Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022

Gestart door Marklindak dinsdag 02 november 2021, 08:44:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Draadje voor ons huismerk. :-)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat
Zo dan, dit vinden wij niet raar, maar heel bijzonder.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Veel mensen hier vinden het anders een A-merk... ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Märklin Insider Model 2022
Stoomlok BR 06



Gr Ad
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wat een lange lok !  :D

Beetje veel ruimte tussen de rijtuigen...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wow dat is een eind, verdwijnt bij velen in de vitrine denk ik.

Vrgr,
Wilko
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Dat is een bijzonder fraai handmonster! Je kunt zien dat het geen productiemodel is, maar het geeft wel een goede indruk van wat het gaat worden. De oplossing voor krappe bogen is niet fraai, maar het kàn tenminste wel. Ik denk dat Märklin langzaam beweegt richting grotere boogstralen, zodat meer waarheidsgetrouwe modellen kunnen worden aangeboden. Eigenlijk is de keuze om al het materieel door R1 te kunnen laten rijden ook niet vol te houden, laten we eerlijk zijn. De klanten worden steeds veeleisender en stappen over naar de concurrentie als het om bijvoorbeeld 1:87 rijtuigen gaat.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Benieuwd wat dit spul gaat kosten. Niet dat ik interesse heb ik het model overigens.

Gelukkig ben ik wel met een nieuwe baan bezig. Kan ik rekening houden dat ze mogelijk van de 360mm afstappen  ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

online
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: 1200Blauw op woensdag 17 november 2021, 18:01:46
... Eigenlijk is de keuze om al het materieel door R1 te kunnen laten rijden ook niet vol te houden,...

En dat is dus gelijk waar de schoen (as  ;) ) wringt. Zowel het C-rail als het K-rail hebben als basis nog steeds de 36cm radius rail als basis. Als de 36cm wordt los gelaten, ontstaat er gelijk de noodzaak om rails, maar voornamelijk wissels binnen het huidige grid, maar met de grotere bogen te introduceren.
Voor C-rail misschien nog wel een haalbare kaart (ontwikkeling zowel voor tweerail als drierail), maar voor K-rail geen haalbare kaart. Het programma van de K-rail heeft al jaren geleden zijn 'eind' ontwikkeling gehad. Een hele zet aan extra bogen, wissels en kruisingen in een boogstraal tussen 2231 en 2241, of een introductie van 2261 is niet waarschijnlijk. K-rail, naast model-onderdelen, is een historische uitzondering geworden in het huidige assortiment, met slechts een 4-cijferig bestel nummer.

Ja, misschien is er nu langzaam aan ruimte om te denken aan een nieuw rail systeem zonder bedding .... (ach je kan blijven hopen....)

Lok: 629€ ... De ICE4 is goedkoper (winkel prijs) in de vijfdelige versie...

Jan-Peter 
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
BR06, ik vind het een walgelijk gedrocht uit een walgelijke tijd ontwikkeld in opdracht van een walgelijk regime!
Kennelijk kon de na-oorlogse Bundesbahn er ook niet veel mee want al snel terzijde gesteld.
Moet ik wel toegeven dat dit slechts mijn (on)bescheiden mening is. Laatste tijd wel veel van die bijzondere exoten.
In bv. TP2 Duitse stoom is er niet zo veel. 

De bogen-discussie: Ja natuurlijk is R1 krap maar men zal nog steeds de "starters en herstarters" willen bedienen.                            Niet iedereen beschikt over ruimte om met R4 en groter te rijden.
K-rail is idd behoorlijk "op leeftijd", zelfs C-rail al weer bijna 30 jaar(!) Nee Märklin is geen koploper op het gebied van innovaties wat betreft hun railprogramma.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Eindelijk is hij er , was ik al jaren fan van . En in metaal uitvoering.
Wat en lok die br 06 .
En ja R1 met een kleine aanpassing daar kan ik met leven .
Grts Benny
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Zo zie je dat smaken verschillen Benny.
Dat is maar goed ook hoor, leuk dat jij er dan weer heel blij mee bent!

