Het is het uitschakelen waardoor ze kapot gaan.
Informatie gevonden op onderstaande link vandaar uit ben ik verder gegaan.
http://mobatechnikblog.blogspot.com/2014/04/verbesserter-c-gleis-weichenantrieb.htmlDit is te voorkomen.
Ik heb zelf metingen gedaan.
Op een 74492 heb ik een uitschakelpiek gezien van 60 volt.
Daar er nog steeds sturing is valt alle spanning overde eindschakelaar.
Ik ben bezig met 2 testen
1: Diode 1n4001 recht over de spoel. maar dat gaat alleen met gelijkspanning de plus op geel.(bij de 74491)
2: Diode 1n4148 met 10 Ohm in serie zodat je geen kortsluiting kan veroorzaken eventueel gaat de diode of weerstand kapot
maar daar heb ik krimpkous overgeschoven.
Bij analoog rijden is het makkelijk als de schakelaars er in blijven voor terug melding.
Ik geef nu een puls van +/- 50 miliseconden.
Ik vraag me af als ik de puls zo kort maak dat het wissel schakeld maar de sturing weg is voordat hij de schakelaar opent
of dan ook de problemen weg zijn maar dan wordt het wel heel kritisch.
Ik heb een omgebouwde met 10 Ohm in serie.
200 keer laten schakelen en deze werkt nog steeds deze zit nu in een wissel waar na 4 jaar 1 schakelaar begaf.
Als deze het probleem oplost is deze oplossing mijn voorkeur omdat je geen sluiting kan krijgen.
De uitschakel piek is dan met weerstand 10 volt en geen 0,7 maar daar moet de schakelaar tegen kunnen.
In de sectie analoog vind je de scoopbeelden.
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=85513.0MVG Johan