Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Landendriehoek
Lokkie
gast

Re: Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat gaat vast wel heel mooi worden. B)
Succes.

Gr.
René
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Mooie vorderingen Henk. :)
Alleen mogen van mij de foto wat groter zodat ik nog meer kan genieten van je baan. :P
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Ja haha klopt volgende keer zal ik ze wat groter maken. Dit was omdat ik noet op photobucket kon en hij te groot was wat betreft kb.

Gr henk
Re: Landendriehoek
peterke33
gast

Re: Landendriehoek
Hoi Henk

Je bent weer lekker bezig, ik geniet weer van je update.
Kan ik lekker afkijken hoe jij bouwt, want mijn stadje komt ook dichter bij  :P
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Peterke, het echte stadje moet nog komen, maar het begin is er. Maar ik volg je trouw want jij maakt ook erg mooie dingen hoor.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Henk,

Zoals altijd weer genoten van je update. :thumbup:
Misschien een idee om bij de tweede foto die van de stadsmuur en het huis een hek er tussen te plaatsen anders gaan de preisertjes er steeds doorheen als ze hun hond gaan uitlaten. :P
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi dank je wel voor de tip. Het is een school , maar ik ga eens kijken hoe dat op te lossen, wellicht heb ik ergens nog wel een stukje heg.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Als het grenst aan een school zo ik het zeker dicht maken met een heg of hek want die preisertjes scholieren gaat der zo voetballen en ravotten op dat mooie stukje groen. :P
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
 :P
Re: Landendriehoek
peterke33
gast

Re: Landendriehoek
Hoi Henk

Jij maakt weer heel mooie dingen, ik ga je ook volgen en kan ik nog wat leren bergen maken aankleden schilderen.  :thumbup: :thumbup:
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je Peterke. Zo leren we toch mooi van elkaar.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Landendriehoek
-Henk,
Jouw foto's zijn bijzonder mooi gemaakt; vooral met de achtergrond erop! De dieptewerking is vrijwel 'echt'! Keurig! Alleen denk nog wel dat jij ergens een afscheiding moet gaan maken op die foto  3! Het wandelpad gaat mooi naar links; maar wat als je rechtdoor loopt? Dan is de wandelaar(s) .... Dat wilt je niet op jouw geweten hebben. Maar ik weet dat jij nog lang niet klaar bent! Verder mijn complimenten! Heel mooi gedaan en zeker tot in de finesses!  :thumbup: :thumbup:
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Gerard, dank je voor de tip. Als er een preisertje verkeerd loopt.... ga erover nadenken wat mooi is

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Henk,

Prachtige sfeervol stukje is de overgang van Duitsland naar Zwitserland geworden.
Het zandweggetje vindt ik erg geslaagd en is niet van echt te onderscheiden ook de grafsteen die half naar voren staat/hangt is leuk gedaan. :) :thumbup:

Bedankt voor het wegdroommoment als ik naar je foto's kijk. :)

Groet Michel
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Landendriehoek
Hi Henk,

Mooi stukje scenery laat je hier zien.

groet
Harald
Re: Landendriehoek
Jørg
gast

Re: Landendriehoek
-Henk:
Zeer mooi geslaagde scenery, al is het nog niet klaar, toch een goede benadering van de realiteit, vele mooie details.  :thumbup:
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Michel en Harald dank jullie wel voor de complimenten. Ik probeer het zo dichtmogelijk te benaderen. Is vaak lastig op klein stukje.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je Jørg
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Henk,

Net weer zitten te genieten van jou scenery  :thumbup:
Mooie combinaties tussen de achter en voorgrond, ik doe het je niet na.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Peter dank je wel. Maar jij maakt ook iets erg moois . Al die elektronica daar heb ik weinig kaas van gegeten. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Prachtige foto's van je mooie baan Henk. :) :thumbup:
Kasteel Neuschwanstein is groot maar in mijn ogen niet nadrukkelijk aanwezig en gaat mooi op in de baanscenery. :)
Ook je seinhuis met de haspels in de tuin mag er wezen daar mag je wel wat meer foto's van laten zien hoor. ;)

Groet Michel
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Michel,

Komt goed, volgende week plaats ik er wel een paar meer. Neuschwanstein is zelfs op z schaal. Maar op zijn plek valt het inderdaad bijna niet op.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Stuk voor stuk prachtige plaatjes Henk  :thumbup: :thumbup:
Tips heb ik niet voor je, maar zo te zien heb jij die ook niet nodig  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Peter. Ja hou me toch aanbevolen, soms zien mensen het beter als ze van afstand kijken.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Landendriehoek
Je scenery ziet er mooi uit! Het is echt Zuid Duitsland/Oostenrijk. Goed gelukt. Je vroeg om tips. Laat ik eens een poging wagen.
De biertafels zien er wel erg schoon uit. Daar moeten eigenlijk bierpullen en bratwursten op. Heb je die in HO?
Het stukje landschap met de trekker is erg mooi. Is het nog mogelijk om bandensporen te maken?
Op het kerkhof liggen de platte stenen niet mooi recht ten opzichte elkaar. Nu zijn foto's altijd meedogenloos en ik weet dat het moeilijk is om dit goed te krijgen.

Dit zijn typisch van die tips waarvan ik zelf ook niet weet hoe je het voor elkaar moet krijgen. Dus als het je lukt steek ik er ook wat van op  :)
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Landendriehoek
Leuke sfeer op je baan Henk, dat kun je altijd rustig aan je overlaten  ;).
vr gr Arie
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Henk en Arie,

Dank jullie wel. Henk wat betreft de grafstenen deze ga ik aanpakken. Wat betreft de karres
Oren, van dichtbij zie je ze wel. Echter net niet in dit stukje. Biertafels ga ik vullen. De pullen zijn er wel in ho wordt priegelen dat wel.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Henk,

Ik heb weer genoten van de sfeervolle beelden van je baan. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Michel, ik vind het altijd een uitdaging om de sfeer goed weer te geven , ik leer ook veel van de toppers op dit forum.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Wim H0
gast

Re: Landendriehoek
Hallo Henk,

Mis al een hele tijd een update van je scenerykunsten aan je mooie modelbaan. Ik denk geef effe een tikkie op je topic. Hoop weer iets van een update van je te kunnen zien op het forum.

Groetjes Wim.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Wim, ik heb het enorm druk gehad met verbouwen in huis. Heb wel een deel gesloopt en inmiddels weer nieuw opgebouwd. Er ligt nu groter schaduwstation. Ik heb deel waar in onderdoor moest kruipen weggehaald merkte dat ik dat steeds zwaarder vond. Het wordt nu meer scènery dan rijbaan. Wat simpeler rondje. Ben ook meer scenery man. Duitse stadje is nog intact en zal op een kleine verschuiving na intact blijven. Zodra ik weer wat tijd heb zal ik wat posten.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi na een lange tijd afwezig te zijn geweest weer begonnen met een nieuwe baan. Nog steeds 3 landen maar minder trein en meer scenery. Eerst begonnen onder Zwitserland deel van schaduwstation 1 . Wil er wellicht 2 of 3 neerleggen. Alles werkt bezetmelders, wissels en stops. Komend weekend verder met stuk boven dit schaduwstation. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2018

offline
Re: Landendriehoek
Hallo Henk, zoals meerdere mensen al gezegd hebben is de aansluiting tussen je achtergrond en de eigen scenery erg fraai gelukt. Waar heb je die achtergronden vandaag? Succes verder! Ik blijf je volgen en van je kunsten genieten.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Peter Alex , de achtergronden zijn van Faller. Achtergrond Duits stadje is van Auhagen dacht ik. Ik hoop dat het nieuwe idee mooi gaat aansluiten. In mijn hoofd al wel nu nog echt. Volgend weekend plaat erop voor Zwitsers station. Dan kan het linker deel zijn bergen en dorp krijgen. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi allen ik ben op zoek naar de draadjes incl stekkertjes welke van een wisselaandrijving komen. Had er ooit genoeg echter zijn aantal zoekgeraakt en kapot gegaan. Wie heeft ze nutteloos thuis liggen en wil ze wel voor klein bedrag aan mij geven. Graag reacties via pb . Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Gisteren druk bezig geweest om bovenlaag voor Zwitsers deel te maken. Zoals eerder aangegeven ik ga voor minder spoor maar meer scenery. Vandaag station eens geplaatst incl goederenloods. Binnenkort dit allemaal voorzien van remwegen en de eerste berg vorm geven zodat dorpje een mooi plekje krijgt. Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Je merkt dat de dagen korter worden en er weer meer aan de hobby gedaan wordt Henk  :)

