Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Windhoven Baanplan - O of U ?

Gestart door NL-modelspoor maandag 06 april 2020, 22:10:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Windhoven Baanplan - O of U ?
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Windhoven Baanplan - O of U ?

Voorzichtig toch maar eens plannetje maken om wat rails te gaan leggen.
Lichtgrijs is ruimte die ik vrij wil/moet houden om te lopen.
Donkergrijs is vaste objecten die ik niet kan verplaatsen (koof, cv ruimte en trapgat).
Bruin is voorlopige idee voor de tafels. Mocht er een betere indeling zijn graag.

Railsysteem: Marklin C-rail

Wensen:
- Ruimte voor scenery is belangrijk.
- Dubbelspoor
- Geen R1
- 2x station
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Machtig mooie ruimte en er kan iets mooi komen te staan. Wel even nadenken of de 1,20 van de 5,06 x 1,20 achterop bereikbaar blijft. Ik blijf dit volgen.
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Ja bereikbaarheid zit ik ook best mee, al is dat natuurlijk minder van belang als de achterste lijn alleen maar scenery zou zijn dan is het eenmalig bouwen. Ik weet ook nog niet helemaal goed wat ik met de ruimte wil doen.
Misschien toch nog even binnenkort de railplan boeken erbij pakken om inspiratie op te doen. En natuurlijk in deze hoek van het forum kijken.

Misschien dat dit plan wat effectiever is.


Aanpassing daar nog weer op.
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Wil je perse rondjes kunnen rijden over het hele oppervlakte? Je kan natuurlijk prima de zijkant open laten en er een u-vorm van maken?
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Als alles rijdt dan hoef je in theorie er niet elke keer tussen te gaan staan.
Ik zou in plaats van een U ook voor een G kunnen gaan. Bij een G kan ik er ook zo tussen stappen en met een eventuele brug kan je er dan alsnog een rondje van maken. Waarom ik in de laatste tekening voor een 8 ben gegaan is vooral de ruimte die ik dan kan gebruiken voor scenery.
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Een aantal vragen:
- Lopen de muren rondom verticaal of is er nog spraken van een dakhelling?
- Is er sprake van 'ondergronds' railverkeer?
- Waar zou u de baan willen bedienen?
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Beschikbare ruimte is vanzelfsprekend een wezenlijk issue maar de belangrijkste vragen lijken mij: heb je gedachten over een thema? Plaats? Tijdperk? Wat voor materieel wil je laten rijden?
De ruimte is best groot. Er past vast wel een dubbelsporige hoofdlijn op met een stevig station. Maar je kunt er ook een tramlijntje op leggen met een paar kleine haltes en verder alleen maar landschap. Dus ja. Het is maar wat je wilt.
Het lijkt mij beter daar eerst over na te denken in plaats van het uit het grote voorbeeldenboek het zoveelste rondje of achtje met een brug en tunnels te kopiëren omdat het er wel in past.

Groet en succes!

Peter
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Citaat van: Laurent op woensdag 08 april 2020, 00:06:01
Wil je perse rondjes kunnen rijden over het hele oppervlakte?
Dat de tafel(s) in een O staan, wil natuurlijk niet zeggen dat de sporen dat ook doen ;).

Dat heb ik in mijn ontwerp ook niet gedaan.
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Citaat van: BlikkenTinus op woensdag 08 april 2020, 13:49:11
heb je gedachten over een thema? Plaats? Tijdperk? Wat voor materieel wil je laten rijden?
De ruimte is best groot. Er past vast wel een dubbelsporige hoofdlijn op met een stevig station. Maar je kunt er ook een tramlijntje op leggen met een paar kleine haltes en verder alleen maar landschap. Dus ja. Het is maar wat je wilt.

Windhoven heeft een Nederlands thema, plaats is heel Nederland, er is geen vast tijdperk (grofweg Nederlands tussen 1990 en nu). Materieel wat er gereden gaat worden Vooral Nederlands zowel personen als goederen. Langste wat ik kwijt moet kunnen is een 10 delig Thalys.
Wat betreft scenery wat ruimte kost zijn 6 molens. Een veld waar luchtballonen komen.

Citaat van: Basroc-1961 op woensdag 08 april 2020, 08:15:47
Een aantal vragen:
- Lopen de muren rondom verticaal of is er nog spraken van een dakhelling?
- Is er sprake van 'ondergronds' railverkeer?
- Waar zou u de baan willen bedienen?

