Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Ha 1200Blauw, valt wel mee hoor, als je bedenkt dat ik nog een hele stad moet bouwen boven de sporen in het _ deel van de u-vormige baan dan weet ik dat ik toch best wel wat meer huisjes moet hebben!  ;) Het zullen geen hele grote gebouwen op schaal worden, dat past niet en is onnodig. Ik ben van plan diverse H0 gebouwen met diverse groottes te gebruiken en voor achterin waarschijnlijk zelfs de oldskool 1:100 gebouwen om diepte te creëren. En natuurlijk moet de stationsstraat nog volgebouwd worden in de lengte met daar wel grotere panden die beter op schaal zijn.

Nou het is niet dat ik rails nodig heb om mijn materieel op kwijt te kunnen, ja dat is ook een reden natuurlijk, maar dat materieel moet ik natuurlijk wel kunnen laten rijden op de baan! En nu zijn er enkel stationssporen en wat depotsporen te vinden. Daar kan je natuurlijk geen complete modelspoorbaan mee maken  ;)

Ik ben nog altijd van plan om digitaal te gaan op termijn. Kosten is niet 1 2 3 een probleem, maar als ik ze kan drukken is dat natuurlijk wel prettig voor de rest van de baanbouw en financiële zaken  :)
Locs ombouwen is geen probleem, daarvoor zit ik bij een modelspoorgroep en als ik zelf vaardig genoeg ben om te solderen, desolderen etc etc en wat technische kennis heb opgedaan zal ik het zelf ook wel kunnen.
Nieuwe locs aanschaffen? Dat is toch NOOIT  een probleem voor een modelspoorder?!? Je ken er niet genoeg van hebben!  >:-D O:-D
Niemand let mij, hoef geen rekening te houden met een wederhelft die ook (terecht) wat te zeggen zou hebben over de besteding van mijn geld  :D

Wat betreft digitaal en M-rails, ik zal eens op zoek gaan naar ervaringen uit de praktijk. Weet wel dat er mensen zijn op het forum en bij mijn op de modelspoorgroep die digitaal rijden op M-rails.
Als t tegen blijk te vallen stap ik misschien nog over ook op C-rails. Maar dat zien we dan wel weer, eerst lekker rommelen met wat ik heb! En dat is helaas nog geen hout om modules te bouwen en iemand die daarbij helpt (wel zo gezellig en handig), dus dat moet ik nog maar even uitstellen. Is niks anders.

Gegroet,

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Misschien een tip voor u, maar ga eens langs bij houthandel. Vaak hebben die nog wel reststroken staan, die niet voor de hoofdprijs verkocht hoeven te worden.

Wat digitaal rijden op m-rail betreft, meen ik een keer tegengekomen te zijn, dat stroomdetectie dan een mogelijkheid is. Elektronica schijnt wel iets prijziger te zijn, maar dat is dan het afwegen tegen daarvoor een hogere prijs of de aanschaf van c-rail.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Digitaal rijden op M-rails is nog wel te doen, als je t echter ook nog via de computer wil besturen (iTrain, Koploper etc) dan zijn c-rails handiger omdat je door de railstaven door te slijpen redelijk eenvoudig (massa-)detectie kunt realiseren.
Dus bedenk eerst: wil ik digitaal ?
Zo ja:
- wil ik dan alleen digitaal m'n loc's dmv een digitale centrale besturen, of
- wil ik de loc's volledig automatisch laten rijden.

In t eerste geval kán het met M-rails, in 't tweede geval zijn C-rails handiger.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Ben gewoon van plan een centrale te gebruiken. Geen ingewikkelde dingen met computers. Heb 1 computer, daar zit ik nu achter en da's meer dan voldoende  ;)
Het is wel de bedoeling dat ik zelf de snelheid kan regelen en dergelijke, t digitaal rijden is voor de functies die er bij komen kijken. Die zijn gewoon episch. En omdat het volgens mij makkelijker is om dan een rijweg in te stellen en je trein die te laten volgen en dergelijke zonder 80 wissels achter elkaar om te zetten, met de hand ipv digitaal, de helft te vergeten en dan een grote crash organiseren. Dat is iets wat mij zou overkomen bij analoog rijden  8o >:-D Ben daar véél te chaotisch voor  :P
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Heldere keuze Marten :thumbup:.
Moet volgens mij prima met M-rails kunnen, mits goed  gelegd, in goede staat én schoon. Digitaal is gevoeliger voor vervuiling dan analoog.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Citaat van: The MaSt op maandag 23 maart 2020, 17:05:32
Ha Hanzi,

