Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklinbaan van Henk163

Gestart door Henk163 woensdag 03 augustus 2011, 20:38:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklinbaan van Henk163
Ik blijf nog wat schuiven met de railplanning  :D

Op deze foto ontbreekt natuurlijk nog de grote bekolingskraan met bunker van Faller. Die moet ik nog maken en komt te staan daar waar nu de twee zwarte locomotieven op de foto staan.
Nu heb ik op de beurs in Houten een paar extra kolenbunkers kunnen kopen. Een oud type bunker van baksteen (Kibri)  een extra bunker met betonwanden (Faller). Zo kom totaal ik aan ongeveer een opslag van 2 x een A4 voor een realistische kolenhoeveelheid. (zie foto 1)

Na wat schuiven, heb ik de zandbunker achter de kolenopslag geplaatst. Hierdoor kan straks de bekolingskraan de zandbunker vullen. (zie 2e, 3e en 4e foto) De slakkensumpf probeer ik te maken m.b.v. de aanpassingen die ik kreeg van forumlid Haradigi (zie witte stukje papier op de slakkenkuilen)
De noodbekoling heb ik nu naar voren geplaatst en ga deze aanpassen zodat die goed aansluit op de betonnen bunkers (zie grijze grondplaten). Het kolenspoor sluit ik aan op de draaischijf en ik wil een extra spoor met stootblok aanleggen tussen de oude bakstenen bunker en de wat nieuwere betonnen bunkers. Ik vraag mij nu af of dit in het echt wel werd gedaan?

Alles ligt natuurlijk nog los, maar langzamerhand wordt het steeds definitiever :)

De tankplaats heb ik nu op de plaats gesitueerd van de zandbunker (zie witte papieren grondvlak). De opstelling van de tanks kan ik nog aanpassen, denk ik.
De sporen (behalve dus het kolenspoor tussen die bunkers) worden nog aangesloten op de draaischijf zodra ik de bestelde stukjes K-rail binnen heb.
Er komt nog een andere watertoren, deze staat er even om de plaats aan te geven. De watertoren komt op een verhoging achter de locloods.

Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Dat wordt een mooi depot! En óf t nou helemaal conform de werkelijkheid is doet er niet toe, t gaat er geloofwaardig uitzien en dat is waar t om gaat.
Re: Märklinbaan van Henk163
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Hoi Henk,

Ik ben helemaal niet thuis hoe het er in het eggie uitziet, maar op jou modelbaan vind ik het er goed uitzien.
Gewoon er steeds naar kijken en als het voor je gevoel goed is dan is dat het meestal ook  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
dat word een prachtig depot met alles erop en eraan. hier kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen.
erg mooi henk, ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat :)
Re: Märklinbaan van Henk163
Afgelopen vrijdag op Ebay-de toch nog een set kolenwagens (46034) kunnen bemachtigen :)
Ik vind het wel mooi staan achter de 050, dus even een fotootje.
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Staat inderdaad mooi, Henk. Erg mooie foto van je baan trouwens!
Re: Märklinbaan van Henk163
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Hoi Henk,

Dat is een prachtig geheel geworden zo  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklinbaan van Henk163
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
 B) Mooi setje. :thumbup:
En een erg sfeervolle foto, de achtergrond maakt het helemaal top. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Märklinbaan van Henk163
Goede score, Henk.
Past mooi achter die loc en zal ook goed staan op je stoomdepot.

Groet,
Roel
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Ik sluit me aan bij de overige reacties, Henk  ;)

De foto en de baan laten tevens goed zien, dat ook M-rails tot hele mooie resultaten kan leiden  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Dag Henk,

Dat zijn inderdaad mooie kolenwagens. En gelijk een leuke foto van jou baan, dat ziet er echt wel goed uit  :thumbup:
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

online
Re: Märklinbaan van Henk163
Citaat van: Wimdouwe op dinsdag 13 oktober 2020, 14:39:51
Dag Henk,

Dat zijn inderdaad mooie kolenwagens. En gelijk een leuke foto van jou baan, dat ziet er echt wel goed uit  :thumbup:

Die oudere M-rails heeft toch wel z'n eigen charme!
Mooie treinbaan met heerlijke scenery. Leuk!!!


mvg Hans
Re: Märklinbaan van Henk163
Avondzon over Waldbrunn ;)
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
 @citaat Een prachtige opname Henk! :thumbup:

De kiosk die achter het perron staat is in 1961 ook ooit als Haltepunkt Silona door Faller uitgebracht onder nummer B-134.
Alsof het station ooit een upgrade heeft gekregen van halte naar volwaardig station en het haltegebouw nu een 2e leven heeft.
Het voorbeeld ervan bestaat nog steeds en staat in Zwitserland bij Bern, als halteplaats Gümligen, Siloah in Muri bei Bern.

