Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baanbouw Rehausen

Gestart door Lobomotion69 donderdag 23 mei 2019, 03:52:16

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
  @citaat Zo maak je nog eens wat mee, Henk  :D
Heerlijk, om de bouw van je treinpaleis zo te kunnen volgen  ;)
Zo ver weg en tóch dichtbij..........

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
De wereld wordt steeds kleiner Tony. Tienduizend km afstand en toch op elkaars lip zitten.

Gisteren en vandaag lekker door kunnen werken. Twee wanden vol gezet met profielen. De meest bewerkelijke met ramen, glasblokken, water toevoer en afvoer. Dat schiet lekker op dus.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Laatste paar dagen redelijk lekker door kunnen werken. De temperaturen zijn ook heel redelijk dus gaat het met heel wat minder zweetdruppels. Dat werkt toch een stuk prettiger. De noordoosten wind die momenteel waait is zelfs fris te noemen en 's nachts daalt de temperatuur tot wel 16 graden. Het is nu 21:30 in de avond en de buitentemperatuur staat op 24 graden. Overdag komt deze amper boven de dertig.

Vanochtend naar de bouwmarkt gereden om gevelplanken bij te halen, ik had er een paar te weinig. Ook meteen wat gipsplaten en VD-draad meegenomen. Vraag om 2,5² en krijg 1,5², daar kwam ik dus achter toen ik alweer thuis was. Tja, de kleur is toch goed dus wat is dan het probleem? Vaklui die verkopers, NOT!! Stom om dat niet meteen te controleren, maar ja. Morgenochtend dan maar gaan omruilen, dat is altijd een langdurige bezigheid. Eerst de verkeerde spullen inleveren en een tegoed bon krijgen. Dat duurt uren vanwege de handtekeningen die erop moeten van mensen die dan weer net niet te vinden zijn. Zucht.

In ieder geval is de oostgevel nu ook dicht. Alleen nog de boeidelen erop en afkitten dan is die kant ook zover klaar.
Dan moet alleen de noordgevel nog gedaan worden. Tussendoor, voor de broodnodige variatie, met de binnenafwerking aan de gang. De eerste stukjes gipsplaat zitten er provisorisch op. Dan krijgt het alweer een heel andere aanblik.
Foto's zeggen meer.
Re: Baanbouw Rehausen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Het wordt een echt treinen paleis Henk  :thumbup: :thumbup:

Jammer dat je niet gelijk de juiste kabel meegekregen hebt, dus weer terug naar de bouwmarkt  8o


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2020

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Het blijft een klus waar je U tegen zegt.
Mijn pet gaat af Henk :thumbup:

Vrgr,
Wilko
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Dat wordt een degelijk gebouw Henk. Bouw je nu alles zelf af of heb je nog hulp?
En hoe is de weersbestendigheid? Heb je daar ook last van tyfoons of komen die niet voor?

gr. Gertjan
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Van tyfoons zelf hebben we gelukkig geen last. Wel krijgen we hier de bij- en nevenverschijnselen over ons heen. Dan kan het nog behoorlijk stormen en veel regen brengen. In oktober hebben we een dergelijke periode gehad van een tyfoon die over de Filipijnen is getrokken, meen ik. Daarnaast hebben we hier, wat in Nederland het voorjaar is, veel storm en bliksem buien. Dan kan het ook behoorlijk tekeer gaan. Ëénmaal hebben we bliksem inslag in het huis gehad. Dat fenomeen had ik dus nog nooit meegemaakt. Achteraf blij dat ik mijn hele elektrische installatie volgens NEN1010 heb aangelegd. Daardoor denk ik dat er verder geen schade is ontstaan. Dat heb ik hier in de omgeving ook wel anders gezien.

De hele verdere afbouw doe ik nu dus inderdaad in mijn eentje. Indien nodig krijg ik dan hulp van mijn vrouw. Zoals laatste week bij het plaatsen van de gevelplanken. Die dingen zijn behoorlijk zwaar en drie meter lang. Dat kan ik alleen wel vasthouden maar dan verder ook niets meer, en ze moeten toch vastgezet worden. Zodra de eerste rij er op zit kan ik weer alleen verder. De volgende plank zet ik dan op de onderste laag, snel een lijmklem er op en dan is het makkelijk schroeven.


