Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Lotschhard Bahn

Gestart door marc-lin maandag 15 oktober 2018, 20:46:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Elke dag maakt jij flinke vorderingen! Jouw enthousiasme zal menigeen aansporen ook op zo'n wijze te gaan werken.
Fantastisch! Ik kan niet anders zeggen.

Eerlijkheidshalve kijk ik al weer uit naar de dag van morgenavond! Het is toch immers een prachtig beeld om op zo'n manier een Zwitserse modelbaan te zien ontstaan.
Petje af, Marc!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2016

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc

Hier nog een volger erbij.

Jos
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Goedenavond allen - weer even een paar foto's. Vandaag bezig geweest met de noordelijke helling (versteviging en toegankelijkheid) en de boog bij Blausee-Mitholz. Die wil ik er nu in ruwbouw en nog niet op de juiste hoogte inleggen om de aansluiting met de noordelijke helling precies te kunnen bepalen. Ik hou voor dit deel van de baan (de noordelijke helling) een maximale stijging van 28 promille aan en wil dus de hoogte exact 'in het werk' bepalen.

Daarnaast heb ik nog een vraag: Ik ga mijn wissels met servo's onder de baan aandrijven. Ik heb evt verschillende servo's gekocht. O.m Piko (lekker compact), Weinert, Conrad etc. Hebben mensen ervaring met deze of andere 'onder de vloer' aandrijvingen? Zo ja hoor ik graag welke de beste en meest betrouwbare zijn.

Tensoltte, hoe voorkom je bij het ballasten dat de wisselaandrijving onbruikbaar wordt door de lijm en ballast?

Groet,
Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2020

offline
Re: Lotschhard Bahn
Mooi zo'n grote baan, maar wat zie ik daar nou in de hoek staan? Voor in de tuin?
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Citaat van: Sanderz28 op zaterdag 19 september 2020, 21:20:28
Mooi zo'n grote baan, maar wat zie ik daar nou in de hoek staan? Voor in de tuin?

Ja inderdaad daar heb ik ook nog het een en ander van verzameld. Als ik (ooit) met pensioen mag dan kan ik wellicht binnen en buiten aan de slag. Ruim voldoende RhB materieel, tuin is groot genoeg (en heeft ook nog wat hoogte verschil). Dus wie weet...
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Lotschhard Bahn
Als ze de pnsioendatum niet weer tussentijds verhogen of verlagen, zo rond je 70-ste?
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Lotschhard Bahn
Citaat van: marc-lin op zaterdag 19 september 2020, 20:06:22
Tensoltte, hoe voorkom je bij het ballasten dat de wisselaandrijving onbruikbaar wordt door de lijm en ballast?

Hi Marc,

Door de geluids-isolatie onder de wissel weg te snijden daarin je steentjes lijmen (zit dus dieper)
Wissel en rails erop en verder strooien en lijmen, dus NIET meer onder de wissel.

groet
Harald
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Eerst de baan in huis en pas veel later die in de tuin!
Dank voor deze up-date.
Veel suk6 elke dag en 'veilig' werken!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Citaat van: ACTS.zuid op zondag 20 september 2020, 15:20:05
Het wissel kun je geheel ballasten Marc, behalve bij de stelbalk. Het is geen K-rail met bewegende delen aan de onderzijde.
Voor de zekerheid een minidruppie olie met zo'n Fallerspuitje aanbrengen bij de bewegende delen - dus tussen elke biel en de wisseltong - en gaan.





Later flink vies maken, dat wel....., net als in het echie.

Gr, Ben.

Dank voor je reactie Ben en de foto's.  :thumbup:
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Goedenavond - Vandaag verder gewerkt aan de keerlus bij Blausee-Mitholz. Nog veel te doen zoals op de foto's te zien is. heb ook geprobeerd een redelijke overzicht foto te maken van de noordelijke helling (in aanbouw, twee van de drie niveaus liggen er nu). Als de rail en station Blausee Mitholz er in liggen ga ik de hoogte en de stijging nauwkeurig afstellen (maximaal 25 tot 28 promille). Als dat gebeurt is pas ik de constructie aan en haal alle tijdelijke bevestigingen weg (of pas ze aan) en bouw ik de ruwbouw verder tot aan station Göschenen (niveau drie van de noordelijke helling. Op de zichtbare delen breng ik de draden voor melders en stroom voorziening meteen aan (soldeer die onder aan de rails zodat ze onzichtbaar zijn) voordat ik de rails vastleg ook wil ik beginnen met de ondervloerse wisselaandrijvingen voor dat ik de rails vastleg. Dit moet gebeuren bij de overloop wissels op niveau 2 van de noordelijke helling en station Blausee. Als dat allemaal is gedaan sluit ik de decoders etc aan. Prettige avond. Marc
Re: Lotschhard Bahn
Wim H0
gast