Groeten,

Erik.
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Erik,

Wat een leuk bericht! Ik wist dit niet en vind het leuk deze achtergrondinformatie te ontvangen.
Zodra ik wat meer tijd heb, moet ik de gebouwen, waaronder o.a. het dak van de kiosk, nog wel weatheren. Maar dat komt.

Fijne kerstdagen!

Groeten,

Henk
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Henk,

Dat zijn weer mooie plaatjes van jouw baan! :thumbup:

Hoe gaat het met de voortgang van jouw mooie BW? Ik ben erg benieuwd! Mijn draaischijf zit weer in de doos, ik had helaas geen ruimte voor een geloofwaardig groot BW.  :-( Misschien ooit als een losse module...


Re: Märklinbaan van Henk163
@citaat
Daar ben ik ook benieuwd naar. Bij mij zit de draaischijf nog steeds in de doos  8o

Gr,
Rob.
Re: Märklinbaan van Henk163
Beste Rob en Marcel,

De voortgang bij mijn BW gaat wel door, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik in zo'n proces van nadenken en nog eens nadenken ben beland. Iedere keer kom ik wel een stapje verder, maar ik blijf puzzelen op een klein oppervlak van 1.75 x 1.10 (effectief). De hele plaat is 1.95 x 1.10.
Ik kan jullie aanraden de draaischijf juist uit de doos te halen. Je wordt er dan iedere keer aan herinnerd dat je er iets mee kunt  :)

Op dit moment was ik op zoek naar een Schlackensumpf van Bochmann + Kochendörfer. Die is nergens meer te krijgen (of extreem duur).

Over het volgende ben ik aan het nadenken:

  • Wat zijn de afmetingen van de pijlers (lengte, breedte, hoogte) in de Schlackensumpf van B & K? Uit mijn bestaande slakkenkuil van Faller zou ik de Sumpf van B & K kunnen namaken.
    Weet iemand hoe diep die Sumpf zelf is? Wat is precies de lengte en de breedte van de kuil?

    De maat tussen de pijlers en de welke hoek de helling heeft? Bij het laatste schat ik 60 graden.

    Ga ik wel of niet onder de K-rails kurk leggen? De draaischijf en loods komen dan iets hoger. Wel kurk betekent de mogelijkheid voor een randje ballast wat weer mooi aansluit op de M-rail. Geen kurk betekent het aflopen van rails en minimale ballast of alleen opvulling.

    Het tunnelportaal gaat straks bochtenwerk verbergen. Maak ik met behulp van Noch 58260 een doorkijkje of niet? Dit moet een afneembaar gedeelte gaan worden om bij het opgaande spoor vanuit het schaduwstation naar de hoofdbaan te kunnen.

    De kolenopslagplaats groter maken en noodbekoling integreren in de te maken opslagbunkers.

    De kolenkraan bouwen en ervoor zorgen dat op een te verlengen spoor de Schlackensumpf geleegd kan worden en de zandbunker gevuld.


    Tja, en dan het precies uitmeten en uitzagen van de cirkel voor de draaischijf en de putten in de locloods? Ook wel een klusje. Eerst op aanraden van Hanzi de draaischijf nog weatheren... ;) Ook wel een dingetje.

    Hieronder plaats ik wat foto's van hoe het er nu voor staat.
    Sta open voor ieders advies :thumbup:

    Vriendelijke groet,

    Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Nog even een paar foto's ter verduidelijking.
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Henk,

Mijn draaischijf blijft voorlopig helaas echt in de doos, maar eens gaat die toch weer worden gebruikt! Ik zit er wel aan te denken om deze, als een soort tussenproject, eens te wheateren zoals Wim de Zee. (link: klik)

Je hebt een mooie afmeting voor een BW. Ik zou onder alle delen waar K-rail ligt kurk of een andere geluiddempende ondergrond leggen tot aan de M-rails en tussen de M-rails zou ik het ook leggen. Daarmee wordt het een terrein waar alle rails zo'n beetje op dezelfde hoogte liggen. Dat lijkt mij het meest realistische.

