Mocht het niet lukken, dan weet ik nog wel een manier om er omheen te werken: het seinpaneel in de CS 3 aanpassen.
Stel dat er in werkelijkheid een linkerwissel in de baan ligt, dan verander je in het seinpaneel van de CS 3 die linker- in een rechterwissel. De drie open einden van die wissel verbind je in het seinpaneel met precies dezelfde sporen als eerst: de afslag van de rechterwissel verbind je met het spoor dat voorheen aan het rechtdoorgaande spoor van de linkerwissel zat en vice versa. Daarmee heb je de CS 3 gefopt. Waar het seinpaneel bijvoorbeeld een rechtdoorgaande rechterwissel toont, ligt in de baan een afslaande linkerwissel. Misschien liggen de sporen naar de wissel in het seinpaneel door deze truc schots en scheef, maar daar kun je vast nog wel wat aan doen door de wissel iets te draaien totdat het allemaal wat netter ligt.
In mijn eigen seinpaneel heb ik diezelfde truc een aantal keer uitgehaald, zij het om een heel andere reden: op sommige plaatsen heb ik twee wissels op één en dezelfde decoderuitgang aangesloten. Voor overloopwissels gaat dat prima en ze moeten sowieso altijd tegelijk omgezet worden, maar in de CS 3 kloppen de wisselstanden in zo'n geval alleen als het twee linker- of twee rechterwissels zijn. De plaatjes hieronder tonen een fragment uit het baanontwerp met een linker- en rechter meegebogen wissel, plus het overeenkomstige fragment uit het seinpaneel. Op de baan is de aandrijving van de linker meegebogen wissel expres verkeerd om aangesloten. Werkt prima.