Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Windhovense projecten - Kinderdijk molen De Blokker

Gestart door NL-modelspoor donderdag 16 mei 2019, 21:07:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Zomaar een gek idee
Toch nog even een vraagje: hebben we Nederlandse molens met een natuurstenen onderbouw gehad?
Of komt daar baksteen of pleisterwerk voor in de plaats?
Voor de rest weer alle lof! Want het blijft heel fraai wat je telkens te voorschijn tovert uit de meest uiteenlopende combinaties van (zelf-)bouwsels en ogenschijnlijk hopeloze restmaterialen.

Groet,

Peter
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Zomaar een gek idee
@citaat voor zover ik weet en terug kan vinden niet. En weet ook nog niet of ik dat aan ga passen. Ergens vind ik het wel wat hebben dat natuursteen. Als ik het niet gebruik kan ik het ook zelf wel 'bouwen' uit baksteenplaat en dan kan ik de Kibri molen gewoon zo bewaren.

[edit]
Zo'n vorm onderbouw uit hout zou ook nog kunnen.
[/edit]
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Voorlopig staat het plan met de Hammarlunda molen in de ijskast en kan nog wel weer even duren voordat dat plan gaat ontdooien. Wel staat er een andere molen in de planning met een hogere prioriteit, maar dan eerst even aan de bouwtekening zien te komen.

Wat doen we wel op het moment. Heel veel verschillende kleine dingen tegelijk. De bouw van de bootjes een aantal posts terug ligt momenteel stil in verband met het ontbreken van witte verf. Ook een paar andere projecten hebben hinder van het gebrek aan witte verf. Aan de ene kant te lui om naar de winkel te gaan voor één potje verf en aan de andere kant zijn de verzendkosten relatief hoog voor één potje verf.

Bij het opruimen kwam nog een Herpa Opel Kadett E naar boven. Dit model was 10+ jaar terug al onderhanden genomen. Toen was een poging gedaan om groene 'neon' verlichting onder het model te bouwen door middel van platte 2x5x7mm LEDs. Wonder boven wonder paste die LEDs in het model wel met veel aanpassingen aan het interieur.  Daarbij was het oorspronkelijk rode bouwpakketje zwart gemaakt met de kwast. Niet heel erg mooi dus.
Het model lag al uit elkaar in de rommelbak en de LEDs waren al uit het model gehaald. Tja dan kan je twee dingen doen, weggooien of opknappen. In dit geval werd het opknappen.
De openingen welke voor de oude platte LEDs werden gemaakt werden hergebruikt voor kleinere SMD LEDs maar dan wel RGB zodat alle kleuren mogelijk zijn. De zwarte verf werd van de delen gehaald met nagellakremover (zonder aceton). De nieuwe kleur is een Vallejo colorshifter geworden welke wisselt tussen blauw en paars. De oude wielen zijn vervangen door een paar wielen welke eigenlijk onder een Mercedes ambulance zaten.


Verder zijn er een paar projecten waar nog niet eerder over werd geschreven maar wel zo nu en dan al aan werd gewerkt.

Piko 61915 - buurtwinkel
Een heel leuk basismodel. In dit model komen een bakkerij en een slagerij.

De opstapjes bij de deuren werden weggehaald en boven alle deuren komt een raampje.

In de zijkant werd een extra opening voor een deur gemaakt voor de bevoorrading.
Status: Wachten op witte verf  ;). Tussendoor nog veel werk aan het interieur.

Raadhuis Gennep (Kibri 8300)
Een leuke oude bouwdoos misschien iets te klein omdat het 1:100 is, maar past goed bij de andere oudere Kibri huisjes in een aparte buurt. Het model lijkt redelijk goed op het echte gebouw. Verwissel de twee trapgevels en je hebt meteen het juiste aantal ramen aan de juiste kant. Het aanbouwtje klopt qua raamindeling minder goed maar blijft zoals door Kibri is bedacht het aanpassen is relatief veel werk en dat terwijl de aanbouw niet direct zichtbaar zal zijn.

In elkaar plakken => Verven.


Het origineel heeft een ooievaarsnest, tja die moet er in model dan ook op. Nu was er al een Faller setje met ooievaars + nesten in het bezit van een eerder project dus kon het overgebleven nest mooi op dit gebouw. Voorlopige tussenstand.

