Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Citaat van: wimpietje op zaterdag 15 februari 2020, 07:12:28
Hi Michel, hopelijk vind je snel je draai in de nieuwe job 👍🏻 , geniet maar ten volle van je WE nu & wij wachten , geduldig, op je updates hoor ☺️

Ik hoop het ook Wim dat ik snel mijn draai ga vinden anders zoeken we gewoon verder mijn moeder zei altijd er zijn meer bazen dan kerken dus daar houd ik mij maar aan vast. :P
Helaas is het alweer zondag dus het weekend zit alweer op de helft maar gelukkig gaan de werkweken ook heel snel voorbij.
En ja ik snap je hint over je update die zal ik vanmiddag plaatsten heb gisteren van vrienden de bestelde spullen uit Zwitserland gekregen straks uitpakken en dan mooi op de foto zetten voor de kijkers.

Citaat van: Tony op zaterdag 15 februari 2020, 12:02:52
Hoi Henk Wijngaard Mies  ;)
Da's niet niks, wat je hier allemaal schrijft  :?
Zo'n nieuwe Mercedes onder je kont is natuurlijk prachtig, maar de baas wil die natuurlijk iedere dag zoveel mogelijk kilometers laten vreten.
Lastige situatie en je keuze-mogelijkheden zijn helaas nogal beperkt, maar alleen jij kunt de afweging maken.
Luister goed naar je lijf en je lieve vrouwtje en kijk ook goed rond. Misschien is er wel ergens leerlingen/bejaardenvervoer ofzo in de aanbieding. Ik roep maar wat.
Maarre, vandaag lekker neuzen in Goes  :thumbup:
Ben benieuwd of je bestelde Re 620 een Cargo of Xrail versie is. (denk de laatste)  :P
Grtz Tony
+ ertra vette grtz en een dikke knuffel van Carl  ;)

Haha het is zeker Henk Wijngaard dagen van 600 km is normaal maar met een nieuw ruikende MB (Mercedes-Benz) onder mijn poeperd zijn die zo onder mij verdwenen.
Ik ga de situatie rustig aankijken maar ben wel vast op het internet wat aan het rondsnuffelen en ik luister zeker naar mijn lichaam maar ook naar mijn geest want die heeft ook een vinger in de pap natuurlijk. ;)
Ik houd alle opties open en helaas viel de beurs in Goes wat tegen de zelfde banen als vorig jaar althans voor ons vieren die het zelfde gevoel hadden en op veel banen reed er weinig door storingen ondanks de hoge entree prijs waren we weer vlug vertrokken.
De Re 620 is dit maal een Cargo uitvoering .
Leuk dat ik de groetjes van Carl krijg maar de dikke knuffel is helemaal geweldig :P uiteraard de groetjes en een hele dikke knuffel terug aan mijn petekind. :favorite:

Citaat van: lucdiels op zaterdag 15 februari 2020, 15:02:19
@citaat
Michel,
op uw verzoek volgt hier het lijstje met mijn bestellingen uit de nieuwe modellen catalogus van M:
43146: set personenrijtuigen met stuurstandswagen
00727: display ketelwagens
37063: BR80 van de DR
36345: Köf III
43120/160/330: 3 lichte sneltrein voertuigen
37180: BR94 van de DB
43147: Zilverlingen
De TEERAm had ik al besteld
Ik ben dus in blijde verwachting van deze schoonheden...
mvrgr
Luc

Zo Luc dat is een prachtige lijst met materiaal die je besteld hebt zijn allemaal schoonheden van locs en wagons. :P :thumbup:
Helaas nu maar wachten totdat je bericht krijgt dat het één of ander binnen gekomen is.
En ja wachten duurt lang heel lang weet ik uit ervaring gelukkig was ik met bestellen bij mijn favoriete treinen winkel de eerste die de RAm TEE besteld heb na mij zijn er nog vele bestellingen bij gekomen hopelijk krijg ik hem dan ook als eerste als hij binnen is gereden in de winkel. ;)

Citaat van: brund55 op zaterdag 15 februari 2020, 23:20:00
Michel, gefeliciteerd met je nieuwe job. Is altijd weer wennen en naarmate je ouder wordt kost dat meer tijd en energie. Hopelijk valt het wel mee na verloop van tijd.

Ben de afgelopen week weer begonnen met schoonmaken en inscannen van oude dia's. Als er ergens veel tijd gaat zitten dan is dat het wel. Voor het schoonmaken en inscannen op hoge resolutie ben je voor 50 dia's al gauw rond 1 uurtje bezig. En dan moet je nog nabewerken ivm achtergebleven stofjes en soms lichte krasjes. Tot nu toe zo' n 500 dia' s afgehandeld. Zitten nog zo rond de 5000 in de wacht , evenals  een iets kleiner aantal zwart/wit en kleurennegatieven. Ben dus nog wel even bezig daarmee. ;)

Dank je wel Dick voor je felicitatie. :thumbup:
Het is zeker wennen en ja vooral als je wat ouder wordt en je wilt je natuurlijk niet laten kennen maar thuis zak je als een plumpudding in elkaar op de bank en gaat om half 8 het lampje in de bovenkamer uit. ;)
Maar jij bent ook met een lekkere klus bezig van de oude dia's en ken de klus mijn vader had ook nog vele dia's van vroegere vakanties dus een handig ding gekocht in de winkel om de dia's over te zetten naar de pc ging wat tijd in zitten maar alles staat nu op de harde schijf bij mij mijn dochters en bij mijn vader.
Zijn de dia's waar je nu mijn bezig bent de treinen dia's of alles door elkaar heen zoals vakanties feesten en partijen enz enz ?
Veel succes toegewenst met het overzetten van de volgende 5000 dia's.

