Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

ontkoppelrail 24997

Gestart door Damswim maandag 18 oktober 2021, 00:41:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ontkoppelrail 24997
Lid sinds: 2020

offline
ontkoppelrail 24997
In mijn nieuwe baan, die ik nog aan het bouwen ben, komen 4 ontkoppelrails 24997 voor.
Ik heb een CS3+ maar wil, als de baan klaar is, gaan rijden met iTrain.
Alles is uiteraard onderverdeeld in tracks en elke track heeft drie blokken.
Onwetend als ik ben, moet ik de ontkoppelrail aansluiten op een K83 of K84.
Hoe wordt die module straks bediend met de CS3+ en in iTrain?
Re: ontkoppelrail 24997
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: ontkoppelrail 24997
Hallo Wim,

De ontkoppelrails (24997) worden aangesloten als wissels aan een K83. In ITrain zijn ze ook als 'wissels' te bedienen.

Je gebruikt voor de aansluiting slechts een zijde (rood of groen) en kan dus twee ontkoppelrails op een poort van de K83 zetten. Die dan overigens niet op hetzelfde moment kunnen worden bediend (voor zover dat met enkele poorten wel kan).

Jan-Peter
Re: ontkoppelrail 24997
Lid sinds: 2020

offline
Re: ontkoppelrail 24997
Dank je Jan Peter kan ik weer verder
Re: ontkoppelrail 24997
Citaat van: Damswim op maandag 18 oktober 2021, 00:41:28
Ik heb een CS3+ maar wil, als de baan klaar is, gaan rijden met iTrain.
Alles is uiteraard onderverdeeld in tracks en elke track heeft drie blokken.
Waarschijnlijk bedoel je het andersom. Dat alles verdeeld is in blokken en elk blok onderverdeeld is in tracks. Binnen iTrain wordt er niet over tracks gesproken maar over terugmelders. De term sectie wordt ook wel gebruikt.
Re: ontkoppelrail 24997
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: ontkoppelrail 24997
Märklin heeft een aantal Themen-Specials gemaakt. Eén daarvan gaat over de CS 3 en deel 4 daarvan is "(Ent-)Kuppelshow".

Het artikel gaat uit van een m 83, dat is de opvolger van de k 83. Een k 83 kun je er echter ook nog steeds voor gebruiken, evenals allerlei magneetartikeldecoders van andere merken. Je moet dan alleen zelf nog even uitzoeken hoe je precies in de CS 3 aangeeft wat voor decoder het precies is.