Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Pendelbaan

Gestart door Alexander zaterdag 17 juli 2021, 22:36:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Pendelbaan
Lid sinds: 2020

offline
Pendelbaan
Hallo. ik heb n marklin CS 3, daar heb ik een S88 link op aangesloten, vervolgens heb ik3,5m rail met links en rechts n stootblok en n schakelrail
Ver volgens licht het links en rechts op als ik daar met een wagon test.   Verder doet de locomotief ook waar ik hem op geprogrammeerd heb,
Alleen hij gaat niet rijden, of ik moet hem n duwtje geven!   Ik vraag mij af zie ik iets over het hoofd?
Alexander
Re: Pendelbaan
peterp
gast

Re: Pendelbaan
Maak de rails eerst maar eens schoon.....
Re: Pendelbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re: Pendelbaan
hoi,

Citaat van: Alexander op zaterdag 17 juli 2021, 22:36:31
Verder doet de locomotief ook waar ik hem op geprogrammeerd heb, Alleen hij gaat niet rijden, of ik moet hem n duwtje geven!

Heb je frontseinen op de locomotief zitten? Branden die? Zo nee: Dan mag je de baan schoonmaken. Dan zal hij slecht contact hebben op dat stukje. Zo ja: Mogelijk moet je met een hogere snelheid beginnen en kan deze lok niet met hele lage rijstappen overweg.

Het is altijd verstandig om je baan en loks schoon te maken. Dat kan gemakkelijk met een (roco) railgum, een droge doek met eventueel wat alcohol of wasbenzine.

Groet Ronald.

Groet Ronald.
Re: Pendelbaan
Lid sinds: 2020

offline
Re: Pendelbaan
Dank voor het meedenken
Ik heb de rail gepoetst, maar geen resultaat
Ik reed met n koff,die ging niet, dus heb ik 1100 serie erop gezet, en die doet hetgeweldig

Dank voor het meedenken Alexander
Re: Pendelbaan
Lid sinds: 2016

offline
Re: Pendelbaan
Zo'n köf is wel eens wat eigenwijs. Ze zijn erg gevoelig voor vervuiling of andere verstoringen van het contact. Heb je de puntcontacten ook schoongemaakt met railgum of iets dergelijks?

En check de wieltjes van het locje ook eens, evenals de sleper. Zijn die schoon en is er niks verbogen?

Fijn dat het wel werkt met de 1100.

Groet,

Peter