Je zou henkv eens kunnen vragen om om zich heen te kijken of hij iemand weet.
Je kent het probleem, neem ik aan. En hij is een kenner.
Het past net niet. Dat draadje had je misschien al gevonden via de materiaaltest van (een vergelijk tussen)
Mat 46 Lima en Rivarossi.
Er zijn twee redenen waarom mensen de Lima mat 46 liever inruilen voor een Rivarossi of Artitec:
koppelingen en trekkracht. Bij de Lima mat 46 waren geen koppelingen voorzien. En de motor was ook niet in staat om extra bakken te trekken. Bij de komst van het Rivarossi model mat 46 was wel in het koppelen van bakken voorzien, en de motor was ook sterk genoeg voor een tweede treinstel (maar ook niet meer dan dat).
Motorvervanging, koppeling vervanging en andere wijzen van oppimpen waren de afgelopen 9 jaar gangbaar.
Bij koppelingen vallen ook vaak de namen Symoba,
Scharfenberg, en Philotrain-koppelingen en de reden: dat past beter.
Artitec koppelingen zijn geschikt voor Artitec en Piko, niet voor Lima.