Boerderijen
Om even meer te oefen met het bouwen van resin modellen zijn er een paar boerderijen + schuur gekocht (Artitec en Tilly Models).
Van de Tilly Models boerderij was de pasvorm beter dan van de Artitec boerderij. Echter had het model van Tilly Models meer last van luchtbellen. Wat onder andere resulteerde in de nodige herstelwerkzaamheden aan twee raamkozijnen.

Voor en tijdens het herstel.


Na het herstel.


Het schuurtje is aan de binnenkant ook voorzien van planken (JTT styreenplaat met planken structuur). Misschien dat het later niet heel erg gaat opvallen. Maar nu de kans er was toch maar alvast gedaan.


Status: Nog wat dingen alvast kunnen doen en daarna wachten op witte verf  ;).
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Nou Johan, jij hebt niet stil gezeten  :thumbup:

Slim, om de bakker en de slager te combineren.
Kunnen ze samen worstebroodjes maken  :P

Grtz Tony
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Gaaf zo'n "oude" Opel!
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Al een heel aantal jaar zwerft er in de collectie bouwdozen de bouwdoos rond van Tilly Models 87033 - Stellingmolen. Omdat er nu toch aan wat andere resin bouwdozen werd gewerkt ook meteen deze maar erbij gepakt. En natuurlijk zal ook deze uiteindelijk wit worden. Dus ook voor deze wordt het wachten op witte verf (note to self: meteen maar extra potje verf meenemen ;) ).

Of dit model uiteindelijk ook op de baan zou komen was lang onduidelijk. Waarom? Nou deze molen heeft eigenlijk geen groot voorbeeld. Een ronde stenen molen heeft (bijna) nooit een riet gedekte kap. En dan de stenen bovenbouw met een gepleisterde onderbouw zorgde voor een combinatie die niet te vinden is in de molendatabase.
Het zal dus een fantasiemodel worden.

Hoe dan ook de bouw is begonnen.

Het leuke aan dit soort resin bouwpakketten is het snel kunnen proberen door de grotere delen.




In de kap is ruimte gemaakt om een motor te kunnen plaatsen. Paar gaten geboord waarin styreen buisjes zijn gelijmd zodat de kap met schroefjes te openen is in geval van onderhoud aan de motor.


In de molen is een tussen plateau geplaatst waar de verlichting op en onder zit. De 'lantaarnpaal' is een restje van een gietboom waaronder een LED is geplaatst.

Eerste indruk van het bouwpakket de grote(re) onderdelen hebben een goede pasvorm. De kleinere onderdelen hebben relatief veel gietvliezen welke niet altijd even makkelijk te verwijderen zijn (vooral tussen de balken van de omloop). En door luchtbelletjes in de gietsels van de omloop en de wieken zijn sommige delen zeer breekbaar. Bij het pakket zaten vijf wieken en daarvan maar de vier beste uitgezocht.

Gatenkaas: Sommige van de latjes zijn bij het gieten zo dun geworden dat er maar is besloten om ze te verwijderen en ze later te vervangen door een stukje styreen profiel van de juiste maat.

Omdat de cursus rietdekken bij de boerderijen toch al bezig was ook maar alvast de kap van de molen in de basiskleur gezet.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Een witte update deze keer. Eindelijk een potje witte verf is huis. Boerderijen zijn ook meteen wit gemaakt, maar geen foto's van gemaakt.

Voordat we met wit  aan de slag gaan even in de primer zetten.


De omloop heeft ook al de eerste lagen verf gehad.


Molen na de eerste ronde wit. De bovenbouw heeft wat bruine vlekken gekregen zodat dit later tussen de tweede ronde wit nog een beetje zichtbaar zal zijn.


Na de tweede ronde wit.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Mooi werk weer, Johan  :thumbup:
Het lijkt allemaal zo simpel te maken, maar dat is het zeker niet.

Grtz Tony
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Weekend update, maar dan iets te laat.
Tevreden met het wit van de molen. En daarom ook maar de andere details een kleur gegeven. Ook de deuren geplaatst.

Omdat de deuren niet geheel goed aansluiten zijn de kieren dicht gemaakt met Kristal Klear. Zo kan dit later nog mooi in een gewenste kleur worden geschilderd.

Volgende stap zal worden om de molen van binnen helemaal zwart te schilderen om te zorgen dat de kap zelf geen licht gaat geven. Daarna kunnen de ramen worden geplaatst.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Deze week was het pakketje met de nodige styreen strips binnen. Dus maar even de latjes van de wieken hersteld.



