Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Kadee koppelingen

Gestart door Kelderspoorder zaterdag 26 september 2020, 19:40:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kadee koppelingen
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Kadee koppelingen
Dag forumleden,

Dit kwam ik onlangs tegen,



De koppelingen van Kadee, zijn deze ook toepasbaar bij de c-rails? heeft er iemand ervaring mee?
Ik zou het wel eens willen uitproberen.
Voor mij zou het een mooie optie zijn in mijn industriegebied. daar ik later veel wil gaan rangeren, en nieuwe stammetjes wil samenstellen of net andersom, stammetjes opdelen en weer nieuwe stammetjes maken.
ben benieuwd wie hiermee ervaring heeft.

Grts Freddy
Re: Kadee koppelingen
Lid sinds: 2011

offline
Re: Kadee koppelingen
ik heb hier een aantal rijden met kadee koppelingen, het gaat zeer goed, het kan alleen zijn dat die stokjes die onder uit de koppeling komen soms tegen de puko's bij de wissels komen en dan heb je of sluiting of het ontkoppelt en soms ontspoord

mvg
Jessie
Re: Kadee koppelingen
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Kadee koppelingen
Kijk anders even hier:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=57671.0
Het schijnt dus te kunnen  :)
Re: Kadee koppelingen
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Kadee koppelingen
 @citaat

Ik heb het verhaal gelezen maar ik vind er nog wel wat haken en ogen aan zitten.
Niet alle koppelingen zijn geschikt en uitsluitend de Kadee-magneten zijn te gebruiken.
Verder dat de "boogjes" de puko's kunnen raken en op wissels kunnen ontsporen.
Re: Kadee koppelingen
Lid sinds: 2009

offline
Re: Kadee koppelingen
Hallo,

ik heb ook bij mijn rangeer terrein Kadee magneeten onder C-rails liggen
ik stel de koppelingen zo af dat ze niet de puko's raken.
het werkt niet altijd even goed maar over het algemeen ben ik tevreden.

grt,

Hank
Re: Kadee koppelingen
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Kadee koppelingen
 @citaat

Allen dank voor de feedback,
Blijkbaar bestaan de koppelingen al een geruime tijd. Ik heb ze nu pas ontdekt, en was er wel heel nieuwsgierig over. In het filmpje was te zien dat het op 2rail werd toegepast, maar ik zou het graag op 3rail toepassen.
En in de post die Wim aangeeft zijn er toch mensen die het ook op 3rail gebruiken maar dan met de K-rail. Omdat er nog niet een resultaat bekend is over de toepassing op de C-rails wil ik dit wel eens uitproberen.
Om de test te kunnen doen met de C-rails heb ik besloten om maar eens wat koppelingen en magneten te bestellen.
Inmiddels heb ik enkele setjes maar eens besteld, hiervan heb ik de KAD 18-19 en 20 koppelingen gekozen.
Ben benieuwd hoe de resultaten zullen zijn.
De resultaten met de nodige filmpjes zullen hier dan ook verschijnen.
Dus wordt vervolgd.

Grts Freddy
Re: Kadee koppelingen
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Kadee koppelingen
Ik ben ook benieuwd hoe dit avontuur gaat verlopen. Ik wacht met spanning af  :)