Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

St. Martin, update 23 maart 2024. De modules.

Gestart door Maarten Marklin vrijdag 30 november 2018, 16:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: St. Martin, bahnhof module update 21 augustus 2021.
Overzichtsfoto module 3a.
Re: St. Martin, bahnhof module update 21 augustus 2021.
Mooi gemaakt Maarten.
Alleen de bedrading kan wat netter!  >:-D

Groet Ron.
Re: St. Martin, bahnhof module update 21 augustus 2021.
Ron, aan de binnenkant leven geen mensen. Ik weet niet of het een zaanse uitdrukking is maar het betekent zoiets als daar komt niemand. En ik documenteer alles heel goed.
Re: St. Martin, bahnhof module update 21 augustus 2021.
Het is een mooie module geworden Maarten. Veel leuke details heb je verwerkt.

Luc
Re: St. Martin, bahnhof module update 21 augustus 2021.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: St. Martin, bahnhof module update 21 augustus 2021.
Citaat van: Maarten Marklin op zaterdag 21 augustus 2021, 19:43:14
Ron, aan de binnenkant leven geen mensen. Ik weet niet of het een zaanse uitdrukking is maar het betekent zoiets als daar komt niemand. En ik documenteer alles heel goed.
Of het Zaans is weet ik niet; wel was mijn vader een Zaankanter en weigerde hij om bv achter een grote kast te behangen, want... "daar wonen geen mensen" !
Re: St. Martin, bahnhof module update 21 augustus 2021.
Dat herken ik helemaal Hans. :D  En dan later de kast verplaatsen.
Re: St. Martin, bahnhof module update 21 augustus 2021.
Filmpje van de br65012 die rangeert o de stationsmodule.
[/size]
Re: St. Martin, bahnhof module update 21 augustus 2021.
Leuk filmpje Maarten, van een mooie lok.

Citaat van: Maarten Marklin op donderdag 19 augustus 2021, 23:05:58
Ron, dank je wel. Lukt het al met je baanontwerp?

Ik heb het schaduwstation aangepast.
En volgens mij kan je een lange trein ook door een "kort blok" sturen met koploper. dus de bocht (nog) niet aangepast.
(Als er andere deze mening ook delen dan graag een uitleg hoe in te stellen in koploper).
(Graag in mijn eigen draadje: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=85280.0 )

Groet Ron.
Re: St. Martin, update 24 augustus 2021.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: St. Martin, update 24 augustus 2021.
En hier staan de tot nu gemaakte modules aan elkaar geschakeld. De vitrine op de achtergrond zal verplaatst gaan worden.
Re: St. Martin, bahnhof module update 24 augustus 2021.
De rechterkant van de vaste baan is gesloopt en daar ben ik nieuwe modules aan het opbouwen. De linkerkant van de vaste baan staat er nog, hoewel het nu een ravage is. Zodra de rechterkant gereed is ga ik de linkerkant slopen en kan ik de overige modules bouwen. Het bouwen van de modules gaat voorspoedig, het is een stuk makkelijker dan een vaste baan. Ik kan overal heel goed bij en de module goed afwerken. Met de poten er onder is de hoogte van de rails 1.30 meter. Dat is een heel mooie hoogte om de treinen etc te zien rijden. Ik heb er een barkruk bij staan en dan is het wel genieten hoor, zelfs van het kleine stukje wat ik tot nu toe kan rijden. Ook een prettig idee dat wat ik nu bouw niet meer gesloopt hoeft te worden een als ik een module zat ben bouw ik zo een nieuwe. Ik ga wel nog wat extra modules bouwen die ik kan uitwisselen of misschien erbij kan zetten als ik de baan een keer buiten opbouw.
Re: St. Martin, update 25 augustus 2021.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: St. Martin, update 25 augustus 2021.
Het kleine stukje wat al gereed is. Bij het kerkje heb ik inmiddels al wat meer boompjes gezet.
Re: St. Martin, bahnhof module update 25 augustus 2021.
En nog een paar plaatjes.
Re: St. Martin, bahnhof module update 25 augustus 2021.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: St. Martin, bahnhof module update 25 augustus 2021.
Hi Maarten. Je bent goed bezig om er wat moois van te maken. Eerlijk hoor maar de achtergronden op eerdere foto's waren een stuk mooier. Deze zijn wat flets en dat is leuk om in te wonen (misschien) maar niet om tegenaan te kijken.  ;)

