Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 10 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
 @citaat Ik tel ze alleen voor en na de rij-avond op onze klupbaan  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
 :D :D :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Mooi filmpje wico, zo kan ik toch van modelspoorbanen genieten tijdens mijn eigen zomerstop(je)  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Barry,

Normaal heb ik ook een zomerstop vanwege andere buiten(sport) activiteiten. Maar ja door corona ziet de wereld er vandaag anders uit. Zo heeft elk nadeel toch ook zijn voordeel :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Citaat van: Wico op zondag 21 juni 2020, 15:31:11

Op YouTube vind je alle geposte filmpjes terug (ik heb wel 27 abonnees :D). Als je ze allemaal chronologisch afspeelt, krijg je ook gelijk een indruk van de vorderingen van de bouw :).

Groeten,
Wico

@citaat @citaat

De 28 ste abonnee is inmiddels ook al weer een feit,
Ik heb me meteen ook maar aangesloten zodat ik in de toekomst geen filmpje meer moet missen  >:-D

Grts Freddy
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Freddy,

Ik ben erg blij met je YT aanmelding. Tikt toch lekker aan één extra abonnee O:-D. Volgende filmpje zal wel augustus worden als (hopelijk) de Märklin Insider TEE Ram uitkomt :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
 @citaat @citaat

Ik ben benieuwd,je stelt nu wel weer mijn geduld op de proef >:-D >:-D

Grts Freddy
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
"And now for something completely different" :D.

Op dit forum loopt een topic over de nieuwe Lego Krokodil die sinds 1 juli te koop is. Hierin werd ook melding gemaakt van een (realistischer) alternatief, waarvan het ontwerp op Ebay te koop is. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik heb het ontwerp in PDF aangeschaft. Ja en toen was ik verloren en het hek van de dam, dus rap op zoek naar 1.457 verschillende onderdelen op het internet. Gelukkig biedt "bricklink.com" een internationale marktplaats voor lego steentjes. Vraag en aanbod bepalen de prijs, dus soms is het goed opletten wat je waar koopt en of misschien een goedkoper alternatief beschikbaar is. Vandaag kwam het laatste grote pakket binnen en heb ik nu bijna alle onderdelen in huis. De bouw kan dus beginnen :P.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
 @citaat @citaat

Veel bouwplezier B)

Grts Freddy
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Zeker veel bouw plezier en gaarne lekker veel updates plaatsen zodat wij heerlijk kunnen meebouwen meegenieten. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Freddy en Michel,

Met het bouwplezier gaat het helemaal goed komen. En om maar gelijk met de deur in huis te vallen de eerste foto's :P. De basis voor de cabine en de beide motorruimtes is in opbouw. Die motorruimtes zijn identiek, dus dat bouwt lekker door. Nu wachten op de post met de laatste onderdelen, want natuurlijk heb je die als eerste nodig ... :?.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
"LEGO-WICO",
Nieuwe hobby = nieuwe uitdaging!
In deze spant jij weer de kroon! Alles terzijde en doorgaan met bouwen! Krokodil moet "Af"! Helaas dus nu wachten op de volgende vrachtwagen, die komt voorrijden.
Je behoeft niet elke foto te maken en te publiceren in het forum. Wel nee! Er kan ook nog een filmpje in slow-motion-beelden gemaakt gaan worden. Dan ziet je de opbouw in versneld tempo ontstaan. Ook 'dat' zal in dit topic weer een 'unicum' zijn!
Die 'uitdaging' kan je niet laten lopen! Misschien gaat "M" dit ook wel bekend maken.
Heel veel sterkte met dit exemplaar; maak het maar snel af!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Hartstikke Leuk die Legodil.
Het is eigenlijk een andere hobby binnen de zelfde hobby.   :thumbup:

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
@ Gerard,

Ik heb wel lopen denken aan zo'n film opgebouwd uit foto's, maar heel eerlijk daar heb ik het geduld niet voor O:-D. Je zult het dus met tussentijdse updates moeten doen.

