Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

CS2: scherm reageert op verkeerde plek op de aanraking met het pennetje

Gestart door zeeland maandag 19 oktober 2020, 19:44:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS2: scherm reageert op verkeerde plek op de aanraking met het pennetje
Ruim een jaar na onze verhuizing heb ik het CS2 weer eens opgestart. De laatste updates zijn geïnstalleerd en het opstarten gaat probleemloos. Het bedienen echter is een probleem. Eerst dacht ik dat het met een keer kalibreren opgelost zou moeten zijn. Echter na meerdere keren kalibreren valt me wat anders op op het scherm. Onderin is de kalibratie wel gelukt. Daar reageert de cursor exact op de plaats waar ik het pennetje plaats. Echter hoe verder ik bovenin kom hoe groter de afwijking tussen de plaats waar het pennetje het scherm raak en de plaats waar de cursor verschijnt. Ook het slepen van het pennetje op het scherm is apart, dan stopt op enig moment de cursor en moet je enige tientallen seconden wachten tot het CS2 weer reageert.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Frank
Re: CS2: scherm reageert op verkeerde plek op de aanraking met het pennetje
Het is misschien geen echt antwoord, maar werkt het wel met een muis?
Als dat geen probleem geeft, zit er in het aanraakscherm een storing of in iets eronder.  Reparatie of de muis blijven gebruiken is wat rest.

Groet,

Peter
Re: CS2: scherm reageert op verkeerde plek op de aanraking met het pennetje
Er is een optie onder setup waarbij je het scherm kan (her)kalibreren, dat is wellicht de oplossing.
Re: CS2: scherm reageert op verkeerde plek op de aanraking met het pennetje
 @citaat in de vraagstelling is al vermeld dat opnieuw kalibreren niet hielp. Daar zit de oplossing dus niet in.
Re: CS2: scherm reageert op verkeerde plek op de aanraking met het pennetje
Ergens las ik dat "vuil" een oorzaak kan zijn en dan met name aan de randen van het scherm. Schoonmaken met een cocktail prikkertje (?).
Re: CS2: scherm reageert op verkeerde plek op de aanraking met het pennetje
Ik moet nog een muis aansluiten, maar ik krijg de indruk dat de CS2 niet in orde is. Hij is natuurlijk ook al weer een paar jaartjes ouder.....

Op een ander forum zag ik dat iemand het advies had gekregen om de stofzuiger er op zetten om zo vervuiling weg te zuigen. Helaas zonder resultaat.
Een reset naar een lagere softwareversie wordt niet zichtbaar gewijzigd. Het versienummer blijft 4.2.9.
Ik heb ook weer een verkeerde toetsenbordindeling (twee keer de letter Z) en de vertraging is ongekend. Misschien dat ik hem als "slave" behoud en/of een CS3 of CS3 plus koop.

Als iemand nog tips heeft hoe je een CS2 echt naar fabrieksinstellingen krijgt dan hou ik me aanbevolen.

Groeten, Frank

Re: CS2: scherm reageert op verkeerde plek op de aanraking met het pennetje
Als je het scherm echt goed schoon wilt hebben zul je de behuizing eraf moeten halen en dan het scherm goed schoon maken.
Ik heb mijn CS2 gewoon gereset naar fabrieksinstelling toen ik een vergelijkbaar probleem had.