen zijn standaard massabomen van FALLER EN NOCH. Als je zo'n 60m2 moet bebossen kan je niet overal premium bomen kwijt, dat wordt te kostelijk. Die hou ik voor de voorgrond. De bomen die je nu ziet staan meer op de achtergrond en daarvoor neem ik de goedkopere versie.
Ik zou ze ook zelf kunnen maken maar ik heb nog zoveel werk dat ik daar niet aan toe kom.

Groetjes

Luc
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Hoi Luc,

Het wordt mooier en mooier  :thumbup:
Wat de bomen betreft; ik begrijp je keuze. Goedkoop is het allemaal niet. Als tip kan ik je wel meegeven, om de boompjes in groepjes van verschillende grootte bij elkaar te zetten (in oneven aantallen).
Dat oogt meteen een stuk beter. Ook eerst los neerzetten, vanuit verschillende hoeken kijken, wat schuiven, weer kijken, nog wat schuiven, wat meer of minder neerzetten en pas als het echt goed bevalt, vastzetten.
En dat mag gerust een paar dagen duren. Is leuk werk en je wordt er vanzelf steeds beter in  ;)

Grtz Tony
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Hi Tony, bedankt voor de tip, ik zal het eens toepassen.

Luc
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Luc, om de bodemplaat van een huisje te verbergen plak ik de bodemplaat rondom met schilderstape vast.
Kan je het later altijd weer eenvoudig en zonder breuk verwijderen.
Daarna de tape verven en afwerken met verf, gras, zand of een beetje sculptamold en dat dan weer afwerken.
Krijg je een mooie natuurlijke overgangvan het huisje in het landschap zonder het risico te lopen dat je huisje gaat smelten als je een föhn of iets dergelijks gaat gebruiken, het is en blijft plastiek.
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Hi Tom, bedankt voor de tip, ik zal die bij het volgende gebouw toepassen.

groetjes
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Hi Luc,

Zelf lijm ik de "bodemplaat" van de gebouwen niet vast aan de muren.
Deze plak en verberg ik op de plaat en later het losse huisje erom.
Ook geen last van licht wat eronderdoor schijnt.
Soms wel iets moeten aanpassen aan de binnenkant.

groet
Harald
Re: Marceltal, vooruitgang rond Hohendorf
Harald, meerdere wegen leiden naar Rome, maar jouw werkwijze is ook interessant te noemen. Iets om mee te nemen

Luc
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Hallo iedereen

de DRG 06 001 van Märklin is aangekomen in Marceltal. Hierna een foto en filmpje:



mvrgr

Luc
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Hoi Luc,

Al een tijdje niets meer gehoord hier, dus goed dat er nieuws te melden valt! Het blijven bijzondere en machtige machines, mooi om die op jouw baan rond te zien gaan.

Een kleine tip voor bij het filmen: zet de snelheid lager dan normaal, dan kunnen wij er nog beter en langer van genieten :P.

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Prachtige aanwinst Luc die zich al helemaal thuis voelt op je mooie baan. :thumbup:

Groet Michel
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Mooi hoor en groot. Snel istie ook, staat Max op de plaat?
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Ja Wico, ik ben vooral bezig met de scenery rond de westelijke heuvel. Als dat klaar is kom ik met de plaatjes en een video.
Volgende keer zet ik de snelheid wat trager. :)

Dank u Michel,als de scenery op de heuvel klaar is hoop ik nog mooiere plaatjes te kunnen laten zien.

Henk, zoals je weet is Max ook een beetje van ons met zijn Belgische moeder, maar bij mij rijden er alleen Duitsers, deze haalt 140km/u en stuift dus over de baan.

Luc
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Hoi Luc,

Mooie aanwinst  :thumbup:
Hij / zij ( tja wat is een loc eigenlijk  :) ) heeft een stoere en sterke uitstraling, snap wel dat je hier warm voor liep.


Mvg,

Peter Degeluidsman