grts, Leon
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik bezit de andere stroomlijnloks dus heb ik een keus, ja altijd maar weersta ik deze  :help:
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: trein-ice3 op woensdag 17 november 2021, 23:32:02
Ik bezit de andere stroomlijnloks dus heb ik een keus, ja altijd maar weersta ik deze  :help:

Neen , aanschaffen dat ding zou ik zeggen  ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Baanloos op woensdag 17 november 2021, 22:43:51
Moet ik wel toegeven dat dit slechts mijn (on)bescheiden mening is.

En dat mag ook en wordt op prijs gesteld. Vwb de laatste twee keer "walgelijk" ben ik het zelfs helemaal eens met je.

Citaat van: Baanloos op woensdag 17 november 2021, 22:43:51
De bogen-discussie: Ja natuurlijk is R1 krap maar men zal nog steeds de "starters en herstarters" willen bedienen.

Die doelgroep koopt denk ik eenvoudiger locjes, dus een kwestie van duidelijk vertellen wat waarop past en vooral wat niet. Je zou een soort profi-lijn boven de K-rails kunnen aanbieden met slanke(re) wissels, grotere boogstralen en een lager profiel, maar dat kost veel geld natuurlijk en de vraag is maar net of dat er nog is na alle faillissements- en overnameperikelen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Nou,nou,.. Baanloos

Volgens mij is het meer de onvrede wat de boventoon voert, en dan bedoel ik je Tp2.
Het is niet de wrok naar de 06 en de bijbehorende zaken wat zich heb afgespeeld.
Want dan kan je zowat geen ene lok kopen, maar kwa techniek konden ze wel wat van.
Tja, TP2 ben ik het met je eens, dat is erg schaars.

En dan de 06, mooi en je ziet tenminste het drijfwerk en dat vond ik weer jammer bij de 05.
Het zou mooi geweest zijn dat je de jaloezieën kon openen bij de 05 om het drijfwerk te zien, jaja, dan moeten ze er wel opzitten, dit terzijde.

Misschien zit er weer wat bij de Nieuwigheden.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Even over r1 rails, is al een grotere boogstraal dacht ik dan het oude mrail?

bereikbaarheid is ook belangrijk, niet alleen de lengte van de baan.
Bij een boogstraal hoort ook een bepaalde diepte van de baan.. je wilt toch ook nog een beetje handig bij de achterkant van de baan kunnen als deze tegen een wand aan staat.

Als je alles strakgekoppeld wild houden dus zonder dat vouwbalgen uit elkaar gaan , dan heb je denk ik minimaal r4 nodig en nog veel langere wissels dan de slanke wissels die nu beschikbaar zijn..
Realistisch rijden kan in de gemiddelde slaapkamer/ruimte  alleen een beetje rangeren zijn met een lange trein op de achtergrond..
Dat geeft mij geen plezier 😊
Gewoon lekker doen, en jezelf niet te druk maken over echt perfect, ben ik zelf trouwens ook niet 😉😀😀
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
C-rails R1 is 24130 etc en M-rails 5100. Daarbinnen had je vroeger een industrieweg, 5120. Daar konden bijvoorbeeld wel de NS Plan E rijtuigen (Märklin 4048/4049/4117), maar bijvoorbeeld niet de 24cm TEE-rijtuigen. Maar dat terzijde. On topic maar weer  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Had me wat "genuanceerder" uit moeten drukken.
Natuurlijk geen oordeel als mede forumleden het model mooi vinden en op hun verlanglijstje hebben staan!
Zou BR06 loc zelf nooit kopen vanwege de redenen die ik al postte, ik wilde deze wel "als kanttekening" plaatsen.
Bovendien waren zulk soort exoten of kleine proefseries in het grootbedrijf niet zo'n succes vanwege onderhoud, onderdelen en ze "vraten" natuurlijk kolen, die juist net in dit tijdperk, ergens anders voor nodig waren.