En de wieken maar verder van kleur voorzien (eerste laag). Verder is de omloop nu zover af dat die geplaatst zou kunnen worden.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
@citaat Zeildoek komt er bij deze molen zeker nog op. Misschien voor de afwisseling alleen eens een keer niet met vol zeil.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Als het een beetje meezit is de molen nog aan het einde van dit jaar helemaal af.


Omdat de details veel tijd kosten ook maar weer de boerderijen erbij gepakt.


Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
strak schilderwerk  :favorite: ,


mvg,
Michel
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
 @citaat @citaat De "9" van "1902" is niet helemaal jofel gestileerd, even aanpassen gelijk aan de "0" zou ik zeggen.......
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
@citaat Dank voor de opmerking. Om eerlijk te zijn had ik het ook gezien (nadat ik de foto had geplaatst). Ik ben toch voor een schuin pootje aan de '9' gegaan anders lijkt het wel veel op een 'g'. Foto volgt bij de volgende update.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Laatste update van dit jaar. De molen is net niet helemaal gereed. De wieken moeten nog even goed worden vastgezet in het wiekenkruis. De molen wel al een paar rondjes proef laten draaien en dat past maar net.

Om nog even terug te komen op het vorige bericht. Nu de foto van de aangepaste '9'.


Alvast een foto van de molen samen met de Tilly Models boerderij. Beide modellen zo goed als gereed. Bij de boerderij moet alleen de schoorsteen er nog op. En de gordijnen komen ook op een later moment. Het eventuele vervuilen moet poedertjes komt als de modellen op de baan worden geplaatst.


De tussenstand van de Artitec boerderij + schuur.


En voor de vorm even het dak los op de muren.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Gisteren alle wieken gelijmd, vandaag was de lijm voldoende uitgehard. Hiermee is het project voorlopig afgerond. Ditmaal even geen filmpje want hoe spannend zijn die ronddraaiende wieken nu ook weer niet (wel rustgevend) O:-D.







Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Mooi geworden  :thumbup:

Grtz Tony
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Héél mooi. Van mij krijg je drie duimpjes:  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Zo, weer een project afgerond. Nee, het is geen goed voornemen om dit jaar elke week een project af te gaan ronden het kwam toevallig zo uit.  ;)

De boerderij van Tilly Models is al iets langer gereed (1 dag na de molen).




De boerderij van Artitec is pas sinds gisteren afgerond net als de schuur + accessoires.






Alle object zijn nog niet voorzien van gordijnen en/of vervuiling en veroudering. Dit zijn dingen die pas gedaan zullen worden als ze hun plaats op de modelbaan zullen vinden.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Ik heb geen idee hoe precies je wilt zijn maar van de zwarte dakpan op de schuur is de opstaande rand aan verkeerde kant zwart geverfd.

Gr, Ben.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
@citaat Ik wist dat één van beide (boerderij of schuur) het niet klopte. Voor nu ga ik het zo laten. Op deze foto's als losse gebouwen valt het op. Als ze later op de baan staan is er niemand meer die daar op let (hoop ik). Heel misschien dat ik het in de toekomst ooit nog ga aanpassen als ik het schuurtje nog iets verder onderhanden ga nemen (dak had er iets beter op gemogen).

[edit]
Als ik op Google afbeeldingen kijk dan zouden de dakpannen op de schuur kloppen, maar juist die op de boerderij verkeerd zijn.
[/edit]
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Voor de verandering maar weer eens het Raadhuis van Gennep erbij gepakt. De muren waren eerder al van een baksteenkleur voorzien. Na de muren te hebben afgelakt met matte blanke lak kon het voegen beginnen. Om eerlijk te zijn was het voegen een experiment. De voegen zijn gemaakt met de betonkleur verf van Faller. De verf is een beetje over de muur verdeeld. Waarna het zeer sterk is verdund met water. En wel zo dat het water (met de betonkleur) alleen nog in de voegen bleef staan. Mocht er te veel water op een stuk blijven staan dan weghalen met stukje keukenpapier of wattenstaafje. Een nadeel van deze methode is alleen doordat de verf zo dun is dat je wel zit met een redelijk lange droogtijd waarbij je de muurdelen ook echt vlak moet laten liggen omdat anders alle verf naar één kant loopt.
Later zijn er nog apart wat stenen ingekleurd met een andere kleur, gewoon stuk voor stuk met een kwastje.

Nog heel wat steentjes te gaan tot de volgende update  ;)
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Goed gedaan toch, niet verkeerd. :thumbup:

Het is mij niet gelukt met deze methode maar ik had ook niet de mogelijkheid mijn model vlak te houden: het liep er dus weer uit.

