Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

algemene informatie

Gestart door Damswim zondag 22 november 2020, 12:42:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
algemene informatie
Lid sinds: 2020

offline
algemene informatie
sinds een paar dagen ben ik lid en al heel veel gelezen. ik kom tot de ontdekking dat ik nog niet zoveel weet.
ik heb een railbaanontwerp gemaakt in WinTrack en nagenoeg alle rails en wissels in huis. Ik heb de verbindingen van de rails met mijn dremel al allemaal doorgeslepen
nu komt mijn vraag. Als ik straks alles met de pc wil gaan besturen wat kan ik dan het beste bestellen. Ik heb nog geen CS enkel een Mobile station dat indertijd bij beginset zat. ik dacht zelf om met iTrain te gaan werken.
Dan mijn volgende vraag. Alles gelezen hebbende blijft het voor mij toch onduidelijk waar ik de verschillende contacten moet solderen voor de s88. waar precies ik de isolaties moet aanbrengen en waar ik alles op de ringleiding moet aansluiten.
Ik zou graag mij ontwerp naar iemand toe willen sturen die eens met een deskundig oog wil kijken of het klopt wat ik heb gedaan en die even op een blok van het ontwerp aangeeft waar ik de aansluitingen moet maken.
Re: algemene informatie
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: algemene informatie
Tenzij je zweert bij MFx, zou ik de grote dure centrale lekker achterwege laten. Dat wordt enkel een doorgeefluik. Kleine centrale halen, tams Red Box wordt hier veel aangeraden.

Wees verder verstandig en start met een oefenbaan waarin je telkens weer wat uit zal breiden, zodat je de technieken leert kennen. Eerst een simpel ovaal, daarna een inhaal spoor erbij en zo telkens verder uitbreiden. Zo blijft de hoeveelheid nieuwe technieken behapbaar en verzuip je niet in informatie. Lukt iets niet, dan kan je altijd weer terugvallen op een stap eerder om het vervolgens weer opnieuw te proberen.

Het is, ook voor de mensen hier, veel makkelijker om in een ovaaltje met 3 blokken en een meter rails de fout te vinden dan in een baan met 300 meter rails en 180 blokken.

Met de opbouw hetzelfde doen, eerst zorgen dat een deelgebied klaar en probleemloos is voordat je weer een stap door gaat.
Re: algemene informatie
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: algemene informatie
Dag Wim, je kan hier eigenlijk alles vinden , doe bvb zoeken : blok rijden of ga op YouTube naar Marklin daar vind je quasi alles
Succes
Re: algemene informatie
Lid sinds: 2020

offline
Re: algemene informatie
dank je, ik heb inmiddels ook een kleine baan aangelegd met een inhaalspoor dmv 2 wissels
Re: algemene informatie
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: algemene informatie
Ga dat ook eerst automatiseren.