Muren zijn rondom recht geen schuin dak. Alleen wel met ramen waar ik bij moet kunnen, daarom wil ik niet tegen die muren bouwen. Er is nog geen plan voor 'ondergronds' railverkeer. Hoogte van de baan moet het wel toelaten een schaduwstation te plaatsen. Baan bedienen kan over de hele 4,78 lengte zijn plaats vinden.
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Voor de Thalys zijn in elk geval in het zichtbare bereik rechte stukken of heel flauwe bogen het mooiste. Stoppen doet hij alleen op grote stations.
Je hebt ruimte voor een paradebaan/hoge snelheidstracé waar de molens langs zouden kunnen staan, eindje er vanaf wellicht. En dan kan op de tegenovergelegen tafel een klein of middelgroot station met IC materiaal en sprinters. Heel misschien van in een van de korte zijdes een niet te grote containerterminal eventueel met een kade.
Heel veel hoogteverschil kun je niet hebben, maar de HSL verdwijnt hier of daar in een tunnel of open bak om de spoorlijn aan het zicht te onttrekken. Dat biedt mogelijkheden om naar een schaduwstation te verdwijnen
Ik weet niet of ik goed zit met suggesties, maar het lijkt mij wel wat.

Groet,

Peter
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Je kan een rondrijder maken. Door in het midden een "wand" te zetten waardoor je de andere zijde van de baan niet ziet. Deze wand kan je ook iets schuinzetten / bepaalde vorm meegeven. Dan kan je de ene kant indelen als "stad" en de andere als "wijds landschap". Eventueel kan je nog iets doen met een "schaduwstation" mocht je dan nodig vinden. Een dijk of gebouw kan je een trein aan het zicht ontrekken.

Groet Ronald.
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Plan was om deze herfst/winter een begin te maken met de baan op zolder. Echter lekkage aan het dak, dus eerst zeker weten dat dat weer goed dicht is voordat ik een begin maak met de bouw. Dus wat langer de tijd om een baanplan te bedenken. Tijd die ik wel nodig heb, want als ik rails ga plaatsen in een ontwerpprogramma dan raak ik al snel het spoor bijster vanwege de enorme hoeveelheid rails die ik kwijt kan.
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Te lang hier niks geplaatst. Maar even wat aan het spelen gegaan met Wintrack om een baanplan te beginnen. Wintrack en ik zijn geen vrienden en zullen dat waarschijnlijk ook niet worden dus verwacht hier geen mooi 3d plan.


Het Wintrack bestand kan je hier downloaden.

Zoals te zien inspiratieloos. Eigenlijk gewoon een dubbelspoor rondje.
Het voorste spoor zal ik gebruiken om materieel op de baan te zetten. Nog geen plan voor waar ik een eventueel schaduwstation vandaan wil laten komen. Het achterste station wil ik verhoogd gaan plaatsen zodat het spoor in de linkerhoek kruist over de weg die tussen de rotondes zitten.
Belangrijkste zal vooral ruimte voor scenery zijn.

Nu ik het plan aan het plaatsen ben denk ik al dat die wissels vooraan anders moeten en niet direct een bocht achter de wissel.
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Wil je het spannender of ben je blij genoeg met een saai rondje? Want een beetje rails als excuus om scenery te maken en wat beweging te creëren, is natuurlijk ook prima.
Ook dan kun je een wat frivoler aanpak kiezen, naar het hoeft niet.
Als je een wensenlijstje hebt, dan kunnen we er met zijn allen mee aan de slag om een beetje te helpen.

Groet,

Peter
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Oef al bijna een jaar niets meer gedaan aan het baanplan. Toch maar weer eens verder over gaan denken. En dan als het allemaal wat meezit eind van het jaar beginnen met de bouw van de baan.


Inderdaad blijft het ondanks de ruimte die er is hangen bij een saai rondje. Vooral ruimte voor scenery. Ruimte voor lange treinen op het achterste station (denk aan een Thalys 10-delig).
Geen plannen om met een computer of CS2 te gaan rijden, alleen met MS2 (en/of analoog). Een schaduwstation is wel handig maar hoeft niet veel sporen te hebben (totaal 6 zou moeten voldoen, 3 per richting). Alleen wat is een mooie plaats om het schaduwstation op aan te sluiten? Hoe meer ruimte er is, hoe lastiger het is om een goed plan te maken.
Het achterste station zal op een niveau van ongeveer 5 centimeter boven de rest van de baan komen. Het plan is de linker en rechterkant van de baan te benutten om het hoogteverschil te overbruggen.
De baan zal alleen vanaf de voorzijde zichtbaar zijn, dus een schot diagonaal over de baan om hem in 2e te delen zal niet gaan anders zou dat best nog wel een goed idee zijn geweest.
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Ik zou van het rondje om de kerk afstappen en uitgaan van het thema van een (kop)station met schaduwstation. Dan rijden de treinen van A naar B en vice versa.
Re: 🌬️ Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Waarschijnlijk stap ik ook af van het 2e station. En zal het maar één groot station gaan worden. Toch blijft het hoe dan ook een rondje om de kerk. Met een heel klein stukje museumlijn.
Re: Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Na een tijdje te hebben gedacht over een beter ontwerp inmiddels op het volgende idee uitgekomen.

