Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin draaischijf 7286

Gestart door hereman zondag 05 april 2020, 18:47:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin draaischijf 7286
Hallo allemaal,

Na herstelling van de draaischijf ( veertje ) omdat deze alleen maar een klikkend geluid gaf, kom ik er niet toe deze terug te digitaliseren op CS 3.. Ik heb een aparte "gleisbild" aangemaakt en de aansluitingen gemarkeerd op dit banenplan . De spooraansluitingen worden kloksgewijs van nummers voorzien waar de aansluitingen moeten komen. Doch wanneer ik vanuit dit " gleisbild" de schijf wil laten draaien zodat ik deze kan markeren in de programmering , krijg ik geen reactie . De decoder is goed goed aangesloten , denk ik met de correcte bedrading ( volgens de gebruiksaanwijzing van de decoder 7687 voorzien voor deze draaischijf). Ook de correctie " gleisanschluss 1 " gedaan , de centrale sluit af en start terug op zoals voorzien maar verder kom ik niet. Ter info, elektrisch manueel bediening doet het wel maar wil graag via Cs3.
Wie kan mij helpen , ik kom er niet uit ook niet na lezing in het digitale handboek van Marklin ( de nieuwe met update voor 2.00)
Re: Marklin draaischijf 7286
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Marklin draaischijf 7286
Hallo #hereman,

In de CS3 staat een beschrijving hoe de draaischijf te programmeren maar het belangrijkste stukje staat er niet.

Ga naar de website van Marklin naar software update CS3. Daar staat ook CS3 hilfe. Het 4e artikel gaat over de draaischijf,
daar staat het wel goed dus ook het ontbrekende gedeelte.

Let er wel op dat de web-pagina in het duits staat, daar staat de CS3 hilfe op. Op de engelstalige versie niet.
Re: Marklin draaischijf 7286
 @citaat Kun je misschien het linkje posten? Scheelt weer zoeken ;)
Re: Marklin draaischijf 7286
 @citaat Speciaal voor jou: Artikel Drehscheibe.pdf en een linkje naar de webzijde: Marklin.de CS3 Updates. Hoef je niet zelf te zoeken ;)


Groet Ronald.
Re: Marklin draaischijf 7286
 @citaat Held :D
Re: Marklin draaischijf 7286
Dank alleszins voor jullie hulp, maar had reeds deze info gevonden. Heb volgende werkwijze gehanteerd :
- de draaischijf gewist uit de artikellijst.
- opnieuw aangemaakt , kreeg automatisch adres 225 toegewezen - correct volgens Marklin , schakeltijd 200
- de railaansluitingen terug aangemaakt op apart seinpaneel. Alle railaansluitingen kregen een nummer kloksgewijs
- naar configuratie eerst spoor 1 correctie uitgevoerd en  kreeg melding alleen mogelijk met aansturing "spooraansluiting" op het scherm , alvorens de programmatie te starten.
- programmatie gestart met deze aanbeveling volgens aangegeven procedure ( zie handleiding Cs3 hilfe)
- resultaat draaischijf weigert te draaien, dus kan geen aansluiting toewijzen.

Manueel met het hendeltje onderaan de schijf werkt ze wel elektrisch, de locs krijgen ook stroom maar om een of andere reden DUS niet te besturen vanuit Cs3.

Graag jullie hulp , heb hier al wat tijd aan gespendeerd. 😪
Wat kan de oorzaak zijn , zou deze toch graag werkend krijgen want is wel een blikvanger op de baan.

Frank



Re: Marklin draaischijf 7286
Lid sinds: 2012

offline
Re: Marklin draaischijf 7286
Niemand?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Met vriendelijke groet,

Frank
Re: Marklin draaischijf 7286
Lid sinds: 2012

offline
Re: Marklin draaischijf 7286
Het is me gelukt. Ik moest de booster nog updaten en toen was het voor elkaar.

Groet,

Frank