@ Harald,

Mooie vondst: Legodil :thumbup:. Het is inderdaad een hobby in een hobby, en als opa komt hier de duplo/lego ook regelmatig op tafel dus ik had maar een klein zetje nodig :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Amai Wico, dat wordt leuk bouwen. Volgende uitdaging op schaal H0 bouwen, kan hij gelijk op de baan :-)

Groetjes Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Dit ga ik toch volgen .
Jeugd herinneringen.
Zelf ook nog twee  legotrein sets gehad.
Van de jaren 80.
Verkocht en märklin mee aangeschaft.

Benny
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Citaat van: Wico op vrijdag 03 juli 2020, 21:32:30
"And now for something completely different" :D.

Op dit forum loopt een topic over de nieuwe Lego Krokodil die sinds 1 juli te koop is. Hierin werd ook melding gemaakt van een (realistischer) alternatief, waarvan het ontwerp op Ebay te koop is. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik heb het ontwerp in PDF aangeschaft. Ja en toen was ik verloren en het hek van de dam, dus rap op zoek naar 1.457 verschillende onderdelen op het internet. Gelukkig biedt "bricklink.com" een internationale marktplaats voor lego steentjes. Vraag en aanbod bepalen de prijs, dus soms is het goed opletten wat je waar koopt en of misschien een goedkoper alternatief beschikbaar is. Vandaag kwam het laatste grote pakket binnen en heb ik nu bijna alle onderdelen in huis. De bouw kan dus beginnen :P.

Groeten,
Wico   

Super! Ik was nu ook wel juist aan het denken... al die onderdelen los kopen, moet toch pakken geld kosten? Alleen al alles bij elkaar sparen in onderdelen, is al een hobby op zich! Mag ik zo onbeschoft zijn om te vragen op hoeveel je ongeveer uit komt in totaalbedrag?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
@ Luc,

Eerst deze maar eens bouwen :P. Ze hebben overigens ook ontwerpen/modellen van rijtuigen en wagons, dus een uitbreiding zit er misschien nog wel in :).

@ Benny,

Iedere volger is van harte welkom. En niets kan natuurlijk op tegen mooie jeugdherinneringen :thumbup:.

@ Sven,

Ja wat zijn pakken geld ;). Het is in elk geval niet goedkoop, maar het zoeken/verzamelen van de onderdelen is inderdaad deel van de pret. En dan moet het bouwen nog beginnen :D. In het lego krokodil topic had ik al vermeld dat je 250 tot 300 euro kwijt bent voor een mix van 1.457 nieuwe en gebruikte onderdelen gekocht bij diverse on line shops. Het kan misschien goedkoper als je veel geduld hebt en uitgebreid zoekt naar de beste aanbiedingen en kortingen. Maar het kan ook veel duurder als je alles nieuw wilt kopen en ook je portemonnee wilt trekken voor zeldzame onderdelen die soms wel 20 euro (ja twintig euro) per onderdeeltje kosten. Dan helpt het als je in plaats van zo een zwart onderdeel (zeldzaam) kiest voor een rood exemplaar dat maar 2 cent (ja twee euro cent) kost 8o. Zo krijgt mijn trein rode deurhendels (goedkoop) in plaats van zwart (duur).

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Gaaf Wico! Vraagje: kunnen de motordelen draaien, of zitten ze star aan de cabine vast?
En ik zie tandwielen, dus na evt. motorisatie aandrijving op alle wielen?
Wordt een mooi model, en net als met treintjes ben je nooit te oud voor Lego. Zeker niet als je beide combineert ;).
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Hoi Hans,

