Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

CS2 update is mislukt - Opgelost

Gestart door Yeoman woensdag 02 juni 2021, 19:52:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS2 update is mislukt - Opgelost
Hoi allemaal,

Ik heb hier een CS2 gekregen om te updaten.
Er stond nog een hele oude versie op.
Updaten (via usb-stick) naar versie 2.0.1 verliep probleemloos.
Nu probeer ik naar versie 4.1.2 via usb-stick te updaten, maar krijg telkens update is mislukt als melding.
Ook na meerdere (her)starten van de cs2.

Wellicht lukt het wel als ik eerst naar tussenliggende versies update.
Heeft iemand nog 3.x versies liggen, zodat ik in meerdere stappen alsnog succesvol naar de huidige versie kan updaten.
Via internet updaten wil ik nog even mee wachten, omdat de usb-stick update het niet doet.

Groeten,
Ton.
Re: CS2 update is mislukt
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS2 update is mislukt
Hoi Ton,

Laat je pc het bestand niet uitpakken dan doet jouw of de andere CS2 het niet zelf.
Het verstandigste is, de update die er nu op staat weggooien en een nieuwe erop zetten (zonder uitpakken door de pc).

En dan opnieuw proberen, want ik vermoed dat er al iets uitgepakt is en dan kijkt de CS 2 er niet meer naar, maar dat ligt denk ik meer aan de software, de pc zal wel Windows zijn en de CS 2 heeft Linux aan boord.

Zelf heb ik er geen last van want via internet kan het ook, en daarvoor heb ik nu weer een kabel beschikbaar (gewoon utp).
Wel had ik het met een geluidsbestand voor een lokdecoder, en die had ik eerst ook uitgepakt op de pc, waardoor hij niet werkte op de CS 2.
Later had ik hem nog eens opnieuw op dezelfde usb stick gezet zonder uitpakken van bestanden, en vanaf toen ging het wel goed.

Groeten,

Hans V200.0
Re: CS2 update is mislukt
Lid sinds: 2008

offline
Re: CS2 update is mislukt
Hoi Hans,

Bedankt voor je tips, maar ik heb de files niet uitgepakt.
Rechtstreeks op usb-stick gezet, zoals altijd, maar de stap ineens van 2.0.1 naar 4.2.1 is blijkbaar te groot.
Vandaar dat ik op zoek ben naar 3.x-versies, om een tussenstap te creëren.

Groeten,
Ton.
Re: CS2 update is mislukt
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS2 update is mislukt
Hoi Ton,

Ja zat ook al aan dat gat te denken daar de laatste update voort borduurt op de voorlaatste update.
Heb je die niet gaat het ook niet vlot, want dan moet ie iets pakken wat er nog niet is ;)

Kijk ook eens wat ie doet als je het niet via de usb stick doet.
Wellicht pakt ie dan ook eerdere updates op, maar dan moet je wel op het scherm blijven kijken of je ze voorbij ziet komen.

Groeten,

Hans V200.0
Re: CS2 update is mislukt
Lid sinds: 2008

offline
Re: CS2 update is mislukt
Deze avond de update via internet gestart.
Nu loopt de update wel door.
Op het punt waar het gisteren misging, werd nu een reboot uitgevoerd.
Daarna liep de update door en loopt nog steeds.
Zal nog wel even duren...

Groeten,
Ton.
Re: CS2 update is mislukt
Lid sinds: 2014

offline
Re: CS2 update is mislukt
Ik denk dat het iets van Marklin is bij mijn update ging het ook niet vlekkeloos en ook de MS2 moest ik voor een 2de keer de update starten omdat bij de eerste het vast liep.
Re: CS2 update is mislukt
Lid sinds: 2008

offline
Re: CS2 update is mislukt
Update is inmiddels succesvol uitgevoerd.
De internet update is zo te zien toch wel stabieler.
Zeker als je vanaf een oudere software versie komt.

Probleem dus opgelost  :)

Groeten,
Ton.
Re: CS2 update is mislukt - Opgelost
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS2 update is mislukt - Opgelost
Op het www zwerven nog weleens wat oudere updates die je niet pakt als je via de stick werkt en specifiek een update aanklikt, die dus duidelijk niet aansloot op de versie die er al op draaide.
Zelf merkte ik dat verschil al toen er twee updates tussen zaten, en toen de stick update vaarwel gezegd en gewoon een kabel eraan gehangen die via het modem zijn weg zocht naar alles.

Ook veel stabieler zoals jij al aanhaalde Ton, maar ik zag toen ook dat er de missende updates ook bij zaten.
Volgens mij kijkt de software eerst uit naar de opeenvolgende via het net, en gaat daarna pas verder met de volgende update.
Dat dit enige tijd kan duren is logisch, er zaten nogal wat updates tussen en die moeten er eerst op anders loopt ie niet door.

Toen ik de CS 2 kocht raadde men dit aan om de CS 2 elke update te geven die er is/was.
Nu ga ik van de week eens kijken of de mijne de laatste nodig heeft.
Wel via het internet al was het alleen al om de stabiliteit.