We zien vanzelf wel wat voor moois je er van gaat maken! :thumbup:
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
 @citaat

Ik las trouwens op het forum KLIK: een topic hoe je van de blinde oprijstukken bruikbare oprijstukken kunt maken.
Re: Märklinbaan van Henk163
@Narwal,

Dank voor je advies Marcel. Inderdaad een handige link van Wim de Zee. Dit moet te doen zijn.
Ik ga een rol kurk bestellen en dat er maar eens onder leggen. :thumbup:
Re: Märklinbaan van Henk163
Hoi Henk,
Bedankt weer voor je BW-update met foto's :thumbup: Leuk om te zien hoe het bij mij zou kunnen worden als ik die schijf eens uit de doos haal ;)

Een paar opmerkingen:
1. De slakkenkuil van B&K heb ik hier gevonden. Is dat wat, ook vwb prijs?
Edit2: dit is de kolenbunker; zie mijn volgende bericht voor de slakkenkuil.

2. Zelf wilde ik ook K-rails gaan gebruiken voor de BW. Juist om geen randje ballast te moeten maken (of alles op te vullen tussen de C-Rails). Op foto's van BW's is mijn indruk dat er in het echt 'vlak' wordt geballast (zie de foto hieronder uit de jou bekende folder). Jouw vraag over kurk zet me dan weer aan het denken, maar voorlopig denk ik dat niet te gaan gebruiken. Wel overigens als 'grondplaat', maar niet specifiek onder de rails.

3. Verder denk ik dat je op de beschikbare oppervlakte op een logische manier alles er uit hebt gehaald wat mogelijk is. Je bouwt een BW waar je alle 'handelingen' kunt uitvoeren en het ziet er mooi uit!

Voorlopig blijf ik het bouwen van een BW bij je afkijken. Eerst ga ik mijn beginnerslessen scenery maken uitvoeren in mijn kopstation en daarna begin ik aan het ontwerp van mijn BW.

Groeten,
Rob.

Edit1: Marcel en (Train)Henk bedankt voor jullie linkjes; heel bruikbaar :)
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Citaat van: Henk163 op zondag 27 december 2020, 15:48:24
Nog even een paar foto's ter verduidelijking.
Impressionant hoor..... :O
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Rob, je linkje verwijst niet naar een slakkenkuil maar naar een kolenbunker. Of zie ik iets over t hoofd?
Re: Märklinbaan van Henk163
@citaat
Je hebt helemaal gelijk Hans,
Heb ik op het verkeerde artikelnummer gezocht en te snel geklikt 8o
Nu voel ik mij verplicht voor Henk iets anders te zoeken ;)

Mvrgr,
Rob.
Re: Märklinbaan van Henk163
Op zoek naar de slakkenkuil/Entschlackungsanlage van Bochmann & Kochendörfer (33.004) :)

Hier 1

Hier 2

Ziet er overigens heel mooi uit, deze bouwpakketten!

Mvrgr,
Rob.

Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Citaat van: ROMiJo op maandag 28 december 2020, 15:46:23
2. Zelf wilde ik ook K-rails gaan gebruiken voor de BW. Juist om geen randje ballast te moeten maken (of alles op te vullen tussen de C-Rails). Op foto's van BW's is mijn indruk dat er in het echt 'vlak' wordt geballast (zie de foto hieronder uit de jou bekende folder). Jouw vraag over kurk zet me dan weer aan het denken, maar voorlopig denk ik dat niet te gaan gebruiken. Wel overigens als 'grondplaat', maar niet specifiek onder de rails.

Ik heb 3mm laminaatondervloer liggen en daarop 3 mm neopreenband en daarop mijn K-rails.
Het neopreenband dempt ontzettend goed maar als ik dit zo lees zal ik tussen het neopreenband nog een laag laminaatondervloer moeten leggen anders komt daar een enorme dikke laag ballast.
Re: Märklinbaan van Henk163
Hallo Rob,