Citaat van: Jan22 op zondag 16 februari 2020, 00:20:35
Citaat van: brund55 op zaterdag 15 februari 2020, 23:20:00
Michel, gefeliciteerd met je nieuwe job. Is altijd weer wennen en naarmate je ouder wordt kost dat meer tijd en energie. Hopelijk valt het wel mee na verloop van tijd.
Mijn laatste baan vond ik toen ik 55 was. Dus je mag nog eens herkansen.  :D
Het is altijd weer spannend, en het kost niet alleen meer tijd maar levert gek genoeg ook tijd op, omdat alles altijd weer veel efficiënter blijkt te kunnen dan je vroeger dacht.
Door dat werk kreeg ik springveren, omdat het fijner is als je voor vol wordt aangezien dan wanneer mensen over je denken te mogen heen walsen. Het voelt prettiger om ergens aan mee te werken dan om iets te  moeten bestrijden (ambtelijke willekeur).
Ik wens je het beste toe:  springveren, efficiëncy, en vooral veel geluk.  :thumbup:
Gelukkig mag ik dus nog herkansen Jan Willem. ;) :P
Het is zeker spannend een nieuwe baan gelukkig zijn er bij dit familie bedrijf aardige collega's wat ook mee speelt in het eindresultaat.
Ik vrees dat mijn springveren of vast zitten of gebroken zijn want na het thuis komen ben ik op zelf geen puf meer om naar zolder te gaan hopelijk komt dat in de aankomende periode weer snel terug want het niet rijden met de treinen lees ontspanning mis ik wel erg en zo kan ik mijn lichaam en geest niet echt ontspannen.
Dank je wel voor je springveren en gelukwens wordt zeer gewaardeerd hier in huize van h0_miessie. :)

Citaat van: Eno2605 op zondag 16 februari 2020, 07:34:06
Goedemorgen,
ik lees nu pas over je nieuwe baan!
Heel veel succes, plezier en veilige kilometers gewenst!
Het werken neemt inderdaad veel tijd in beslag, waardoor er minder tijd voor het rijden in Michelstadt is, maar aan de andere kant geeft fijn werk ook veel voldoening.
Met vriendelijke groeten,
Egon

Goedemorgen Egon dank je wel voor je succes en plezier maar vooral de veilige kilometers wensen. :P :thumbup:
Het neemt zeker veels te veel tijd in beslag zodat er minder veel minder gereden kan worden in Michelstadt zo haal ik natuurlijk nooit de miljoen gereden kilometers met het prachtige programma koploper. ;)
De klanten als die er zijn meestal heb ik sleutels bij mij erg aardig dat geeft zeker voldoening als je iemand blij maakt met de geleverde spullen.
En in Leeuwarden moet ik spullen brengen in het centrum en dan loop ik langs bij een treinen winkel dus wie weet huppel ik daar eens naar binnen en ga daar dan lekker op mijn gemakje rond snuffelen kijken of er wat moois is wat meegenomen kan worden naar huis toe. :P


En nu ga ik de Zwitserse aanwinsten op de foto zetten die ik dan vanmiddag hier kan plaatsen.

Groet Michel

Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Gisteren was het eindelijk zover ik kon mijn in Zwitserland bestelde spullen ophalen bij Gerard en Wico.
En ja het was het wachten waard wat zijn ze weer mooi voor mijn rollende landestrasse had ik 5 vrachtwagens van Zwitserse bedrijven besteld en 4 Zwitserse bussen voor bij mijn station.
En de RAlpin rijtuig van Märklin die de rollende landestrasse compleet maakt.
Ook had Wico nog een Migros wagon die ik over kon nemen daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. :P

De bussen staan al bij het station waar ik eerst ook een taxistandplaats wilde maken maar de bussen zijn groter dan ik dacht dus de taxistandplaats komt aan de andere kant van het station waar ook een parkeerplaats komt voor Kiss and Ride waar dus niet lang geparkeerd mag worden.

Kortom langzaam begin ik toch aan de scenery en ja ik heb er trek in ook komen er weer nieuwe ideetjes boven drijven maar daarover later meer.
Eerst maar wat foto's van de nieuwe aanwinsten en een voorlopige opstelling van de bussen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Prachtige spullen, maar dat wist ik al natuurlijk :D. Die bussen kunnen daar prima staan; ik ben benieuwd hoe je dat verder gaat aankleden. Langzaam maar zeker begin je dus toch aan de scenery en dat kan ik alleen maar toejuichen. Gewoon proberen en als jij tevreden bent, dan is het goed :P.

Veel succes  met de verdere uitwerking van je stationsgebied. Kan mooi als voorbeeld dienen als ik straks zover ben :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
 @citaat Ik sluit me - ook voor het gemak - bij Wico aan, Mies  :D

Grtz Tony

Ps. Carl was verguld met zijn knuffel  :thumbup:
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
-MICHEL,
Ja, zo'n dag als gisteren vergeet je niet snel. Tsjonge, wat ging dat snel voorbij! Maar wij hebben heerlijk onderweg zitten babbelen over die grote modelbaan daar in Heinkenszand. Toch is het heerlijk om met een eigen particuliere chauffeur vanuit Almere Buiten naar Zeeland te rijden. En wij maar kletsen en wegdromen van alles wat wij gaan zien. Ja, het was de rit zeker waard. Verbaasd als wij allen waren, waren ook de ritten op de Donnerwetter-baan een juweeltje van het aanzien. Ja, wat heeft die Wico een flink aantal 'slepen' laten zien. Denkt je dat alles is gezien, komt er weer één uit het onderstation gereden. De éne was nog mooier en groter dan de andere. Een 'lust' voor het Zwitserse oog.
Plannen werden ons voorgeschoteld en het creatieve brein van vriend Wico deed ons geheel opgaan in zijn 'scenery-wereldje'! Plannen genoeg! Ja, en dan dringt de tijd om naar de Zeelandhallen te gaan en daar te kijken wat men te bieden heeft. Nou, dat viel toch wel een beetje tegen. Jammer, maar over een aantal jaartjes kijken weer wel weer!
Terug gekeerd naar zijn woonhuis, nog even iets gedronken en daarna huiswaarts gereden. Vriend Jørg was snel in Antwerpen en wij hadden nog een ritje Almere Buiten te goed.
Onderweg was het alleen maar praten over "Donnerwetter" en wat er allemaal nog gedaan gaat worden door onze Wico. 
Op het station van Almere Buiten hebben wij elkaar de hand geschud en stond de maaltijd voor Michel thuis al klaar (hij had die zelf besteld!).
Ik mijmerde, terwijl ik op de trein wachtte, maar wat weg wat er allemaal nog gaat komen op Donnerwetter en hoe het er qua scenery uit zal gaan zien. Ja, ja er komt nog veel kijken alvorens het allemaal zo gaat rijden zoals onze vriend Wico het in gedachten heeft.

Ondertussen verneem ik dat jij een beetje interesse hebt voor het maken van scenery! Ook weer een nieuwe uitdaging voor onze Michel! Tsjonge, wie had dat gedacht? Ja, hoe meer je 'oog' hebt voor Zwitserland met al zijn bergen, mensen en vooral treinen en tunnels, des te meer gaat het kriebelen om scenery te maken! Mooi doel, Michel! Volhouden nu en niet meer daarvan afwijken. Jouw vrienden hebben volop ideetjes en weten heel wat over het maken ervan. Dus jij wordt best wel "met raad en daad" bijgestaan!

