Dank. Zoiets had ik ook al begrepen van Märklin zelf.
Ik zoek deze varianten, omdat vooral bij de koploper, waarvan oorspronkelijk de 2 assen van de aandrijving voorzien zijn van elk 2 antislips, waardoor de bezetmelding hapert en soms pas actief wordt bij het volgende wielstel en dat is te ver weg...
Daarom dacht ik om twee asymmetrische (dus 1 as met 1 antislip) wielstellen te plaatsen om en om. Ik heb nu 1 van de wielstellen vervangen door een zonder antislips, maar dan laat de trekkracht te wensen over en blijft hij soms staan op kruiswissels. Ook hoogst irritant....
Bij de Ludmilla speelt dit niet en is ook minder urgent, alleen vind ik dat bij deze zware lok, waarvan 4 assen worden aangedreven, het logisch zou zijn, dat die 4 assen voorzien zouden moeten zijn van elk 2 antislips.
Trouwens de E123745 heeft diezelfde assen met 2 antislips elk, dus daar schiet ik niks mee op. En dat onderdeel is zelfs ook niet meer leverbaar zag ik....(ondanks dat märklin mij dat ook adviseerde.....)
Aanvankelijk wilde ik de assen van de ludmilla en de koploper uitwisselen, maar het blijkt dat de diameters niet identiek zijn, dus dat kan niet.