Re: Lotschhard Bahn
Hallo Marc,

Kijk effe een weekje niet en zie effe je nieuwe update's man man je gaat als een sneltreinvaart.
Vind je trace's heel mooi glooiend aangelegen worden waarbij je mij wel aan het denken heb gezet wat betreft K-rails.
Blijft het op de voet volgen, succes met de verdere bouw vorderingen. :thumbup:


Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Goedenavond - Weer een paar dingetjes kunnen doen de afgelopen dagen. Hierbij wat foto's. Daar waar het spoor 'in de lucht hangt' komt de Felsenburgtunnel. Na de tunnel gaat de lijn middels een spiraal met 1,5 wending naar het derde niveau om dan in Göschenen aan te komen. Dat duurt nog wel heel even voor dat zover is.... :)
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Goedenmorgen - Foto's van de laatste aanwinsten.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Wat een ruimte en wat een baan!
Een pareltje om naar te kijken. Hopelijk blijft de moed erin en mogen we nog veel updates zien van jou!

Die zachte bochten maakt het extreem realistich! En super mooie aanwinsten! terecht dat je die laat zien.

Ik blijf met héél veel plezier en kijkgenot volgen!

grtz,
Jos
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
- MARC,
Jouw favoriet is wel de SOB in Zwitserland, blijkt wel uit de nieuwste aanwinsten van onderliggende foto's. Voornamelijk hebben zij personenvervoer. Dus wat is dan de volgende voor het 'vrachtvervoer' in jouw Zwitserland? Vooral in Göschenen komen heel veel auto+ vrachtvervoer op de baan. Maar jij maakt er weer heel wat werk van! "Rusten" komt niet in jouw treinen & modelbouw-woordenboek voor. Jij weet toch dat ook de bekende 'boog' niet altijd gespannen kan staan?
Maar wij genieten wel van al jouw mooie 'plaatjes'! Dus als de energie er nog is, zou ik voorstellen: "Gewoon doorgaan"!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Citaat van: GWS op donderdag 24 september 2020, 09:47:06
- MARC,
Jouw favoriet is wel de SOB in Zwitserland, blijkt wel uit de nieuwste aanwinsten van onderliggende foto's. Voornamelijk hebben zij personenvervoer. Dus wat is dan de volgende voor het 'vrachtvervoer' in jouw Zwitserland? Vooral in Göschenen komen heel veel auto+ vrachtvervoer op de baan. Maar jij maakt er weer heel wat werk van! "Rusten" komt niet in jouw treinen & modelbouw-woordenboek voor. Jij weet toch dat ook de bekende 'boog' niet altijd gespannen kan staan?
Maar wij genieten wel van al jouw mooie 'plaatjes'! Dus als de energie er nog is, zou ik voorstellen: "Gewoon doorgaan"!

Hi - Bedankt voor je reactie. Van de SOB heb ik alleen dit treinstel en een Re 440 (en wat rijtuigen). Voor het vrachtvervoer op de Lotschhardbahn heb ik al het nodige in dozen klaarstaan. Verschillende Re 10/10 combinaties, Re465, Re 4/4 (BLS), TRAXX loks (van de BLS en DB) Ae 8/8 (BLS), Ae 6/8 (BLS), een aantal Ae 6/6en, Ae 8/14 twee krokodillen (TRIX) etc. Ook voor het Personen vervoer zijn er de nodige Re 4/4-ii (SBB), Re 460's etc. Uiteraard ook goederen en personen wagens. Kortom voldoende om op de Lotschhard baan een afwisselend bedrijf te garanderen.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Dank voor jouw snelle reactie. Natuurlijk had ik al een sterk vermoeden, maar nu is het helemaal dik voor elkaar met al jouw treinmateriaal!
Er staat jou nog heel wat te doen! Voor mij is het slechts jouw vorderingen nauwlettend te blijven volgen.
Dank voor de info en heel veel suk6 en vooral veel beschikbare tijd! 8o :thumbup: :-)
Re: Lotschhard Bahn
Wim H0
gast

