Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

S88 baanvak beeld op CS3

Gestart door reneels zaterdag 05 juni 2021, 10:22:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
S88 baanvak beeld op CS3
Lid sinds: 2015

offline
S88 baanvak beeld op CS3
Op de cs2 kon een s88 melding dmv kleine rondjes het hele betreffende baanvak kleuren. Bij cs 3 krijg je alleen een streepje. Je kan uiteraaraard meerdere contacten aanmaken, maar dat hoefde niet op de cs2.
Wat me opvalt is dat bij het aanbrengen van een sein of een S88 contact, soms het baanvak verkleurt in een blauwe kleur, maar ik kan daar de juiste procedure of logica niet van vinden.

Weet iemand of dit wel mogelijk zonder dat ik eenaantal nieuwe (fake) S88 moet aanmaken?

Alvast bedankt

Rene
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Citaat van: reneels op zaterdag 05 juni 2021, 10:22:05

Wat me opvalt is dat bij het aanbrengen van een sein of een S88 contact, soms het baanvak verkleurt in een blauwe kleur, maar ik kan daar de juiste procedure of logica niet van vinden.


Ik ontdekte vandaag hetzelfde. Niet elk baanvak verkleurt. Kan ook niet vinden wat de betekenis hiervan is.
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Goeie morgen, bij mij werkt het zoals vanouds....

Wel heb ik een week terug een storing gehad: de bezetmelders flikkerden allemaal ( de gele streepjes). Na lang zoeken bleek het een UTP?Ethernet kabel zijn die stuk was...
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Lid sinds: 2015

offline
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Beste Wim, goed om te horen dat het kan, maar hoe doe je het. Zou je willen beschrijven welke acties je onderneemt
Rene
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Dag Rene,

de gewone procedure ( inheb een CS3+ en gebruik de aansluiting onderaan (ethernet kabel) en ook de S88 link:
- rails isoleren en controleren met n lampje of ze wel goed geïsoleerd zijn
- S88 aansluiten: massa,  de bedrading  naar de rails en de ethernet/ UTP kabel naar de CS3 of de vooropliggende S88
- op CS3+ : deze capteert automatisch dat er een S88 is; eventueel moet je het aantal S88 's manueel aanpassen

Dat met die blauwe kleur , op je seinpaneel, krijg je als je de melder (gele of grijze balkje op een spoorverloop legt , dan verbindt hij de twee uiteinden (optisch) van het spoorverloop van de sectie. Maar als dit gedaan is verdwijn dat blauw

Als je nog vragen hebt, shoot, ik help graag als ik kan
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Lid sinds: 2015

offline
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Beste Wim
Hartelijk dank voor je hulp. Ik heb een gewone cs3 en werk met de link 88. (De tussen unit) ik neem aan dat dat geen verschil maakt.
Ik heb de rail geïsoleerd een spoorstaaf is aan massa gekoppeld en de ande andere spoorstaaf per baanvak geisoleerd.
En per baanvak aan de s88 aangesloten. Als ik deze dan programmeer en " en daarna naar het seinplateau sleep en dan op de rail plaats tussen 2 rail objecten, dan verbind deze hiermee . Zichtbaar is dan het grijze blokje, dat geel wordt als het baanvak geactiveerd wordt. Echter het baanvak tussen de 2 railobjecten verkleurt niet bij activeren.
Dus heb jij nog ergens een andere instelling die ik over het hoofd zie?

Hoor graag v je

Rene
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Hi Rene, denk het niet. Ik zit nu in het buitenland en kan het dus niet nakijken maar denk dat ik de normale instellingen volg hoor.....ik zou niet weten wat voor andere instellingen er zijn... :D
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Lid sinds: 2015

offline
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Hi wim,

bedankt voor je antwoorden. ben verder gaan zoeken en heb het gevonden. er zijn 2 soorten van plattegronden, de normale en de track lay out. In deze laatste kan ik het inderdaad doen. bij de CS2 had je die keuze niet (geloof ik) dus was dat alleen in de normale plattegrond.

Heb ik nog wel een vraag aan je, Weet jij wat die cijfers betekenen die op de tracklayout ontstaan bij wissels e.d. Kan dat niet terugvinden.

hartelijk dank

met vriendelijke groet

Rene
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Goeie morgen Rene,

normaal moet het bij de 2 type seinplaten werken hoor.De track lay-out gebruik ik zelf niet ( alhoewel deze strakker is) omdat dit type niet zichtbaar is als je met je smartphone werkt , wat ik veel doe.
Die nrs: dat is een nr dat het aantal verbindingen weergeeft, zelf begrijp ik het nut er ook niet van hoor..... :D
Groetjes
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: S88 baanvak beeld op CS3
De nummers aan wissels geven verbindingen aan die ook op andere seinpanelen bestaan.
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: S88 baanvak beeld op CS3
Ah , dat is t
Weer wat bijgeleerd 👌