Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Märklin VSM set 26618

Gestart door trein-ice3 vrijdag 16 april 2021, 17:50:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Märklin VSM set 26618
De plaatjes staan in topic Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021. Helaas klopt er denk ik te weten wat niet. Ik heb de website van de Oostenrijkers van de VSM erbij gepakt en de website NMMD. De al eerder uitgebrachte 94510 heeft VSM nr. B274 en is een 2e klasse rijtuig. In de set 26618 zitten B 275 en B 271. B275 is een 2e klasse rijtuig klopt met de tegenwoordige kleurstelling. Echter B 271 is verbouwd tot restauratierijtuig en heeft het woord restauratie op de zijkant staan en heeft een andere indeling. Dat zie ik helaas niet terug op de plaatjes en op de websites van de diverse winkels. Dan had de VSM en Märklin beter voor nummer B 276 kunnen kiezen. Had je mooi drie nummers op rij gehad van fabrikant St. Pölten, Oostenrijk. Of een B 272 in geheel groen. Nog iets er staat geen nummer 2 als aanduiding van de klasse op het groene gedeelte. Op de kopse kanten moet ook het rijtuignummer staan. Dat is op de plaatjes uiteraard niet te zien. Als ik al 369 uitgeeft verwacht ik wel wat meer authenticiteit. Dan vind ik set Märklin 26562 met Br 64 415 mooier.
Dirk :-{)
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin VSM set 26618
De rijtuigen zijn tevens op basis van de marklin donderbussen ipv oostenrijkers. Desalniettemin een leuk initiatief!

Ik twijfel nog.. ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in de lok en niet in de wagons. (iemand die 2 wagons wil overkopen? :) )
Re: Märklin VSM set 26618
Citaat van: trein-ice3 op vrijdag 16 april 2021, 17:50:17

De plaatjes staan in topic Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021.


Nog wel. Maar die zijn van Marklin en dat wordt hier niet geaccepteerd.

Nette set voor een keurige prijs toch. En het hoeft toch niet op het origineel te lijken, dat jaagt de prijs alleen maar meer omhoog.

Gr, Ben.
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Merk wel op dat Marklin er ook BR 271 op heeft staan en niet B 271. Mogelijk hebben ze het woord 'Restauratie' maar weggelaten omdat de korsborden (welke eigenlijk toch ook op de verkeerde plek zitten) anders in de weg zaten. En dan hadden ze inderdaad beter voor een andere nummer kunnen gaan dan BR 271.

Citaat van: rscosworth op vrijdag 16 april 2021, 18:22:26
Ik twijfel nog.. ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in de lok en niet in de wagons. (iemand die 2 wagons wil overkopen? :) )
Gebruiken met het setje rijtuigen van Roco? Die kloppen beter.
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin VSM set 26618
^^ Ik ben inderdaad een trotse bezitter van het roco setje :D
Daar staat nu mijn 64'er voor.
De goederenwagons uit die set staan ongebruikt op het rangeerterrein. Daar komt de 80'er dus mooi van pas ;)
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Is het plaatje waarover word be/geoordeeld de definitieve versie zoals deze in productie gaat?
@citaat Ik neem de 2 wagons wel over hoor  :)
Re: Märklin VSM set 26618
De rijtuigen zijn een aanvulling, het gaat tenslotte om de 80er.

Wat zeg je nu Ben,  Nette set voor een keurige prijs toch.
Kijk je bericht eens terug bij, Märklin nieuwigheden 2021, daar was je reactie toch iets anders.
Dit vinden wij niet raar, maar heel bijzonder. :D
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Ik ga er wel vanuit dat de afgebeelde rijtuigen ook zo geproduceerd worden (of zelfs al zijn?). Gezien de tijd tussen aankondiging en uitlevering vrij kort is.
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin VSM set 26618
 @citaat
@RScosworth: En dan heb je nog de Württembergse rijtuigen C120 en C121 zoals de museumbaan Star ze heeft. Die zijn geheel groen en lijken wel sterk op die B 274 - 276 van de VSM. Kijk maar eens naar het volgende. De dakopbouw van een Donderbus het gedeelte boven de platformen loopt schuin vanaf de wagonwand naar einde dak. Bij de Oostenrijkers en de Württembergse rijtuigen loopt dat recht. Märklin komt uit deelstaat Württemberg, zou good old # 4000 dan toch afgeleid zijn van de Württembergse rijtuigen ;-)
ROCO set 64085 wagens BR 271, B 272 en 276 hebben ook de rechte dakrand en klasse 2 aanduiding of restauratie aanduiding en vlakke zijwand.
@NL-modelspoor: klopt, Märklin gaat bij de BR 271 de fout in, in de set is dit een personenrijtuig terwijl het nummer van een restauratierijtuig is en inderdaad de koersborden moeten eraf. Eventjes de mal aanpassen Mä! en de tamponneer machine "Restauratie" en "2" laten drukken.
Dirk :-{)
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Navraag bij de VSM leert dat de BR 271 in 2020 echt zonder het woord 'Restauratie' heeft gereden.  8o
Re: Märklin VSM set 26618
Ik heb er 1 besteld
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2019