Met dus één groot station met twee doorrij sporen en twee kopsporen voor sprinters. De stationssporen komen verhoogd te liggen +/- 4 á 5 cm net als het stationsgebouw erachter. De ingang voor het station komt op 0 niveau te liggen (toegang naar station loopt dus onder de sporen door).
Aan de linkerkant lopen e sporen over een dijkje omhoog en daar zullen ook bruggen komen over een weg en over het water.
Linksonder zal een klein museumdepot worden.

Met voor nu even een simpel 'rondjes' voor het schaduwstation wat zeker nog verder uitgewerkt moet worden.
Re: Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Waarom niet 2 verdekte keerlussen aansluiten op het dubbelspoor zodat de treinen terugkeren van waar ze naartoe zijn gegaan?
Één of beide keerlussen kan je dan meersporig maken zodat je ook gelijk je schaduwstation(s) hebt :) .
Re: Windhoven Baanplan (indeling kamer)
Klopt schaduwstation moet nog verder worden uitgewerkt.
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Wordt het een rondje om de kerk? Of toch een U-vorm? Voordeel van de U-vorm is dat je er makkelijk tussen kan gaan staan. Alleen aan de voorzijde is dan de extra diepte te benutten. Beide zijkanten en de achterkant zitten tegen een dichte muur.

Dit geeft wel de ruimte om vooraan in de brede stukken de hoogte naar het schaduwstation te overbruggen.
Het idee is om het linker baandeel 5cm lager te hebben dan het achterste en rechter deel. Maar nog steeds niet de oplossing gevonden.

De afmetingen van de tafel staan nu wel 100% vast (beschikbare ruimte).
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Je hebt een jaloersmakende hoeveelheid ruimte: 6x4 meter!
Daar kan echt wel een fantasierijk ontwerp in. En daar bedoel ik geen ingewikkeld sporenplan als een achtbaan in een gatenkaas mee, maar mooi vloeiend verlopende tracé's in een polderlandschap (is flexrail echt geen optie?). Ik begrijp dat je Nederland als thema hebt en tijdperk IV of V? Ik lees iets over sprinters en Thalys.
Even los van het feit dat ik dat niet zo boeiend vind, want het hoeft niet te rangeren en heeft de meest oninteressante lading die er bestaat: passagiers. Die kunnen zelf in- en uitstappen zonder bijzondere installaties, behalve een perron met roltrappen of zo.
Water en kolen heb je ook al niet nodig, een draaischijf evenmin.
Kortom, je spoorinstallaties kunnen heel beperkt zijn. En dat heb je ook zo voor ogen.
De simpelste oplossing is een rechthoekige tafel midden en de kamer waar je aan drie kanten omheen kunt lopen. Die kan nog altijd 5 meter lang zijn. Breder dan 1.40 meter moet je het niet maken. Dan leg je twee 'ovalen' en op de lange stukken plan je stations met inhaalsporen.
Plaats in de lengte een schot. Eén kant is de zichtbare wereld de andere de schaduw wereld. Of je maakt er twee zichtbare werelden van, desnoods heel verschillend: platteland, haven en industrie of een stad. Thema's genoeg!

Met jouw knutseltalent kun je er vast heel geloofwaardige scenery bijmaken. Met aan elke kant een min of meer gelijk station, kun je de treinen mooi afwisselen.
En als je toch een U-vormige baan wilt, waarom niet in de lengte van de ruimte?

Groet,

Peter
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Citaat van: BlikkenTinus op vrijdag 12 april 2024, 09:21:24Je hebt een jaloersmakende hoeveelheid ruimte: 6x4 meter!
Om met een 10-delige Thalys een beetje geloofwaardig op rond te rijden is 6x4 meter 2x niks, er is maar plaats genoeg voor een kopstation met toegangssporen, met een doorgangsstation met langs weerskanten een wisselstraat en een bocht die ruim genoeg is geraak je er nauwelijks met 6m.
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
 @citaat
ik ken dit treinstel niet vandaar mijn vraag, maar wat is volgens jou dan wel de vereiste baanlengte om deze trein in volle glorie te zien rijden?

gr. Ruud
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Sjonge, 6 meter niet genoeg? Zo'n Thalys loopt op enig moment een station binnen. Hoe lang is het ding? 2,5 meter? Als je overneemt wat ik ik voorstel dan is de trein rustig het station in- en uitrijdend te zien. Je kunt niet beide zijden van de tafel tegelijk zien, dus de trein verschijnt, stopt eventueel,en vertrekt.