Succes met het bouwen van je berg.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Haha Peter klopt. Van de tuin naar de zolder. Helaas laatste jaar heel weinig tijd gehad ivm vele verbouwingen thuis. Nu weer lekker regelmatig op zolder knutselen. Gr henk
Re: Landendriehoek
Wim H0
gast

Re: Landendriehoek
Hallo Henk,

Bedankt voor je berichtje en zoals ik las druk in huis met verbouwingen ja dan komt de hobby even op een laag pitje, ik kan dat.
Verstandig we worden allemaal ouder en dan is het kruipen onder een modelbaan steeds moeilijker en dan kun je het maar beter op tijd aanpassen.
Ook al wordt het rondje simpeler, das zekers dat je een sceneryman bent.
leuk trouwens de nieuwe update's, het stationsemplacement gaat het wel worden kijk zekers mee naar de vorderingen.
Is het nog gelukt met de kabeltjes van de wisselaandrijving anders heb ik er hier nog wel liggen voor je.

Succes met de verdere opbouw Henk en alles op zijn tijd.  :thumbup:
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Wim, ja gelukkig verbouwingen zijn achter de rug. Vandaag berghut afgemaakt, komend weekend ga ik weer wat kippengaas beplakken dan kan ik binnenkort gaan gipsen. De kabeltjes zijn gelukt heb er nu wel genoeg denk ik. Ik zal nu regelmatiger wat posten.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi allemaal, hierbij de eerste vorderingen op scenery gebied. Het achterstuk kan ik straks niet meer bij dus wordt plakken, gipsen en straks begroenen.  Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Gisteravond toch nog wat kunnen gipsen aan de eerste berg. Er komt een kleine waterval welke onder het spoor door zal gaan richting bergmeer met camping, watermolen en bosbouw. Dorp komt links in de hoek met stationsgebied. Rechts van Zwitsers stuk komt berggebied Oostenrijk incl klein stadje echter zonder station voorlopig of smalspoor moet er passen.  Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Je bent lekker bezig Henk  :thumbup: kijk wel uit dat er geen gips op je rails komt, dit krijg je er bijna niet vanaf zonder witte vlekken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Peter ja Corona tijd dus rest hobby's ligt stil nu. Nu mooi tijd inhalen. Ik dek de rails altijd af met kranten als ik eraan werk. Komend weekend eerste stuk kleuren en wellicht eerste graspollen. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi allemaal vandaag even bezig geweest met beekje vooraan. Het beekje staat nog droog en ik heb eerst klein stukje gedaan om te kijken hoe het staat als het opgedroogd is. Ook de grotere helling nog wat zaken aan toegevoegd en de "smeltbeek ook voorzien van rotskleuren en grind. Gr  henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hierbij weer wat foto's van het eerste deel. Moet nog wel verder in detail gemaakt worden op sommige stukken. Binnenkort kan de plaat van het station omhoog zodat ik het dorpje kan gaan plaatsen. Water moet ook nog in beekjes en de waterval. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

online
Re: Landendriehoek
Mooi om te zien, dat er nog meer forum leden met scenery met bergen en tunnels bezig zijn.
Als Zwitserland liefhebber wordt ik hier (weer) heel blij van.
Het wordt erg leuk/mooi, ga dus zo verder.

Veel succes ermee!!

mvg Hans
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Hans, het is de bedoeling stukje Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland te laten zien. Alledrie hebben aparte dingen. Ik twijfel nog over de bovenleiding of ik die ook aanpas, heb nl hoop bovenleiding Duitsland liggen. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Weer wat kunnen doen aan de baan. Dit keer het stuk waar ik straks niet meer echt bij kan. Moeten nog details op en rotsen zijn op achterste plek nog niet voorzien van kleur. Ook de inwoners met hun voertuigen zijn er nog niet. Deze week verdere details plaatsen dan achterzijde station gaan maken. Wederom lastig te bereiken stuk.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Dat zal zeker niet makkelijk zijn om bij te komen Henk, maar wat je tot nu toe laat zien mag er wezen  :thumbup: :thumbup:
Ook de diepte werking is mooi  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman