Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Spotfoto's van Herman05

Gestart door Herman05 zaterdag 29 april 2017, 10:10:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Is de Volvotrein van een aantal dagen terug ook op deze brug door jou op de gevoelige plaat vastgelegd ?
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
 @citaat
Klopt inderdaad. Het is dezelfde brug maar toen ben ik met de pont naar de andere kant van het water gegaan. Eigenlijk wilde ik toen een andere compositie maar dat was vanwege een stel jeugdige bezoekers langs de Lek niet mogelijk.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Normaal gesproken plaats ik in dit topic enkel afbeeldingen die ik recentelijk heb gemaakt. Ik ben echter ook bezig om mijn oude foto's uit te zoeken en waar nodig bij te werken zodat ze op het internet kunnen worden geplaatst op mijn eigen website. Dit doe ik vooral voor mijzelf om een leuk overzicht te hebben van datgene wat ik heb gefotografeerd. Vandaag ben ik terug gegaan in de tijd naar 2014, exacter gezegd 19 september 2014.

Het was zonder meer een goede dag waarbij de nodige imposante of bijzondere treinen de revue passeerde. Daarom toch als uitzondering op bovenstaande een aantal foto's uit spreekwoordelijke 'oude doos'.

Te beginnen met de 194 158 van Rail 4U.


Niet veel later kwam ook de Henkelzug voorbij.


En in de middag nog een fraaie unitcargo met maar liefst drie verschillende typen locs in opzending.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Gisteren was er een slooptransport vanuit Amsterdam Westhaven naar Vlaardingen met DDM en DDAR rijtuigen. Besloten wordt om het transport in de gaten te houden en indien mogelijk in Nieuwegein bij de Pr. Beatrixsluis te fotograferen. Eenmaal aangekomen bij de Pr. Beatrixsluis blijkt het schip toch sneller te zijn dan verwacht en vaart het al bijna de sluis in. Snel wordt een parkeerplek gezocht en, na enige omzwervingen, onderstaande foto gemaakt. Klik op de foto als je eventueel ook de baknummers wilt weten of de foto groter wilt zien.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hi Herman,

Mooie foto en bekende plek.
Hoe weet je toch altijd wanneer iets ergens is ?

groet
Harald
Re: Spotfoto's van Herman05
Hoi Herman, mijn dochter had hem ook gezien en een foto gemaakt.

Vrgr
Frank
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
@citaat Ja, dit transport is niet onopgemerkt gebleven. Ik heb al de nodige foto's hiervan voorbij zien komen. :)

Citaat van: Haradigi op woensdag 26 mei 2021, 10:18:19
Hoe weet je toch altijd wanneer iets ergens is ?
Nou, ik weet het ook niet altijd hoor. ;) Maar dit keer kreeg ik de informatie via twee appgroepen waar ik in zit waarbij de tweede appgroep gelukkig ook even aangaf hoe je het schip op de radar kon volgen. Zodoende hoefde ook niet lang gewacht te worden en dat is gezien het weer (en dat het gewoon een werkdag was) wel fijn.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Vlaardingen? Waar worden die gesloopt dan?
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
 @citaat Bij Jansen recycling group worden de rijtuigen verder uit elkaar gehaald.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Het lijkt wel of de vogels op de foto bij de sluis iets op het water aan het schrijven zijn, net zoals de dansers bij het Eurosongfestival het aftellen uitbeelden  :)

Bedankt en mooi gedeeld man! Die twee groene loks Br 194 en BR 140 als goederentreintrekkers. Ook mooi de Br 193 Vectron van de NS, mooie lok met monsterbek. Die mag van mij als model wel verschijnen in duoverpakking, heb ik gelijk beide loknummers.
Dirk :-{) 
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Gisteravond ben ik nog even op pad geweest om de Nightjet te fotograferen. Sinds 25 mei rijdt deze trein dagelijks vanuit Amsterdam naar Innsbruck en Wenen. Vanwege werkzaamheden wordt deze trein omgeleid via 's-Hertogenbosch waardoor het mogelijk was gewoon droog op het station van Houten te wachten.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
De afgelopen dagen de nodige foto's gemaakt. Dankzij een cursus van het werk eindelijk weer is op pad gemogen waardoor in de trein het mogelijk was twee foto's te uploaden. Allebei zijn ze van de Nightjet die sinds 25 mei 2021 rijdt vanuit Amsterdam naar Wenen en Innsbruck.





Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Netjes Herman! Eentje 's ochtends gefotografeerd en eentje 's avonds neem ik aan? De compositie van de eerste is beter, maar het spectaculaire licht en de reflectie van de tweede maken veel goed, beiden top!
Nu nog eentje op het tijdstip en met de weersomstandigheden van de avondopname vanaf de positie van de ochtendopname, dan krijg je volgens mij een hele sfeervolle tegenlichtopname.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
@citaat
Dat klopt inderdaad. De eerste foto is 's ochtends genomen en de tweede in de avond. Qua licht heb je het niet altijd voor het kiezen. ;)

Vandaag weer twee foto's. De eerste van twee motorposten die op 30 mei naar Blerick reden.


De tweede foto deze dag is een dolimetrein die langs Schalkwijk komt gereden.


Geniet van de zonnige dag vandaag!

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
De afgelopen dagen bovengemiddeld actief geweest met het fotograferen van wat goederentreinen. Dit keer slechts één foto verwerkt die ik hier met jullie wil delen; een omgeleide 4402 van RRF bij Willemsdorp.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
De inzet van diesellocomotieven in Nederland is afgelopen jaren tanende. Des te leuker is het dan ook wanneer weer een Class 66 het land doorkruist die qua zonstand ook nog enigszins te fotograferen is.

Op 16 juni 2021 komt om 15.39 uur de 266 004 van Freightliner door Schalkwijk gereden met aan de haak een sleep oude Transcereales graanwagens. De groen/gele locomotief voor deze trein betreft een voormalige Rheincargo locomotief met nummer DE 676. Het door Rheincargo gebruikte nummer is nog steeds aanwezig en prijkt onder het bescheiden Freightliner logo aan de voorkant van de locomotief.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
De afgelopen dagen weer wat meer actuele foto's verwerkt en dus weer de hoogste tijd om een aantal foto's met jullie te delen.

We beginnen twee keer met een kolentrein die door RFO gereden wordt tussen de Maasvlakte en Bad Bentheim en die vanaf daar wordt overgenomen en doorrijdt naar Ostrava in Tsjechië. De eerste foto toont de 1830 geheel passend in de EK stemming waar Nederland nu in verkeerd. De tweede foto betreft de 1829 met grijze RFO outfit.




Daarnaast werd laatst de dolimetrein weer met twee diesellocomotieven uit de 77 serie gereden. Dit keer zelfs allebei in de zwart-groene huisstijl van Lineas  8o


De 1700 locomotieven van NS international hebben alleen een dry wash behandeling ondergaan. Dus als ze dan 'toevallig' langskomt dan moet daar uiteraard ook een plaatje van geschoten worden.


En tot slot nog een Rzepin shuttle naar Tilburg industrie.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Bedankt weer voor het delen Herman  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag even langs het spoor gestaan  om de Venice Simplon-Oriënt-Express uit Amsterdam naar Venetië te fotograferen. Rond 10.18 uur komt de bijzonder luxueuze trein door Schalkwijk gereden. Voor eventueel meer info over de trein zelf, klik op de afbeelding.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Prachtige foto weer Herman! Dank voor het plaatsen.