Gr, Ben.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Na een paar dagen steentjes verven vandaag nog even de muurankers geplaatst en hoe klein die dingen ook zijn Kibri heeft er maar precies genoeg in de bouwdoos gestopt.

Volgende stap zal zijn verven van de raamkozijnen en luiken. Als de ramen erin zitten kan het dak er ook op.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Citaat van: NL-modelspoor op maandag 17 januari 2022, 19:10:37
Kibri heeft er maar precies genoeg in de bouwdoos gestopt.

Wat een krenten......... :P :D

Gr. Jan
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
@citaat Vaak genoeg dat er wel een aantal onderdelen overblijven. En deze kleine pruts onderdelen verdwijnen zomaar in een zwart gat onder het bureau als je even niet oplet.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Welk model van Kibri is dit?


mvg,
Michel
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
@citaat Kibri 8300. Raadhuis 'Gennep'.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Tijd voor een update. De klok zit op zijn plaats.



De eerste luiken zijn geplaatst. En de ooievaars zitten op het nest.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Leuke details Johan, de ooievaars zie ik op beurzen nog wel eens liggen en dan denk ik dat komt wel als we aan de scenery beginnen, de volgende keer dat ik ze tegen kom gaan ze gelijk mee naar huis  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
@citaat Ja, er was afgelopen jaar weer een nieuw setje met ooievaars uit Faller 151908 deze heeft ook de jongen voor in het nest erbij zitten. Het setje wat je bij deze bouw is gebruikt is een ouder setje Faller 154006 dit setje heeft iets kleinere nesten en geen jongen.
En je kan ze overal plaatsen. In het echt ook wel eens op een bovenleidingsportaal.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Omdat de bouw aan het raadhuis vooral bestaat uit wachten ook maar weer verder aan het bouwen aan de buurtwinkel (Piko 61915).
Voor het raadhuis waren wat decals geprint en om het vel aan te vullen ook meteen maar wat decals voor de buurtwinkel erbij gezet. In dit geval voor de bakkerij.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Afgelopen weekend geen update geplaatst omdat naar mijn idee de voortgang niet echt zichtbaar was. Maar nu is met deze update het raadhuis dan ook wel meteen afgerond.









Het dak is al iets vervuild op de plaats waar de ooievaars zitten. Verdere vervuiling kan nog volgen op het moment dat het gebouw op de modelspoorbaan wordt geplaatst.
Kleine aanvulling voor de toekomst zou nog kunnen zijn de klokken in de toren. Maar voor nu worden die toch echt te klein om er 25 met de hand te maken en ze dan ook nog constant van vorm te hebben.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Johan,

Complimenten hoe je dit fraaie model tot leven hebt gebracht inclusief leuke details :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
 @citaat @citaat

Dan neem ik maar even aan dat er in de toren een klokkenspel behoort te hangen met 25 klokken. Die hebben dan ook nog allemaal een andere afmeting (=toonhoogte). Aardige opgave om dat te maken. Maar, de kleinste klokjes zullen zo klein zijn dat ze in 1:87 nauwelijks te zien zijn. Denk dat je met 10 klokken al een heel aardig gezicht krijgt. Die zou je met een klein draaibankje (langzaam) kunnen draaien uit gietbomen.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Momenteel even wat minder zin om echt te bouwen. Niet echt een idee waarom, maar komt vanzelf wel weer goed. Gelukkig vooral met kleine dingen bezig en dan maakt het niet zo heel veel uit als de zin even minder is.
De afgelopen dagen bezig geweest met het afronden van de Faller vrachtbootjes. De eerste was eind oktober al zo goed als af en toen moest de tweede nog weer opnieuw worden gespoten.




Of ze ooit op de modelbaan komen? Heel misschien.

Volgende keer weer verder met de bakkerij/slagerij.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Wat? De geus als Nationale vlag? De Natievlag hoort op de achtersteven.
Zie ===> klik
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
@citaat Ze staan er (gelukkig) los op. Maar op de kleuren na is het zoals Pola het model had bedacht. Maar ik ben evengoed niet zo heel gelukkig met de vorm van het model. Het model heeft niet voor niks al een heel aantal jaar in de doos doorgebracht.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Oei niet veel gedaan in de afgelopen maand. Toch maar even een hele kleine update. Nog lang niet klaar, maar geeft een idee van wat het plan ongeveer is.


