Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bad Dirksheim - Kleine foto update

Gestart door Dirk59 zaterdag 27 juni 2020, 14:20:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
 @citaat Marcel, de rijdraad verloopt zo'n 6mm in de breedte van waar de pantograaf wordt ingedrukt tot daar waar hij weer uitveert. Goed dat je het nog even opmerkt, was het vergeten bij te vermelden :thumbup:
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Gaaf railplan en erg netjes uitgevoerd, petje af!  :thumbup:
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Het gaat en rijdt voorspoedig hier, Dirk  :thumbup:
Complimenten en geniet van het verder bouwen  ;)

Grtz Tony
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
 @citaat Het ging hier voorspoedig Tony tot vandaag  :-(.

Zaterdagmorgen was ik klaar met alles invoeren in iTrain, na een bakkie koffie mijn treinen (helaas zijn het er nog maar twee :() opgestart en hun eerste rondjes met iTrain laten rijden. Enkele sectoren in de een drietal blokken gaven valse meldingen, maar zoals dat denk ik meestal het geval is komt dat door ons zelf. Hier dus ook geen uitzondering. Bij het bouwen één rails maar half geknipt en de overige fouten was doordat de railstaven tegen elkaaraan zaten ipv enige ruimte er tussen. Niks schokkend dus tot zover.
Vandaag verder met het testrijden maar aan het eind van de ochtend hield de Piko V200 er ineens mee op. Hij stopte en bleef staan, niet in beweging meer te krijgen, niet vooruit en niet achteruit :O
Loc op het programmeerspoor gezet; Licht- en geluidfuncties werkten nog alleen rijden wil niet. Verschillende malen gereset (waarde 8 in CV8), maar dat hielp niet. Als ik nu de snelheidsregelaar open draai hoor je heel zachtjes gezoem wat weer stopt als de snelheidsregelaar weer op nul staat. Zojuist maar een mailtje verstuurd met verzoek voor reparatie onder garantie, de loc is namelijk van afgelopen januari.
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Hallo Dirk,

Een zelfde probleem heb ik ook een paar keer gehad met een Piko locomotief. De oplossing die bij mij werkte was om de loc volledig uit mijn systeem (CSII) te verwijderen. Daarna de CSII uitschakelen en vervolgens opnieuw opstarten. Daarna de betreffende loc weer opnieuw aanmelden.

En toen deed die loc weer wat die moest doen. 8o Het is het proberen waard, opsturen kan later ook nog wel.


Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Hallo Marcel,

ik heb een ECoS en geen CS II maar, dat moet niet uitmaken, centrale is centrale toch :). Ik heb wel de centrale alleen op DCC staan. M4 oftewel MFX staat bij mij uit, aanmelden wordt daardoor handmatig invoeren. Maar we gaan het proberen, desnoods schakel ik ook M4 in. Wie weet helpt het in dit geval.
Het resultaat laat ik nog weten.
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Vandaag bezig geweest om de V200 in beweging te krijgen. Maar het heeft allemaal niks uitgehaald. De loc hield z'n assen stil, niet vooruit of achteruit te krijgen.
Retourticket naar Duitsland vanmiddag ontvangen, morgen opsturen en afwachten wat het oordeel wordt.
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Mooi project Dirk. Je hebt net als ik een "spaghetti" baan en dat vergt veel denkwerk.  ;)
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Hoi Martin,

ik vind het wel een uitdaging de 'spaghetti' tijdens het bouwen uit elkaar te houden, we gaan zien of het lukt. En denkwerk is goed voor de bovenkamer dan roest de boel daar niet vast :). Maar je hebt wel gelijk deze 'spaghetti' (vooral links achter in de hoek) is wel wat anders dan een twee kruisende sporen.
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Hoi Dirk, zojuist je draadje even doorgenomen. Leuk project waar je mee bezig bent en prima gestructureerde werkzaamheden. Ga zo door!
Wat betreft die V200; je zegt dat er een zoemtoon klinkt als je de rijregelaar opendraait. Mijn inziens zijn er twee mogelijkheden.
1, de motor draait maar er is geen aandrijving. Oorzaak worm of tandwiel defect.
2, de motor draait niet en je hoort een EM zoem. Oorzaak anker zit vast.
Allebei gevalletje garantie. Niet leuk natuurlijk maar gaat wel goed komen.