Gevalletje persoonsverwisseling? ;) :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Sorry  :-)

Lieve vrienden, morgen ben ik jarig, ik krijg waarschijnlijk geen cadeautjes, die hoef ik niet, m'n ouders kunnen het geld beter gebruiken dan cadeautjes voor mij aanschaffen (en ik had toch nog niks gevraagd  :P ). Er is echter 1 cadeau wat ik graag wil hebben en dat is een functionerende GGZ die ook in de huidige crisis kan functioneren. Willen jullie alsjeblieft voor mij de onderstaande petitie tekenen en delen? Als 10 mensen dit doen en die sturen dit weer door naar 3 andere mensen dan moet het goed komen. Dit is het enige verjaardagscadeau wat ik wil hebben, willen jullie alsjeblieft helpen? Niet alleen voor mij, maar voor de duizenden zonder stem. Alvast bedankt.

https://actie.degoedezaak.org/petitions/ggznoodplan

Mart
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Getekend.  :(
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
getekend en doorgezonden, veel succes,


groet Johan
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Getekend en bevestigd  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Ik kan natuurlijk gewoon zelf ook een verjaardagscadeautje kopen  B)
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Mooie oldskool hiephieploc, Marten  :thumbup:

Gefeliciteerd  :P

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Mooi hè zo'n P8! Ik heb exact dezelfde, tijdens een vakantie met de familie in Zuid-Limburg heeft mijn vader 'm nieuw gekocht bij Hühnerbein in Aken. Dat was in 1975 (!).
Inmiddels heb ik 'r geërfd en rijdt zij hier haar rondjes.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
@Tony: Dat dacht ik! Een mooie goedkope digitale loc (heb nog een tientje afgedongen  O:-D O:-D O:-D ) om mee te beginnen!
Dankjewel! 23 jaartjes jong.... Wat n kieken nog hè  :-)
@Hanzi: fraai! Ik ben eigenlijk verliefd geworden op de P8 met de kleinere tender, dit naar aanleiding van het 3railforum bezoek aan Eisenbahnmuseum Bochum Dalhausen enige jaren terug. Helaas ging toen de loc kapot, maar het was wel heel gaaf.
Toch kon ik deze niet laten liggen. Zou stom zijn. Leuk detail: ik heb al een P8 in Länderbahn kleuren

BR 38 op de slakkenkuil by marten_steenman, on Flickr

Gegroet & tot in de pruimentijd!

Mart
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
 :) Gefeliciteerd, probeer er een leuke dag van te maken in deze woelige tijden.
En de lok is helemaal  B) B) B) en :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan

N.B. ik heb ook getekend.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Oh ja, laat ik ook eens attent zijn:
GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG !!!

Enne, ík vind die grote kuiptender juist erg mooi :)
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Hoi,

Ook getekend, :thumbup: :thumbup: en gefeliciteerd met je verjaardag nogmaals. (Vanmorgen ook gedaan).

M.vr.gr. Erwin
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Hoi Marten,

Van harte gefeliciteerd!

Mooi kado heb je voor jezelf uitgezocht, daar ga je nog een hoop plezier van hebben!
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Marten,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Henk
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Hoi Marten,

gefeliciteerd. Maar dat is niet waarom ik je topic bezocht. Daar kwam ik gewoon toevalligerwijs terecht. Ik heb momenteel niet zoveel tijd alles te lezen, dus ik klik er een paar willekeurig aan. Over je Mobile station wil ik wel even reageren: 100 euro voor een complete set is VEEL TE DUUR. Zeker voor een grijze. Hier op het forum worden ze zo nu en dan al goedkoper aangeboden. Goed, dan zijn ze gebruikt, maar so-it. Op Marktplaats, Ebay of een beurs moet je ze voor 60 tot 75 euro wel kunnen vinden.

