Zo goedenavond,
Vanaf nu ga ik na het zomerreces weer starten met mijn baan en laat dit voor een ieder via dit draadje volgen als je het leuk vind.
Af en toe pik even een paar dingen op die ik nog verschuldigd ben aan sommige leden op het forum.
Antal, het projekt met het "elfje"zoals jij die noemt duurt nog even een paar weekjes omdat hij nu staat bij iemand die "accesoires" heeft die nodig zijn voor het oppimpen.
Even kort nog over mijn baan voor diegene die het niet volgden en nu inhaken en misschien meteen weer afhaken wat ook mag, kan ik altijd begrijpen doe het zelf zo vaak in het dagelijkse leven.
Mijn baan is eigenlijk gestoeld op het principe van een module baan.Waarom? De foto's die je te zien krijg is op mijn zolder en wat open is was dicht en ik reed onder en boven tafel. Na 3 jaar stoeien dacht ik, vind je dit leuk.....nou nee. Bukken,kruipen meters zus meters zo. Gedachte: komt het ooit af, gezien mijn leeftijd toen 45 jaar mag je ook best een beetje realist voor jezelf zijn en daarnaast bulk ik niet van de vrije tijd. En als je een motor rijd een "buikschuiver"en deze al enige jaren geleden inruilde omdat je meer comfort en rechtop zitten prefereer en je bed ook al een beetje op de toekomst heb gericht mag je ook dus bij de baan een vraagteken zetten ondanks dat ik de intentie heb om 103 te worden.
Ook is de laatste jaren de scenery me steeds meer gaan boeien en word nog versterkt door mensen hier op het forum die ik denk niet eens hoef op te noemen. Tevens ben ik al enkele jaren mezelf het mooie Koploper eigen aan het maken en voor een vleeshouwer als ik is dat best wel even stoeien af en toe maar ook daar heb ik als assistent een hele aardige man voor gevonden......
Dus de eerste foto's van het seizoen laten ter verduidelijking mijn baan zien en eigenlijk op vraag van Marklin-Tim in het voorjaar en zie ik ben het niet vergeten. Omdat ik geen baanplan heb wat ik zo hier even plaats ( weer die vleeshouwer kennis) doe ik het via foto's. Het baanplan heb ik gemaakt met MIBA. Ik ga met de camera rond vanavond tot halverwege en de komende tijd kom ik terug met close up's van de diversen projecten op de baan en zal e.e.a. verduidelijken.
Vanaf de hoek de lijnwerkplaats, het enige stukje uit mijn oude baan wel reeds verder gevorderd uiteraard als 3 jaar geleden. Hier moeten nog kleine detailleringen de boel versterken zoals de knipperlichten worden vervangen door Nederlandse knipperlichten, de overgang moet tussen de rails nog dicht, diversen plekken moet nog verder gewetterd, er moeten nog accessoires bij onze oosterburen vandaan komen om maar wat op te noemen.
DIE PIJP,ik sta voor ideeën open om dat kreng uit zicht te krijgen. En niet van weghalen,zagen beginnnen.
Kleine goederenloods en daarna op de voorgrond ik bij mijn schuur waar deze treinbaan in staat met bijbehorende politiebus die als kantine dienst doet en mijn moestuin waar ik rupsen in teel.
Van achterstallig spul uit de oude doos ben ik bezig met wat olie, heb even voor de foto de jaknikker stil gezet daar het voor jullie best lastig is als dat op jullie scherm beweegt.Tenslotte moest mijn avatar om deze reden ook hier verdwijnen
Project Strukton en onderaannemers in wording
De volgende twee foto's laten het station zien met daarachter het schaduwstation wat nog open ligt omdat ik dat feilloos werkend moet hebben in Koploper en eigenlijk is dat al zo maar ik vind het gewoon leuk om naar de werking te kijken. Als het dicht is komt hier een stuk stad op. Voor aan de tafel komt in de toekomst nog een stuk van 1 bij 1.80 zodat mijn U-baan verandert in en M-baan.
De huidige afmeting is 12,5 bij zeg maar 1,25.
Misschien al een even voor sommige een vreemde manier van werken maar er komt ook bovenleiding op te staan maar dit is optisch en ik vind bovenleiding lastig om ergens bij te kunnen werken en plaats dit zo goed als laatste.
Voor nu laat ik het even hierbij z.s.m. de andere helft.
Mvg Ron