Dank nogmaals voor het rijden van en naar Almere Buiten en geniet maar heerlijk van jouw cadeau uit Zwitserland, welke door mij op zijn reis goed bewaakt is geworden! Nu rijdt het bij de "Landesstrasse", welke een uitkomst zal zijn voor alle truckers, die in Michelstadt met de trein worden vervoerd over de Alpen!

Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Mooie spullen.

Vraagje over je perron.
Op het 2e plaatje stopt het perron bij de portaal mast.. Waarom heb je deze niet doorgetrokken tot het einde van de rails.
Was misschien iets meer werk gehad, maar dan had je de voet van de mast niet meer gezien. aan het begin van de foto had je namelijk het zelfde gedaan.
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Mooie strakke perrons zo.

Is dat Faller wegenverf dat er op zit?

Zit zelf ook te kijken naar een format, of tegels of gewoon strak vlak zoals op je foto. Ik nijg naar het laatste.

MvG,

Timaximus
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Citaat van: h0_miessie op zondag 16 februari 2020, 13:03:37
Kortom langzaam begin ik toch aan de scenery
:o) Doe nou maar voorzichtig aan met dat beginnen. :roll:
Voordat je het weet sta je te roeren in een bak roodband gips en ga je bergen maken. :-)
Wat gras erop, een paar Milka koeien en het  Zwitserland gevoel is helemaal compleet. :lol:

Maar goed, je hebt wel weer mooie aanwinsten erbij.  :thumbup:
Van die Migros wagon bestaan meer varianten bij de diverse merken, is ook weer een leuke sleep van te maken. B)
Iemand hier op het forum heeft een mooie Migros trein, weet effe zo gauw niet meer wie. :roll:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Citaat van: Hitmaan op zondag 16 februari 2020, 14:09:51
Vraagje over je perron.
Op het 2e plaatje stopt het perron bij de portaal mast.. Waarom heb je deze niet doorgetrokken tot het einde van de rails.
Was misschien iets meer werk gehad, maar dan had je de voet van de mast niet meer gezien. aan het begin van de foto had je namelijk het zelfde gedaan.


ik zou die mast ook wegwerken,en een hekje voor plaatsen,de rest van het perron is dan toch onbruikbaar,


mvg,
Michel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Je hebt er weer mooie aanwinsten bij. Gefeliciteerd!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Goede vangst Michel, die vast en zeker op jouw baan tot hun recht komen.
Ik sluit mij aan bij diegene die aanraden om het perron tot voorbij de mast uit te breiden.
Veel plezier met het uitdenken en aanbrengen van de scenery.

mvrgr

Luc
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Michel,

Weer mooie aanwinsten, maakt je collectie weeral wat groter.
Wat de reisbussen betreft, deze zou ik wel iets dichter naast mekaar plaatsen.
Nu staan ze wat te ver uit mekaar naar mijn mening, en dan zou je wat extra plaats
overhouden voor de taxi's

Verder wens ik je veel plezier ermee, en ben ik stilaan nieuwsgierig aan het worden
naar jou scenery kunsten.

Grts Freddy
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Mooie aanwinsten weer Michel, ook die bussen zijn erg leuk!
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Ha Michel,
Gefeliciteerd  dan met je nieuwe baan. En natuurlijk je mooie aanwinsten :thumbup:
Op de stamtafelapp miste ik je ook al een tijdje. Maar nu snap ik het.
Zie ik je morgen bij de Stamtafel?
Tot spreeks en apps.
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Ha Michel,

Succes in je nieuwe baan. Altijd spannend. Ik hoop dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Prachtige aanwinsten voor je baan! ( nu die tram nog 😊, ik  :thumbup: voor je)

Succes,
Roel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Citaat van: Wico op zondag 16 februari 2020, 13:26:50
Prachtige spullen, maar dat wist ik al natuurlijk :D. Die bussen kunnen daar prima staan; ik ben benieuwd hoe je dat verder gaat aankleden. Langzaam maar zeker begin je dus toch aan de scenery en dat kan ik alleen maar toejuichen. Gewoon proberen en als jij tevreden bent, dan is het goed :P.
Veel succes  met de verdere uitwerking van je stationsgebied. Kan mooi als voorbeeld dienen als ik straks zover ben :idea:.
Groeten,
Wico

Het zijn zeker mooie spullen mede door jouw zijn die in Nederland gekomen. :thumbup:
Nu het rijden perfect gaat komt er nu meer tijd voor de scenery dus gaan we daar maar eens aan beginnen. ;)
Het bus gedeelte zal bestaan uit vier haltes en laat Artitec nu net ook wat gaan maken wat mooi voor de bus haltes gebruikt kan worden zoals palen met het reisplan en een prullenbak ook hebben ze bushokjes oude en nieuwe modellen en buschauffeurs figuurtjes dus die gaan aangeschaft worden voor het bis gedeelte.
De stoepen wil ik zelf gaan maken van karton die dan geschilderd gaan worden.
Voor de taxi standplaats indeling wil ik een beroep gaan doen op mijn 15 jarige ervaring als taxichauffeur dus twee rijen taxi's naast elkaar maar dan aan de andere kant van het station.
Hopelijk kan ik je inspireren als ik eraan ga beginnen. :)

Citaat van: Tony op zondag 16 februari 2020, 13:36:18
@citaat Ik sluit me - ook voor het gemak - bij Wico aan, Mies  :D
Grtz Tony
Ps. Carl was verguld met zijn knuffel  :thumbup:
Doe je goed Tony Wico volgen. ;) :thumbup:
En blij dat Carl verguld was met zijn knuffel(tje). :P

Gerard ik ga je bericht niet citeren dan krijg ik last met het beheer omdat mijn draadjes dan onleesbaar wordt. :D
Maar het was zeker een geslaagde dag zaterdag bij Wico thuis altijd mooi om met vrienden te kletsen over onze prachtige hobby.
Ik zeg voor herhaling vatbaar zo een gezellige bijeenkomst. :P
Enne graag gedaan hoor.

Citaat van: Hitmaan op zondag 16 februari 2020, 14:09:51
Mooie spullen.
Vraagje over je perron.
Op het 2e plaatje stopt het perron bij de portaal mast.. Waarom heb je deze niet doorgetrokken tot het einde van de rails.
Was misschien iets meer werk gehad, maar dan had je de voet van de mast niet meer gezien. aan het begin van de foto had je namelijk het zelfde gedaan.

