Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Hoi Wico,

Een S88 is eigenlijk van ieder merk hetzelfde ziet het maar als benzine, diesel enz.
Dus van welk merk je hem gebruikt maakt niet uit, je kunt ze zelfs door elkaar heen gebruiken.

De diode-truc is een mooie toevoeging, ik probeer het even in Jip en Janneke taal uit te leggen.

De railstaaf die je gebruikt voor de terugmelding naar je S88 werd daarvoor als massa / bruine draad gebruikt.
Hierdoor heeft je loc op beiden spoorstaven massa staan voor stroomafname natuurlijk in samenwerking met de sleper.

Doordat wij de ene spoorstaaf gaan gebruiken voor de terugmelding vervalt daar dus de massa van, dit houd in dat de stroomafname van je loc nog slechts gebruik maakt van een spoorstaaf en de sleper.

Hierdoor wordt de kans op een stilstaande loc dus groter, er is immers minder contact met de rails i.v.m. Het vervallen van een railstaaf.

De diode-truc zorgt ervoor dat de railstaaf die voor de terugmelding gebruikt wordt toch voorzien wordt van laten we zeggen 50% massa ( de waarde gok ik ) hierdoor wordt de stroomafname van de loc verbeterd en is de kans op het stilvallen van je loc een stuk minder geworden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Peter,

Bedankt voor de uitleg. Dit is ongeveer het niveau wat ik nog begrijp! Dus de werking van geïsoleerde railstaaf t.b.v. bezetmelding (via wielen van de loc) blijft intact, terwijl er toch (deels) massa op die railstaaf staat. Dit is dan mogelijk doordat de diode de eigenschap heeft stroom/massa maar één kant door te laten. Weer wat geleerd :thumbup:.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Peter, ik kon het niet beter uitleggen, dus doe ik het dan maar niet. Maar Wico kan nu beter een technisch ondersteunde financiële keuze maken. En let wel op ik ben een Märklin fan voor de meeste dingen, maar als ik ergens iets beters vind voor een schappelijke prijs dan aarzel ik niet.

Luc

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks

Hoezo moet Wico een technische ondersteunde financiële keuze maken ?
Volgens mij heeft hij dat al gedaan met het kopen van deze prachtige spullen.
En wie ben jij of ik om te bepalen dat Wico spullen moet kopen voor een schappelijke prijs misschien vindt Wico deze spullen wel een schappelijke prijs.
En volgens mij heeft Wico al op het eerste gedeelte van zijn aangelegde baan al de zelfde materialen gebruikt dus zal hij met deze spullen de voortgang voorzetten op de zelfde manier met de zelfde materialen net zoals de rest het technisch bouwproject aan zijn baan.


Luc,
je hebt helemaal gelijk ik had niet zo moeten reageren op je berichtje zeker niet omdat het een tip bedroeg dus mijn excuses.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Beste Michel,

ik wou alleen maar Wico enkele tips geven, niets meer. Wat mij betreft koopt hij gouden terugmelders met briljanten LEDjes. Ik heb daar geen probleem mee.
Ik vind jouw reactie ferm overdreven. Ik dacht nochtans dat jij een toffe man was hier op het forum.
Ikzelf koop bijna alles van Maerklin (ik heb zelfs 3 CS aan het werk, en dat is best een dure oplossing) en heb voor de terugmelders van Rosoft  een uitzondering gemaakt omdat die prima werken, een diode truc in zich hebben (technisch voordeel) en bovendien een stuk goedkoper zijn (financiëel voordeel). Met het uitgespaarde geld kan je nog meer prachtige spullen van Märklin kopen.
Bovendien zegt Wico zelf dat hij een electronische no-no is, dan mag je hem toch duiden met een alternatief, toch? En de keuze maakt hij dan zelf (het is zijn modelbaan), net zoals ik gekozen heb om drie CS te gaan gebruiken. Dat vinden sommigen ook overdreven. Maar dat mogen ze van mij.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Ho ho ho hier dreigt iets te ontsporen (dat komt vaker voor in treinenland en op dit forum ;)).