Dan nog even een vraagje, kijken wie er met het goede antwoord komt.
Aan welke drang is tijd onderhevig?
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ik voel drang om de joker in te zetten, Henk  :P
Na lang piekeren geen idee, namelijk  :?

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Hahaha de joker inzetten. En wie wil je daarvoor naar voren schuiven dan? Carl, Matz, jezelf of tover je nog een andere uit je mouw?
Je moet het vraagstuk filosofisch benaderen Tony.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat Daar was ik mee begonnen; gefilosofeerd vanuit Voltaire, Plato, Spinoza, Machiavelli, Sartre, Confucius, Rousseau en zelfs een andere Carl, namelijk die van Marx, maar die  brachten mij niet op het juiste pad  :?
Daarna heb ik teneinde raad naar de fles gegrepen, maar er zat nog maar een bodempje cola in...........niet genoeg dus  :(

En terwijl de tijd verstreek, verdween de drang om het raadsel op te lossen en restte slechts de joker............ O:-D

Ik wacht dus verder wanhopig - doch beheerst - het goede antwoord af.
Misschien is er wel een slimmere 3-railer dan mijn bescheiden zelfie, die het antwoord op dees' netelige kwestie weet  :idea:

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Oh, we gaan de filosofische toer op....

Tijd werkt als een geweten, en bestaat dus uit een innerlijke en een uiterlijke dwang. Die uiterlijke dwang werkt alleen maar als hij correspondeert met een innerlijke. Wel kan het evenwicht tussen die innerlijke en uiterlijke heel sterk verschillen.'
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Baanbouw Rehausen
Aha een soort Yin en Jang dus :?.

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Citaat van: Tony op dinsdag 14 december 2021, 23:16:38
@citaat Daar was ik mee begonnen; gefilosofeerd vanuit Voltaire, Plato, Spinoza, Machiavelli, Sartre, Confucius, Rousseau en zelfs een andere Carl, namelijk die van Marx, maar die  brachten mij niet op het juiste pad  :?
... 

Grtz Tony

Wow, dat is een hele rij erg diepe filosofen. En die brachten je niet op het goede spoor? Je had Rodin moeten proberen, die van "und wenn du denkst du denkst, dann denkst du nur du denkst". Filosofie op zijn Janboerenfluitjes dus.

Tijd komt en gaat aan je voorbij. Tijd heeft geen tijd om te wachten of bij je te blijven zoals Wimpie of Pietje, of nog beter zoals Saskia en Karin. Die lieflijke wezens kunnen heel lang bij je blijven. Tijd gaat onmiddelijk weer weg en komt nooit meer terug.
(Disclaimer*. All names are fictitious and not related to real living persons.  >:-D)

Dus aan welke drang is tijd onderhevig?
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat  Aandrang
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Baanbouw Rehausen
zoals Wimpie of Pietje, of nog beter zoals Saskia en Karin. Die lieflijke wezens kunnen heel lang bij je blijven. Tijd gaat onmiddelijk weer weg en komt nooit meer terug.
(Disclaimer*. All names are fictitious and not related to real living persons.  >:-D)

[/quote]
* soms worden fictieve personen in werkelijkheid samengevoegd (Wimpietje, hier wel bekend).

- Vergankelijkheid en voortschrijding
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Het woord waar ik naar op zoek ben is ook nog eens voor tweeërlei uitleg vatbaar die allebei tijdgerelateerd zijn.

Morgen de update van de bouw en de oplossing. Dus snel je kans wagen of versagen.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Tijd laat zich niet sturen...
Re: Baanbouw Rehausen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 11 december 2021, 14:52:41
Aan welke drang is tijd onderhevig?
:roll: De drang om vooruit te gaan, stilstaan of achteruit gaan zal het nooit doen.

Dirk-Jan
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Baanbouw Rehausen
Henk,

Er is geen tijd, of is er niets dan tijd? Maar het heeft nu lang genoeg geduurd, dus kom maar op met die update en de oplossing :D.