Hoop dat je een klein beetje kritiek kunt verdragen. Wat echt niet kan is die fiets bij het station. Het ding is knalrood, helemaal. Sorry voor de uitdrukking maar dat is afgrijselijk. Toch een kleine moeite om daar wat meer kleur op aan te brengen. Zwarte banden en zadel, zilver voor het stuur en de spaken dan ziet het er al naar een echte fiets uit. Just my two cents.
Re: St. Martin, bahnhof module update 25 augustus 2021.
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: St. Martin, bahnhof module update 25 augustus 2021.
Hier worden wij helemaal vrolijk van, mooie scenery!
Ga zo door.


mvg Hans
Re: St. Martin, bahnhof module update 25 augustus 2021.
Hoi Henk (lobomotion) vwb beetje kritiek, dat mag altijd hoor, daar worden we beter van. Maar ik doe wel wat ik zelf wil. Goed dat je de rode fiets opviel, dat haalt de aandacht weg bij andere dingen die niet kloppen.  :D
De opeens fletse achtergrond is van Auhagen, Wolkenstein. Geeft een beetje heiĂŻg effect. De vorige fotoos waren buiten met mn tuin op de achtergrond.
Hoi Hans(Pinkf), dank je wel. Ik word er ook vrolijk van. De modules staan op ooghoogte. Als ik er op een barkruk bij ga zitten dan geniet ik er steeds meer van. Ook het bouwen van modules is een heel leuk werkje, ik kan overal goed bij en waar ik vroeger geen verlichting in huisjes deed en lantaarnpalen niet aansloot doe ik dat nu wel en is sfeerverhogend. En modules zijn uitwisselbaar en mobiel.
Ik heb nog wel een flink aantal modules te gaan maar het bouwen is leuk werk.
Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
Ik ben bezig met module 3c, dat is de andere kopkant van het station. Als die gereed is kan ik de exacte lengte bepalen voor deel 3b. 3b kan een uitwisselmodule worden.
Ik dacht om aan de bahnhofkant huizen neer te zetten "römischer berg" maar dan begint het meteen een grote stad te worden en moet ik een passende achtergrond vinden, de achtergrond die ik heb is landelijk. Nu dacht ik aan de kunst van het weg laten, waarom niet een bos langs die weg, past in ieder geval bij bahnhof Schwarzburg. Dus aldoende ben ik wat dingen aan het uitproberen. Ik heb ook nog een 300 dennebomen die ik in kan zetten. Maar het kan een wandelgebied worden met een kiosk, misschien een fontein en eventueel dan ook een standbeeld. Maar misschien ook minder blikvangers en meer bomen. Het is tot nu toe schuiven en het gevoel krijgen of het past.
Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
Variatie met standbeeld. Ik kan hier misschien nog wat mooie grote bomen kwijt. Mijn zeeschuimplantjes gaan langzaam.
Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
Dit lijkt steeds meer op een park.
Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
Weer even verder geborduurd met het park.
De muur is even een grapje, maar zou zo maar kunnen.

Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
En zo is het uiteindelijk geworden. Simpel parkje met bloembedden, bomen en bankjes. Maar wel een rustpuntje voor de drukke Preisertjes. Misschien loopt het parkje wel door tot in de achtergrond en kun je daar eindeloos wandelen door het glooiende landschap. De fotoos zijn vanavond genomen onder het licht van de overkapping. Morgen maak ik bij daglicht nog een paar fotoos, dan is de lijm ook droog.
Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
Leuk gedaan Maarten.

groet
Harald
Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
Dank je wel Harald.
Ik heb nu bij daglicht een drietal fotoos gemaakt.
Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
Hoi Maarten, dat heb je heel mooi voor elkaar gekregen op jouw eigen eigenwijze wijze. ;) Ik woon in een land met alleen maar mensen die doen wat ze zelf willen, altijd. En als de baas het daar niet mee eens is nemen ze gewoon ontslag, zomaar. Dus lekker verder doen Maarten, komt wel goed.

Leuke keuze aan automobielen ook op dat weggetje.
Re: St. Martin, bahnhof module update 28 augustus 2021.
Hoi thaise Henk. Dank voor je complimenten! Dat je me een stempeltje op wilt drukken is geheel voor jouw rekening. De ene keer neem ik wel een advies over en de andere keer niet, Waarom dat zo is? Het is mijn modelbaan, ik heb er lol in om dingen te maken. De ene keer is iets perfect en de andere keer niet. Ik ben geen perfectionist en wil het ook niet worden. Ik laat anderen naar mijn modelbaan kijken en misschien is het voor hun een inspiratie. Dus adviezen mogen, meningen mogen, reacties vind ik leuk. Voor de rest bepaal ik toch zelf en daar hoef ik niet eigenwijs voor te zijn. :)
Re: St. Martin, bahnhof module update 30 augustus 2021.
En weer een fotootje. Torentje links en bezig geweest met ballasten, is aan het drogen. Nou blijkt de strassenfolie niet meer geproduceerd te worden door Noch. Gaat om nr 57216. Ik zal wat anders moeten gaan gebruiken, moet wel passen bij wat ik heb.
Re: St. Martin, bahnhof module update 30 augustus 2021.
En de Preisertjes komen ook al van alle kanten aangelopen.
Re: St. Martin, bahnhof module update 30 augustus 2021.
En eentje van bovenaf.
Re: St. Martin, bahnhof module update 30 augustus 2021.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: St. Martin, bahnhof module update 30 augustus 2021.
Ah, gelukkig -zoals t op iedere modelbaan hoort- met MilchPfilz op foto 2.
Zie ook:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=85384.msg1436253#msg143625
Re: St. Martin, bahnhof module update 30 augustus 2021.
Bedoel je het paddestoelkiosk, Hans?
Ik heb het aangeduide  draadje bekeken, heel leuk. Bedankt voor de verwijzing. 👍
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
Ballast, Stelconplaten en groen aangebracht. Het enige wat nog rest is lantaarnpalen en wat electriek aanbrengen. Dat gaat volgende week gebeuren. Dit weekend zit ik bij mijn andere hobby.
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
Lekker bezig Maarten. Je modules zien er leuk uit, lekker sfeertje.

Dit weekend naar Zandvoort?
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
Hoi Bas, dank je wel. Inderdaad, komend weekend langs de baan als flagmarshal.
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 01 september 2021, 16:15:18
Inderdaad, komend weekend langs de baan als flagmarshal.

Wat ik me dan afvraag Maarten of bij formule wedstrijden andere normen worden aangehouden dan bijvoorbeeld bij de paasraces. Hebben jullie een dag extra cursus gehad?

Vrgr,
Wilko
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
De vlagsignalen zijn hetzelfde. Uiteraard zijn wij wel over bijzonderheden geĂŻnformeerd. Bij F1 is zo'n beetje voor iedere funktie een aparte official gesteld. Bij andere evenementen is dat niet zo, dan ben je multi inzetbaar.
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 01 september 2021, 16:15:18
Hoi Bas, dank je wel. Inderdaad, komend weekend langs de baan als flagmarshal.
Gaaf man! Geniet ervan! Ik ben stiekem wel jaloers op je :D

Ik kijk zondag vanaf de bank.
Re: St. Martin, update 17-9 2021. Even niet aan de modules gewerkt
Deze week voor drie dagen naar Zuzenhausen geweest in Brauerei Gasthof Dachsenfranz. Wat moet ie nou in Zuzenhausen??? Dat ligt vlakbij Sinsheim, klinkt dat al bekend?