Zoals ik Michel persoonlijk ken is het zeker een "toffe man" die opkomt voor zijn forum vrienden als hij denkt dat dat nodig is. Ik weet zeker dat zijn reactie niet zo kwaad bedoeld is, want het is inderdaad wel erg ferm opgeschreven.

Luc ken ik niet persoonlijk, maar beschouw ik als een aimabel/vriendelijk mens, wiens topic en reacties ik zeer waardeer. Dat geldt ook voor de laatste posts, met daarin waardevol advies.

Ik ga nu trouwens op internet op zoek naar gouden terugmelders met briljanten ledjes, lijkt me een prachtige combi met mijn gouden krokodil (ook daar zijn de meningen over verdeeld) :D.

Ik wens u allen minder corona stress en een fijne avond!

Groeten,
Wico

     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Wico,

ik waardeer Michel's, jouw en andere reacties zeer naar waarde.
Ik was echt geschrokken van deze reactie van Michel, ik had die niet zien aankomen, maar voor mij case closed. We houden per slot van rekening als 3railers van Märklin en bij uitbreiding van modelspoor en de aanbieders van producten.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Luc & Wico,

Sorry voor het eerdere off topic bericht van mij ik heb het bericht aangepast.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Luc en Michel,

Kijk zo kan het dus ook op een forum :thumbup:. Ik had jullie allebei goed ingeschat en zo lossen volwassen mensen dat op :thumbup: :thumbup:

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Hoi Wico,

om nog even terug te komen op de diode-truc, welke mooi door Peter is uitgelegd, hier een Youtube filmpje (van Barry Rietdijk) welke hele duidelijk maakt wat het effect is van de diode-truc.
https://www.youtube.com/watch?v=TRKDD4CbciA
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Hoi Dirk,

Ik lees her en der de meest ingewikkelde en technische verhandelingen (waar ik bijna niks van snap), maar veel eenvoudiger dan dit kun je het niet in beeld brengen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
 :offtopic:

Citaat van: Degeluidsman op maandag 01 juni 2020, 10:20:12
ziet het maar als benzine, diesel enz.
Dus van welk merk je hem gebruikt maakt niet uit, je kunt ze zelfs door elkaar heen gebruiken.
:o) Nou Geluidsmanventje, lekker dan, lees ik hier een beetje mee en denk een goeie tip te vinden van jou :( :roll:
Ik vandaag diesel tanken in mijn benzine automobiel en veel verder kwam ik dus niet. :O
Haal me effe op, ik sta bij Hoevelaken links af en dan 4x rechtdoor naar rechts. :o) :mrgreen:

Dirk-Jan

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
 @citaat

Ik kom eraan  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Je telefoon zit volgens mij verkeerd in de houder  :o)
Mooi ding trouwens  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
@citaat

:o) :o) :o) een generatie ouder en dan krijg je dat :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Net als vorig jaar had ik het weer helemaal voor elkaar. Mooi op tijd drie wagons besteld voor Vaderdag: één van mijn vrouw, één van mijn kinderen en één van mezelf :P. Zegt mijn dochter van de week opeens: "Pap dit jaar doen we het anders, want je hebt nu toch wel genoeg treintjes? Volgende week zijn jullie uitgenodigd voor een lekkere BBQ". Ook leuk natuurlijk .. O:-D. Vandaag werden dan ook de nieuwste aanwinsten bezorgd, die ik dus niet voor Vaderdag krijg :?. Bij Peter (Degeluidsman) had ik een mooie rode DB Schenker wagon gezien, maar helaas al mijn DB slepen zijn al compleet. Groot was dan ook mijn blijdschap toen ik op YouTube een filmpje zag waar deze wagon was op genomen in een Zwitserse sleep. Nu had ik geen excuus meer om hem niet te bestellen, samen met twee blauwe SBB broertjes. Het begin van een nieuwe Zwitserse trein :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Mooie en lekker lange wagens, Wico  :thumbup:

