Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Standaard ideeen voor Schaduw Station

Gestart door Hitmaan donderdag 28 oktober 2021, 12:58:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Standaard ideeen voor Schaduw Station
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Standaard ideeen voor Schaduw Station
Bij mijn zoektochten om een leuke baan te maken heb ik het soms moeilijk om het juiste te vinden. Wat vindt ik mooi etc. Vaak kijk ik dan ook naar de ideeën die een andere heeft gemaakt en doe ik daar mijn  voordeel mee.

Nu had ik het idee om een overzicht te krijgen van de schaduw stations die er mogelijk zijn op iemand zijn baan.
Dus alleen plaatsen van je ontwerp van je schaduw station.
Iemand van dit forum kan hiervan gebruik maken. zij het natuurlijk na persoonlijke en qua afmetingen aanpassingen.
Na verloop is het de bedoeling dat hier meerdere varianten komen te staan.

Optie: Het zal leuk zijn als in het plan ook staat welke rails je hebt gebruikt. Dit is natuurlijk wel zo handig.
Het voorbeeld wat ik bedoel: Zie onder

Alle onderstaande plannen zijn C Rail.
De 2e schaduw systeem is overgenomen van een forum lid en heb ik dus zelf uitgewerkt in mijn rail programma.
Re: Standaard ideeen voor Schaduw Station
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Standaard ideeen voor Schaduw Station
Doe ik even een duit in het zakje...

Op mijn baan zijn 2 schaduwstations gepland.
Ik gebruik c-rails.
Het eerste schaduwstation (nivo -1) heeft vier opstelsporen waarop treinen geparkeerd kunnen worden waarmee even niet mee gereden wordt, het tweede schaduwstation (nivo -2) heeft deze niet.
De keuze voor twee schaduwstations op deze manier is gekomen omdat ik niet echt de ruimte heb om ruime klimspiralen te maken.

Re: Standaard ideeen voor Schaduw Station
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Standaard ideeen voor Schaduw Station
Bij deze mijn schaduwstation.
Totaal 7 lange opstelsporen waar telkens 3 treinen achter elkaar kunnen staan en 1 retourspoor waar ook 4 treinen kunnen wachten, voor het geval er nog geen blok vrij is op het zichtbare deel.

Totaal dus opstelruimte voor 25 treinen met slechts 6 elektrische wissels.
Re: Standaard ideeen voor Schaduw Station
Hierbij een van mijn schaduwstations, uitgevoerd in K-rail:



De doorlopende sporen zijn voor getrokken treinen, de kopsporen zijn voor pendeltreinen.
Re: Standaard ideeen voor Schaduw Station
Re: Standaard ideeen voor Schaduw Station
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Standaard ideeen voor Schaduw Station
mijn dukaten in het zakje (märklin k-rails, bochten 2231/2221, rechte lange stukken 2205, 2200, 2209 etc etc)