Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Storing in de koff 36804

Gestart door Alexander zondag 20 juni 2021, 11:27:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Storing in de koff 36804
Lid sinds: 2020

offline
Storing in de koff 36804
Hallo mijn koff rijd al n poosje op mijn pendelbaan heen en weer , maar sinds gisteren niet meer zonder iets te doen rijd hij vol achter uit als ik hem aan zet om te rijden dan stopt hij, hij rijd alleen achteruit als hij uit staat, kan iemand mij vertellen wat dit betekent !!
Re: Storing in de koff 36804
Volgens de wiki :

https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M%C3%A4rklin_36804

heeft de loc een FX decoder met dip-switches.  Er kunnen dus drie dingen aan de hand zijn :
- De dip-switches staan verkeerd (op analoog). Even een paar keer bewegen zou het probleem op kunnen lossen.
- Spanning op de baan is te laag of verstoord, dan gaat hij in analoog-modus.  Probeer de loc eens als enig op een los stukje spoor.
- Decoder defect.  Dan zul je op zoeken moeten naar een nieuwe decoder.  Volgens de wiki is hij redelijk makkelijk te vervangen.
Re: Storing in de koff 36804
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Storing in de koff 36804
Door corrosie kunnen de gemaakte contacten in de dipswitches gaan haperen. Hierdoor krijgt de lok als het ware een ander adres waardoor deze onberekenbaar kan reageren.
Dus sowieso de dipswitches (die in "on"-stand staan) een stuk of 10x heen en weer schuiven, zodat die contacten weer schoon zijn.
Dan heb je de meest voor de hand liggende oorzaak uitgesloten.
Verder: wordt de decoder erg heet?

Mvg.
Marcel
Re: Storing in de koff 36804
Alles geprobeerd,  ff naar de winkel geweest uitvoerig getest,maar de decoder zou stuk zijn, reparatiekosten zijn duurder dan de waarde dus eindigt in de vitrine helaas
bedankt voor de adviezen
Gr Alex
Re: Storing in de koff 36804
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Storing in de koff 36804
Zelf ff goedkope lokpilot erin prakken?
Re: Storing in de koff 36804
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Storing in de koff 36804
Of een 36805 met zinkpest op de kop tikken en decoder over zetten.

Mvg
Marcel

PS. Om welke uitvoering gaat het?
Gewoon de rode?
Re: Storing in de koff 36804
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Storing in de koff 36804
Ik heb een tijdje geleden een köff overgenomen die niet reed. Een esu erin geprikt en rijdt weer. Alleen zal wat aan moeten passen omdat de koppelingen niet werkte. Maar dat zal aan de Marklin draagprint liggen, deze zal aangepast moeten worden.
Re: Storing in de koff 36804
Ja het is een rode!
Re: Storing in de koff 36804
 Bij testen reed hij inderdaad anoloog
Alex