Ik zag pas een voorbeeld van een micro layout dat het laatste stukje buiten de overkapping van het perron liet zien van een kopstation. Totale lengte was 1,5 meter of zo
Je kon alleen de loc zien met een deel van het direct daaraan gekoppelde rijtuig.
De loc kon 'omlopen' en via een rolbrug buiten beeld weer aan hetzelfde rijtuig gekoppeld worden om daarna te verdwijnen. De suggestie is echter dat de loc kop maakt aan bij een veel langere trein. En om de suggestie, de illusie gaat het.

Groet,

Peter
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Het gaat er hem om dat een 10-delige Thalys in een kamer van 6x4meter zich verhoudt zoals een beginsetje op een plank...
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
 @citaat maar dat vind ik niet, althans, het is maar hoe je dat wilt zien. Wil je de trein in zijn geheel door een landschap zien rijden, Ja, dan heb je gelijk dat 10 bakken op 6 meter lengte bij '300 km/h' niet echt lekker overkomen, maar als je de trein alleen het 'diorama' binnen ziet komen en weer verlaten, op een zo recht mogelijk stuk spoor, en langzaam rijdend, zoals in een station, hoeft het allemaal niet zo gek te zijn.

Pfff. Veel te veel woorden om nog eens te zeggen wat ik al gezegd heb... Het lijkt mij slim de baan zo te maken dat je niet alles in één oogopslag kunt zien en je de trein niet als vanuit een helikopter helemaal kunt volgen. Want dat effect zal niet zo mooi zijn.

Ik hoop, Johan, dat we je niet helemaal in de war brengen met allerlei tips. Maar je hebt een goed oog voor details en proporties, dat heb je hier steeds laten zien in al je fraaie projectjes. Het gaat om hier hetzelfde principe maar dan op wat groter vlak.

Groet,

Peter
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Citaat van: Rudibeer op vrijdag 12 april 2024, 21:16:53@citaat
ik ken dit treinstel niet vandaar mijn vraag, maar wat is volgens jou dan wel de vereiste baanlengte om deze trein in volle glorie te zien rijden?

gr. Ruud
Om de trein in volle glorie te zien rijden en als je daarmee ook nog bedoelt op een realistische snelheid en door aangepaste bogen dan kom je er binnenshuis gewoon niet, dat is iets voor op grote clubbanen of tentoonstellingsbanen, vele malen langer dan in huis.
Ik snap dat de topicstarter zegt niet veel inspiratie te hebben voor een baanplan als de 10-delige Thalys al een prerequisite is, ik zou er ook niet in slagen iets leukers te verzinnen dan een groot rondje rondom de kamer.
Dus om op de vraag te antwoorden, O of U, zeg ik dus O als een kopstation geen optie is, en dan nog met ruimere bogen dan R5, minder dan 1 meter zal er nooit realistisch uit zien, dus flexrail en slanke wissels.
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Helaas is er nog geen flex C-rails uitgevonden. Dus wat dat betreft zit ik vast aan de bogen uit het C-rails programma.
Een Thalys zal in Nederland toch niet op zijn topsnelheid rijden. Dus wat dat betreft valt het nog te overzien. Het is meer dat een Thalys tussendoor wat afwisseling zal brengen in al dat geel/blauw. Net als een goederentrein die door het station zal rijden.
Vandaar dat ik wel ergens iets wil met een schaduwstation.
De 6 x 3 meter zijn de buiten afmetingen van de baan zelf. Als ik in de diepte de volledige ruimte van 4 meter wil benutten zit ik in de problemen met de toegang tot de ruimte waar de cv-ketel hangt.
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Je bent toch meer dan handig genoeg om zelf uit C-rails grote bogen te maken, zo moeilijk is dat toch niet?
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
En waarom hardnekkig vasthouden aan die wanstaltige C-rail. Er is zoveel mooiers te verkrijgen wat niet eens duurder is. Goed het vraagt wel meer werk maar dat heb je er bij de scenery ook voor over. Waarom bij de rails dan niet? Moet dat op één dag gelegd worden en klaar zijn?
Dat vind ik dan weer raar.
Het enige voordeel van C-rail is de railstaaf, die lijkt nog ergens op. Verder is het driemaal niks, een bedding die veel te hoog en te smal is. Een hoh afstand waar je nog een spoor tussen kunt leggen. En een draconisch kliksysteem waar je een punthoofd van krijgt. Probeer maar eens achteraf een rail er tussenuit te halen. Dan moet je veel meer afbreken dan je lief is. Komt natuurlijk ook gedeeltelijk door die verrekte middenrail maar dat kliksysteem is gewoon lomp. Maar ja het is Märklin en daar mag geen kwaad woord over gezegd worden. Doe ik lekker toch. >:-D
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Goh Henk, je zal toch maar speciaal een complete ruimte naast je woning hebben gebouwd  voor die "Märklin-troep" >:-D !
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
 :-)  :-)  :-)
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Ja erg he. en weet je wat zo frappant is? Wanneer er bij mij wat defect gaat of niet goed werkt is het negen van de tien keer Märklin en zelden wat anders. Ondertussen heb ik meer Peco rails en wissels liggen dan Märklin. En die geven nooit problemen, nooit.
Idemdito met loks. OK de door mijzelf met ESU decoder omgebouwde modellen geven weinig problemen maar de nieuw gekochte Märklin loks is huilen met de pet op. Een BR89 die na een maand al de geest gaf (Van MSL een nieuwe decoder gehad), Een BR24 die net na de garantieperiode niets meer doet. Decoder opgestuurd naar Märklin, die is waarschijnlijk in een zwart gat gevallen. En bij Märklin weten ze van niks, kwijt dus. Een V200 waar gewoon een heel verkeerde sound in zit. Van Märklin nog geen reactie over gehad. Roco en Piko loks geven geen enkel probleem, Die doen het gewoon.