Groeten,
Wico 
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
De tijd zal het leren........
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
De update van deze week is dat er best veel te updaten is. Buitenzijde de oostgevel en gedeeltelijk de noordgevel zijn geprimerd, voorgestreken of hoe je het wilt noemen. De gevelplanken op de oostgevel hebben zelfs al de uiteindelijke finish, maagdelijk wit. Aan de binnenzijde zijn er nu iets meer dan twee wanden voorzien van gipsplaten en de elektriek zit er ook al in. Ervaring heeft mij geleerd dat je beter eerst de draden in de buis kunt trekken en dan pas het geheel in de wand monteren. Het probleempje met de verkeerde wanddozen heb ik ook opgelost. Ze worden nu erin gelijmd voordat de gipsplaat op zijn plaats gaat. Is iets meer gehannes om de buizen dan er goed in te krijgen maar het is te doen.

Ook het kozijn voor de voordeur zit er al in. Op de foto zie je ook het kozijn voor het zijraam. Dat heb ik er even met lijmklemmen tegenaan gehangen. Moet nog iets verder afgewerkt worden. Deurkozijnen kun je hier wel als bouwpakket kopen. Andere kozijnen niet. Dus heb ik een deurkozijn verbouwt voor het raam. Dat moet nu nog worden afgewerkt, plamuren, schuren etc. Alle overige ramen in het gebouw worden van aluprofielen gemaakt. Dat wordt de volgende job, of toch eerst het voordak, de luifel?

Komt tijd, komt raad.

Tijd komt en gaat meteen weer verder. Tijd blijft niet bij je maar verlaat je onmiddelijk en onverbiddelijk. Tijd is onderhevig aan verlatingsdrang.
Er zijn mensen die altijd en overal chronisch te laat komen. Die zijn ook onderhevig aan verlatingsdrang. maar dat is dus een andere verlating.
Re: Baanbouw Rehausen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Henk,

Mooie vorderingen te zien in je verslag. Iets wat ik mij afvraag in het ontwerp, waarom zoveel ramen en op verschillende hoogtes?
Die glasblokken op de laatste foto geven toch een licht drukkertje tegen het autistische trekje.
Waarom net een betonblokrij hoger/lager? Hou je alvast rekening met de (hopelijk nog lang niet te komen) toekomst in het ontwerp?
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Baanbouw Rehausen
Henk,

En als we dan toch bezig zijn, wat/waarvoor is dat halve louvre raampje/deurtje boven in de zijgevel?

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat
:o) Ik denk dat het ventilatie is, bij mijn weten wonen er geen kabouters in Thailand en zowel dan zitten die deurtjes errug hoog. 8o :D

Maar het word een mooi gebouwtje zo, er komt lekker schot in. B) :thumbup:
Nog effe en dan kunnen de treinen rijden. :) :)

Dirk-Jan
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Verlatingsdrang  :thumbup:

Da's mooi gedacht, Henk !
En je nieuwe treinenkot wordt ook steeds mooier en completer !
Over die hoogtes van de ramen had ik ook al eens nagedacht, dus ik ben benieuwd naar de reden(en) daarvan  :P

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Baanbouw Rehausen
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 19 december 2021, 19:45:37
@citaat
:o) Ik denk dat het ventilatie is, bij mijn weten wonen er geen kabouters in Thailand en zowel dan zitten die deurtjes errug hoog. 8o :D

Dirk-Jan

Eigenlijk is het de vorm die me het meest intrigeert, die wijkt zo af van de rest. Waarom dan niet gewoon een vierkant luik?

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Baanbouw Rehausen
@citaat
Mee eens, zo dacht ik ook.
Misschien de enige die nog op "De Sloop" lag.

groet
Harald
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Misschien is de vorm wel zo gekozen, om de Boze Thaise Geesten niet binnen te laten.........
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Baanbouw Rehausen
@citaat

Dan had hij ondersteboven gemoeten om de boze geesten op een dwaalspoor te brengen ...