Met digitale loks op je analoge baan is het wel oppassen geblazen als je nog ouderwetse blauwe trafo's gebruikt. Dan kan je de decoder opblazen.

Groet,
Laurent
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
@Iedereen: hartstikke bedankt voor de felicitaties! Voel ik mij toch een beetje jarig  :o)
@Laurent: jij ook bedankt, ja is prima hoor  ;) ik kan je vertellen: ik heb het Mobile Station NIET gekocht, het is al verkocht, dus de centjes staan nog op t bankje  :D
Gebruikt is geen probleem, zolang het maar functioneert.

Citaat van: Laurent op donderdag 26 maart 2020, 19:11:30

Met digitale loks op je analoge baan is het wel oppassen geblazen als je nog ouderwetse blauwe trafo's gebruikt. Dan kan je de decoder opblazen.


Ik heb nog een ouwe delta digitaal centrale leggen, zou k m daar op kunnen testen denk je? Laat t even weten voordat ik een aanslag pleeg op mijn locomotief en portemonnee  >:-D

Gegroet,

Mart
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Hoi Marten
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En sucsez met je baan.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Hoi Marten,
Beetje mosterd, maar alsnog gefeliciteerd. Wel apart zeker een verjaardag in Corona-tijd.
En mooi dat je op het nieuws was.  :thumbup: (ze weten je wel steeds te vinden nu!)

Succes met je innerlijke strijd naar wel of niet digitaal. Nadeel van digitaal: je moet meer vooraf bepalen tav bezetmelding etc, dus dat is meer iets voor een min of meer vaste baan (aangezien jij nogal wispeltuurt....  :D)

gr. Gertjan
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
@citaat Misverstandje: om digitaal te rijden heb je géén bezetmelders nodig; die heb je pas nodig als je computergestuurd wil gaan rijden.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Klopt (@ Hanzi)  :thumbup:, sorry voor het geval ik verwarring heb gecreëerd Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Weliswaar te laat, maar niet minder gemeend: Van harte Marten!

Citaat van: The MaSt op donderdag 26 maart 2020, 12:37:57
Ik kan natuurlijk gewoon zelf ook een verjaardagscadeautje kopen  B)

Een fraaie 3098! Die kreeg ik bijna 50 jaar geleden van mijn opa. Inmiddels is 'ie helemaal grijs gespeeld. Ik heb 'm nog steeds, in de originele analoge toestand. Die van jou ziet er een stuk beter uit.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Citaat van: The MaSt op donderdag 26 maart 2020, 19:57:40
Citaat van: Laurent op donderdag 26 maart 2020, 19:11:30

Met digitale loks op je analoge baan is het wel oppassen geblazen als je nog ouderwetse blauwe trafo's gebruikt. Dan kan je de decoder opblazen.


Ik heb nog een ouwe delta digitaal centrale leggen, zou k m daar op kunnen testen denk je? Laat t even weten voordat ik een aanslag pleeg op mijn locomotief en portemonnee  >:-D
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Je hebt daar geen omschakelpuls meer zoals bij analoog, maar een omschakelsignaal. Welk set heb je?

Citaat van: RobertoetGrunn op vrijdag 27 maart 2020, 09:39:04
@citaat
Delta centrale een nieuwere decoder aansturen? Zou voor het behoud van de loc dit niet uitproberen.
Verklaar u nader?
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Géén bezetmelders dus nodig, aha scheelt weer! Wel verder kan ik iedereen wederom gerust stellen over het mogelijk opblazen van decoders van stoomlocomotieven, er komt na het weekend en na een betaling een tweede verjaardagscadeau!!! En wel een MS1 centrale. Waarom MS1? Nou gewoon, ik kreeg een mooi aanbod voor een leuk prijsje, ik verkoop een partij boompjes aan de verkoper en zo kan ik mooi eenvoudig de digitale wereld instappen. Nu ben ik benieuwd wie er eerder in Himmelsdorf arriveert, de loc of de besturingscentrale? Dan krijg je wederom een nieuwe filosofische vraag:
Wie was eerder, de locomotief of de centrale?  :-)

Citaat van: 1200Blauw op vrijdag 27 maart 2020, 23:12:28


Een fraaie 3098! Die kreeg ik bijna 50 jaar geleden van mijn opa. Inmiddels is 'ie helemaal grijs gespeeld. Ik heb 'm nog steeds, in de originele analoge toestand. Die van jou ziet er een stuk beter uit.