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Baanloos op zondag 21 november 2021, 09:56:38
Had me wat "genuanceerder" uit moeten drukken.
Natuurlijk geen oordeel als mede forumleden het model mooi vinden en op hun verlanglijstje hebben staan!

Ik zie geen reden waarom jij desondanks je mening niet mag posten hoor, wat mij betreft iig helemaal prima :) :thumbup:
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Nee hoor Baanloos, gewoon je mening opschrijven, niks mis mee, daar is deze Forum voor.
De 06 ziet er goed uit, koop ik hem, NEE.
Kijk,  ik heb 20 jaar geleden 50 euro in de grond gestopt, en gekeken of er een geldboom omhoog kwam, nee dus.
Voor een bedekte lok is,  UVP 630 errug duur, terwijl ik de 02 binnen heb, is dit meer zijn geld waard met zijn leidingen, vorm en drijfwerkverlichting.
Misschien komt de uitgeklede variant ook nog in de toekomst, dit zagen we ook bij de 05.

We weten zelf dat de Heren in WW2, alles in het groot wilden hebben, zoals de kanonnen op de rails, de Maus-Tank, enz.
En natuurlijk, het was een walgelijke tijd, maar door de uitvindingen van toen, zitten we nu mee te spelen.

Geniet van je Tijdperken en laat de boel de boel.

ad

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: BW Rheine op zondag 21 november 2021, 11:19:43
gewoon je mening opschrijven, niks mis mee, daar is deze Forum voor.
Sommige moderatoren denken daar anders over...:D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
@citaat
Niet alleen de moderatoren denken daar anders over, maar hopelijk iedereen hier op het forum! Je mening over iets geven is prima, zolang je anderen daarbij maar niets kwetst en ook argumenten hiervoor kan aandragen.
En voor alle duidelijkheid; met de opmerking van Baanloos over de 06 is niets mis volgens mij.

Groet, Marc
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: 10103 op zondag 21 november 2021, 11:45:21
zolang] je anderen daarbij maar niets kwetst
Aha; je kwetst mij!
Alsof ik de forumregels niet zou kennen. ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat
Oei,..oeioei.
En nu kwetsen jullie mij.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Heren graag weer verder praten over de nieuwigheden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Daar was ik al mee bezig, Peter.
Maar ja.

Fijne dag nog.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Baanloos op woensdag 17 november 2021, 22:43:51
BR06, ik vind het een walgelijk gedrocht uit een walgelijke tijd ontwikkeld in opdracht van een walgelijk regime!
Kennelijk kon de na-oorlogse Bundesbahn er ook niet veel mee want al snel terzijde gesteld.
Al die locs met Wagner'sche Langrohrkessel zijn natuurlijk technisch mislukt. Dit ding had de ketel van een 45 en die waren evengoed slecht bruikbaar, alleen met de paar locs die na de oorlog een nieuwe vuurkist met verbrandingskamer kregen konden ze nog wat.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Hallo

Ik blijf gewoon mijn oude vertrouwde 06 trouw.
Kan makkelijk door M-rail R1, is geheel van metaal en heeft geen elektronica die kan uitbranden.
Geluid maakt hij ook genoeg en mist dan wel een as, maar daar zie je vanaf één meter afstand niks meer van. O:-D

Bart
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Bart, wat bedoel je met oude vertrouwde?
Heb je een exemplaar van een ander merk?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Märklin SK 800
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Maakten ze die gedrochten pardon elegante stroomlijnlocs toen al? :D
Is die nog fotogeniek genoeg voor de rubriek Onze Klassiekertjes Bart?
Dan zie ik hem graag daar!
Het gaat hier tenslotte over Neuheiten.

