Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Digitaal en ontstoorder-aansluitsetjes

Gestart door Ernest zaterdag 05 april 2008, 15:53:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitaal en ontstoorder-aansluitsetjes
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om van analoog naar digitaal over te stappen. Gelukkig neemt Buzz_4stroke (www.modeltreinservice.nl) de ombouw van 9 loks voor zijn rekening.

Maar ik heb al een baantje waar de analoge voeding via ontstoorder-aansluitsetjes gaat (#74046 geloof ik). Mijn vraag is moet ik die er tussen uit halen of kunnen die gewoon blijven zitten.
En is het verstandig om de wisselaandrijving die nu met een andere trafo gevoed wordt ook de aarde gescheiden te maken.

Ernest
Re: Digitaal en ontstoorder-aansluitsetjes
Bij digitaal mogen geen ontstoorcondenstoren geplaatst zijn.
Als je de wissels voedt vanuit een aparte trafo hoef je de aarde niet te scheiden. Maar gebruik deze trafo later niet om tegelijkertijd je centrale te voeden.

Mvg,
Peter
Re: Digitaal en ontstoorder-aansluitsetjes
Hoi Peter,

snelle reactie :shock:

Hmmm, dat wordt dus een middagje rails losschroeven. Maar geeft niet, houd me van de straat.
Maar gelukkig kan de analoge trafo (zo'n witte met draaiknop) met de aarde gewoon gekoppeld zijn. Scheelt een hoop werk.

Erwin
Re: Digitaal en ontstoorder-aansluitsetjes
Echt allemaal verwijderen. Want anders krijg je echt grote problemen. Zelfs je centrale kan er warm door worden of zelfs kapot doorgaan.