Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Hulp bij waarde bepaling

Gestart door soncs zaterdag 03 oktober 2020, 11:46:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp bij waarde bepaling
Hallo iedereen

Ik ben van plan om volgende zaken in het verkoophoekje te plaatsen. Toch had ik graag op voorhand geweten wat dit ongeveer waard zou kunnen zijn. Ik wil er niet de hoogste prijs voor hebben maar het zou fijn zijn mocht er iemand een ongeveer prijs op kunnen plakken.

Dank je wel om tijd te maken voor iemand die hier veel te weinig van kent.

Nieuwstaat in verpakking
4089
4166
4154
4423
4414
4474
7329
4694
4005
7209
7209
7191
5112
7072
5106
5202
2905
2940
5192
5193
5194
LILIPUT 221 91

Nieuwstaat zonder verpakking
3160-9




Re: Hulp bij waarde bepaling
Ik zou zeggen, Google de nummers, of kijk op marktplaats wat er voor gevraagd en geboden wordt, en bepaal aan de resultaten je prijs.
Re: Hulp bij waarde bepaling
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Hulp bij waarde bepaling
4004 zie ik er niet tussenstaan in de post van de TS. Maar de 4005, rond de €14 kan kloppen. 4089 vind ik dan bij Koll's nogal aan de hoge kant (op Marktplaats staan er regelmatig rond de €15 te koop).
De uitbreidingsset 5194, stond bij Marnan bijvoorbeeld aan €30. Particulier zal je rond de €25 kunnen verkopen.

Maar voor 5106 (wat volgens mij een rechte M-rail is), zal je spijtig genoeg niet veel meer krijgen. Als je er zo een stuk of 10 in perfecte staat hebt... €6?
7209, is een verdeelplaatje, €1

Die startset zal je volgens mij aan de juiste prijs, direct verkocht krijgen. Ik kan nu niet direct zien welk nummer deze zijn. Maar voor €75 het stuk zijn ze direct verkocht. Ze zien er nog perfect uit... als ze dit ook zijn, misschien zelf €100...
Probeer daarmee aan de slag te gaan. Zoek (zoals hier nogal gezegd is) op marktplaats en op internet op, wat deze ongeveer gaan. Bepaal voor jezelf wat je er juist zelf minimaal voor wenst. Maak duidelijk foto's en begin te posten. Plaats ook niet alles ineens. Het kan zijn dat er iemand langskomt en die vraagt achter meer materiaal. Dan kan je lauw-enthousiast antwoorden dat je misschien wel nog iets hebt, maar dat het niet echt weg moet. Gegarandeerd succes, mensen neigen nu eenmaal graag te willen, wat niet verkrijgbaar is.  :D

En vooral: heb geduld. Je gaat altijd mensen hebben die je een bod doen die beneden waarde zal zijn. (Je hebt altijd grapjassen). Laat je zeker niet opjagen... als je het geld niet nodig hebt... dan heb je tijd. (bij onze zeggen "het eet geen brood").
Succes met de verkoop van deze mooie collectie!
Re: Hulp bij waarde bepaling
Om sommige OVP staat m.i. de originele verkoopprijs in BEF (deel door 40 en je hebt ongeveer in EUR).

Alles lijkt in prima staat, ook bijna alle OVP.  Maar M-rail, beginner sets, oude analoge transformatoren (220 V AC !).


Willy
Re: Hulp bij waarde bepaling
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Hulp bij waarde bepaling
Maar dat was de prijs... 40 jaar geleden ofzo. Zou ik toch niet zomaar vanuit gaan dat dit de prijs dat je nu krijgt. Verre van. Sommige gaan minder waard zijn, andere juist meer.