Maar ja, ik snap het wel. Bij de meesten is Märklin met de paplepel ingegoten, nooit wat anders gehad of gereden en dan kent men over het algemeen niet de geneugten van het probleemloos rijden.
Ok ok niet meteen gaan slaan. Ook andere merken zijn niet perfect en daar mankeert ook wel eens wat aan. Helaas is het bij mij altijd Märklin wat kapot gaat. En dan wordt je daar niet blij van. Dat wilde ik maar even duidelijk gezegd hebben.

Sorry dat ik je draadje gekaapt heb, soms moet ik mijn frustratie ook kwijt. Maar waarmee het eigenlijk begon, Denk eens aan wat anders als alleen C-rail. Er is veel beter en nog goedkoper ook te verkrijgen. Wat een lengte C-rail kost hoef ik je niet te vertellen. Wat een lengte Peco rail kost met WW-puko strips kan ik je wel vertellen. Voor 93cm flexrail betaal je €5,50 en voor die lengte puko strips €7,50. Dat is €13,- per 93cm. En niet alleen goedkoper per strekkende meter ook veel flexibeler in het leggen van je layout

Nu heb ik momenteel nog niet zo heel veel meters met WW-strips liggen maar wat er ligt heb ik nog nooit aan hoeven poetsen. terwijl ik na twee dagen niet rijden met C- en K-rail al vele haperingen heb.
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
CiteerProbeer maar eens achteraf een rail er tussenuit te halen. Dan moet je veel meer afbreken dan je lief is
Dit probleem los ik op door bij de wissels en kruiswissel de verbindingen weg te frezen en dan kan je later deze (kruis)wissels er gewoon tussen uithalen.
Enig nadeel is dat je deze (kruis)wissels apart moet aansluiten op de ringleiding.

gr. Ruud

PS mijn motto in deze is "denk in oplossingen en niet in problemen"  :P 
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Waarom C-rail?
Ik ben ooit begonnen met M-rail tussen 1990 en +/- 2000 en dat was altijd een ramp met roestvorming.
Daarna is er een startset gekomen met C-rail. De baan welke ik na 2000 heb gebouwd en had tot 2015 was een baan bestaande uit C-rail en K-rail. Waarbij ik op de K-rail uiteindelijk toch altijd meer contactproblemen had dan de C-rail. Voor mij heeft C-rail de bedrijfszekerheid die nodig is om leuk met de treinen rond te kunnen rijden. Daarom de keuze om door te gaan met C-rail.
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
CiteerJe bent toch meer dan handig genoeg om zelf uit C-rails grote bogen te maken, zo moeilijk is dat toch niet?
met de R9 bochten kan je redelijk grote bochten maken en als je ze ook onder verkanting legt ziet dat er mooi uit.

gr. Ruud
Re: Windhoven Baanplan - O of U ?
Klopt, maar dan moet je nog een parallelboog maken. Maar zoals al gezegd, dat houdt echt niks in.
Zo heb ik dat destijds gedaan.