Dank je wel voor de link naar de slakkenkuil! Dit is hem precies.
Ik had deze slakkenkuil met dus één kuil vandaag inderdaad ook ontdekt. Schitterend maar de prijs van 130 euro vind ik (excl. verzendkosten) toch wat hoog. Afgelopen week zag ik alleen de kuil te koop met wat losse stukken (uit een baan gehaald). Daar kon helaas vanuit Nederland niet op worden geboden en deze onderdelen gingen uiteindelijk weg voor 32 euro.
Ik ga nu eerst zelf maar eens aan de slag met de slakkenkuil die ik al heb en ben op zoek naar maten en afmetingen van o.a. de pijlers. Wanneer ik de foto's van jouw link goed bekijk, schat ik dat de pijler 1 bij 1 cm is. Inmiddels heb ik wat muurplaten van plastic e.d. besteld en wat stalen profielen van Busch. Dat wordt een uitdaging :D

Ik zag op een Duits forum iemand die dit ook heeft geprobeerd. Moet toch lukken, lijkt mij:

https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=116956

Het ziet ernaar uit dat er in die tijd op een BW vrij vlak werd geballast. Op sommige delen hoopte vuil zich ook op. Mooie foto! ;)
Ik heb vanmiddag maar eens kurkplaten van 60x90 cm met een dikte van 5 mm besteld. Onder de k-rail leg ik in ieder geval kurk over een breder oppervlak. Het hoogte verschil tussen de bedding van de M-rail en de K-rail valt precies weg.
Tussen de M-rails kan ik hier en daar ook opvullen en uiteindelijk toch bij de K-rails vlak ballasten.

Ik heb een MDF-onderplaat en moet nu eens kijken hoe ik het ga vastplakken. Dubbelzijdig tape, lijm?

Vriendelijke groet,

Henk
Re: Märklinbaan van Henk163
@citaat
Halle Henk,
Op mijn baan heb ik het kurk vastgelijmd met boekbinderslijm. Ik meen ergens gelezen te hebben (kan het niet terugvinden) dat dat wat elastisch blijft en daardoor bijdraagt aan de geluidsreductie. Nou zal dat laatste niet zo'n probleem zijn in een BW; geluid zat daar ;)

Op de baan van 10 jaar geleden werkte ik nog met die blauwe ondervloeren van een paar millimeter. Die heb ik destijds vastgezet met lijm uit een spuitbus. Die ondervloer beviel mij overigens niet, omdat het 'te zacht' is; rails zakt er iets in weg.

Mvrgr,
Rob.
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Hi Rob,

Weet je welk BW dat is van je foto met de 50-957 ?
Mijn B&K slakkenkuil al bekeken ? hier
Zelf heb ik twee kolenbansen van B&K waarvan eentje wordt verkocht.

groet
Harald
Re: Märklinbaan van Henk163
Hoi Harald,
Helaas weet ik dat niet. De foto komt uit een folder van Märklin van ruim 30 jaar oud en er staat geen extra info bij. Als je belangstelling hebt kun je die folder (Brochure Märklin HO - Historische spoorwegwerkplaats (1983)) hier downloaden.

Ik heb wel even gezocht op de loc en dan kom ik bv. op deze pagina uit met de verwijzing 'Ausgemustert als 050 957-0 im Bw Kirchenlaibach'. Het zou toeval zijn, maar misschien is dit ook de BW van de foto ;)

En ik had je B&K slakkenkuil nog niet eerder bekeken. Bedankt voor je link! Erg mooi en handig om te zien hoe je dat hebt gemaakt :thumbup:

Mvrgr,
Rob.
Re: Märklinbaan van Henk163
Citaat van: Haradigi op dinsdag 29 december 2020, 11:17:03
Hi Rob,

Weet je welk BW dat is van je foto met de 50-957 ?
Mijn B&K slakkenkuil al bekeken ? hier
Zelf heb ik twee kolenbansen van B&K waarvan eentje wordt verkocht.

groet
Harald

Hallo Harald,

Indrukwekkend om te zien hoe mooi de slakkenkuil is geworden! Zelfs met verlichting in de lantaarns van de waterkranen. Ook de oplossing met de overlooproosters en de middenrail zijn in mijn ogen perfect.
Ik heb de verkoper in Duitsland vandaag een mail gestuurd of de slakkenkuil van B&K nog te koop is. Als ik het zo bij jou zie, is dit artikel toch wel erg mooi.

