Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

aansluiten RoSoft s88-n aan CS3+

Gestart door Pieterman vrijdag 01 januari 2021, 19:12:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
aansluiten RoSoft s88-n aan CS3+
Ik heb op mijn modelbaan alle bezetmelders opnieuw aan rail aangesloten toen ik ontdekte dat er wat draadjes los waren gekomen. De schoentjes waar de draden aangesloten zijn met soldeer komen makkelijk los van de lipjes doordat het spoor regelmatig los wordt gemaakt i.v.m. werkzaamheden scenery e.d. Dus alles los en draadjes aan de lipjes gesoldeerd zodat dat me nooit meer kon gebeuren. Tegelijk heb ik de oude Marklin S88 kastjes (met de insteek stekkertjes en de "gammele" JR45 stekkerbussen) weggehaald en vervangen door 5 RoSoft s88-n diode kastjes. Ook alle rails waar diodes in waren gesoldeerd van de diodes ontdaan. Dat ruimde goed op. Ik heb nog een vraag, misschien kan iemand met een CS3+ daar  op antwoorden. Kan ik de RoSoft s88-n kastjes gewoon aan de CS3+ S88 ingang (onder het CS3+) aansluiten of moet dat toch via een S88-link? Ik heb begrepen dat de S88 kastjes een spanning van 5 Volt moeten krijgen via een voeding of via de S88-link of geeft het CS3+ station die spanning af aan de bezetmelders? Wie o wie geeft raad.

Groeten, Pieterman
Re: aansluiten RoSoft s88-n aan CS3+
 @citaat Gewoon aansluiten op de CS3+ daarvoor is die aansluiting.

Groet Ronald.
Re: aansluiten RoSoft s88-n aan CS3+
Dank voor die snelle reactie

Pieterman
Re: aansluiten RoSoft s88-n aan CS3+
Citaat van: Pieterman op vrijdag 01 januari 2021, 19:12:48
Ik heb nog een vraag, misschien kan iemand met een CS3+ daar  op antwoorden. Kan ik de RoSoft s88-n kastjes gewoon aan de CS3+ S88 ingang (onder het CS3+) aansluiten of moet dat toch via een S88-link?
Als bezitter van een CS3+ en Rosoft s88-n decoders kan ik bevestigen dat je geen S88-Link nodig hebt. Zoals Ronald al aangaf, steek je de netwerkkabel aan de onderkant van de CS3.