Je wel/niet DB/SBB-bedenkingen snap ik eigenlijk niet zo goed, bijna al dat spul sleurt toch gewoon iedere dag de grenzen over ?
Misschien iets, om op vaderdag eens goed over na te denken  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Fraaie vaderdag aanwinsten Wico. :thumbup:
De blauwe SBB wagons zijn wel heel erg mooi en zullen de sleep lekker kleurrijk maken.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
-WICO,
Ach, "Vaderdag"! Is dat wel zo? Een reëel compleet verhaal maak jij er wel van, zeg. Tsjonge, het resultaat is dat er 3 prachtige exemplaren op Donnerwetter Alm zijn gearriveerd. Hoe? Die BBQ van jullie dochter is toch veel belangrijker, want jouw tevoren bestelde pakketje kwam wel precies op tijd binnen!
Hoe dit allemaal mogelijk is en/of was? Ik kijk wel verder, Wico! Er kriebelt iets van een nieuwe 'lok'! Daar moet die 'sleep' achter! Kijk, dan zijn we weer beland op de huidige grond in Heinkenszand.
De "toekomst" ziet er in elk geval heel belovend uit; de uitnodiging is goed aangekomen. Het verhaal is compleet. Het 'eten' kan starten!
Gefeliciteerd en veel genoegen met alle wagonnetjes!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Dus Wico.... je dochter had het mis.... je hebt nog niet voldoende treintjes  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Wico,

proficiat met jouw aanwinsten. Dat wordt weer een kleurrijk schouwspel achter de loc.
En wat is er nu leuker dan een BBQ met de familie? Toch niet een DB-wagon...of toch? :P

groetjes

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
@ Tony,

Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als ik al het fraais dat tegenwoordig over Zwitsers spoor gaat ga kopen dan is het einde zoek. Het is dus meer een vorm van zelfbeheersing dat ik me (hoofdzakelijk) beperk tot Zwitsers materieel. De opstelsporen zijn inmiddels ook al aardig gevuld. Maar ja hoe gaat dat in je hoofd: ik vind hem heel mooi maar ik koop hem niet, ik vind hem heel mooi maar ik koop hem niet, ik vind hem heel mooi maar ik koop hem niet, ik zie hem op YouTube en ik ben verkocht. Het begin van een nieuwe sleep is geboren, want er past er altijd nog wel eentje bij :).

@ Michel,

Het rode en blauwe setje doet het inderdaad goed. Ik weet ook al wat er nog bij moet komen om de sleep compleet te maken, maar die wagons worden pas in Q4 uitgebracht. Kan ik nog even sparen ;).

@ Gerard,

Uiteraard ga ik ook met volle teugen genieten van de BBQ georganiseerd door mijn kinderen. Ziet opa de kleintjes ook weer eens want dat is er met corona de laatste tijd wat bij in geschoten. Komt dus helemaal goed!

@ Johan,

Ooit las ik ergens een quote op het forum: "Je kunt nog nooit voldoende treintjes hebben, hooguit te weinig ruimte". Nu heb ik zowel qua ruimte als aantal treintjes helemaal niets te klagen, dus ik ben meer dan dik tevreden :P.

@ Luc,

Als ik moet kiezen is het 100% de BBQ want familie en (klein)kinderen is het mooiste en kostbaarste bezit :favorite:. Maar nu heb ik èn een BBQ èn een paar fraaie wagons, dus ik ben een zeer happy man :D.   

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Mooie aanwinsten Wico  :thumbup: :thumbup:

Sorry dat ik je op kosten heb gejaagd  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Ziet er goed uit Wico.
Weer een oefening voor mij in het omgaan met verlangens  :D

[ doe maar geen filmpje plaatsen van rijdende DB wagonnetjes in een Zwitserse sleep over de Wetteralm. Dat wordt me misschien te veel! ]
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
@ Peter,

Voel je niet bezwaard, ik ben er heel blij mee :D.