De motordelen zijn flexibel verbonden aan de cabine en kunnen dus onafhankelijk van elkaar scharnieren. Als ik zover ben met de bouw zal ik ook foto's van die constructie tonen (ik mag geen beelden delen van de bouwtekening). Je kunt inderdaad een motor en aandrijving (op alle wielen) inbouwen, maar ik bouw een statisch model. Ik moet toch een beetje op de kosten letten >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Gisteren vergeefs de hele dag de brievenbus in de gaten gehouden, helaas werden de laatste onderdelen nog niet bezorgd. Omdat ik dus niet verder kan met de basis, ben ik maar aan het dak begonnen. Dat wacht inmiddels tot ik weer verder kan. De foto's zijn het bewijs van een welbesteed uurtje knutselen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
-LEGO-WICO",
Geduld is dus nog steeds een "schone saek"! Ja, in de tijd van "Brederode" was dat al en nu blijkt dat het ook heden-ten-dage nog geldt. Ja, ja vroeger wisten ze het ok wel. Nu zijn wij van heel andere faktoren afhankelijk. De "post" is de boosdoener. Maar jij weet ook daar weer een oplossing voor te bedenken. Ja, we kennen jou zo langzamerhand wel. Natuurlijk is dat 'dak' ook ene blikvanger. Je staat versteld wat men allemaal niet kan maken. Jammer, dat jij dat geduld niet kan opbrengen. Ach, prioriteiten stellen, nietwaar? Nu kan het nog, maar zo dadelijk komen de hondenrennen weer veel tijd in beslag nemen.
Jouw "Krokodil" gaat steeds meer vorm krijgen. Leuk om zoiets ook te tonen bij een bezoek aan jouw "Donnerwetter Alm".
Suk6 en  veel plezier met het in elkaar zetten.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Omdat ik nog steeds wacht op het laatste pakketje lego steentjes uit Duitsland, heb ik de box met lego van de (klein)kinderen maar even geplunderd :O. Zo kon ik in elk geval weer een stukje verder bouwen. Inmiddels worden de typische contouren van de krokodil steeds meer zichtbaar. Het hele model zal straks zo'n 50 centimeter lang worden :P. Op de foto's de voortgang tot zover.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
-"LEGO-WICO",
Van dat wachten zou je eens 'moe' kunnen worden. En dan alles plunderen van de (klein)kinderen! Jij hebt flink wat moed verzameld, om zoiets te gaan ondernemen. Maar ook dat doet jij niet zonder 'reden'! Er zit meer achter dan slechts die 'uitvlucht'!
Maar desalniettemin het wordt ook weer een prachtig exemplaar; helaas niet voor op de modelbaan, maar het zal zeker een mooi plaatsje krijgen ergens rondom de tafel.
Nu maar hopen dat de 'post' snel zal arriveren, want dan kunt jij je weer gaan richten op de "1:87" entourage.
Heel veel plezier met dit 'speeltje'!
Oh, ja, je vergeet toch niet jouw / jullie 'viervoeters'! Trainen wordt nu bijna een verplichting van elke 2 dagen; of nog beter elke dag!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
 :) Toch handig, het hebben van kleinkinderen. O:-D
Tis geven en nemen, in deze vooral nemen. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Wat een gaaf avontuur, Wico  :thumbup:

Mijn zoon is een verwoed LEGOverzamelaar en -bouwer en had me de loc al eens op internet laten zien.
Sinds ik vertelde, dat die ook op het forum besproken werd, wil hij graag weten of er al forummers zijn, die hem gekocht hebben.
Het ding schijnt namelijk al uitverkocht te zijn.
Maar zo zelf prutsen en puzzelen is natuurlijk nog veel gaver !
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat  :P

Grtz Tony

(Die pas een duplotrein voor zijn kleinkids heeft gekocht, want bijna jarig)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
@ Gerard,

Op zolder is het nu te warm om aan de baan te werken. De Lego Krokodil is dus een mooie afleiding in de zomer. En met het trainen zit het wel goed, het wintervet bij baas en honden moet er nu af :D.

@ Dirk-Jan,

Wij geven ze heel veel liefde :favorite:, dus die paar lego steentjes zullen ze vast niet missen O:-D.

@ Tony,

Laat je zoon vooral meelezen en meekijken, misschien gaat hij treintjes ook nog leuk vinden ;). En die duplo trein voor de kleintjes is natuurlijk een prachtig  gebaar (en een  :idea: voor opa Wico).

