Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Juiste aantal S88 decoders en instellingen bij CS3+ checken in configuratie!

Gestart door Rheingold zaterdag 20 november 2021, 22:01:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Juiste aantal S88 decoders en instellingen bij CS3+ checken in configuratie!
Lid sinds: 2021

Tijdperk III Alpenlanden Alle tracties CS3+

offline
Juiste aantal S88 decoders en instellingen bij CS3+ checken in configuratie!
Beste 3railers,

Vandaag mijn eerste rondjes na mijn ombouw van de 1e fase van M naar C-rails. Na alles te hebben ingericht en overgenomen van mijn oude ECoS Z/W (1e versie) en een nieuwe S88 decoder (60881) op de onderkant van mijn CS3+ kwam ik tot een bijzondere ontdekking. In mijn baan zitten 2 schaduwstations, 1 met 2 sporen en 1 met 3 sporen. Beide worden gestuurd door contactrail zodat ook met trek-duw combinaties met meerdere slepers kan worden gereden. Na enkele rondes te hebben gereden zonder problemen en enkele malen even wat materieel te hebben gewisseld (CS3+ aan en uit), ging de afwikkeling in de stations fout. In eerste instantie zou het, het onderhoud aan de wielen kunnen zijn geweest (rij-aanslag (rubberbandjes vorming)). Maar na rigoureuze schoonmaak met SR24 en wasbenzine, bleef toch het probleem, treinen vertrekken achter elkaar en niet om en om 1 voor 1. Raar! Contacten (K1 enz.) die zijn aangelegd nogmaals opnieuw gekoppeld aan de wisselstraten en alles gecheckt. Maar helaas geen effect. Na intensief zoeken, kwam ik er achter dat het aantal S88 decoders dat stond genoteerd onder GFP3 bij instellingen niet meer juist was (bij mij waren het er ineens 2). Ik heb maar één S88 decoder op de onderkant, in de instelling stond spontaan 2 stuks. M.a.w. om een of andere reden raakt de CS3+ op drift. Mijn inziens een bug in de software. Beste forum/3railers, het kan geen kwaad om met enige regelmaat je instellingen in je configuratie te checken als een en ander niet juist verloopt op je baan. Spontaan verdwijnen instellingen (Loks, wissels en aanverwanten) of raken op drift in de CS3+. Uitdaginkje voor tante M denk ik.

Rheingold.👍😉