Bin da zuunig op!  ;) Als ie grijs is gespeeld is ie iig wél mooi gewatherd  O:-D
Ben benieuwd hoe oud deze loc is! Weet dat ik in ieder geval niet hoef te stressen of ik de pakketboer(in) ga missen want thuis blijven moeten we toch  >:-D En.... ergens komt binnenkort hopelijk ook nog een pakketje uit Italië, van Italeri, ik heb op MI-RA-CU-LEUZE wijze de tenderbodemplaat van mijn BR 41 kwijtgespeeld  8o en niet terug gevonden, dus heb gemaild met Italeri, voor 5 euro sturen ze een nieuw plaatje toe als ze m nog in voorraad hebben!!!
Budgetcoach zal t vast wel prima vinden dat k in de maand maart / april iets meer geld uit geef dan normaal, maar: het is voor een goed doel: mij bezighouden tijdens de coronacrisis en ook op de lange termijn natuurlijk

Citaat van: Gertjan H op vrijdag 27 maart 2020, 16:39:11

Beetje mosterd, maar alsnog gefeliciteerd.


Geef die mosterd maar aan m'n pa, die wordt in april 50  >:-D

Gegroet,

Mart
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen zelf cadeautjes kopen!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen zelf cadeautjes kopen!!
Dag Marten.

Allereerst alsnog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag!
Je hebt jezelf een erg mooi cadeau toegekend in de vorm van een BR38 in een nette OVP :thumbup:
Leuk om te zien hoe je met een vloerbaan bezig bent :cool:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
Citaat van: The MaSt op zaterdag 28 maart 2020, 11:16:24
Citaat van: 1200Blauw op vrijdag 27 maart 2020, 23:12:28
Een fraaie 3098! Die kreeg ik bijna 50 jaar geleden van mijn opa. Inmiddels is 'ie helemaal grijs gespeeld. Ik heb 'm nog steeds, in de originele analoge toestand. Die van jou ziet er een stuk beter uit.

Bin da zuunig op!  ;) Als ie grijs is gespeeld is ie iig wél mooi gewatherd  O:-D
Ben benieuwd hoe oud deze loc is!

Die van mij lijkt enorm op de jouwe. Volgens mij zijn ze beide van dezelfde serie, ook gezien de uitvoering van de doos.

Als je het precies wilt weten dan zou je op de Wiki kunnen kijken. Ik heb 't even voor je opgezocht: https://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_3098
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen zelf cadeautjes kopen!!
Is ook terug te vinden in code op doosje; er even van uitgaande dat dat het bijbehorende doosje is.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Alwéér een update!?!?! Ja! Ben weer eens even met een nieuw projectje bezig!
Moet toch wachten tot het maandag is, dan gaat het geldelijke verkeer weer van start  :P
En de BR41 wacht op een nieuw verfjasje, maar de werklui moeten nog verf bestellen en ook de aannemers gaan het druk krijgen, want er gaat ook een begin gemaakt worden met oefenen van voegen van stenen!

Vandaag begonnen met prutsen aan een seinhuis die al enige tijd in mijn collectie was. Ik heb veel stationsgebouwen en veel seinhuizen. Er komt uiteindelijk een zelfbouw station gebaseerd op 2 maal Faller 5610 en 5612 (fraai voorbeeld gevonden in deel 10 van de kleine modelbaanserie). Ik had een incomplete, maar nog wel bruikbare seinhuisinrichting overgenomen van een vriend en ben begonnen met deze te plaatsen in het seinhuis. Seinhuis is van onbekend merk, ik gok oude Pola. is Faller
De inrichting die er al in zit was niet geheel compleet, maar een deel is wel bruikbaar. Ik heb het ding geloof ik ooit eens bij een inmiddels gesloten inbrengwinkel in Lelystad toen ik daar nog woonde, meegenomen samen met een andere zak vol huisjes voor maar 3 euro!!!!!! Al die gebouwen zijn nog aanwezig! Das inmiddels denk ik wel zo'n 6 jaar geleden.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Oohh!! Had al 5 foto's geplaatst! Dus dan maar hier verder  >:-D