Marc
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Aan het einde van de dag komt een melding binnen dat de HSL 1324 met een lege militaire trein onderweg is naar 't Harde. Direct wordt besloten om de camera te pakken en naar Schalkwijk te rijden alwaar na 10 minuten wachten de verwachte HSL langs komt gereden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Het wachten is weer beloond, Herman. Met een zeer geslaagde en sfeervolle opname. Weer bedankt voor het plaatsen!
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hi Herman,

Toch weer een mooie foto maar jammer dat die sleep "leeg" was.

groet
Harald

Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag even heel kort langs het spoor gestaan om nog een laatste foto te maken van treinstel 2942, 2957 en 2144. Alle drie (en tevens de laatste drie vanuit Arnhem) treinstellen zijn onderweg naar Amsterdam Houtrakpolder zodat ze gesloopt kunnen worden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vorige week heb ik even een moment voor mijzelf gepakt en twee dagen langs het spoor gestaan. Vanwege werkzaamheden in Duitsland nabij Emmerich, werden alle goederentreinen een maand lang via de oude vertrouwde Brabantroute gestuurd. Een goed moment dus om een dagje rondom Venlo en een dagje rondom Dordrecht door te brengen. Onderstaand een paar highlights van deze dagen. Een volledig overzicht is weer op mijn site terug te vinden.

De eerste dag begint wat matjes met een gemengde goederentrein van DB Cargo (189 023).


Een wat kleurrijkere trein vinden we bij deze boxXpress (193 536) die eind van de ochtend langs komt.


De nightpiercer van SBB Cargo kwam ook nog langs America met een fraaie containertrein.


Begin van de middag komt er een KIA autotrein van DB Cargo (189  095) door America gereden met nog BElog opschriften.


Uiteraard komt de ICE ook langs vanwege de omleiding.


En tot slot nog een fraaie LTE (193 729) containertrein door Horst-Sevenum.


Tot zover een samenvatting van dag 1. Dag 2 volgt binnenkort!

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Met de lunch achter de kiezen en een fietstochtje langs de boer voor wat verse eieren, is het tijd om ook van de tweede dag wat foto's te publiceren.

We beginnen vandaag relaxed met een IC-direct (186 035) die bijna zijn eindpunt (Breda) nadert.


Gevolgd door een enigszins eentonige (althans aan de voorkant) containertrein van RTB Cargo (193 727).


Vanwege de zonstand was het weer tijd om te verkassen. In dit geval richting Dordrecht-Zuid. Daar kwam een fraaie ECCO RAIL (189 207) trein met LKW Walter trailers voorbij.


Ook een fraaie RTB Cargo (193 756 - 750ste Vectron) kwam met een volle containertrein voorbij.


Een loc die we een dag eerder ook hadden gezien was deze LTE Vectron (193 729).


De BLS Cargo (475 417) met nieuwe opdruk kwam weliswaar van de verkeerde kant maar dankzij een fotowolkje toch nog te fotograferen.


Net zoals bij de BLS kwam ook de RFO Sharky (193 623) van de verkeerde kant maar wederom dankzij een fotowolk toch te fotograferen.


De dag werd afgesloten in Willemsdorp waarbij de Cabooter-shuttle toch wel het hoogtepunt van deze locatie was. De tractie werd geleverd door de Linked by Rail (189 213).


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Wederom bedankt Herman, ze staan er weer mooi op  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Superfoto's!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag reed de dolimetrein met de Railpool regenboogloc van Lineas (186 295). Ondanks het slechte weer werd toch koers gezet richting Schalkwijk alwaar gelukkig bij doorkomst van de dolimetrein het gestopt was met regenen en zelfs een voorzichtig zonnetje tevoorschijn kwam.




Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag en eergisteren werden de DM'90 treinstellen uit Amsterdam verplaatst naar Gekkengraaf. Eergisteren heb ik het transport gemist, maar vandaag was het gelukkig mogelijk om één foto te maken. Helaas niet met de blauwe 1315 maar met een 9901 van Railexperts als tractie. Om 13.17 uur komt de 9901 met achter zich de 3420, 3423, 3417 en 3422 door Schalkwijk gereden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen zaterdag reed de SSN samen met de VSM een pendel tussen Den Bosch en Nijmegen. Daarnaast reed de SSN op zondag nog een grote tour door Nederland. Beide dankzij de inzet van een winkel uit Den Bosch. Op zaterdag heb ik een aantal foto's gemaakt van deze pendeltreinen. Op zondagochtend ben ik voordat ik naar de beurs in Rijswijk ben gegaan nog even bij Breda Prinsenbeek gaan staan om aldaar het lege materieel naar Den Bosch op de foto te kunnen zetten.
Onderstaand het resultaat:

Zaterdagmiddag was het wat somber weer zoals ook te zien is op de foto. Daardoor kon echter wel dit plaatje geschoten worden.


Naarmate de dag vorderde begon het steeds verder op te klaren. Zo was het nog even spannend of deze foto mogelijk was vanwege de opklaringen en de zon die steeds meer doorkwam.


Ook op zondagochtend hadden we geluk. De SSN trein was een kleine 10 minuten vertraagd en 5 minuten voor doorkomst brak de zon door zodat dit heerlijke plaatje geschoten kon worden in Breda Prinsenbeek.



Dat was hem weer tot zover. Ik heb nog één foto van dit evenement, maar die moet ik nog bewerken en online zetten.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Prachtig Herman, dank voor het maken en delen van de foto'!
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
mooie foto's herman

mvgr. gerard
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Prachtige opnames weer Herman  :thumbup: :thumbup:

Van een collega die op de pont bij Culemborg stond kreeg ik ook een foto gemaild van deze rit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Dankzij een melding vandaag weer op pad geweest. Dit keer voor een fraaie HSL Logistik gasketeltrein die onderweg is naar Emmerich. Om 8.51 uur komt de rode 186 382 met achter zich ketelwagens voorbij Haaften gereden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hi Herman,

Tijdje hier niet geweest maar weer vele mooie foto' s gezien.

groet
Harald
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Net als zovelen ben ook ik afgelopen zaterdag achter de 766 van Stichting Hondekop aan gegaan. Vanwege het mooie weer en de daardoor fraaie kleuren aan het begin- en einde van de dag wordt besloten om naar Gieltjesdorp te rijden. Na ruim 1,5 uur wachten komt om 17.36 uur, met ruim 1 uur vertraging (al bij vertrek in Roosendaal ontstaan) de fraai geschilderde 766 langs op weg naar Den Haag HS.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Citaat van: Herman05 op maandag 27 september 2021, 16:15:15
Dat was hem weer tot zover. Ik heb nog één foto van dit evenement, maar die moet ik nog bewerken en online zetten.
Jullie hadden nog één foto tegoed. :) Op onderstaande foto VSM loc 23 071 tijdens de pendelritten op 25 september 2021.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Fraaie platen weer!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag weer even op pad geweest om twee historische treinen te fotograferen. We beginnen met de Kameel die vanochtend door Driebergen kwam gereden vanwege de spoorwensdagen.



Na de NS'20 te hebben gefotografeerd werd koers gezet naar de Eempolder waar na een half uurtje wachten de fraaie 01 1075 van de SSN voorbij komt gereden met een rit naar Amersfoort.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie stemmige foto's!
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's weer Herman, dank je wel!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hallo allemaal,

Net als vandaag, was het ook afgelopen zondag stralend weer. Gezien er dat weekend werkzaamheden waren aan de HSL werden de Thalys en Eurostar omgeleid via het conventionele spoor. Gezien ik daar nog geen eerdere foto van had, besloot ik naar Dordrecht te reizen in de hoop ook nog een verdwaalde goederentrein tegen te komen. :)

Naast de Thalys en Eurostar die via Dordrecht reden, reed ook de Dinner Train een rit tussen Rotterdam en Utrecht.