Schitterende dag gehad in een heel groot museum met als letterlijke hoogtepunten de Concorde en de Tupolev 144.
Ik zag daar ook een stoomloc BR44 100 staan, het  oliestookmodel van de Lange Heinrich die ik in model heb van Märklin. Op het front staat 043 100 maar op de zijkant staat het oude nummer 44 100. Ik zal nog wat fotoos plaatsen over het museum.
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
enkele fotoos
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
nog een paar, de 44 100 oftewel de 043 100.
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
en nog wat van de concorde en tupolev 144. In de Tupolev lijkt de boordwerktuigkundige meer ruimte te hebben, die zit wat apart.
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
 @citaat
Ik zou claustrofobie krijgen in die cockpit....... 
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
 @citaat Daarom moet je naar buiten kijken >:-D
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
Het is wel erg krap maar behalve claustrofobie krijg je ook nog een heel goed salaris.
Re: St. Martin, update 17-9 2021. Even niet aan de modules gewerkt
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 17 september 2021, 12:34:48Op het front staat 043 100 maar op de zijkant staat het oude nummer 44 100.

Dat noem ik een schizofrene loc.

Misschien een idee voor Märklin om het precies zo uit te brengen? Kan blijkbaar prima in tijdperk VI. Of bij het begin in tijdperk IV, maar dan alleen in de korte tijd dat 'ie in de werkplaats was om nieuwe nummers te krijgen, dus dat is wel een beperking voor iemand die ze graag ziet rijden. Meer een verzamelaarsmodel dus.
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
Of mensen zelf laten kiezen welk nummer er op gaat. Fleischmann deed het vroeger. Ik had een Fleischmann br 55 waar diverse transfers bijgeleverd waren. Marklin doet het wel bij rijtuigen.
Re: St. Martin, update 17-9 2021. Even niet aan de modules gewerkt
Citaat van: speeltmettreintjes op vrijdag 17 september 2021, 17:04:59
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 17 september 2021, 12:34:48Op het front staat 043 100 maar op de zijkant staat het oude nummer 44 100.

Dat noem ik een schizofrene loc.
Dat kan natuurlijk :)

Maar het is een oliegestookte lok die na de hernummering van 1968 het serienummer 043 kreeg.
Re: St. Martin, bahnhof module update 31 augustus 2021.
Dat was mij bekend.
Re: St. Martin, update 17 september 2021.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: St. Martin, update 17 september 2021.
bedankt voor het delen van al die prachtige foto's.  :thumbup:
Re: St. Martin, update 25 oktober 2021.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: St. Martin, update 25 oktober 2021.
Ik heb voor het middengedeelte van het station een tijdelijke verbinding gemaakt zodat ik wat heen en weer kan rijden, oftwel wat rangeerwerk verrichten.
Het middenstuk ben ik inmiddels wel aan het maken maar door drukte schiet het nog niet op. Er is wel een filmpje voorhanden.




Re: St. Martin, update 18 november 2021.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: St. Martin, update 18 november 2021.
De tussen module van het station is geplaatst en moet nog afgewerkt worden.
Re: St. Martin, stationsmodule update 18 november 2021.
Het middenstuk(3b) van het station ga ik afwerken. Achter het station zou een weg in de achtergrond moeten verdwijnen, dat wil ik doen door hoge bomen te plaatsen en een heg. Op de voorgrond komen stelconplaten net als op de andere twee modules, 3a en 3c. En uiteraard ballast bij de sporen. Ook komt op deze module een perron, daar komen dan ook weer de VIP's op te staan. Als deze module klaar is dan ga ik nadenken over de aansluitende fiddleyard.