Tevens eens kijken voor belettering van het seinhuis, die klok laat ik zo. Is wel lekker oldskool! Ben benieuwd hoe dit er geweatherd en wel uitziet. De  zéér oranje/bruine kleuren (typisch jaren '70) zijn wel érg fel!

We gaan rustig verder! In theorie hoef ik mij voorlopig niet te vervelen!

Gegroet,

Duizend-projectjes-tegelijk-Mart  :o)
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Wow dat is een mooie Faller klassieker...  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Dus.... ik wilde vandaag verder met m'n seinhuis, was op zoek naar kartonnen restverpakking van oude bouwpakketjes, vroeger echt vroeger, had je van die 'postertjes' en zo die je dan kon uitknippen om zo je stad wat te verlevendigen. Ik open een paar willekeurige nog aanwezige dozen, de laatste doos bevat de klojo die ik al héél lang kwijt was! Ik had eerder vandaag een mailtje gehad van Italeri dat het betreffende onderdeel (bodemplaat van m'n tender voor m'n BR41) niet meer op voorraad leverbaar was, KOM IK M ALSNOG TEGEN in een dichtgeplakt bakje met daarin ook nog wieletjes. Ik had dus voor niks de hele woonkamer omgekeerd, ik was al even bang dat ik m per ongeluk tijdens de verhuis heb weggegooid, gelukkig niet! Dus project BR41 gaat ook weer van start! Of ik een kukel ben? Jahoor. Helemaal.

Gegroet,

Duizend-projectjes-tegelijk-Mart  :o)
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Wil je nog van die velletjes met posters, naambordjes enz hebben?

Ik heb er waarschijnlijk nog wel wat in de oude doos.

Groet,
Roel
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Citaat van: The MaSt op maandag 30 maart 2020, 18:25:32
Of ik een kukel ben? Jahoor. Helemaal.
O:-D Welnee, helemaal niet, je houd je zelf gewoon lekker zoet en zo gaat de dag al rommelend voorbij. :)
Dus klooi der maar lekker mee aan, hou het hoofd koel en blijf updaten.
En de groete aan je poes. :)

Dirk-Jan
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Ik reageer niet iedere dag, maar ik lees wel elke dag. Je maakt daarmee dagelijks deel uit van mijn dagbesteding: vooral blijven posten dus! :D
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
 @citaat: keuken...? Zelfkennis .... :-) Je bent goed bezig, doe zo verder Mart
Grtz
Wim
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
Citaat van: RoelMarklin op maandag 30 maart 2020, 19:24:44
Wil je nog van die velletjes met posters, naambordjes enz hebben?

Ik heb er waarschijnlijk nog wel wat in de oude doos.


Altijd welkom Roel!

@Dirk-Jan: dat is eigenlijk ook wel weer zo!  :) best wel fijn eigenlijk dat rommelen. Gewoon op z'n elf-en-dertigst met een rustig metal muziekje op de achtergrond aan de gang.
@1200Blauw: kijk, hier doe ik het voor!! Fijn om te horen, motiveert mij ook weer, ben vanavond een béétje laat, maar wél met een hele mooie update!!
@Wim: Ik tracht van alle markten thuis te zijn! Dappermarkt, Albert Cuyp Markt, Waterlooplein markt enzo heb ik al gehad, nog 40 te gaan  >:-D