@ Hans,

We kijken uit naar de eerste beelden 8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
WICO,
Nou, sterkte dan met die "Corona"-kilootjes!
Voor allen geldt: doe je best en keer terug naar 'vroeger tijden'! :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Dit weekend kwam het laatste pakketje met onderdelen binnen, dus nu kon ik eindelijk verder met de bouw. Ik heb er inmiddels weer een paar uur knutselen op zitten en nu is hij klaar :O. Het is in principe een volledig werkend model (ik heb alleen geen motortje ingebouwd). De cabine en motorruimtes kunnen dus ook scharnieren om een bocht op lego rails te kunnen maken. Maar eerlijk gezegd is het wel een kwetsbaar model, dus als speelgoed totaal ongeschikt. Voor mij niet erg want hij zal ergens een mooi show plekje krijgen.

Speciale aandacht voor de rode deurhendels. Volgens het ontwerp horen daar zwarte exemplaren, maar die zijn zeldzaam en daar wordt zomaar 20 euro per stuk voor gevraagd. Ik vind de rode exemplaren (origineel de veren op een piratenhoed) een fraai alternatief voor 2 cent per stuk :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
En nog eentje dan, samen met zijn 1:87 broertje :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Wico,

Die paar uurtjes knutselen heeft een prachtig resultaat opgeleverd. :thumbup:
Mooie loc die vast een zeker een prachtige plekje in huis zal krijgen.
De loc is ondanks dat het van Lego zeer fraai en heeft mooie details en de rode deurhendels staan zeker niet verkeerd voor dat geld. ;)
Komt de loc straks in een vitrine te staan of zoals hij er nu bij staat ?

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Is mooi geworden Wico! Mooi ook dat bij jouw model echt alle 3 de assen mee scharnieren met het motordeel. Bij de "originele" Lego zitten de middelste assen star aan de cabine en draaien er slechts 2 assen mee.
Kan je ook nog een paar foto's maken in "gescharnierde" stand?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Ziet er gaaf uit. Super ook aan details is gedacht.  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
@ Michel,

Bedankt voor de complimenten. Ik weet nog niet waar ik het model ga zetten, maar een vitrine zou wel het beste zijn vanwege kwetsbaarheid en stof etc.

@ Hans,

Dat bij een speelgoed model details worden weggelaten kan ik nog wel volgen. Maar de Lego oplossing met twee starre assen doet natuurlijk wel geweld aan het originele ontwerp.

Ik heb gelijk even wat extra foto's voor je gemaakt. De eerste twee met een reële uitslag, de laatste twee met maximale uitslag.

@ Wim,

Ja, bij dit model zie je de nodige details die overeenkomen met het origineel. Dat maakt hem in mijn ogen ook mooier (en een stuk duurder O:-D) dan de speelgoed versie.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
 :thumbup: volgend exemplaar in het groen :help:
Soort broer of grote zus.  :thumbup: :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Mooi hoor  :thumbup:
En een heus kortkoppelmechanisme tussen voorbouw en middenstuk zo te zien  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
@ Wim I,

Dan moet ik eerst op zoek naar sponsors  :?. Overigens heb ik op de site van de ontwerper gelezen dat de groene uitvoering vrijwel niet te bouwen/betalen is, vanwege de zeer beperkte beschikbaarheid van de juiste groene lego stenen.

Er zijn ook nog een paar ontwerpen van rijtuigen of wagons te koop in dezelfde schaal, dus wie weet komt er nog een vervolg ... :D.

@ Wim II,

Bedankt! Het is gewoon een rood lego elastiekie, maar het werkt prima!