Bij je laatste filmpje zet je het commentaar dat je beide treinen laat rijden, ergens anders zeg je ook dat je slechts twee treinen hebt. In de film zie ik een 212 en een V200. Maar je doet ook een pantograaf test met een NS1200. Hoe zit dat? Hou je stiekum wat achter? 😘
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Hoi Henk,

je hebt het scherp opgemerkt :thumbup::

Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 01 september 2020, 14:33:55
. . . . ergens anders zeg je ook dat je slechts twee treinen hebt. In de film zie ik een 212 en een V200. Maar je doet ook een pantograaf test met een NS1200. Hoe zit dat? Hou je stiekum wat achter? 😘

Ik zelf heb twee treinen een V100 en een V200. De NS 1200 was op werk-visite voor de pantograaf test daar mijn beide treinen diesel zijn, maar er in de toekomst wel E-loc's op de baan gaan komen. En nu ik er nog makkelijk bij kon heeft de NS 1200 van m'n broer hier een weekje gelogeerd voor deze test.
Ik kan al wel verklappen dat loc nummer 3 in bestelling is ;), maar deze is niet op voorraad. Besteld bij de fabrikant, dus even een paar weken geduld oefenen.
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinsten
Hallo allen,

Nog geen nieuws over de reparatie van de V200. Hij is opgestuurd naar Piko en het is nu wachten op bericht wanneer hij weer terugkomt. Aan de baan is nog weinig verder gebouwd ik ben nu het schaduwstation met iTrain aan het testen met de v100. Gelukkig is afgelopen vrijdag op mijn verjaardag een grote bezorgauto voorgereden. Er werden verschillende pakketjes bij ons afgeleverd waaronder twee wagons van Lux met bijpassende loc. En een paar bouwdozen met daarbij het schitterende Bahnhof Schwarzburg. Ik mag wel zeggen dat ze me aardig verwend hebben.


Poetswagon van Trix.


De Lux onderhoudswagons met de gele Piko DB 218.


Bahnhof Schwarzburg en twee Stellwerke.

En nu ik weer twee locomotieven op het spoor heb staan kan ik het iTrain programma nog beter uitproberen.
De 218 vormt straks standaard met de Lux wagons de rail-onderhoudstrein. Maar tot de V200 terug is mag hij ook de Silberling rijtuigen trekken/duwen.


De complete onderhoudstrein.


De 218 voor de Silberling rijtuigen
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinsten
Hi Dirk,

Nog gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

groet
Harald
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinsten
Mooie aanwinsten Dirk, veel plezier er mee!
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Afgelopen weekend bezig geweest met de verlichting :idea: in  het schaduwstation. Verlichting daar is wel zo handig wanneer het daar donkerder wordt als de baanbouw erboven verder gaat. Nu kan ik nog overal goed bij.
Vandaag de laatste twee delen gemonteerd. De gebruikte LED-strip was een complete set van 750 cm lengte met voeding die in achttien delen van verschillende lengtes zijn geknipt. Het resultaat vind ik zelf best wel geslaagd O:-D.





Voor de volledigheid: de lichtkleur van de LED-strip is daglicht (6500K).
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Ziet er mooi en futuristies uit!
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Netjes en praktisch.

groet
Harald
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Een beetje licht in de duisternis is altijd welkom.  :thumbup:
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Gisterenavond route aangemaakt voor de reinigingstrein om te zien of deze wagons echt een goede bijdrage kunnen leveren aan een schone baan. Het resultaat van een rondje over de baan/schaduwstation leverde toch best wat vuil op, ondanks dat ik eerst nog met de gewone stofzuiger bezig ben geweest. Blijk toch wel dat er nog het een en ander achterblijft op de baan.



Ook de hoeveelheid vuil aan de magneet had ik niet verwacht.



Als ik niet aan de treinbaan klus wordt hij afgedekt met een groot stuk plasticdoek. Ik verwachtte dus niet dat er deze hoeveelheid nog af zou komen.
Verder rijdt de V100 nu mooier rond. Hij wilde weleens haperen op verschillende plaatsen, maar nu de slijpwagen het rondje ook heeft meegereden rijdt de V100 weer zonder stotteren rond. Ik kan deze wagons dus van harte aanbevelen.
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Mooie verlichting Dirk  :thumbup: :thumbup:

De schoonmaak wagon doet goed zijn best zo te zien  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Na schoonmaak nog een beetje ATF?
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
@citaat waarom? Als alles weer goed en zonder te haperen rijdt is dat toch nergens voor nodig?
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Denk ik ook, goed is goed.
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Preventief?

Of werkt dat zo niet met ATF?
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Zo lang de nadelen van ATF niet helemaal duidelijk zijn én het gebruik is niet echt nodig, zou ik t niet gebruiken.
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Kan me niet herinneren dat ik bijv. Ben ooit iets heb zien melden over nadelen, maar ik kan me voorstellen dat het door ATF juist aan elkaar kleeft. En hoe je het dán met de Lux opgezogen krijgt? Geen idee...

Maar, aangezien er maar een speldenknopje aangebracht dient te worden, zal dat kleverig zijn ook wel weer meevallen.
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Citaat van: Hanzi op zaterdag 03 oktober 2020, 09:32:14

Zo lang de nadelen van ATF niet helemaal duidelijk zijn én het gebruik is niet echt nodig, zou ik t niet gebruiken.


Dat is ook helemaal niet nodig, jij rijdt analoog met treinen als botsauto's tegen stootblokken. :D
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
@citaat Zo ken ik je weer, Ben :?.
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Hallo Dirk,

Compliment voor je aanpak en opbouw. Zag bij de eerste update de onderbouw van je tafel waarbij ik de poten niet geschoord zag maar dat is alsnog goed gekomen verstandig je wilt niet dat de poten het begeven. :thumbup:
Je railplan ziet er heel mooi met veel rijmogelijkheden, waarbij ook aandacht is besteed aan het station sporen leuk.  :thumbup:
Wat betreft je ledverlichting in je schaduwstation is top das een dingetje waar ik nog niet aan hebt gedacht maar zeker wel iets moet doen, vooral ook de manier van het aanbrengen van de verlichting das nu overal evenveel. top.  :thumbup: :thumbup:

Succes verder met de opbouw blijf dit zekers volgen. 
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Citaat van: Hanzi op zaterdag 03 oktober 2020, 12:16:11

@citaat Zo ken ik je weer, Ben :?.


Er zijn twee topics over ATF, je zou ze nog eens door kunnen lezen. Roepen dat "de nadelen nog niet helemaal duidelijk" zijn na jaren van gebruik door heel veel rijders is onzinnig. En ja: dan kom je mij tegen want mijn naam werd genoemd door William en ja: zo ken je me weer want ik geef altijd mijn mening.
Jij rijdt analoog en hebt geen belang bij ATF en je neemt het wat minder nauw met het treinbedrijf. Da's geen waardeoordeel overigens, het is jou manier van de hobby bedrijven en daar is niks mis mee.

Als je verder wilt discussiëren over ATF dan graag in de betreffende topics tenzij Dirk daar behoefte aan heeft.

Gr, Ben.
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Hallo heren,

ik heb over ATF gelezen, maar heb hier zelf (nog) geen ervaring mee. Kan over ATF dus niets zinnigs zeggen, maar zoals Ben al aangaf er zijn hier al enkele draadjes waar over ATF gediscussieerd wordt. En bij de buren loopt al een draadje sinds 2015 waar genoeg info in te vinden is.
Dus bij deze: Rails behandelen met ATF (transmissie vloeistof)? .
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van het schaduwstation
Citaat van: Dirk59 op zondag 30 augustus 2020, 16:02:24
@citaat
. . . . . . . Vandaag verder met het testrijden maar aan het eind van de ochtend hield de Piko V200 er ineens mee op. Hij stopte en bleef staan, niet in beweging meer te krijgen, niet vooruit en niet achteruit :O
Loc op het programmeerspoor gezet; Licht- en geluidfuncties werkten nog alleen rijden wil niet. Verschillende malen gereset (waarde 8 in CV8), maar dat hielp niet. Als ik nu de snelheidsregelaar open draai hoor je heel zachtjes gezoem wat weer stopt als de snelheidsregelaar weer op nul staat. . . . . .

Afgelopen vrijdag is de Piko V200 eindelijk teruggekomen uit Duitsland. Wat er aan de loc gerepareerd is stond nergens vermeld, maar op de baan was er niets meer aan de hand. Hij trok/duwde zaterdag weer netjes de silberlingen rond over de baan. Tot hij 's avonds ineens weer de zelfde kuren vertoonde, stoppen en niet meer willen rijden :mad:. Alle voorgaande trucjes werkte ook nu niet, maar ergens had ik het gevoel dat het aan de decoder moest liggen. Alle andere functies deden het nog, en met het draaien aan de snelheidsregelaar leek het alsof het zachte zoemen de motor imiteerde.
Op internet nog aan het neuzen geweest (je weet nooit wat je nog tegenkomt) en daar kwam ik uit op een artikel over hoe een ESU DCC decoder zelf de motorinstellingen te laten bepalen. Kan geen kwaad om dat eens uit te proberen en tot mijn verbazing de V200 rijdt weer :).
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Fijn dat je het zelf weer kon oplossen Dirk  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Hi Dirk,

Mooi dat ie het weer doet maar hopelijk blijft hij het doen anders is er toch iets met de decoder.

groet
Harald
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Verlichting schaduwstation
Tot nog toe rijdt hij nog z'n route Harald, hoop ook dat hij dat nu blijft doen.
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
Hallo alllemaal,

zaterdag was een mooie dag, niet alleen dat de V200 weer rond reed op de baan, maar ook de aankomst van een nieuweling op de baan. Dit was de trein waarmee we vorig jaar in Zwitserland onze vakantie mee starten. In Zwitserland hebben we toen verschillende treinroutes 'gedaan'.
De trein die nu ook in Bad Dirksheim rond rijdt is de Gotthard Panorama Express. Nog niet compleet zoals ik hem wil hebben (lees; zoals we meegereisd hebben), maar dat zit in het vat ;).




De Gotthard panorama Express hier aan het begin van de reis op het station van Flüelen.


Goed zicht naar buiten door de grote vensters  :D

en hier dan in Bad Dirksheim:

https://youtu.be/kTdoQ48odys

Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
 B) Mooie trein en het maakt het natuurlijk extra mooi dat je er zelf in gezeten hebt. (in de echte dan natuurlijk)
Je laat de trein wel hard rijden, zo kunnen de Preisertjes natuurlijk niet kalmpjes aan genieten van het uitzicht. O:-D

Dirk-Jan
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
 @citaat
Ach, in een schaduwstation is vanzelf niet veel te zien  >:-D

Maar wat is het leuk om een trein in je bezit te hebben waarmee je zelf in gezeten hebt  :thumbup:
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
Dirk,

Wat leuk om de Gotthard Panorama Express na te maken zeker omdat je er zelf ingezeten / gereden hebt. :thumbup:
Toen Wico en ik in Fluëlen waren zagen we ook deze schitterende trein aankomen en de loc omlopen en na een praatje van Wico met de conducteur mochten we de trein in en zaten we royaal in de panorama rijtuig waar we ook wat souvenirs kregen en waar ik een panorama rijtuig kocht.
De treinstelling heb ik ook nagemaakt en nu als deze fraaie sleep langs mij komt rijden denk ik terug aan die mooie tijd die ik met Wico had in Zwitserland.
Mooi filmpje trouwens er komt zeker toch ook wel een filmpje als de sleep compleet is met de aangevulde rijtuigen. :)

Groet Michel
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
Mooie set, Dirk  :thumbup:

Zijn de wagens ook van Roco en hoeveel wil je er nog bij ?

Grtz Tony
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 08 november 2020, 15:26:51
B) Mooie trein en het maakt het natuurlijk extra mooi dat je er zelf in gezeten hebt. (in de echte dan natuurlijk)
Je laat de trein wel hard rijden, zo kunnen de Preisertjes natuurlijk niet kalmpjes aan genieten van het uitzicht. O:-D

Dirk-Jan
Hoi Dirk-Jan,
De trein is nog niet geijkt, vandaar de wat hogere snelheid. Hoewel het op afstand toch wel mee valt.


Citaat van: Wimdouwe op zondag 08 november 2020, 15:37:53
@citaat
Ach, in een schaduwstation is vanzelf niet veel te zien  >:-D

Maar wat is het leuk om een trein in je bezit te hebben waarmee je zelf in gezeten hebt  :thumbup:
Hoi Wim,
Het schaduwstation wordt binnenkort uitgebreid. Achter de schermen zijn de voorbereidingen voor fase 2 al in een vergevorderd stadium.


Citaat van: h0_miessie op zondag 08 november 2020, 15:57:19
Dirk,

Wat leuk om de Gotthard Panorama Express na te maken zeker omdat je er zelf ingezeten / gereden hebt. :thumbup:
Toen Wico en ik in Fluëlen waren zagen we ook deze schitterende trein aankomen en de loc omlopen en na een praatje van Wico met de conducteur mochten we de trein in en zaten we royaal in de panorama rijtuig waar we ook wat souvenirs kregen en waar ik een panorama rijtuig kocht.
De treinstelling heb ik ook nagemaakt en nu als deze fraaie sleep langs mij komt rijden denk ik terug aan die mooie tijd die ik met Wico had in Zwitserland.
Mooi filmpje trouwens er komt zeker toch ook wel een filmpje als de sleep compleet is met de aangevulde rijtuigen. :)

Groet Michel
Hoi Michel,
Ook wij kregen souvenirs alleen toen heb ik niet zo'n panorama rijtuig gekocht. Daar had ik achteraf wel spijt van, maar er waren toen alleen nog maar de plannen voor de treinbaan. Ik wist toen niet dat er op korte termijn ruimte vrij zou komen om die plannen te kunnen realiseren.
Zo gauw de andere rijtuigen er zijn maak ik zeker een nieuw filmpje :).


Citaat van: Tony op zondag 08 november 2020, 17:37:29
Mooie set, Dirk  :thumbup:

Zijn de wagens ook van Roco en hoeveel wil je er nog bij ?

Grtz Tony
Hoi Tony,
Dank je, de complete trein op het filmpje is van Roco. De wagons komen uit de Sonderverpackung ,,100 Jahre Elektrifizierung Gotthardbahn" deel 1. Ik wil er nog twee wagons bij kopen zodat het dezelfde treinsamenstelling wordt als op de foto. Dus nog een 1e klas en een 2e klas rijtuig. Ze zijn overigens al gereserveerd, Sonderverpackung ,,100 Jahre Elektrifizierung Gotthardbahn" deel 2 :).
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
Een hele mooie aanwinst, veel plezier ermee!
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: De Gotthard Panorama Express
Prachtige stam Dirk, leuk dat je zelf in deze trein gereist hebt.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder start bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder start bouwfase II
Hallo allemaal,

hier een kleine update. Er is achter de schermen hard gewerkt om met fase II te kunnen beginnen. Alles voor deze stap op papier al uitgewerkt, baantrajecten uitgeprint en gezaagd en dan nu los uitgelegd  om te zien of alles wat op papier zo mooi klopt, ook op de treinbaan klopt. En zie hier het eerste resultaat. Ben niet ontevreden voor zover. Het tempo ligt wat lager nu er weer de hele week gewerkt wordt en ook de tuin vraagt het nodige werk om goed de winter door te komen. Maar er wordt weer gebouwd waarvan ik hier als er weer enige voortgang is zal berichten.
Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
Hier de tekening van de eerste laag boven het schaduwstation.



en daar op komt ligt deze laag

Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
En dat ziet er dus zo uit als de rails is uitgelegd:





Voor zover dan deze kleine update. Hoop komend weekend weer verder te kunnen zodat de rails op de juiste hoogten gaan komen.
Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
Dat schiet flink op, Dirk  :thumbup:
Verheug me al op het plaatje van de volgende stap  ;)

Grtz Tony
Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
Ziet er goed uit Dirk, en zuiver afgewerkt... respect hoor :thumbup:
Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
Hoi Dirk,

Dat ziet er netjes uit, nu lekker de hoogte in bouwen van het weekend.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Dirksheim - de bouw gaat verder start bouwfase II
Ziet er goed uit Dirk, netjes werk en erg overzichtelijk!