beste Dirk, en anderen,
Tja, ik heb natuurlijk al eerst alle locs en wagens bekeken die op dat traject en in dat schaduwstation hebben gereden.
En uit de waarnemingen en explosietekeningen blijkt dat bijv. mijn locs uit oudere series (3***-nummers) sowieso allemaal metalen treeplanken hebben. Ook modernere (5-cijferige) diesellocs/treinstellen (212, 216, 218, 221, 323, 333, VT11.5, RAm, 215 (ESU), 624 (Bemo)) en e-locs (103, 184, 181 (Roco), 403, 491) hebben trappen onder de deuren, of treeplanken met rechte handgrepen (212).
Resteren nog een flink aantal stoomlocs. Ook de oudere types hebben vaste, metalen treeplanken, maar ook bij de modernere edities heb ik nog geen missende treeplank gevonden (ook niet op m'n Brawa en Roco 57-ers en 93-ers, de Rivarossi en Fleischmann 39-ers, Liliput 75-er).
Mijn gedachten gaan dus uit naar een wagon. Dat wordt nog een flinke zoektocht. Maar ook hier heb ik al een flink aantal types uitgesloten (platte wagens, containerwagens, wagens uit de 4500- en 4600-serie, Silberlinge, 3- en 4-assige Umbau, Langeschwalbach, alle tinplate). Uiteraard blijf ik zelf ook zoeken.
Met die kromme grijpstang hoop ik, dat iemand die herkent en een hint kan geven.
Groet, Paul