Re: Lotschhard Bahn
Hallo Marc,

Das de verklaring dat er hard gewerkt worden aan de modelbaan. de aanwinsten willen uit de verpakking, ik kan dat wel beurt hiero ook.  :) :thumbup:
Veel plezier met je mooie aanwinsten. komen zeker tot zijn recht. :thumbup:
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Inderdaad Wim ik kan niet wachten op de eerste rijdag.  :)
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Goedenavond allen - Dit weekend bezig geweest met de digitale Electra. Aansluiten decoders, eerste drie boosters geplaatst etc. Veel werk waar je (helaas) maar weinig van ziet.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Lotschhard Bahn
Prachtige bogen, uitgerekend, geprint of met touwtje als passer?
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo Jan Willem - Uitgerekent in sommige gefallen. In andere gevallen zijn het Roco R9, R-10 of R 20 bogen waarbij ik dan de binnen of buitenboog met flexen leg middels een afstandhouder. Op de zichtbare trajecten is R-9 de minimum straal. Groet, marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Vandaag een probleem dat zich gisteren voor deed met mijn net geïnstalleerde LDT KSM (Kehr Schleifen Module) opgelost. De module werkt met twee detectie secties, één aan het begin en één aan het einde (en het ruilstuk tussen die twee is zo lang als de langste trein). Het probleem was dat de trein zonder problemen door de eerste detectie sectie reed en door het tussenliggende ruilstuk maar op de tweede detectie sectie bleef staan. Alles opnieuw aangesloten maar dat loste het probleem niet op. Na wat rondelen op internet leek het erop dat de voedingsstroom voor de KSM te laag was ingesteld. Vandaag de voedingsknoop op mij ESU booster wat verder opengedraaid en was het probleem opgelost. Wellicht heeft iemand anders nog wat aan deze ervaring.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Goedendag allemaal - Hierbij een paar updates van de werkzaamheden aan het spoor van de afgelopen dagen. Leek me leuk om ook een stuk spoor met betonnen dwarsliggers te leggen en er komen nog meer secties. Daarnaast bezig met de wissels rond Blausee-Mitholz en de daarbij behoordende 'onder de vloer' Servo aandrijving. Ik gebruik de Piko aandrijving, geen ervaring mee maar leek me prima. Groet, Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Wat een arbeidsritme ontwikkelt jij! Om de dag een update en dan is er weer een stuk klaargelegd. De vaart is hoog en dus zal alles snel moeten klaar zijn. OK, dan zijn we er nog niet, maar het gezicht wil ook wat en dat geeft een behoorlijk beeld over jouw totale modelbaan.
Heel veel suk6 met de vooruitgang en de problemen lost jij wel op, merk ik! Pluim en een griffel!
Re: Lotschhard Bahn
Wim H0
gast

Re: Lotschhard Bahn
Da's eer van je werk hebben en krijgen Marc.  :thumbup: dacht eerst wat zijn dat vreemde pukkels maar dat zijn d w schroefjes. Slim om de kurk vast te houden bij het opdrogen.  :thumbup:
Je hebt op de paradebaan toch wel effe een loc met wagonnen erop gezet. Beetje inspanning en op ideeën komen.  :thumbup:
Succes met de volgende hobbyklus.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Testritje spiraal en baanvak tot Blausee.

Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2009

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hoi Marc,
Dat geeft altijd een goed gevoel om weer te kunnen rijden!
Volgens mij is het aangenomen werk, zo hard ga je.
Prachtig zo een lange trein kwijt te kunnen.
Succes met de verdere bouw, ik blijf je volgen!
Groet Jos
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hoi Marc,

Ik mag zelf zeker niet klagen over de ruimte voor mijn nieuwe Zwitserse baan, maar man man wat heb jij een lekkere ruimte :thumbup:. En heel herkenbaar het gevoel als daar voor het eerst een trein over heen rijdt! Dan komen die lange slepen pas echt goed tot zijn recht :P. Ik zou zeggen: lekker doorbouwen, want je hebt er echt een hoog tempo in.