online
Re: Märklin VSM set 26618
Ik heb er ook een besteld. Gaat mooi passen bij de vsm br64 set die ik ook heb  :)
Re: Märklin VSM set 26618
Ik zal ook nog wel de 64 setje willen.
Ik hoop dat er nog meer VSM uit komt in de komende jaren
Re: Märklin VSM set 26618
Ja...ook ik ben "om". Bestelling staat.
Re: Märklin VSM set 26618
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Loc wil ik wel, niet de wagons, ik hou het bij mijn van Roco stammetje, iemand interesse in de wagons?
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin VSM set 26618
 @citaat Pb
Re: Märklin VSM set 26618
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Ondertussen meer reacties gehad en heb een principe akkoord voor de wagons, met vriendelijke groet Walter
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Besteld, nu nog VSM nr. B274 (M*94510) vinden.
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2019

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Ook een set besteld.
Bij mijn vaste dealer die de donatie van € 10 van Märklin aan de VSM ook nog eens verdubbelt.

Op zich ben ik normaal niet zo van de stomers, maar op deze manier kan er toch met stoom gereden worden op een zijlijntje van mijn tijdperk IV-V-VI Nederlandse baan.  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
De rijtuigen in de VSM-set zijn overigens Donderbussen, dat is iets totaal anders dan de Oostenrijkse Spantenwagen...
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Compleet verkeerd rijtuig dus?
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Het aantal assen komt ook aardig overeen O:-D
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Er zit wel wat verschil in. De ramen, de trappen, de onderzijde.
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat En de fabrikant. ;)
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
de roco's zijn echte spantenwagen .
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Hitmaan op woensdag 05 mei 2021, 15:56:01
Er zit wel wat verschil in. De ramen, de trappen, de onderzijde.

En de gladde daken.... :D


Video still

Gr, Ben.
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
En de personen die er toen in zaten, zitten er nu ook niet in.

Wat een gedoe om een wagonnetje.
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat
Is geen gedoe.
Het is een leuke ondersteuning voor de VSM, maar het moet wel kloppen. En vooral omdat je er veel geld voor uitgeeft komt het ook wel aan op de details.
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Is wel een gedoe, wel of geen restauratie aan de zijkant, oostenrijkers of donderbussen, hekwerk, het dak, dat gedoe creeër je zelf en de ondersteuning prima...maar misschien vergeten jullie iets, waar het echt omdraaid en dat is de 80er.
De rijtuigen dienen gewoon als opvulling.
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wat een gezellige "welles-nietes" is het weer :D
Tsja de donderbus is hier heel duidelijk een compromis.
Maar een "Neukonstruktion" van een Oostenrijks model voor een kleine serie zit er natuurlijk niet in, da's dan wel weer begrijpelijk.
Toch is het wel terecht deze opmerking geplaatst wordt: het is een "fantasieuitvoering" van het VSM-rijtuig.
Maar een fabrikant of winkelier meldt dit niet als "disclaimer".

Ok, het gaat hier om Oostenrijkse Spantenwagen: het zijn omgebouwde rijtuigen.
Dan kun je de klok er op gelijk zetten dat er ettelijke bouwvarianten zijn.
In het grootbedrijf zijn er ook met 5 ramen en deze lijken korter.
Wie het helemaal uit wil spitten: op Wikipedia staat een duitstalig artikel.

In model:
Roco wel Spantenwagons in het programma maar niet met gladde daken en korte varianten, vaak in het groen.
Kleinbahn heeft ze in de goede kleur maar sterk vereenvoudigd: vooral de balkonspijlen en niet met gladde daken.

Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Bovendien zijn de wanden van het Märklinmodel geklonken, en bij het OBB model zijn ze gelast (en dan zie je geen klinknageltjes meer).