Dank je Tony dat je de spullen leuk vindt. :)
Ik heb die niet doorgetrokken omdat er toch geen preisertje lang kan is erg smal ook komt er aan die zijde een hekwerk net als op de achterkant van het perron waar geen witte streep zit.
In het kleine stukje komt ballast te leggen tot aan het perron net als aan de andere kant van het perron.
De andere kant heb ik het welgedaan omdat het perron daar door loopt naar achteren.

Citaat van: Timaximus op zondag 16 februari 2020, 14:41:49
Mooie strakke perrons zo.
Is dat Faller wegenverf dat er op zit?
Zit zelf ook te kijken naar een format, of tegels of gewoon strak vlak zoals op je foto. Ik nijg naar het laatste.
MvG,
Timaximus

Dank voor je compliment voor de strakke perrons al valt het best mee hoor over de hele lengte gezien dan is het niet zo strak meer maar als scenery artiest met 2 linker handen ben ik er best tevreden mee. ;)
Ik heb de perrons lees MDF platen 2x met grijze verf geschilderd van de Action zelf vindt ik de grijze kleur ook heel erg geslaagd.
Zal ook te twijfelen of ik ze zou betegelen maar omdat ik dat niet erg best ben met recht snijden heb ik voor de makkelijke gekozen schilderen dus.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 16 februari 2020, 14:56:02
Citaat van: h0_miessie op zondag 16 februari 2020, 13:03:37
Kortom langzaam begin ik toch aan de scenery
:o) Doe nou maar voorzichtig aan met dat beginnen. :roll:
Voordat je het weet sta je te roeren in een bak roodband gips en ga je bergen maken. :-)
Wat gras erop, een paar Milka koeien en het  Zwitserland gevoel is helemaal compleet. :lol:
Maar goed, je hebt wel weer mooie aanwinsten erbij.  :thumbup:
Van die Migros wagon bestaan meer varianten bij de diverse merken, is ook weer een leuke sleep van te maken. B)
Iemand hier op het forum heeft een mooie Migros trein, weet effe zo gauw niet meer wie. :roll:
Dirk-Jan

Nee hoor Dirk-Jan er komen geen bergen in Michelstadt dus geen roodband gips wat ik hoef te roeren.
Ik heb er zeker mooie aanwinsten bij die mijn baan weer een stukje mooier maken. ;)
Ik heb al diverse nummers van Migros wagons gevonden van diverse merken op het internet die lijst staat al in mijn telefoon mocht ik er één zien dan kan ik het checken in mijn telefoon.
Persoonlijk heb ik die Migros trein nog niet gezien of gevonden op het forum.

Citaat van: ramdani op zondag 16 februari 2020, 15:22:31
Citaat van: Hitmaan op zondag 16 februari 2020, 14:09:51
Vraagje over je perron.
Op het 2e plaatje stopt het perron bij de portaal mast.. Waarom heb je deze niet doorgetrokken tot het einde van de rails.
Was misschien iets meer werk gehad, maar dan had je de voet van de mast niet meer gezien. aan het begin van de foto had je namelijk het zelfde gedaan.
ik zou die mast ook wegwerken,en een hekje voor plaatsen,de rest van het perron is dan toch onbruikbaar,
mvg,
Michel

De mast kan ik niet weghalen Michel omdat dan de bovenleidingsdraden naar beneden zullen vallen. :D
Wel komt er een hek(je) te staan op de kopse kant van het perron net als aan de achterzijde van het perron.

Citaat van: RMW op zondag 16 februari 2020, 16:39:28
Je hebt er weer mooie aanwinsten bij. Gefeliciteerd!
M.v.g.
Maikel (RMW)

Dank je wel voor je felicitatie Maikel. :thumbup:
Ja ze zijn weer erg mooi en maken straks mooi deel uit van de scenery op en rond het station.

Citaat van: lucdiels op zondag 16 februari 2020, 16:57:56
Goede vangst Michel, die vast en zeker op jouw baan tot hun recht komen.
Ik sluit mij aan bij diegene die aanraden om het perron tot voorbij de mast uit te breiden.
Veel plezier met het uitdenken en aanbrengen van de scenery.
mvrgr
Luc

Mede door hulp van mijn vrienden zijn deze aanwinsten in Michelstadt gekomen.
Het stukje zal niet doorgetrokken worden met het perron is veels te krap om voor een preisertje om langs de mast te lopen dus zal het opgevuld worden met ballast net als de andere kant van het perron waar het het zelfde is.

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 16 februari 2020, 21:18:09
Michel,

Weer mooie aanwinsten, maakt je collectie weeral wat groter.
Wat de reisbussen betreft, deze zou ik wel iets dichter naast mekaar plaatsen.
Nu staan ze wat te ver uit mekaar naar mijn mening, en dan zou je wat extra plaats
overhouden voor de taxi's
Verder wens ik je veel plezier ermee, en ben ik stilaan nieuwsgierig aan het worden
naar jou scenery kunsten.
Grts Freddy

De collectie is zeker groter geworden Freddy. :P
Zodra ik een preisertje tussen de bussen heb geplaatst weet ik hoe groot de stoep moet worden waar de buspassagiers op kunnen staan dan pas kan ik de bussen dichter elkaar zetten of wijder uit elkaar. ;)
Ik ben net als jouw ook benieuwd naar mijn scenery kunsten. ;) :D

Citaat van: Eno2605 op zondag 16 februari 2020, 21:42:43
Mooie aanwinsten weer Michel, ook die bussen zijn erg leuk!

Dank Egon:thumbup:de bussen zijn zeker leuk en vullen het station erg mooi aan. :)

Citaat van: Lötschberg op zondag 16 februari 2020, 23:09:40
Ha Michel,
Gefeliciteerd  dan met je nieuwe baan. En natuurlijk je mooie aanwinsten :thumbup:
Op de stamtafelapp miste ik je ook al een tijdje. Maar nu snap ik het.
Zie ik je morgen bij de Stamtafel?
Tot spreeks en apps.

Dank je wel voor beide felicitaties Harry. :) :thumbup:
Helaas druk druk druk of ik vanavond kom hangt af of ik een afspraak kan veranderen anders vrees ik dat ik er niet bij kan zijn.