Groeten,
Wico
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc,

Met veel plezier naar je helaas te korte filmpje gekeken. :P :thumbup:
Wat een mooi gezicht zo een lange sleep rijtuigen die over je baan heen rijdt. :favorite:
Succes met de verdere bouwactiviteiten maar dat komt wel goed als ik je tempo zie. ;)

Groet Michel
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-Marc,
Over tempo is niets te klagen, want buiten al dat baanwerk gaat die trein in jouw ritme volgen. Ja, en was nu die modelbaan maar veel langer! Dat was voor jou genieten! Kan mij dat geheel voorstellen. Mooi gevoel is dat, nietwaar? Maar hou dit tempo nog even vol want dan kunt jij met groot genoegen nog meer gaan genieten van alles rondom "Blausee M". Ja, dan gelijkt het op de werkelijkheid! Maar dan bent jij al tot volgend jaar gegaan.
Nog veel werkplezier en bedankt voor jouw filmpje. Suk6!
Re: Lotschhard Bahn
Wim H0
gast

Re: Lotschhard Bahn
Het begin is er Marc, het resultaat mag er zijn.
Succes vast niet stil gezeten vandaag en ook morgen dit gaat zekers verslavend werken om steeds een stukje verder te kunnen rijden. :thumbup:
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hierbij nog een paar foto's. Dit weekend de rails tot aan de eerste wissel bij Blausee vastgelegd, decoders aangesloten en bedrading, al dan niet tijdelijk, aangelegd. De dikke schroeven tussen de bielsen en de rails zijn uiteraard tijdelijk. Na het ballasten worden die verwijderd (maar dat gaat nog wel even duren  :))
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Filmpje van één enkele Re 460 (Roco) met 22 containerwagens op de noordelijke helling (Maximale stijing is 28 promiel). Die locs zijn sterker dan je zou denken.

Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Lotschhard Bahn
Citaat van: marc-lin op maandag 05 oktober 2020, 13:51:02
Die locs zijn sterker dan je zou denken.

De containers zijn zeker leeg  >:-D.

Mooi filmpje  :thumbup: en trein loopt lekker rustig.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Mooie start van dit gedeelte van jouw modelbaan. Het wordt - met al jouw afgedrukte foto's erbij denkend - echt een hele mooi traject. We denken de landschapsscenery er wel bij en dan zitten we perplex van verbazing te kijken waar de 'sleep' allemaal wel heen zal gaan. Echter, het is nog lang niet zover. Maar alles komt wel weer een stapje dichterbij. Daarom werkt jij er ook met heel veel plezier en genoegen aan.
Dank voor het mooie "Zwitserse" filmpje!
Suk6 met de verdere bouw!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Lotschhard Bahn
Prachtig om die sleep voorbij te zien komen. Ja die Roco loks presteren wel wat. Dat wordt een imposante baan daar bij jou.

Je had me wel flink op het verkeerde been gezet overigens. Je forum naam Marc-lin associeerde ik met Marklin. Bij het bestuderen van je foto's viel mij toch op dat ik geen puko's zag. Teruglezen naar P1 leerde mij dat je een 2-rail baan aan het bouwen bent. Dus helemaal niks Marklin. Hahaha dat is een goeie.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 05 oktober 2020, 16:50:57
Prachtig om die sleep voorbij te zien komen. Ja die Roco loks presteren wel wat. Dat wordt een imposante baan daar bij jou.

Je had me wel flink op het verkeerde been gezet overigens. Je forum naam Marc-lin associeerde ik met Marklin. Bij het bestuderen van je foto's viel mij toch op dat ik geen puko's zag. Teruglezen naar P1 leerde mij dat je een 2-rail baan aan het bouwen bent. Dus helemaal niks Marklin. Hahaha dat is een goeie.

Inderdaad, vroeger reed ik ook Märklin maar ben overgestapt op gelijkstroom. Uiteraard rijden er nog zeer veel Märklin wagons (en Trix wagons, loks en treinstelen) op mijn baan rond zij het natuurlijk met gelijkstroomwielen. Ondanks de ovrstap blijf ik Märklin een gewelidg merk vinden.
Re: Lotschhard Bahn
Blausee-Mitholz
gast

Re: Lotschhard Bahn
Citaat van: marc-lin op maandag 05 oktober 2020, 13:51:02
Filmpje van één enkele Re 460 (Roco) met 22 containerwagens op de noordelijke helling (Maximale stijing is 28 promiel). Die locs zijn sterker dan je zou denken.

Mooie sleep ik kom op mijn modelbaan "Blausee-Mitholz" tot 19 wagons.
Voor een dergelijke trein staat op zijn minst dubbeltractie voor.
Voor 1 Re 460 lok is 650 ton trein toegelaten op de bergstrecke, bij dubbeltractie is dat 1300 ton. Tot 1600 ton is een opdruklok vereist.