@ Arjan,

Speciaal voor jou heb ik geen filmpje gemaakt. Eerlijk gezegd ligt er ook nog teveel stof op de baan na mijn laatste bouwactiviteiten. In plaats daarvan maar even een familieportretje gemaakt van al mijn Rils wagons :P.

Ook leuk toch?

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
 @citaat  :O :O B) B)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vaderdag
 @citaat @citaat

Een mooi familieportret.
Dat worden mooie slepen, Veel plezier er mee.

Grts Freddy
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Jullie moeten me echt geloven, als ik zeg dat ik twee weken geleden een bod op Marktplaats had gezet en dat vervolgens helemaal vergeten was :O. Dus zag ik dit weekend pas dat mijn scherpe bod op een fraaie Ermewa Rilns wagon (Märklin 47102-01) was geaccepteerd. Dus "onverwachts" nog een laatste uitbreiding op het familieportret :P.

En omdat ik ze nu toch allemaal uit de schaduwstations heb opgevist, ga ik er een gelegenheidssleep van samenstellen. Arjan(Bosman) is alvast gewaarschuwd, want komend weekend ga ik er ook een filmpje van maken om met jullie te delen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Dat is weer een fraai exemplaar wat is binnen gereden Wico. :) :thumbup:
Kom maar op met het gelegenheidssleepfilmpje ik zit er klaar voor dit weekend. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Citaat van: Wico op dinsdag 16 juni 2020, 18:27:55
en dat vervolgens helemaal vergeten was :O.
:o) De leeftijd begint toch een rol te spelen blijkbaar. :-)
Maar het is wel een hele mooie aanwinst. :thumbup: B)

Dirk-Jan (die van dezelfde leeftijd is, maar dat soort zaken niet vergeet :D)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
 @citaat

Goed idee om het op de leeftijd te gooien, dat ga ik ze hier thuis ook proberen wijs te maken  :D :D

Fraaie uitbreiding Wico, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Hoi Peter,

Denk niet dat het zal gaan Peter, ben pas bevriend geraakt met een vrouwspersoon, die nauwlettend elk dingetje van de wensenlijst opschrijft >:-D

Maar je kan een goede poging wagen natuurlijk O:-D

Hoi Wico,

Volg al een tijdje jouw baantje hier, en ik zie dat de verzameling groeit :thumbup:

Mooie wagens om een filmpje mee te maken, hier staat de popcorn al klaar :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
@ Michel,

Zondag wordt regen voorspeld, dus dan kan ik rap naar zolder om te gaan filmen :).

@ Dirk-Jan,

Naast dat ik last heb van natuurlijk overgewicht, ben ik oost-indisch doof en heb ook nog een selectief geheugen. Heeft dus niets met leeftijd te maken O:-D.

@ Peter,

Proberen kun je het altijd :D. Af en toe iets leuks kopen voor je vrouw wil ook wel eens helpen :idea:.

@ Hans,

De opstelsporen lopen inderdaad langzaam vol, maar er is nog zoveel moois te koop :?. Ik hoop dat de popcorn nog vers is, filmpje komt er aan :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Dat gaat een mooi gemixte lange sleep worden, Wico  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
-WICO,
Het komt niet vaak voor, maar een BBQ in de 'regen'! Dat kan heel intiem zijn. Samen allemaal onder de tuinparasol; dicht bijeen gepakt wordt het 'eten' door OPA opgediend! Ja, ja, want jij weet daar flink mee om te gaan!
Nou, laat de regen maar komen, hoor! Kan mij nog niet genoeg gaan 'plenzen'! Heerlijk!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog ééntje dan
Citaat van: Wico op dinsdag 16 juni 2020, 18:27:55
..., want komend weekend ga ik er ook een filmpje van maken om met jullie te delen :D.