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De vraag moet je soms eens stellen.
Zou de 06 er gekomen zijn mocht het regime niet bestaan hebben .
Ik denk het wel want toen was dit prestige die overkwam naar andere Europese landen.
En bekleding van de lok voorstander ja/ nee .
Je moet maar denken dat het een tank is maar dan zonder de wapens en waar je niemand mee kan doden .

Groeten Benny
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022



Groet Michel
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Mooi op schaal die auto's. Of de loc is te klein.  :D
Natuurlijk is dat gekkigheid, want het betreft hier een veel jongere doelgroep. ;)

Over de Br 06; het is blijkbaar niet de langste stoomlok die bij de DRG/DB rondreed; de Br 05 003 was z'n 27 meter net ietsjes langer.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik vind het wel een leuke set voor mijn nieuwste kleinkind, maar ik moet even kijken hoe deze set werkt.
Ik heb al een "kinder"  set met een ir controller (AirPort express) voor het andere kleinkind, maar daarbij rijd de trein met oplaadbare batterijen op volledig plastic C-rails, hier bij de set uit het filmpje is ook de ir afstandsbediening aanwezig zo te zien, maar rijdt de loc op gewone C-rail.

Dus ik ga even koekeloeren op de marklin website hoe dit werkt  :) :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
@citaat @citaat @citaat Dat is toch set 29952? Die is nu al in de winkels en niet nieuw voor 2022.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Zou Marklin de 06 serie hebben afgekeken van een andere firma?? :O
Brawa heeft de 06 serie al tijden, in verschillende varianten (kleuren).
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Hoewel ik geen fan van het model ben Brutes vind ik dat een vreemde bewering.
Märklin heeft haar eigen Policy met uitbrengen van modellen.
De meeste Duitse bouwseries vind je ook bij andere merken, dus dan zou iedereen elkaar kopieeren.
Ik vind het niet zo erg, dan valt er iets te kiezen omdat de meeste merken ook een 3railvariant maken.
Märklin bedient de 2 railers weer met de Trix-varianten.
Gunstig effect is ook: Vaak daalt dan de 2e handswaarde van een model wat al langer op de markt is, dat is dan weer gunstig voor 2ehandskopers voor wie bv. de prijs van dit model te hoog vinden.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: brutes op donderdag 16 december 2021, 20:56:01
Zou Marklin de 06 serie hebben afgekeken van een andere firma?? :O
Ik hoop dat ze het afgekeken hebben van het grote 1/1 voorbeeld  ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Museumwagon 2022.





Groet Michel
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
benieuwd welke reizigersrijtuigen met binnenverlichting ze gaan uitbrengen in 2022  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
volgens mij is de eerste set met verlichting die van het insiderclubmodel (39662) de 42265 met 5 rijtuigen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Aangekondigd,...

SBB RABe 501

Gr Ad
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Zou er dit (wanneer ik dit schrijf: volgend) jaar ook weer eens iets in Epoche I verschijnen? Er zijn inmiddels heel wat klassiekers vernieuwd die, met wat aanpassingen, het origineel uit dat tijdperk kunnen laten herleven. Denk aan de S10, de T18, etc...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Hoi hoi,

Wanneer komen de nieuwtjes eigenlijk ongeveer ?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Denk weer ergens midden januari. Volgens mij is dat ieder jaar tenminste zo
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
nog zo lang ?  :D

Piko is traditioneel de eerste maar qua wagons vindt ik mijn goesting daar niet in, maar das ieders eigen keuze toch  ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Märklin/Trix H0-Topneuheit 2022: Der SBB RABe 501 «Giruno»

Aangekondiging door  Wolfrad Bächle in de  Märklin TV-Folge 113 :

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Normaal ligt de aankondiging in de buurt van de beurs in Neurenberg.

Voor dit jaar zeggen ze af ivm corona

die Firma Märklin sagt die Teilnahme an der Spielwarenmesse pandemiebedingt für 2022 ab. Neben Roco, Fleischmann und Kato eine weitere Absage.