Vanmiddag toen ik net weer even uit bed was (beetje een meh dagje) klepperde de brievenbus want de pakketbode (?) stond voor de deur, hoezo kleppert dan de brievenbus? Wel ik heb m'n bel verwijderd anders zit ik elke keer op t dak van de schrik (iets met PTTS)  >:-D 8o
Enfin, staat een grote doos voor de deur en dan bedoel ik niet die postbode  >:-D maar zo'n kartonnen ding. Snel naar binnen en open maken!!! De foto's ziet u hieronder, morgen eens kiekn hoe ik mijn BR 81 (delta) en BR 38 moet programmeren. In het depot stonden de heertjes aan hun 1:87 koppies te krabben, zo'n rare grijze rail met verbindingsstuk en apparaat hadden ze nog niet eerder gezien! Van t weekend maar eens een cursusje geven  :-)

Morgen weer wachten op de pakketbode voor m'n BR38 en als k m'n kop weer een beetje geledigd heb ga ik eens rustig bekijken hoe ik ga solderen aan de C-rail om deze op M-rails aan te sluiten!
Ik kan wel solderen, maar is wel lang geleden..... toen Mart nog een jongere Mart was, en zélfs nog langharig tuig  >:-D

Gegroet & tot morgen!

Mart
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / De MS-1 centrale is binnen!!
Mooie digistart, Marten  :thumbup:

Ik ( mijn loc's dus ) rijd al jaren naar volle tevredenheid met MS-1  ;)
Is zo simpel, dat zelfs Tony het snapt  O:-D
Solderen aan de C-rail hoeft niet hoor; je kunt ook gewoon twee aansluitkabels op de lipjes van de rails schuiven en die weer aan de draden van je M-rail knopen.
https://modeltreinwinkel.nl/marklin-74042-h0-aansluitgarnituur-2-meter-c-rail.html

Succes met het spul !

Grtz Tony

Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / De MS-1 centrale is binnen!!
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / De MS-1 centrale is binnen!!
Hallo Mart,

Je bent goed bezig, ideeën genoeg! :thumbup:

CiteerGewoon op z'n elf-en-dertigst met een rustig metal muziekje op de achtergrond aan de gang.

Je hebt helemaal gelijk: M-rails en Metal muziek horen bij elkaar! :thumbup:

Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / De MS-1 centrale is binnen!!
Hoe houd je een kat tevreden? Zet een lege doos neer! Werkt altijd  :D
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / De MS-1 centrale is binnen!!
Dat grijze kastje aan de aansluitrail kun je vrij simpel openmaken, en de draden naar de rails vervangen voor draden naar je M-rails.
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / De MS-1 centrale is binnen!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / De MS-1 centrale is binnen!!
Met angstzweet in de bilnaad werkte het locpersoneel van de BR81 hard aan de eerste millimeters op de c-rail. Een groot harig monster kwam steeds dichterbij!  8o 8o 8o
Re: Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!
We kukelen nog even vrolijk verder! De digitale centrale doet het, maar de locs hebben geen fut. Niks doet t, lampies niet, rijden niet, ook t lampje van t stootblok doet t niet. Tis allemaal C-rails, met beetje scenery resten, maar dat is niet storend want eerder bij het kleine ovaaltje reden de locs ongeveer 3/4e deel van het rondje, maar nu: geen sjoege!  8o Locs zijn schoon, ik weet dat ze werken want ik heb t al getest. Wel heb ik laatst per ongeluk tijdens het klooien een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, maar daarna reden de locs nog wel! Ik heb helaas geen spanningsmeter, anders had ik t zelf wel opgelost denk ik. Heb verder nog niks gedaan met solderen ofzo. Er is geen componentje doorgebrandt, heb geen sluiting of iets.

Ben benieuwd wat er mis gaat!

Gegroet,

Duizend-en-een-klusjes-en-kukel-Mart  :o)
Re: Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!
Mogguh!

Gummetje over de rails was de oplossing   :-)  :-)  :-)
Niks an t handje dus!

Gegroet, Mart
Re: Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!
Wat voor gummetje Mart? Een railgum zou ik niet gebruiken op de C rails, daarmee ga je het probleem op lange termijn alleen maar verergeren door het maken van krasjes in de rails. Daar gaat vervolgens weer vuil in zitten.
Re: Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!
gewoon een huis tuin en keuken gummetje die je normaal op school of kantoor ofzo zou gebruiken