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Dat louvre raampje is inderdaad voor ventilatie, om de warmte onder het dak af te kunnen voeren en zo. Meestal worden die per paar gemonteerd zoals op de bijgevoegde foto getoont wordt. Maar omdat mijn gevel a-symmetrisch is heb ik er slechts één in gezet. Dit model met boogje kwam ik toevallig tegen in de winkel en had ik nog niet ergens anders gezien. Vond het wel leuk dus die heb ik meegenomen. Was wel een uitdaging om de gevel planken daar mooi op aan te laten sluitenn maar ook dat is redelijk gelukt.

By the way. Kabouters hebben ze hier ook maar nog meer gnomen, trollen en dergelijk gespuis. En dan natuurlijk de geesten. Dat wordt hier zeer serieus genomen en daar moet je niet mee spotten of om lachen. Men gelooft heilig in reïncarnatie, spoken en geesten. Mijn schoonvader geniet in de wijde omgeving een goede naam als geestenverdrijver en wordt vaak gevraagd om bij overledenen de boze geesten te verdrijven. Wij hebben er dan ook nog nooit last van gehad, zei hij zeer sceptisch (ik dus).

Nou zoveel ramen zijn er niet dacht ik. In de badkamer komt een klapraampje wat een beetje hoger geïnstalleerd wordt tegen inkijk. Verder twee identieke ramen in de keuken en bij de entree. En als laatste in de zuidgevel een groter raam voor de living. De glasblokken zitten alleen aan de kant waar de zon opkomt om van de eerste zonnestralen te kunnen genieten. En het hoogte verschil heeft te maken met het feit dat de daklijn aan de zuidkant ook veel lager ligt dan aan de noordkant. Architectonisch verantwoord dus.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Baanbouw Rehausen
Henk,

Weer een raadsel opgelost en fijn dat je schoonvader de kwade geesten weghoudt :thumbup:.

Fijne feestdagen,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Voor alle forumleden en zij die zich aangesproken voelen. Een heel gelukkig kertfeest en een goede roetsch in het nieuwe jaar.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Loop ik vanochtend naar buiten om wat te werken en wat denk je? Het regent, nou ja miezeren. Goed begin van het kerstfeest dus. Maar toch nog wat kunnen doen. Muurtje geschilderd. Het deurkozijn is af, gesteld, geplamuurd en geschuurd. Klaar om te schilderen. De elektrische installatie begint vorm te krijgen. Wat draad en buis te kort. Eerstdaags weer inkopen doen. De nok is dicht dwz de dakplaten en nokdelen liggen er op. Volgende punt van aandacht wordt de afwerking van de nok om deze ook van de zij- en onderkant toonbaar te maken. Daar moeten dus nog wat gevelplanken tegenaan.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ook van deze kant de beste wensen
Even een vraag je zegt een goede roetsch komt me bekent voor van geboorte Limburger ? gr. Harrie
Re: Baanbouw Rehausen
Ook vanuit het Belgische Mortsel de beste wensen voor 2022 en dat we nog veel mogen ons vermaken met onze leuke hobby
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Je gaat als een speer, Henk !
Hou vol !
ook in 2022 ...
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Baanbouw Rehausen
Henk,

Ook namens mij hele fijne feestdagen voor jou en de familie gewenst :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ook de beste wensen voor jullie, Henk  :P

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ook namens mij de beste wensen voor 2022 Henk.
En ik blijf je voortgang van het huisje waar je baan in komt met veel plezier volgen.

Groet Michel
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2012

offline
Re: Baanbouw Rehausen
beste wensen Henk  :favorite: ;


mvg,
Michel
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Allen bedankt voor de goede wensen. Met zo veel kan het bijna niet meer verkeerd gaan.  ;)

@Harrie
Nee, van geboorte Zaankanter, Maar in Brabant opgegroeid en mijn beste vriendje was een Limburger, daar werd thuis alleen maar Limburgs gesproken dus ik versta het wel. Ook heb ik nog een paar jaar in Heerlen, Limburg gewoond. Mijn uitdrukking komt echter uit het Duitse Beieren waar ik heel lang gewoond heb. Ein frohes Fest und 'ne guten Rutsch.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Aaargh, kleine tegenslag. Bij narekenen welke airco ik nodig heb voor de ruimte kom ik op een 18000BTU model, dat is 4000kW. Op zich geen probleem maar de 2,5mm² leiding die ik daarvoor getrokken heb gaat dat niet trekken. Dat moet 4mm² worden. Overnieuw dus. Overigens adviseert de installateur hier een 24000 BTU model. Dat is bijna 6000kW en vereist een 6mm² aansluiting. Decisions, decisions.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Beste Henk,

Je schrijft kW, is kilowatt, 1000 watt, is dat wel goed?, 6000 kW was ongeveer het vermogen van de diesel in mijn bulkcarrier waarmee wij o.a. 36.000 ton graag over de wereld vervoerden.