Citaat van: RoelMarklin op zondag 16 februari 2020, 23:39:22
Ha Michel,
Succes in je nieuwe baan. Altijd spannend. Ik hoop dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Prachtige aanwinsten voor je baan! ( nu die tram nog 😊, ik  :thumbup: voor je)
Succes,
Roel
Bedankt Roel  :thumbup: het succes heb ik zeker nodig. :)
Ja keuzes maken is altijd moeilijk net als deze we gaan het zien wat de toekomst gaat brengen.
Ja ze zijn mooi he en ik hou de tram zeker in de gaten en hoop dat hij deze kant op kan komen.


Groet Michel

Edit: woordje veranderd.
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Mooie aanwinsten heb je erbij Michel. Langzaam maar zeker groeit je baan.
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
mooi spul weer Michel!
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
 @citaat @citaat
Langzaam komt er materiaal dus scenery bij voor de bovenbaan Maarten nu alleen de ideeën nog uitvoeren. :)

@citaat
Het is zeker mooi spul Kevin gelukkig alleen plastiek dus niet zwaar voor de rollende landestrasse trein.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Citaat van: h0_miessie op zondag 16 februari 2020, 13:03:37

Kortom langzaam begin ik toch aan de scenery en ja ik heb er trek in ook komen er weer nieuwe ideetjes boven drijven maar daarover later meer.

Groet Michel

Dat wist ik wel, natuurlijk komt dat gevoel vanzelf naar boven, je mag zelf kiezen wat ik daar mee bedoel  :)
Het begint meestal met wat kleine dingen maar op den duur krijg je er de smaak van te pakken en voor je het weet sta je met een RTS Greenkeeper 35Kv gras op je baan te schieten. Gaat helemaal goed komen, ik voel het.  :thumbup:
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Bedankt voor het vertrouwen voor mijn toekomstige scenery kunsten Tom. :) :thumbup:
Maar of ik met een RTS Greenkeeper 35Kv in de weer ga is zeer twijfelachtig zeker omdat de naam en de 35 Kv mij nu al doet duizelen. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
 @citaat En anders gewoon een grasmat verknippen, Mies  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Citaat van: h0_miessie op donderdag 27 februari 2020, 06:00:20

Maar of ik met een RTS Greenkeeper 35Kv in de weer ga is zeer twijfelachtig zeker omdat de naam en de 35 Kv mij nu al doet duizelen. ;)

Groet Michel

Dat doet me denken aan een aantal jaren geleden, toen zag ik je staan te turen in een boekje van Märklin met diverse banen, dat duizelde je toen ook al en kijk wat er nu ligt.
Wil anders wel een keer een demo komen geven en een grasveldje er in schieten  :)
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
 @citaat Ik heb nog wel een paar m2 beschikbaar O:-D
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Citaat van: Tony op donderdag 27 februari 2020, 10:51:47
@citaat En anders gewoon een grasmat verknippen, Mies  :D
Grtz Tony

Is uiteraard ook een optie Tony. ;)

Citaat van: iTom op donderdag 27 februari 2020, 11:37:10
Citaat van: h0_miessie op donderdag 27 februari 2020, 06:00:20

Maar of ik met een RTS Greenkeeper 35Kv in de weer ga is zeer twijfelachtig zeker omdat de naam en de 35 Kv mij nu al doet duizelen. ;)

Groet Michel

Dat doet me denken aan een aantal jaren geleden, toen zag ik je staan te turen in een boekje van Märklin met diverse banen, dat duizelde je toen ook al en kijk wat er nu ligt.
Wil anders wel een keer een demo komen geven en een grasveldje er in schieten  :)

Je bent natuurlijk altijd welkom Tom om een grasveld demo te geven. :P
Maar een ritje naar het pittoreske Dordrecht is ook geen probleem hoor. ;)
Zelf heb ik al een omgebouwde elektrische vliegenmepper die een vriend heeft gemaakt voor mij.

Citaat van: basjuh1981 op donderdag 27 februari 2020, 12:38:06
@citaat Ik heb nog wel een paar m2 beschikbaar O:-D

Dat is altijd meegenomen Bas. :P :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
-MICHEL,
Oh, laat jij niets meer zien in jouw topic over de "taxi's"? Ik moet toegeven, dat jij al aardig handig bent geworden in juist die kleine details. Ik bedoel die "Taxi-bakken" op de auto's. Dat is heel erg nauwkeurig nagemaakt. Jij al daar nog veel meer plezier van krijgen, indien jij nog eens een auto van lichten voorziet! Dat is weliswaar behoorlijk wat 'priegel' werk, maar als het ook werkt, dan hebt je weer een 'trekpleister' op jouw modelbaan erbij.
Op die manier zijn zulke werkjes altijd erg in trek. Is uiteraard ook een onderdeel van de scenery, want dat gaat beslist eens plaatsvinden in Michelstadt.
Mooi gedaan die foto in Donnerwetter van jou. Telkens een stapje verder! Helemaal mooi, Michel!
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
 @citaat
Gerard, ik vrees dat er iets fout gaat in de communicatie maar deze taxi's die straks op mijn baan komen te staan waren al compleet met taxi daklicht dus die heb ik zelf niet gemaakt nee zo klein kan ik niet peilen hoor.
Al zal het met behulp net als Wico met de Herpa taxi daklichten wel kunnen.
Ik heb de taxi's alleen uit de verschillende dozen gepakt en bij elkaar gezet voor op de foto dus de veren in mijn ..... zijn niet helemaal terecht. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
-MICHEL,
Nou, laten we het dan houden op 'leeftijd'! Maar ook 'die' auto's zijn de start van mogelijke details, die nog kunnen gaan komen. Immers het zijn die kleine dingen, die het doen in de scenery en die de bezoekers aantrekkelijk vinden.
Toch veel suk6 en "wie weet"!
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Succes&veel plezier met de scenery Michel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
 @citaat @citaat
Ach Gerard leeftijd zijn maar getallen hoor het gaat erom hoe je je voelt en jij voelt je nog steeds prima en dat is belangrijker.
De taxi's zijn zeker het begin straks worden ze neergezet bij het station en vanuit daar ga ik verder borduren met de scenery.
Eigenlijk ben ik met vele dingen wat scenery aan gaat bezig nu stukken afplakken wat dan weer op een 3mm mdf plaat wordt afgetekend want de scenery wil ik beneden aan de keukentafel maken.
Ook ben ik bezig met een stuk waar de rollende landestrasse wagon(s) geladen kunnen worden en de autotransportwagon(s) met daar tussen in een stuk perron waar een heftruck zal komen te staan die eventuele koel of goederen wagons kan lossen / laden.
En dat alles onder het genot van rijden te treinen want ja de dienstregeling in Michelstadt moet wel gewoon doorgaan in het weekend hé. ;)

@citaat
Dank je wel Wim. :thumbup:
Langzaam begin ik er plezier in te krijgen en ga ik er toch aan beginnen ondanks dat de bovenleiding nog net niet klaar is want mijn goede vriend Jeffrey heeft het erg druk op het moment dus zal dat even de ijskast in moeten.
De ideeën heb ik en tot mijn verbazing komen ze nog redelijk uit ook als is het niet hoogstaand scenery niveau.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Hoi, is er nog nieuws uit Michelstad?
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
 @citaat Ja inderdaad, of is Michelstadt in lockdown :D

Heb je de seinhuis interieur al geplaatst?

