Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

"Het S88 apparaat GFP3-1 heeft de contactgegevens niet tijdig teruggezonden"

Gestart door fransja dinsdag 17 augustus 2021, 17:43:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"Het S88 apparaat GFP3-1 heeft de contactgegevens niet tijdig teruggezonden"
Hallo,

Sinds enige tijd (ik denk zelf na het updaten van de Link S88 met de laatste update via de CS3) krijg ik de volgende melding:



Aan de link 88 zitten op bus 1 2 s88's, bus 2 1 S88 en bus 3 2 oud model S88.

De CS3 wordt bestuurd via de PC en Rocrail.

Na deze melding komt worden de accessoires en de locomotieven op de baan niet meer juist aangestuurd.
Als alles opnieuw wordt opgestart, gaat het weer een poosje goed, na ongeveer 30 min. komt dan deze melding opnieuw.

Heeft iemand deze melding ook gezien?
Is er een work-around?

Met vriendelijke groet,

Frans
Re: "Het S88 apparaat GFP3-1 heeft de contactgegevens niet tijdig teruggezonden"
Hoi Frans,

Wat is de melding? Ik vermoed dat je daar een plaatje van hebt, maar dat is in ieder geval niet zichtbaar. Die kun je als bijlage aan je bericht koppelen.
Re: "Het S88 apparaat GFP3-1 heeft de contactgegevens niet tijdig teruggezonden"
Hallo,

Ik dacht dat het plaatje te zien was maar nu zie ik het ook inderdaad niet meer, opnieuw er bij gedaan.

Bedankt voor het melden.

Frans
Re: "Het S88 apparaat GFP3-1 heeft de contactgegevens niet tijdig teruggezonden"
Eerste gedachte hierbij:

Ik denk dat je het in de timing setting van bus 3 (de oude modules) moet zoeken aangezien de melding komt van GFP3-1.
Blijkbaar reageren die niet (meer) waardoor uiteraard je treinverkeer ook ontregeld wordt.
Sowieso zou ik even goed kijken of die oude modules door de update nog wel aan de Link verbonden zijn en niet direct op GFP1 (onderaansluiting CS3+) staan.
Re: "Het S88 apparaat GFP3-1 heeft de contactgegevens niet tijdig teruggezonden"
Beste frans, medelezers,
Sinds het verkeerd aansluiten van een oude terugmeld decoder op mijn CS3 met link module, kreeg ik te pas en te onpas vergelijkbare overbelasting meldingen:
- zelfs met 1 stukje spoor en 1 MFX loc.
- soms bij het programmeren op het programmeer spoor
- en dubbel knipperende M83 decoders. ( fout aangesloten? Echt niet!)
Soms bleef de melding uit maar reageerden sommige locs niet.
Wat ook voorkwam was dat mfx decoders niet konden worden gevonden.
De log gaf geen enkele houvast.

Vanzelfsprekend heb ik alle gerelateerde reacties die ik hier en op andere forums kon vinden gelezen.
Zelfs met 1 m83 een link en 1 loc bleven de meldingen komen.
Vanmorgen was ik de sc3 zo zat, dat ik m wilde wegdoen. Daarbij natuurlijk de sc3 schoongemaakt van baanplannen en teruggezet met de start / begin backup software.
Al snel bleek dat marklin geen echte fabrieks reset kent! Want bij het aansluiten van een stukje rail met een loc met achteraf ingebouwde mfx decoder, wist het systeem precies welke loc dit was en kende mijn eigen instellingen.
Zelfs de nood reset laat stukjes oude code / data staan. Want ik wilde er zeker van zijn dat een nieuwe eigenaar een schone cs3 zou krijgen, dus opnieuw na de reset de cs3 opgestart.

Maar na dit alles, ben ik van de overbelasting meldingen af! Werken de M83 wisseldecoders naar behoren en worden nieuwe decoder direct herkend. Ook de locs werken nu beter / wel.
Wat ik met deze ervaring wil toevoegen aan deze discussie is dus dat de overbelasting melding vele oorzaken kan hebben en dat dit ook in de software niet helemaal goed is geprogrammeerd. Kijk dus bij deze melding even verder of er ook andere rare issues zijn. Het kan dus een corrupte software instelling zijn die niet via het scherm / webinterface / log is te herstellen. Succes.
Re: "Het S88 apparaat GFP3-1 heeft de contactgegevens niet tijdig teruggezonden"
Het is een gegeven, dat gegevens in de CS3 op de achtergrond bewaard blijven als je die met het verwijder-kruis verwijderd.
Pas als je te verwijderen items selecteert en dan met het prullenbak-icoon verwijderd zijn ze echt helemaal weg. Dit geldt zeker ook voor locomotieven!
Ik vermoed dat je alles hebt verwijderd met het kruis-teken.
Re: "Het S88 apparaat GFP3-1 heeft de contactgegevens niet tijdig teruggezonden"
Hallo,

Over dit issue navraag gedaan bij Marklin antwoord:
"Heeft de klant in de invoer voor GFP3-1 een aantal terugmelddecoders ingevoerd, die in de CS 3 niet aanwezig kunnen zijn? Heeft hij contacten ingesteld onder GFP3-1 in de itemlijst?"

Dit nagekeken en idd stonden een aantal S88 ingevuld, terwijl die niet werd gebruikt (onderkant CS3) dit op 0 gezet.

Nu afwachten...

Frans