Groet, Anne W
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Misschien het dak isoleren, Henk ?
Dat zal zeker schelen.

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Oei, effe niet opletten en dan schieten de kosten de pan uit. Nee, helaas een k teveel getypt, Moet natuurlijk 4000 W zijn of 4kW.

En Tony, het dak wordt zeker geìsoleerd. Dat had ik al eens vermeld.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ik had vluchtig 2 pagina's terug gekeken en het zo snel dus niet ontdekt, Henk  :oops:
Als ik trouwens zie, hoeveel ik hier thuis met 2x2500w ( 1 boven, 1 beneden ) kan koelen, dan lijkt me 4000w ruim voldoende.
Hoe dan ook, ik hoop dat je ( achteraf )de goede keuze maakt  ;)

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Ja, die juiste keus maken blijf ik toch iedere keer weer sterk op hopen. Maar dat zal deze keer ook wel weer lukken. Voor het berekenen van een airco capaciteit zijn er op het www vele tabellen en formules te vinden. Het toepassen daarvan heb ik geen probleem mee, dus dat komt wel goed. De Thaise installateurs hier gaan er standaard van uit dat er niets geìsoleerd is, vandaar dat die met een veel hogere capaciteit komen. Toen ik hem vertelde dat het gebouw spouwmuren heeft en isolatie rondom keek hij me dwaas aan alsof het in Keulen rommelde. Hij begreep er eigenlijk niets van. Wat is isolatie. Wat is een spouwmuur. Haha heb er verder maar niet teveel woorden aan vuil gemaakt. Gewoon blijven lachen.

Voorbeeldje. Kennissen van ons hebben ook airco op de slaapkamer boven en klagen weleens dat dat ding zoveel kost aan energie. De buitenwanden van die slaapkamer bestaan uit houten latjes van 11mm dik waar de nodige gaten in zitten. Ja wie kijkt er dan vreemd dat die airco zich kapot werkt. Maar als je dat uitlegt ben jij de gek.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Da's lachen, Henk.

Die lui hebben een totaal andere mindset... :D
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Klopt, dat is echt een wereld van verschil. Moet je heel erg aan wennen. Maar nu ik hier een paar jaar woon en het leven meemaak begrijp ik ook veel beter wat mijn vrouw gevoeld moet hebben toen ze pas in Nederland woonde. Daar sta je dan niet zo veel bij stil.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanbouw Rehausen
Eerst het belangrijkste natuurlijk. Voor allen een gezond, gelukkig en prosperous nieuw jaar 2022! Dat er maar weer veel gebouwd en gereden mag gaan worden.

De eerste grote updeet van het nieuwe jaar heeft wel enig nieuws in zich. Aan de binnenzijde is nu ook de zuidgevel voorzien van profielen voor de gipswand. Hier heb ik plastic folie achter gehangen omdat de meeste regen altijd van deze zijde komt. Extra bescherming tegen vocht dus. De oostgevel en de halve noordgevel zijn klaar en geschilderd. Ook de nok is dicht en afgewerkt en ik ben druk met het monteren van het voordak. Zodra dat gebeurt is kan deze hele hoek ook geschilderd gaan worden. Helaas zal dat een paar dagen moeten wachten omdat alle bouwmarkten (en vele andere zaken) deze week gesloten zijn. En ik heb geen materiaal voor de aansluiting van het voordak op de wand. Dat wilde ik vrijdag gaan halen en stond dus voor een gesloten deur. Nou ja, het is de enige vakantie die werkend Thailand krijgt dus het zij hun gegund.