Mocht het niet lukken...
Heb jij misschien voor mij de binnenmaat van pijler tot pijler bij het hellend vlak? En wellicht ook de maten van de pijler? Ik schat 1 cm x 1 cm...maar zou het graag precies weten  ;)

Vriendelijke groet,

Henk
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
En,
Ondervloer met neopreenband
Voor het schaduwstation (o.a. de vloer van de loods) ga ik Cezer/Dupron 5mm XPS platen gebruiken.
Alles met Flex-lijm.

groet
Harald
Re: Märklinbaan van Henk163
Tja, na het zien van de prachtige slakkenkuil van Harald, ben ik om...
Vanavond telefonisch contact gehad met de Duitse verkoper van de B & K slakkenkuil en deze gekocht. O:-D

Zodra die binnen is, stap voor stap maken en weatheren.

Vriendelijke groet,

Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
 @citaat
:thumbup:

groet
Harald
Re: Märklinbaan van Henk163
Even een vraag:

In mijn laatste foto hierboven heb ik twee inspectieputten in de planning staan. Vervolgen we het spoor, kom ik langs (nood)bekoling, slakkenkuil, zandtorens, draaischijf.

Nu vraag ik mij af of de twee inspectieputten voorafgaand aan de bekoling daar nu horen of dat in werkelijkheid de inspectie plaatsvond in de putten die aan de slakkenkuil vastzitten. Of denk ik nu verkeerd?

Vriendelijke groet,

Henk163
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Hi Henk,

In mijn draadje staan diverse foto's en info over de volgorde van Stoom-locs behandeling in depots.

groet
Harald
Re: Märklinbaan van Henk163
Op 30 december 2020 bestelde ik mijn pakket in Duitsland. Dit raakte zoek bij PostNL  :-( Gelukkig had de verkoper het pakket verzekerd en thuis nog een tweede exemplaar liggen. Dit heeft hij opnieuw verstuurd!
Vandaag was het zover...DHL voor de deur en eindelijk de B&K 33.004 Bochmann Kochendörfer Entschlackungsanlage binnen  :) Zodra de bouw van de kolenkraan klaar is, start ik hiermee.
(Nu nog even rails zoeken die ertussen passen).



Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Gelukkig dat het toch nog geleverd is! Succes met bouwen!
Re: Märklinbaan van Henk163
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Hi Henk,

Mooi dat je dit prachtige model ook hebt kunnen bemachtigen.
Van mijn stukken k-rails spoorstaven heb ik aan de onderkant met een drevel iets afgeslepen en in de B&K klemmen geschoven.
Bouw ze.


groet
Harald
Re: Märklinbaan van Henk163
Hoi Harald,

Ja, ik ben ook erg blij dat dit toch nog is gelukt. Dank je wel voor de tip :thumbup:. Ik heb nog wel wat K-rails liggen.
Nu eerst de kolenkraan afmaken en dan komt dit model.

Groet,
Henk

Re: Märklinbaan van Henk163
Citaat van: Henk163 op dinsdag 16 februari 2021, 21:32:36
Op 30 december 2020 bestelde ik mijn pakket in Duitsland. Dit raakte zoek bij PostNL  :-( Gelukkig had de verkoper het pakket verzekerd en thuis nog een tweede exemplaar liggen. Dit heeft hij opnieuw verstuurd!
...

Ziet er top uit :thumbup: Mocht het tweede pakket over een jaar nog eens uit de spelonken van PostNL te voorschijn komen, dan heb ik wel belangstelling ;)

Mvrgr,
Rob.
Re: Märklinbaan van Henk163
Ha Rob,

Mocht de verkoper het alsnog ontvangen, laat hij het mij weten. Dan zal ik aan je denken en je op de hoogte brengen.
Er is in ieder geval een zoekopdracht uitgegaan bij HermesDE en PostNL.

Vriendelijke groet,

Henk
Re: Märklinbaan van Henk163
Beste Rob,

Je hebt een pb :)
Re: Märklinbaan van Henk163
Van een oud Airfix schip wat onderdelen gebruikt voor de binnenkant van de Faller kolenkraan:
kabelkatrollen, binneninrichting met bediening, verlichting, kolenbunkerbediening en een binnendeur.
Even een paar foto's ;)
Re: Märklinbaan van Henk163
en nog een paar...
Re: Märklinbaan van Henk163
een laatste.
Re: Märklinbaan van Henk163
Is mooi geworden, Henk!

Groet,
Roel
Re: Märklinbaan van Henk163
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklinbaan van Henk163
Dik voor elkaar Henk  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman