Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Decoder NEM651 t.b.v. Fleischmann BR 53 7753 uit startset

Gestart door Kevin_S dinsdag 28 juli 2020, 18:29:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Decoder NEM651 t.b.v. Fleischmann BR 53 7753 uit startset
Goedenavond allen.

Ik bezit een BR 53 7753 van Fleischmann. Deze is digitaal voorbereid volgens NEM 651. Echter bij zoeken op internet naar NEM 651 decoders kom ik enkel op N spoor uit.

Mijn vraag: Zou een N spoor decoder in deze H0 schaal stomer passen?

Of heeft er iemand een art.nummer & Fabrikant voor een decoder die zeker past?

Alvast bedankt

@moderators/forumbeheer --> excuus als hij in het verkeerde topic staat.
Re: Decoder NEM651 t.b.v. Fleischmann BR 53 7753 uit startset
Het je de gebruiksaanwijzing gelezen ? eventueel te vinden op de website van Fleischmann.
Het je dit gelezen:
http://www.dccdecoderservice.nl/fleischmann.html

Cees
Re: Decoder NEM651 t.b.v. Fleischmann BR 53 7753 uit startset
NEM651 is gewoon de standard voor de stekker aansluiting wat een 6 polige is,wat jij hebt gevonden zijn de decoders waar de pinnen aan decoder zitten.
Meestal zijn dit de N spoor decoders maar een ESU lopi5(of andere merken)kun je ook met een NEM651 krijgen alleen zit er dan een kabeltje tussen stekker en decoder.


ESU nr 59626 LokPilot 5 DCC, 6-pin NEM651, Spurweite H0 ,0
Je was toch een 2rail rijder dan zijn de andere protocollen overbodig.
Re: Decoder NEM651 t.b.v. Fleischmann BR 53 7753 uit startset
datzelfde antwoord was al gegeven via FB.Inclus de verschillende decoders
Re: Decoder NEM651 t.b.v. Fleischmann BR 53 7753 uit startset
@citaat was het dan niet handiger geweest om het hier ook te plaatsen want de topic starter zal niet de enigste zijn die dat probleem ervaart lijkt mij ;)
Re: Decoder NEM651 t.b.v. Fleischmann BR 53 7753 uit startset
 @citaat de vraag was daar eerder gesteld en beantwoord.Daarna hier idem en jouw antwoord is identiek hetzelfde als het mijne :)
Re: Decoder NEM651 t.b.v. Fleischmann BR 53 7753 uit startset
Dat klopt. had dezelfde vraag via FB gesteld.
Bedankt voor uw antwoord
Re: Decoder NEM651 t.b.v. Fleischmann BR 53 7753 uit startset
Wat ik er dus nu uithaal is dat dus eigenlijk een N-Spoor NEM651 decoder gewoon in deze locomotief geprikt kan worden? Gezien bij deze loco de decoderaansluiting in de cabine zit en ik daar eigenlijk geen spaghetti bende wil hebben wil ik zo'n decoder waar direct die pinnen al op zitten, dus zonder draad. Zover ik nu begrijp is dat dus mogelijk?
Re: Decoder NEM651 t.b.v. Fleischmann BR 53 7753 uit startset
In de meeste gevallen gaat het wel,je moet alleen even de stroom in de gaten houden.
Motor zal geen probleem zijn bij de functie uitgangen moet je wel opletten wat je aansluit,omdat deze vaak een veel lagere stroom aan kunnen dan bvb een H0 decoder.