Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

DIY testbankje

Gestart door kteeven dinsdag 05 mei 2020, 22:54:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DIY testbankje
Lid sinds: 2020

Blijven proberen

offline
DIY testbankje
Goede avond,

Sinds recentelijk ben irk weer volop aan het knutselen voor mijn spoorbaan. aangezien er een aantal locs zijn met kure of die een upgrade moeten ondergaan, leek het me verstandig om een testbankje te hebben. Natuurlijk kan ik er een kopen, maar waarom kopen als je 't zelf kan maken. Dus na een avond zagen boren en frezen heb ik een eerste ruwe versie klaar. Ik had dit idee al een tijdje en dus op EBAY kleine kogellagers gekocht.

Wat vinden jullie ervan?











Re: DIY testbankje
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: DIY testbankje
Hallo ....

Dit is heel vindingrijk, leuk gebouwd en rollen maar.  :arrow: :thumbup:
Re: DIY testbankje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: DIY testbankje
Ik zie helaas geen foto in jou bericht staan, ik ben wel erg benieuwd hoe het eruit ziet.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: DIY testbankje
Aliebengalie
gast

Re: DIY testbankje
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 06 mei 2020, 06:24:14
Ik zie helaas geen foto.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Oeps Peter......hier prima en duidelijk zichtbaar hoor , niets mis mee. En tja , je moet er maar opkomen......voor weinig geld veel plezier..... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex
Re: DIY testbankje
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: DIY testbankje
Peter,

Ligt aan de browser. In Safari zie ik ook geen foto's. Met Chrome wel. Alleen kan ik in Chrome geen reactie plaatsen  8o
Re: DIY testbankje
Lid sinds: 2008

offline
Re: DIY testbankje
Je moet er maar op komen, slim gedaan.

Maar... hoe doe je dit dan met een stoomloc zonder losse tender, waarbij de sleper direct onder de loc zit?

Ben benieuwd

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: DIY testbankje
nobody
gast

Re: DIY testbankje
Citaat van: Dibbes op woensdag 06 mei 2020, 07:25:49
Met Chrome wel. Alleen kan ik in Chrome geen reactie plaatsen  8o
Reactie met Chrome...
Re: DIY testbankje
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: DIY testbankje
Nee, met Safari. Zonder foto's.
Re: DIY testbankje
Lid sinds: 2010

offline
Re: DIY testbankje
Leuk project  :thumbup: Alleen ik zit even te kijken naar de stroomafname. Alleen op de M-rails? Niet op de rollagers zo te zien. Gaat dat bij bepaalde modellen geen problemen geven?

Groet Ronald.
Re: DIY testbankje
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: DIY testbankje
Hi Kasper,

Mooi gemaakt, het lijkt mij een goed functionele rollerbank en daar gaat het om.

groet
Harald
Re: DIY testbankje
Lid sinds: 2020

Blijven proberen

offline
Re: DIY testbankje
Dank voor de complimenten. Het is nog een ruwe versie die zeker verbeterpunten kan gebruiken. Vanavond het eerste verbeterpunt toegepast. De middengeleider boven de kogellagers

.

De aansluitingen kunnen zeker nog beter en robuuster maar het is ook een eerste versie.

Ik ben momenteel aan het kijken voor het toevoegen van extra functies, zoals het schoon borstelen van de niet aangedreven wielen. Ik houd jullie op de hoogte!

Fijne avond