Bakkerij


Slagerij
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Johan, dat zijn mooie toonbanken die je daar tentoonsteld. In vergelijk met de Preiser die erachter staat ook redelijk goed op schaal. Zo te zien geen produduct van huisvlijt, maar wat wel?
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Dat zijn weer leuke details Johan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
@citaat @citaat De toonbanken zijn ontstaan uit onderdelen welke over waren uit bouwdozen.
Het glaswerk van de toonbanken komt van de Faller Mercedes Garage (130344) daar zit het in de set maar wordt niet gebruikt. Verklaring is dat het dezelfde gietstukken zijn als de Faller Edeka winkel 130342. Helaas zit in de Mercedes bouwdoos niet de onderste helft.

Stukje uit de Edeka bouwhandleiding welke het glaswerk laat zien.

De onderste helft van de toonbank van de bakkerij is ontstaan uit stukjes balie van de Pola HO 460 "slagerij/kapper/huisinrichting". De balie is verlaagd en aangepast naar met een zelfde hoek als het glas heeft. Bij de slagerij is de onderste helft van de toonbank opgebouwd uit styreen plaat en profielen. De rekken met vlees van de slagerij komen uit eerder genoemde Pola set. De toonbank wordt nog voorzien van vlees van zo'n zelfde rek uit het Pola setje. Mocht er iemand ook een slagerij willen maken en het Pola setje niet kunnen vinden is Faller setje 180974 nog een alternatief (zitten wel de nodige verschillen tussen met de slagerij van het Pola setje).

De taarten van de bakkerij komen uit Faller set 180565 "winkelinrcihting" en blijkt dat dit ook weer delen zijn die ook in de Edeka bouwdoos zitten (gezien het stukje uit de handleiding hierboven). De reuze donuts zijn glaskraaltjes uit moeders naaidoos. Appelflappen zijn hoekjes van een puntig stukje gietboom.

Personeel voor de bakkerij zal gaan bestaan uit Preiser set 10377.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Tijd voor een klein feestje. Het gebak ligt net op tijd in de winkel. Alleen het rek met brood nog vullen en dan is het interieur van de bakkerij zo goed als gereed.



Deze vitrinekast is wel helemaal van nul af aan opgebouwd uit losse profielen en doorzichtig plaat.

Eigenlijk best jammer dat je straks door de ramen niet heel veel meer hiervan gaat zien.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Inmiddels het rek voorzien van brood.


En de slager wat vlees gegeven voor de verkoop.


Voor beide moet er nog een kassa en klant worden gemaakt.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Erg leuk, dit priegelwerk!
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Even geen gepriegel meer. Maar even de airbrush weer 'opwarmen'.

Faller 390 - BMW dealer

De Faller motor in deze bouwdoos heeft sinds 1990 altijd stilgestaan. En het heeft de nodige uren gekost om hem aan de praat te krijgen. Met de kap van de motor erop liep het zo zwaar dat de motor stopte met draaien. Nu wel opgelost. Daarbij de richtingskeuze schakelaar 'vast' moeten zetten omdat die anders bleef tikken.

Faller 130338 - Car Center



Een gebouw met  veel en grote ramen. Omdat het interieur standaard wel erg grijs is daar eerst maar wat aan gedaan. De originele rode loper is bewaard gebleven. De zwarte loper is ontstaan uit een stuk rest vloerbedekking van de Faller  344 Mercedes dealer bouwdoos. Dat is oorspronkelijk lichtgrijs, maar met de hulp van de airbrush is het zo zwart.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Na 5 á 6 jaar in een verhuisdoos is wit niet meer zo wit als dat het in de doos is gegaan helaas. Maar eens kijken hoe dat op te knappen. Hopelijk valt dit model bijna vanzelf uit elkaar door de oude 'verdroogde' lijm.
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
 @citaat prima toch, hoef je ook niet meer te weatheren >:-D
Re: 🌬️ Windhovense projecten - Willekeurige frutsels
@citaat Als het nu een beetje gelijkmatig was. Maar vooral van de showroom zijn sommige delen veel erger dan andere. Maar met een klein uurtje prutsen is dit een deel van het resultaat. Op twee gebroken ramen na kwam alles redelijk makkelijk en netjes los.

Nu dit model toch zo in onderdelen uit elkaar is kan er meteen het nodige nog worden aangepast.

[edit]
Nog even een video uit de oude doos erbij omdat het kan.

[/edit]