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Bedankt voor de foto's Wico :thumbup:.
Maar er zal toch meer zijn dan alleen een Lego elastiekie om de delen zo te laten scharnieren en bij elkaar te houden (?).
Nog even en ook hier kan worden begonnen aan de bouw ;).
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
"LEGO-WICO,
Het resultaat staat er! Mooi gedaan! Ach, 'bruin' of 'groen'! Laten we het hier maar bij laten, immers voor jou is dit 'HET' exemplaar. Nu slechts een plaats gereedmaken en er naar gaan staren. En toch .....
Neen, ik zeg verder helemaal niets. Nu wordt het tijd 'vrij'-maken voor de honden; hun spieren moeten 'los'gemaakt worden. Zij staan altijd te popelen van ongeduld. De "baas" komt maar niet en zit telkens achter die treintjes; 'lopen' willen we!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Wico,

super gedaan man met een schitterend model als resultaat.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Hallo Wico,

Ziet er super uit, ben benieuwd naar de wagons en of rijtuigen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Hallo Wico,
Het is je gelukt, alle steentjes lijken op zn plaats te zitten.
Het is een mooi exemplaar geworden.
Geniet van het resultaat.
Groet, Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Citaat van: Wico op maandag 13 juli 2020, 19:34:15
Speciale aandacht voor de rode deurhendels. Volgens het ontwerp horen daar zwarte exemplaren, maar die zijn zeldzaam en daar wordt zomaar 20 euro per stuk voor gevraagd. Ik vind de rode exemplaren (origineel de veren op een piratenhoed) een fraai alternatief voor 2 cent per stuk :D.
Je kan de deurhendels altijd nog zwart verven. Moet geen probleem zijn.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Super gelukt, Wico  :thumbup:

Zo samen met zijn kleine groene broertje in de kast komt hij het beste tot zijn recht  ;)
Meer moet dat niet zijn.
Misschien krijg je nog een Lego-diploma  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
@ Hans,

Graag gedaan. Ik mag helaas geen foto's van het ontwerp delen maar ga mijn best doen om het uit te leggen (anders moet ik mijn model weer deels "slopen"). Elke motorruimte heeft één scharnierpunt, op dit scharnierpunt zit een grijze lego technic balk die onder het cabine gedeelte schuift (zichtbaar op de foto van de onderkant). Zowel scharnierpunt (van links naar rechts) als balk (van voor naar achteren) laten dus bewegingsruimte. Het lego elastiekie is de enige verbinding tussen beide motorruimtes en zorgt dus dat het model één geheel wordt.

@ Gerard,

Goed gezien, er gebeurt momenteel niets aan de baan. De hondensport is (eindelijk) weer opgestart, dus daar gaat nu de aandacht naar uit. De baan komt dan weer in het najaar aan de beurt :).

@ Luc,

Dan je wel voor de complimenten. Het is inderdaad een fraai model geworden!

@ Erwin,

Voor de rijtuigen en/of wagons zul je toch echt geduld moeten hebben. In augustus komt het TEE Ram Insider model uit, dus er moet eerst weer even gespaard gaan worden 8o. Maar er komt vast weer een moment dat het begint te kriebelen ...

@ Erik,

Voor 99% is het model gebouwd volgens ontwerp, hier en daar heb ik een kleine aanpassing gedaan. Maar met het resultaat ben ik zondermeer tevreden :thumbup:

@ Bas,

Verven zou makkelijk kunnen, maar ik vind het wel leuk staan eigenlijk zo'n klein kleuraccentje :D.

@ Tony,

Bedankt! Helaas staat Frau Wico geen modelletjes toe in de woonkamer (je hebt al de hele zolder dus ... :favorite:), daarom ik moet op zoek naar een ander plekje ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Met Lego kun je alles maken roepen ze al jaren en dat klopt ook nog eens  :)

Mooie trein Wico  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Hi Wico,

Het is een prachtige krokodil geworden en bij slecht weer ff helemaal ontleden en opnieuw in elkaar zetten ....  >:-D

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Dank voor je heldere uitleg Wico! Het is me nu helemaal duidelijk.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Nóg een vraagje, hoe noemt Lego deze kleur bruin? Is dat Dark- Brown of Reddish-Brown?
Kan ik vast op zoek naar wat onderdeeltjes om de Lego kroko te vebeteren.