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Maarten en Arnold,

Er gebeurt wel iets in Michelstadt maar niks noemenswaardig de treinen rijden hun rondjes zodra ik vrij ben en dat is helaas ondanks de corona crisis niet veel.

Gisteren moest ik naar Antwerpen en dat leek wel een spookstad zag alleen maar politie wagens en wat trams rijden een verdwaalde voetganger / fietser best wel een indrukwekkend gezicht zo een mooie maar lege stad.
Verder ben ik wat aan het klooien met de scenery heb 1 mm tape gehaald en daarvan parkeerplaats markering gemaakt ook staan de analoge locs opgesteld bij een locloods en daar om heen komt een festival terrein waar de preisertjes kunnen eten en drinken en naar muziek kunnen luisteren maar alles gaat op slow modus want haast heb ik er niet mee.

Ook zijn bepaalde delen zwart geschilderd wat door moet gaan al nieuw neergelegd asfalt want ik Michelstadt houden we van nieuw net als de gebouwen lekker plastiek nieuw.
En ja Arnold het mooie seinhuis staat vol met interieur moet alleen nog bemanning zien te vinden maar dat heeft geen haast.
Straks weer werken en zal ik morgen wat foto's plaatsen van de scenery kunsten van mij niet dat dat hoogstaand is maar de preisertjes en ikzelf zijn er dik tevreden mee.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
-MICHEL,
Dat zal heel vreemd zijn om door zo'n 'lege' stad te rijden. Gelukkig hebben ze jou niet bij de grens teruggestuurd. Maar men houdt zich ook blijkbaar aan de door de regering opgelegde 'regels'!
Fantastisch dat jij een klein begin gemaakt hebt aan de scenery rondom het station. Zal er mooi gaan uitzien, want "haastwerk" komt in Michelstadt niet in het woordenboek voor. Het wordt 'keurig en netjes' gedaan! Bravo!
Natuurlijk staan we allemaal klaar om de foto's te kunnen bekijken. Van kwaliteit is geen sprake, maar wel van het 'bezig zijn' met allerlei facetten van de scenery opbouw!
Laat het maar weten als jij zover bent! :thumbup: ;) :-)
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 27 maart 2020, 07:12:35
preisertjes en ikzelf zijn er dik tevreden mee.

En daar gaat het om, als de klant, en de bouwer beide te vreden zijn, is de bouw geslaagd :D

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 27 maart 2020, 07:12:35
de scenery kunsten van mij, niet dat dat hoogstaand is
:roll: Nou, misschien dat er sommigen zijn op het forum die het scenery maken beter in de vingers hebben, maar dan hebben die tenminste nog iets waar ze blij van worden. :D

-Je hebt zo ongeveer de grootste spiraal hier op het forum, en misschien dat je op landelijk, Europees of wereld niveau daarmee ook tot de top 10 behoort. B)
-Je hebt een indrukwekkende hoeveelheid locomotieven en wagons. B)
-Je hebt een sporenplan om u tegen te zeggen. B)
-Je rijdt digitaal met Koploper. B)
-Je hebt een hele mooie grote ruimte tot je beschikking. B)
-Je hebt een vrouw die dat allemaal goedvind en toejuicht. :-*
-Je bent een zo ongeveer 2 meter, dus ook al één van de grootste hier. :-)

Dus mogen anderen hier op het forum dan ook iets hebben waarin ze jou kunnen overstijgen?  :D :-) :D

Kortom, dus jochie, ga jij maar lekker verder met jouw manier van scenery bouwen, jij en je Preisertjes zijn er heel tevreden mee, en wij hier op het forum ook. O:-D
En ik denk zo maar dat Carl dat ook vind. O:-D Je bent sowieso zijn superheld. :)

Dirk-Jan

N.B.
En suc6 met al dat harde werken, hopelijk kan je in de weekenden weer een beetje "bijtanken".
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Hoi Michel,


Er zal ook geen file staan en in de stad kun je lekker doorrijden. Voor vrachtwagenchauffeurs geen slechte tijden dus. Alleen onderweg even stoppen voor een bakkie koffie zal moeilijk gaan. Ik begrijp dat je het wel heel druk hebt gekregen met de viruscrisis en daardoor wat minder tijd hebt voor de hobby. Maar dat komt allemaal wel weer.
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 27 maart 2020, 07:12:35
ook staan de analoge locs opgesteld bij een locloods

Hallo Michel,

Dus jij hebt nog analoge locs  :P

Ga je die nog (laten) ombouwen naar digitaal?
Of maak je een klein stukje analoog op je baan, zodat ze toch een beetje heen en weer kunnen rijden?

Groeten,
Roel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Citaat van: GWS op vrijdag 27 maart 2020, 08:45:27
-MICHEL,
Dat zal heel vreemd zijn om door zo'n 'lege' stad te rijden. Gelukkig hebben ze jou niet bij de grens teruggestuurd. Maar men houdt zich ook blijkbaar aan de door de regering opgelegde 'regels'!
Fantastisch dat jij een klein begin gemaakt hebt aan de scenery rondom het station. Zal er mooi gaan uitzien, want "haastwerk" komt in Michelstadt niet in het woordenboek voor. Het wordt 'keurig en netjes' gedaan! Bravo!
Natuurlijk staan we allemaal klaar om de foto's te kunnen bekijken. Van kwaliteit is geen sprake, maar wel van het 'bezig zijn' met allerlei facetten van de scenery opbouw!
Laat het maar weten als jij zover bent! :thumbup: ;) :-)

Het was een vreemde ervaring om door een leeg Antwerpen heen te rijden en bij de grens zagen ze mijn mooie bruine ogen en mocht in doorrijden nee alle gekheid op een stokje als etenswaren bedrijf mochten wij doorrijden maar vele Nederlandse personenauto's moesten aan de kant en uitleggen waarom men België in wilden rijden en bij de grens richting Bergen op Zoom moesten de Belgen uitleggen waarom men het land wilde verlaten vele personenauto's moesten omkeren terug België in.
Het scenery begin is gemaakt rondom de locloods waar een stoomfestival wordt gehouden en waar vele preisertjes op af zullen komen.
Haastwerk heb ik zeker niet want ik wil het zo hebben hoe ik het in mijn hoofd heb zitten dus alle tijd en ik doe iedere keer wat mocht ik het materiaal voorhanden hebben.
En uiteraard de scenery kast uitpluizen op zoek naar spullen die ik kan gebruiken voor het stoomfestival.