Zoals gezegd kwam de Thalys evenals de Eurostar ook langs. Wat bijgaande plaatjes opleverde:




De Koploper treinstellen zijn één van de oudste treinstellen die NS op dit moment nog inzet. Vandaar ook deze maar op de foto gezet zodat we niet over een paar jaar alsnog achter de koplopers moeten aanrennen. :)


Naast de reizigerstreinen reden er ook nog twee goederentreinen. Laten we beginnen met de minst interessante; een containertrein van Lineas RTB Cargo waarvoor de tractie wordt geleverd door de anonieme 186 229.


Gelukkig kwam er nog een ander spotter die mij wist te attenderen dat er een rode 6400 van DB Cargo met een sleep gele onderlossers onderweg was. Dit fraaie plaatje is tevens de afsluiting van dit verslag.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman,

Die anonieme 186 229 rijdt voor de RTB.
Groetjes,

Marcel
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag is het eindelijk gelukt om de Raillogix locomotief van RFO op de foto te zetten. De zon werkte niet helemaal mee, maar desondanks ben ik blij dat ik dit plaatje heb kunnen maken.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooi weer (en mooie platen weer) :)
Re: Spotfoto's van Herman05
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Prima foto! Gefeliciteerd dat je 'm aan je collectie hebt kunnen toevoegen.

Citaat van: Herman05 op donderdag 04 november 2021, 21:24:14
De zon werkte niet helemaal mee, maar desondanks ben ik blij dat ik dit plaatje heb kunnen maken.

Ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt. Je hebt scheerlicht op de neus, een mooie warme gloed van de laagstaande zon en bovendien een fraaie reflectie in het water, dus qua licht zou ik zeggen: perfect?
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Citaat van: 1200Blauw op zondag 14 november 2021, 11:33:47
Citaat van: Herman05 op donderdag 04 november 2021, 21:24:14
De zon werkte niet helemaal mee, maar desondanks ben ik blij dat ik dit plaatje heb kunnen maken.
Ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt. Je hebt scheerlicht op de neus, een mooie warme gloed van de laagstaande zon en bovendien een fraaie reflectie in het water, dus qua licht zou ik zeggen: perfect?
Ik ben met je eens dat het een nette foto is hoor.  :) Als je goed kijkt dan zie je verderop in het veld dat het gras wat groener/helderder is. Daar scheen de zon wel volop, de loc en het eerste deel van de trein heeft klein beetje last van wat sluierbewolking. Om dit wat te verbloemen is het voorste stuk gras iets lichter gemaakt. Overigens had je bij een volle zon weer duidelijker last gehad van de schaduw van de boom die over het spoor ging.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen dinsdag was het een prachtige dag met volop zon. Daarom werd in de ochtend naar het oosten van het land gereisd om daar hopelijk paar goederentreinen te fotograferen. Het aanbod was niet heel groot, maar desondanks toch paar leuke foto's kunnen maken.

De eerste goederentrein die langs komt betreft een ethanoltrein van RFO (1828).


Daarnaast mag natuurlijk ook de IC Berlijn niet vergeten worden. In de ochtend terwijl de rijp nog op het gras aanwezig is, komt de 1746 van NS International langs.


Een andere trein die regelmatig voorbij kwam, was de intercity/sprinter van Keolis waarvoor FLIRT treinstellen worden ingezet.


De locomotief van de Sweden Xpress was defect waardoor een vervangende locomotief gestuurd moest worden en deze de trein verder mocht trekken.


Naast een oude 1600 locomotief van RFO, kwam ook RRF met een ex 1600 voorbij. De 4402 komt eveneens met een keteltrein voorbij.


Tot slot ben ik nog even naar Delden gereden om daar de sprinter naar Zutphen op de foto te zetten.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Bedankt weer voor het plaatsen Herman, je moet er een stukje voor rijden maar dan heb je ook wat  :thumbup:

Ik weet niet of ik de enige ben, maar als ik wat terug scroll zijn er sommige foto's niet zichtbaar en zie ik een groot leeg vlak.



Iedereen fijne dagen en een goed maar vooral gezond/normaal 2022

Mvg,

Peter Degeluidsman