Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

eerste digitale stapjes

Gestart door majapro maandag 21 juni 2021, 23:10:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
eerste digitale stapjes
Lid sinds: 2018

Economie is een geitenpad langs de moraal

offline
eerste digitale stapjes
even voorstellen  :D
Jaap van 54 uit Deventer
Al in mijn jonge jaren in de weer met M rails. Later overgestapt naar K rails (heb alle oude M nog steeds keurig in de doosjes liggen). Ooit half begonnen met Delta.

Nu is dan de tijd gekomen voor de digitale stap en na een vol jaar proberen en oefenen een test baan, ga ik nu voor het echie

Om niet alle K rail weg te willen doen mijn onderste en middelste laag nog in K rail, de schaduw lagen.
Voor later in de bouw fase, de bovenste laag in C.
Re: eerste digitale stapjes
Je hebt een jaloersmakende hoeveelheid ruimte ter beschikking! En mooi langs de wanden rijden is ook altijd fijn. Al was het maar vanwege de bereikbaarheid.
Maar dan heb ik toch wel een paar vragen. Wat is je bedoeling met dit plan? In het zichtbare deel lijkt een pendelbaan te liggen met doorgangsstation in het midden. Naar keuze kunnen schaduwstations benut worden, maar logica in de treinenloop zie ik niet direct, behalve dat er 'veel rijmogelijkheden zijn'. En ik vind dat vaak niet echt een aanbeveling; treinen hebben een bestemming en zijn anders overbodig. Rails legt geen maatschappij zo maar neer.
Landschappelijk oogt het ook nogal statisch met (krappe) 90 bochten.
Moet de scenery iets meer zijn dan aankleding? Heb je een thema in gedachten, tijdperk, plaats op aarde?

Ik denk dat er qua treinverkeer en landschap veel meer te realiseren valt, als je wilt. Het hoeft niet, maar het zou wel kunnen.

Groet,

Peter