Citaat van: Arnold op vrijdag 27 maart 2020, 09:36:15
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 27 maart 2020, 07:12:35
preisertjes en ikzelf zijn er dik tevreden mee.
En daar gaat het om, als de klant, en de bouwer beide te vreden zijn, is de bouw geslaagd :D

Daar gaat het zeker om Arnold en zolang de preisertjes hun mond houden zal het wel goed en mooi zijn. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 27 maart 2020, 10:06:21
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 27 maart 2020, 07:12:35
de scenery kunsten van mij, niet dat dat hoogstaand is
:roll: Nou, misschien dat er sommigen zijn op het forum die het scenery maken beter in de vingers hebben, maar dan hebben die tenminste nog iets waar ze blij van worden. :D

-Je hebt zo ongeveer de grootste spiraal hier op het forum, en misschien dat je op landelijk, Europees of wereld niveau daarmee ook tot de top 10 behoort. B)
-Je hebt een indrukwekkende hoeveelheid locomotieven en wagons. B)
-Je hebt een sporenplan om u tegen te zeggen. B)
-Je rijdt digitaal met Koploper. B)
-Je hebt een hele mooie grote ruimte tot je beschikking. B)
-Je hebt een vrouw die dat allemaal goedvind en toejuicht. :-*
-Je bent een zo ongeveer 2 meter, dus ook al één van de grootste hier. :-)
Dus mogen anderen hier op het forum dan ook iets hebben waarin ze jou kunnen overstijgen?  :D :-) :D
Kortom, dus jochie, ga jij maar lekker verder met jouw manier van scenery bouwen, jij en je Preisertjes zijn er heel tevreden mee, en wij hier op het forum ook. O:-D
En ik denk zo maar dat Carl dat ook vind. O:-D Je bent sowieso zijn superheld. :)
Dirk-Jan
N.B.
En suc6 met al dat harde werken, hopelijk kan je in de weekenden weer een beetje "bijtanken".

Dank dank dank voor je lovende woorden Dirk-Jan. :-*
*Denk dat je wel goed zit met het spiraal.
*Langzaam groeit inderdaad het aantal locs en wagons wat trouwens op de speciale wagons zoals magazine en museumwagons allemaal op de baan staat en rijd.
*Ik ben tevreden met het banenplan wat Rene en ik in elkaar gezet hebben en de schaduwstations door Peter (Pjedro2)
*Ik ben zeer tevreden met koploper afgelopen week door de 500.000ste schaalkilometer heen gereden.
De zolder is prima maar had wat minder schuine muren mogen hebben.
*Mijn vrouw stimuleert mee om dingen te kopen vaak zeg ik nee komt de volgende keer wel maar dan zegt zei koop nu maar je bent er toch.
*Bijna 2 meter ik ben maar 1,88

Ik zal vanmiddag wat foto's maken werd gisteren met het werk iets later als dat ik dacht en als mijn petekind tevreden is dan ben ik het zeker ook.
Ik ga nu lekker bij tanken mooi weer dus het zolderraam kan een stukje open zodat de zon straks even lekker naar binnen kan schijnen.

Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 27 maart 2020, 12:22:11
Hoi Michel,
Er zal ook geen file staan en in de stad kun je lekker doorrijden. Voor vrachtwagenchauffeurs geen slechte tijden dus. Alleen onderweg even stoppen voor een bakkie koffie zal moeilijk gaan. Ik begrijp dat je het wel heel druk hebt gekregen met de viruscrisis en daardoor wat minder tijd hebt voor de hobby. Maar dat komt allemaal wel weer.

Ik moet bekennen dat ik het nog best druk vindt op de weg ondanks de maatregelen van thuis werken Maarten en nee stoppen bij een tankstation doe ik nooit moet die prijzen en koffie drink ik toch niet. :D
Wij althans mijn werkgever had het al druk voor de crisis nu is het bedrijf officieel dicht en zijn wij chauffeurs oproepbaar als er werk is nou ik merk geen verschil tussen open en dicht zijn eerlijk gezegd.

Citaat van: RoelMarklin op vrijdag 27 maart 2020, 18:11:20
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 27 maart 2020, 07:12:35
ook staan de analoge locs opgesteld bij een locloods
Hallo Michel,
Dus jij hebt nog analoge locs  :P
Ga je die nog (laten) ombouwen naar digitaal?
Of maak je een klein stukje analoog op je baan, zodat ze toch een beetje heen en weer kunnen rijden?
Groeten,
Roel

Ik heb zeker nog 5 analoge locs waarvan er vier in de vitrine stonden te pronken drie daarvan de stoomlocs die staan nu bij de locloods staan te pronken (zie foto) en nee die gaan niet rijden ik heb de rails geisoleerd zodat ze er niet van door schieten op de digitale baan.
Er is nog een spoor vrij daar komen als het evenement begint de 2 digitale stoomlocs te staan zodat de preisertjes die op het evenement afkomen naar 5 mooie stoomlocs kunnen kijken.
En nee ik ga ze niet opbouwen Roel zo een bewonderaar ben ik nu ook weer niet van stoomlocs maar een stoomevenement in Michelstadt leek mij wel weer erg leuk om te maken zeker omdat ik er 3 in de vitrine had staan die nu toch leuk van pas komen op de baan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Hallo Mies,

Yes! Je gaat beginnen aan scenery! :thumbup: Je bent goed bezig, blijf het wel op jouw eigen manier doen, het is jouw baan!

Ik ben blij dat we ondanks de ophokplicht toch nog een evenement kunnen bekijken! Het stoomfestival in Michelstadt! Ik wacht geduldig af wat er allemaal gaat gebeuren.

Succes met de voorbereiding.

Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
-MICHEL,
Het maken van scenery rondom de locloods wordt een drukke bezigheid! Alleen al de voorbereiding van dat feestje en al die "Preisertjes" op de juiste plaats neerzetten. Heel jammer, dat je jouw gedachtenvoorbeeld van jullie "Bahnhof"sfeestje in CH, door het heersende virus hebt moeten afzeggen, want het zou zeker een mooi voorbeeld zijn geweest voor jouw "Festival" in Michelstadt. Maar wat nu niet is kan altijd nog komen!
Je doet het heel verstandig rustig aan en dat 'feest' gaat zeker nog komen! Het voorbereiden op zich is al een grote uitdaging en dus 'feest'!
Suk6 en sterkte met de voorbereidingen!
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
Leuk een feestje

groet
Harald
Re: Michelstadt } bestelde aanwinsten uit Zwitserland zijn binnen.
En NU de foto's .... nee? 🤗
Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: narwal op zaterdag 28 maart 2020, 10:38:12
Hallo Mies,
Yes! Je gaat beginnen aan scenery! :thumbup: Je bent goed bezig, blijf het wel op jouw eigen manier doen, het is jouw baan!
Ik ben blij dat we ondanks de ophokplicht toch nog een evenement kunnen bekijken! Het stoomfestival in Michelstadt! Ik wacht geduldig af wat er allemaal gaat gebeuren.
Succes met de voorbereiding.

Jawel Marcel we gaan aan de scenery beginnen eerst komt het gebied voor mij aan de beurt of te wel het stoomfestival de laad en los plaats voor de rollende landestrasse wagons en voor de laden en lossen van de personeneauto's.
Ja helaas is alles afgelast ook al een evenement waar ik eind augustus heen zou gaan is al afgelast jammer heel jammer.
Dank je ik ga mijn best doen.

Citaat van: GWS op zaterdag 28 maart 2020, 12:13:48
-MICHEL,
Het maken van scenery rondom de locloods wordt een drukke bezigheid! Alleen al de voorbereiding van dat feestje en al die "Preisertjes" op de juiste plaats neerzetten. Heel jammer, dat je jouw gedachtenvoorbeeld van jullie "Bahnhof"sfeestje in CH, door het heersende virus hebt moeten afzeggen, want het zou zeker een mooi voorbeeld zijn geweest voor jouw "Festival" in Michelstadt. Maar wat nu niet is kan altijd nog komen!
Je doet het heel verstandig rustig aan en dat 'feest' gaat zeker nog komen! Het voorbereiden op zich is al een grote uitdaging en dus 'feest'!
Suk6 en sterkte met de voorbereidingen!

Het is zeker een drukke bezigheid zo druk zelfs dat ik gisteren geen tijd had om met de treinen te rijden omdat ik beneden bezig was met de plaat waar het festival op komt te staan.
Helaas is het festival door de organisatie afgelast Gerard en heb ik niet afgezegd anders ga ik nog spijt krijgen ook als ik had afgezegd.
Dank je wel gaat zeker lukken vooral in mijn ogen.

Citaat van: Haradigi op zaterdag 28 maart 2020, 13:19:43
Leuk een feestje
groet
Harald

Zeker leuk Harald en dat is deze rare tijden.

Citaat van: wimpietje op zondag 29 maart 2020, 04:57:47
En NU de foto's .... nee? 🤗

Ja Wim die komen er nu aan.



Gisterenmiddag de hele middag aan de keukentafel gezeten met het gebied wat bij het stoomfestival hoort en ja daar gaat best wel wat tijd in zitten het schuiven met de caravans en partytenten en podium heeft best wel wat aandacht nodig.

Met deze opstelling ben ik best tevreden en zullen er nog veel spullen gekocht moeten worden zoals kliko's tafels en banken wat bevoorrading zoals kisten en pompwagons die de food en drink caravans moeten bevoorraden.
Ook moeten er veel heel veel preisertjes gekocht worden want er moet zeker wat volk bij het podium staan maar ook bij de stand van het eten en drinken en wat kinderen bij de ijskraam.
Ik heb nog drie hoge verlichtingsmasten leggen die zullen ook een plekje moeten krijgen op het terrein ook heeft de gele auto waar ze halve kippen en andere lekkernij verkopen led verlichting die nog moet aan gesloten worden en via een schakelaar verbonden worden aan de ringleiding voor de verlichting.
Alle preisertjes komen op doorzichtig plastiek te staan zodat ik ze nog kan verplaatsen als ik wil en als ik helemaal tevreden ben wordt dat zwart geschilderd zodat het één geheel is met het nieuwe asfalt wat de gemeente van Michelstadt heeft laten aanleggen voor dit festival.
De man in de Warsteinerstand die bierpullen aan het vullen en de band hebben al een plastiek ondergrond zodat ze kunnen blijven staan.

Ook heb ik een kleine verhoging gemaakt voor de band die daar optreed de hele dag gedurende het festival
Hierbij wat foto's hoe ik het zo heb staan en ja dat bevalt mij wel.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Michel,

Het sfeertje komt er al een beetje in, maar het wachten is op de preisertjes die een feestje gaan bouwen. Leuke opstelling zo :thumbup:. Beetje feestverlichting voor in de kleine uurtjes zou er ook wel bij passen :D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Michel

mooi werk. Als de corona-heisa wat achter de rug is zullen er heel wat preisertjes op af komen.

En dan toch nog stomers in Michelstadt... de wonderen zijn de wereld niet uit.

mvrgr

Luc
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Kijk eens aan !

Dat zijn mooie scenery-stappen, Mies  :thumbup:
Carl is apetrots op zijn peetoom en zei tegen iedereen, die het maar horen wilde ; "Ik wist wel, dat hij het kon ! Nou komt er brouwerij in het leven op zijn baan. En dit is nog maar het begin !"  O:-D
Hij wilde wel weten, of je de geïsoleerde railstukken met de analoge stoomloc's erop wel kunt schakelen, zodat ze alsnog met je baan in verbinding staan ?

Grtz Tony
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Ziet er weer gezellig uit in Michelstadt.

Gr, Arnold
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Ja leuk een feestje. Daar hebben meer mensen zin in. Ik ben best jaloers op al die preisers, in hun wereld zijn er geen rare virussen.
Leuk dat festival terrein, maar gaan de locomotieven nog stomen?
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 :thumbup:
In ieder geval blijven jouw Preisertjes op gepaste afstand van elkaar ;)

Je kunt het doorzichtige plastic er natuurlijk ook als extra bescherming verticaal tussen zetten :D