Dat vinden wij nu eens niet erg sé  :D :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
De planning voor dit weekend is een beetje omgegooid, dus de beloofde video komt een dagje eerder. Dat vinden jullie vast niet erg ;). Omdat alleen maar Rils wagons ook een beetje saai is, heb ik nog een SBB Cargo sleep van stal gehaald. Die beleeft vandaag zijn video première :P. Wel dooreten met de popcorn, want vier minuten zijn voorbij voordat je er erg in hebt 8o.

Voor degene die de SBB Cargo wagons telt (ik ben vast niet de enige met die afwijking :?): in de eerste beelden ontbreken er drie. Die waren het daglicht niet gewend en durfden de spiraal niet uit. Wat ze niet doorhadden was dat ze bij de volgende doorgang als eerste door de loc naar buiten werden gewerkt. Soms moet je gewoon even doordouwen zullen we maar zeggen :D.



Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Mooi, die twee kleine bochtjes in het rechte stuk boven het eind van de LKW Walter trein en onder het viaduct, Wico !
Geeft een mooie schwung aan de trein en viel me nu pas goed op ;)
Zo heb je op meer plekken lekkere draaiingen in je baan verwerkt  :thumbup:
De cargo trein mag er ook wezen !

Prettig weekend,

Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Wederom weer een schitterend filmpje wat je voor ons gemaakt hebt Wico. :)
De tweede sleep is een zeer fraaie sleep met de zilveren wagons en geeft mij weer inspiratie om ook deze sleep ooit op mijn baan te laten rijden ik zeg bedankt u bent de beste. :P
Ook het ontspannen muziekje kan ik trouwens erg waarderen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
-WICO,
Wat een mooie en indrukwekkende Video laat jij ons wederom zien. Jij hebt de lat weer een stukje 'hoger' gelegd. Deze "première" is een weergave van die nieuwe "Rils & Co"-sleep. Jawel, jij gaat maar door. De juiste "kijker" heeft dingen opgemerkt, die meer zeggen dat jij al niet stil hebt gezeten. Jawel, ik hou wel van die 'verborgen' dingen, die al op de tafel staan.
Dank voor deze Video en bij deze ook nog een hele fijne en zonnige BBQ met het gehele gezin morgenmiddag!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
@ Tony,

De schwung in de bovenste niveaus is een direct gevolg van jouw suggestie om 24912 bochten te gebruiken. In onderstaand baanplan (dat ik al eens eerder geplaatst heb) zie je dat terug. Het spoor volgt als het ware de rondingen van de berghellingen. Ook de benaming voor de "Donnerwetter Felsberg" en de "Kleberklemmergipfel" zijn aan jouw creatieve brein ontsproten. Als dank daarvoor heb ik "Tony's Aussichts Punkt" in het plan opgenomen :thumbup:.

@ Michel,

Het kost even wat moeite maar dan heb je ook wat :). En wat is er mooier dan met de treinen rijden en tegelijkertijd je volgers blij maken. Ik zeg een win win situatie! De Cargo sleep kan ik je aanbevelen want de wagons (uit startsets) zijn niet al te duur, dus dat verzamelt lekker op beurzen :D.

@ Gerard,

Ik heb de video met plezier voor jullie gemaakt en ondertussen werk ik rustig verder aan de baan :D. De BBQ voor Vaderdag gaat helemaal goed komen, daar heb ik nu al zin in :P.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Wico,

Ik blijf het geweldig mooi vinden een lange sleep dezelfde wagons, Heb de volle 4:35 min genoten van het filmpje, al was het weeral snel voorbij.
Maar wie weet komt er wel eens een langspeelfilm  >:-D >:-D

Grts Freddy
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Blij verrast heb ik naar je filmpje gekeken Wico en je hebt mooie slepen ingezet :D

Zo'n ruimte wenst elke modelspoorder zich, al kan het niet bij iedereen hetzelfde zijn.

