Zo op het eerste 'gehoor' zijn je wensen te ambitieus voor de beschikbare ruimte. Voor een H0-baan is 3m lengte best krampjes. Een dubbelsporig hoofdtraject kun je beter achterwege laten. Ook serieuze ruimte voor een zijlijn zie ik niet.
Het mooiste is het een enkelsporige hoofdlijn te kiezen. Die zijn er, in Duitsland bijvoorbeeld. En kies je voor een baan in periode I of II dan heb je wat dat betreft nog meer geloofwaardige keuzes voor beperkter hoofdspoor dan standaard dubbelspoor.
Een ander thema kan een (landelijke) zijlijn met fabrieksaansluitingen zijn. Niet over de hele 3 meter kun je 1.8 meter diep bouwen en dus kun je een soort L of U bouwen met raccordementen op de 'poten', tenzij je aan beide lange zijden van de tafel kunt staan. Dan is wellicht een visuele scheiding tussen beide helften mogelijk met ieder een geheel eigen dynamiek.
Misschien kun je je ontwerpen eens delen en aangeven waar je meer of minder tevreden bent. Dan kunnen we beter meedenken. Maar schrappen zul je vermoedelijk wel moeten. In de beperking toont zich per slot de meester!
Groet,
Peter