Zo nu genoeg gemekkert over de wagons, wie hem mooi vindt koopt de set gewoon en wie dat niet vindt laat hem lekker links liggen  :D
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Is er veel verschil met de roco stam van de vsm
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: BW Rheine op woensdag 05 mei 2021, 19:50:07

Wat een gedoe om een wagonnetje.


Hoezo gedoe?

Doe je beklag bij de forumbeheerder. Dit gaat over het VSM setje wat op veel fronten niet klopt. Ik heb de vrijheid daar iets van te mogen vinden naar objectieve maatstaven met tekst en foto's.

Gr, Ben.
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
En dan hebben we de BR80 uit de set nog niet eens onder de loep genomen :D
Ben jij daar al aan toegekomen Ben?
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Kijk hier of de BR80 lijkt en oordeel zelf: https://stoomtrein.org/collectie/baureihe-80/
Re: Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Of het lijkt op het origineel doet er niet toe. Als 't maar verkoopt. ;)
't Is maar speelgoed, gemaakt door een speelgoedfabrikant.
Re: Märklin VSM set 26618
De bloemen zijn naar je onderweg, Ben.
En ik heb ook 5 kilo eigenheimers voor je besteld.
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin VSM set 26618
De set klopt niet, maar eerlijk gezegd interesseert mij dat in dit geval geen bal 🎳
Ik vind hem leuk 😀

En het zijn mijn centen  :)
Re: Märklin VSM set 26618
 @citaat @citaat Goed zo BW.
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2019

online
Re: Märklin VSM set 26618
(Nieuwe?) Afbeelding van de werkelijke set:

Bron: Marklin.nl
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Prachtig !
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin VSM set 26618
😍 netjes  :thumbup:
Re: Märklin VSM set 26618
Jammer dat Märklin hiervoor heeft gekozen.
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Deze onder een goede hoek genomen foto brengt het model mooi in beeld.

Zonder de intentie een nieuwe model klopt wel-niet met het origineel serie berichten te willen gaan starten en doen jullie dat a.u.b. ook niet: voor de lo(o)k puristen: er staat Märklin op de waterkast van het model dat zal er bij de VSM 1:1 wel niet op komen te staan, ook het onderstel 1:1 heeft veel minder rode onderdelen.
Ik zie de naam Märklin niet staan bij sponsoren op de website van VSM terwijl er € 10,= per verkochte set wordt gedoneerd of wordt later wellicht van elke set-koper de naam vermeld? :P
Bij Märklin .nl staat wel het logo van de VSM en dus niet andersom logo M bij de VSM-site. Bij de VSM site trouwens helemaal geen aparte pagina/bericht over revisie gezien. Mss wel bij de oude nieuwsbrieven maar die kan ik niet inzien. 
Dirk :-{)
Re: Märklin VSM set 26618
Citaat van: trein-ice3 op maandag 10 mei 2021, 22:13:35

Bij de VSM site trouwens helemaal geen aparte pagina/bericht over revisie gezien.


Het staat op de site bij de BR80. De machine staat al lang aan de kant in afwachting van fondsen. En is Marklin kennelijk één van de sponsoren. Als dank gaan ze de naam "Marklin" op de zijkant knoeien.

Quote:
Na jaren van actieve dienst bij de VSM staat de 80-er nu aan de kant. Een grote revisie is nodig, een fonds is daarvoor opengesteld.

De lok is groen, ik mag aannemen dat het bij de revisie zwart wordt anders klopt het model van de BR80 ook niet.

Gr, Ben.
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2019

online
Re: Märklin VSM set 26618
Als je naar deze br80 van Süddeutschen Eisenbahnmuseum Heilbronn kijkt klopt de kleurstelling wel aardig:


Bron: wikipedia

Nu maar hopen dat de VSM een gelijkwaardige uitvoering er van maakt  :)
Re: Märklin VSM set 26618
Kijk hier voor de VSM kleurstelling: KLIK
We zullen het weten na de revisie.....

Gr, Ben.
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2019

online
Re: Märklin VSM set 26618
De letterlijke tekst van Marklin luidt:  "Bedrijfsnummer van de locomotief 80 036. Zoals in gebruik na de geplande revisie van de locomotief in 2021." Dus ik verwacht wel enige overeenkomst   :smile:
Re: Märklin VSM set 26618
Ik mag toch ook hopen dat men er een 5 polig anker in stopt ipv 3... De explosietekening laat een 3poler zien terwijl E165841 toch wel degelijk een 5poler is?
Re: Märklin VSM set 26618
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin VSM set 26618
Don't worry...
daar zit echt een 5-polige in..