De popcorn was al op voor het filmpje kwam, maar dat had niets te maken met het wachten, want zelfs dat duurde niet lang :thumbup:

Dus heb maar een zakje chips erbij opengetrokken, en genoten van de grote slepen :favorite:

Fijne BBQ morgen op vaderdag!!

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Wat een eer, Wico  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Hoi WICO

Ik kan alleen beamen wat hiervoor reeds werd geschreven. Een leuke film met twee mooie treinen die slingerend door het "landschap" rijden.
Ik ben ook liefhebber van die lange slepen waar jij mee kan uitpakken. Niet iedereen heeft die luxe.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
@ Freddy,

Voor lange slepen ben je bij mij aan het goede adres. Korter dan 12 (enkele) wagons heb ik ze niet, en de langste heeft er 20 wagons (Makies grind transport). De langspeelfilm komt er vast nog eens, maar dan moet de boel eerst eens automatisch rijden.

Dus reken niet eerder dan op 2021 :O. Ondertussen kun je op mijn YouTube kanaal (Donnerwetter Alm) wel alle korte filmpjes achter elkaar draaien :P.

@ Hans,

Qua ruimte en materieel mag ik zeker niet klagen, dus dat doe ik ook niet. Ik vind het wel leuk om anderen (en mijzelf) daar dan weer van mee te laten genieten op video :thumbup:.

@ Tony,

Het spreekwoord zegt niet voor niets: ere wie ere toekomt :important:.

@ Luc,

Dat "landschap" is wel een dingetje want ik ben eigenlijk een scenery man. Maar ja grootste plannen betekent ook letterlijk jaren bouwen voor je daar aan toe komt. Tot die tijd doen we het maar met dit soort beelden, met de focus op het materieel.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Hoy Wico,

Nu pas even je video bekeken. Zoals de vorige reacties al aangaven, een mooi stukje werk heb je ons hier voorgeschoteld. Om duimen en vingers van af te likken.
De 193 is hier bij mij ook binnengerold maar staat jammer genoeg al terug klaar om naar de winkelier te vertrekken  :-(
Slecht ingepakt wat resulteerde in een volledig verbogen koppeling. Dus herwerken maar die handel.

Nu nog even de tijd nemen om even op je YouTube kanaal te gaan kijken.....

Mvg Luc.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Hoi Luc,

Zoals ik al schreef, heb ik de video met plezier gemaakt! Het is nu vaak te warm om aan de baan verder te bouwen, dus filmen is dan een mooi "excuus" om toch een paar uurtjes op zolder door te brengen. Spijtig om te lezen dat je 193 (ik neem aan de DB uitvoering zoals in de video) terug moet naar de leverancier. Hopelijk komt er snel een goed exemplaar retour, zodat deze ook bij jou zijn rondjes kan maken.

Op YouTube vind je alle geposte filmpjes terug (ik heb wel 27 abonnees :D). Als je ze allemaal chronologisch afspeelt, krijg je ook gelijk een indruk van de vorderingen van de bouw :).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
En er gebeurt ook nog iets wonderlijks in het filmpje: bovenop de Bietendalbrug tel ik 15 wagons en even later zijn dat er 18. Rijdt wel erg mooi, die lange enden over die lange enden!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rils & Co
@citaat

Citaat van: Wico op zaterdag 20 juni 2020, 14:15:43
Voor degene die de SBB Cargo wagons telt (ik ben vast niet de enige met die afwijking :?): in de eerste beelden ontbreken er drie. Die waren het daglicht niet gewend en durfden de spiraal niet uit. Wat ze niet doorhadden was dat ze bij de volgende doorgang als eerste door de loc naar buiten werden gewerkt. Soms moet je gewoon even doordouwen zullen we maar zeggen :D.

Er zijn er dus meer die wagons tellen :D. Goed gezien Hans!

Wico