Mvg, Johan
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 06 oktober 2020, 13:18:40
Citaat van: marc-lin op maandag 05 oktober 2020, 13:51:02
Filmpje van één enkele Re 460 (Roco) met 22 containerwagens op de noordelijke helling (Maximale stijing is 28 promiel). Die locs zijn sterker dan je zou denken.

Mooie sleep ik kom op mijn modelbaan "Blausee-Mitholz" tot 19 wagons.
Voor een dergelijke trein staat op zijn minst dubbeltractie voor.
Voor 1 Re 460 lok is 650 ton trein toegelaten op de bergstrecke, bij dubbeltractie is dat 1300 ton. Tot 1600 ton is een opdruklok vereist.

Mvg, Johan

Hi Johan - Dank voor je reactie. Uiteraard worden ook op mijn baan dergelijke zware treinen met dubbel tractie gereden (Re 10/10s of twee TRAXX loks etc). Dit was slechts om te kijken of de langste treinen met één lok omhoog komen. Mvg Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2010

offline
Re: Lotschhard Bahn
 @citaat En dat is goed gelukt :thumbup:
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Goedenavond forumleden - Hierbij weer een paar foto's. Bezig met de aanleg van Blausee-Mitholz (BLS). Veel (leuk) werk. Binnenkort start de bouw van de spiraal naar niveau drie van de noordhelling en dan door naar Göschenen.
Re: Lotschhard Bahn
ACTS.zuid
gast

Re: Lotschhard Bahn
Heel goed.  :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Jowu "Blausee-Mitholz" Bahnhof ziet eruit alsof het er voor gemaakt is in jouw modelbaan. Alle sporen zijn aanwezig en soms staat er ook een onderhoudswagon op het spoor nabij het station. Foto's en video zijn er ij overvloed en daar kunt je altijd op terugkijken. Leuk, dat je ons ook een beeld hebt toegezonden "Hoe" jouw deel er gaat uitzien. Veel suk6 is zeker op zijn plaats! Vooral met jouw tomeloze inzet en energie! :thumbup: :-)
Re: Lotschhard Bahn
Blausee-Mitholz
gast

Re: Lotschhard Bahn
Citaat van: GWS op zaterdag 10 oktober 2020, 09:42:35
-MARC,
Jowu "Blausee-Mitholz" Bahnhof ziet eruit alsof het er voor gemaakt is in jouw modelbaan. Alle sporen zijn aanwezig

Dat is niet correct Gerard, de bouwer Marc heeft de sporen van het Kieswerk en dus ook het Kieswerk zelf weggelaten.

Mvg, Johan
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-Johan,
:offtopic:

Ja, dat had ik ook wel gezien, maar zoals jij het allemaal had, dat zal niet bij iedereen zo voorkomen. De 'grote lijnen' heeft hij in  elk geval op dit moment wel bijgehaald. Mogelijk, dat Marc het "Kieswerk" zelfs niet meeneemt in zijn ontwerp. Tenslotte is alles nu nog in pril ontwerpstadium. 8o
Re: Lotschhard Bahn
Blausee-Mitholz
gast

Re: Lotschhard Bahn
Gerard de bouwer Marc heeft het Kieswerk niet in zijn plan opgenomen zie zijn baanplan.
Jammer want dat geeft nu net het spel element aan Blausee-Mitholz.



Verder nog opgemerkt dat de overloopwissels niet op de juiste plek zitten.

Mvg, Johan
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo Allen - dank voor de reacties. Voor wat betreft het  Kieswerk/Schotterwerk kan ik iedereen geruststellen, het komt er wel degelijk. Op foto twee is het aansluitwissel te zien  :). Hierbij wat foto's van de huidige stand van zaken. Blausee Mitholz is technische gezien gereed. De treinen kunnen nu over beide sporen van het Noordelijke Schaduwstation van/naar Blausee rijden. De IC moet hier dus voorlopig kop maken en de TEE (RAm, SBB uitvoering) dus ook. Groet, Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Nog maar even een filmpje, twee BLS Re 4/4-en met graantrein tot Blausee-Mitholz vanuit het Noordelijke Schaduwstation.

Re: Lotschhard Bahn
Blausee-Mitholz
gast

Re: Lotschhard Bahn
Dat zijn de echte treinen  B) :thumbup:

Mvg Johan