Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Piko Hondekop 351 en 348

Gestart door robert39 woensdag 06 februari 2013, 14:08:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Piko Hondekop 351 en 348
Hallo Mensen,
een paar week terug heb ik een Hondekop aangeschaft, deze ben ik een beetje gaan superen. wat wil ik er anders aan zien
- schakelbare binnenverlichting
- raamrubbers
- lensen in de frontverlichting
- scharfenberg koppeling verven
- decoder voor een Esu vervangen
- passagiers erin natuurlijk

De eerste klus die ik moest doen, waren de stroomvoerende koppelingen vervangen. deze waren beide gebroken (was de prijs ook naar ;)) gelijk een extra draad er in gesoldeerd voor de verlichting. Wijbe was bereid om er binnenverlichting in te maken tijdens een bezoekje bij hem (was erg gezellig !!) Nog heel erg bedankt hiervoor Wijbe !! De kap geschilderd om doorschijnen te voorkomen, raamopeningen gezwart om raamrubbers te simuleren. De scharfenbergkoppelingen geverfd, deze worden later vervangen door roco plan V koppelingen (staan in bestelling bij Ets). De passagiers erin geplakt, toen kwam het moeilijkste klusje, de frontverlichting. Ik vind de piko Hondekop erg mooi maar de  frontverlichting (onderste 2 pitten) verschrikkelijk !! Eerst de beide pitten een halve mm ingeboord met een 2.45 boortje, met een riemenpons 4 lensjes gemaakt van een Roco verpakking  :D Deze erin geplakt met cristalclear, daarna beide pitten met NS grijs van kleinspoor bijgetipt. Zo dat lijkt een stuk beter zeg !! Esu erin geprikt, de dradensalade wat geordend, kappen er op en rijden maar  :thumbup: ik zal later nog een filmpje plaatsen eerst wat foto's.
het was weer een leuk ombouwprojectje, heb ik eindelijk m'n mooie Hondekop  ;) 
Groet Robert
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Piko Hondekop 351
Hmmm, die lampenringen en gepimpte koppelingen moeten binnenkort hier ook maar. Je hebt pappadag goed besteed :mrgreen:
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Piko Hondekop 351
Citaat van: robert39 op woensdag 06 februari 2013, 14:08:46
- schakelbare binnenverlichting
- decoder voor een Esu vervangen
Hi Robert, een paar vraagjes.
- welke Esu heb je er in gestopt? heb je een ESU nummer?
En die schakelbare binnenverlichting heb ik nog een vraag over.
- Ik heb een groene Hondekop, maar die kap schijnt erg door, heb je daar bij de gele geen last van?
Ik heb het binnenverlichting project maar even stop gezet.
- Welke stroomvoerende koppelingen heb je gebruikt, kun je daar ook een plaatje van maken?

grt Piet.
Re: Piko Hondekop 351
Aliebengalie
gast

Re: Piko Hondekop 351
Hoppa.
Ik geloof dat ik de regering maar mot gaan aanschrijven , dat ook extra ouderen dagen moeten worden ingevoerd..... :D

Dit heb je weer mooi voor elkaar Robert.

Starks met het eind resultaat zal het vast nog mooier zijn , de volgende keer neem ik de mijne wel mee , die mooie groene weet je wel.... :D

Dus hopelijk komen er nog een boel papadaagjes.... :D

Piet , volgens mij bedoelde hij de orginale stroomvoerende koppeling tussen de 2 delen.

Mvg: Alex
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Piko Hondekop 351
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 06 februari 2013, 17:29:14
Piet , volgens mij bedoelde hij de orginale stroomvoerende koppeling tussen de 2 delen.
Ja ja die waren gebroken schreef Robert.
En daar kom je een draadje bij te kort om beide bakken van geschakelde verlichting te voorzien.
Dus daarom wil ik graag weten welke koppelingen hij gebruikt heeft.

grt Piet.
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351
Dezelfde Koppelingen Piet, er zit nog een soldeereilandje vrij. daar zet je de groen of paarse draad op, heel erg mini soldeer eilandje maar het is mij ook gelukt  :D :D Ik heb er een  Esu 54610 in gezet, je moet wel die spoeltjes er tussen uit halen. er zitten 2 op de motor en een in het andere rijtuig. Je moet de binnenkant even van een verflaagje voorzien Piet, dat heb ik ook gedaan. En Alex heb jij die dagen nog niet dan ??? :D
Groet Robert
Re: Piko Hondekop 351
Aliebengalie
gast

Re: Piko Hondekop 351
Te weinig Robert , veel te weinig , en 31 jaar gelee hadden ze dat nog niet , dus graag met terug werkende kracht graag..... :D

Mvg: Alex
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Piko Hondekop 351
Citaat van: robert39 op woensdag 06 februari 2013, 18:23:33Dezelfde Koppelingen Piet, er zit nog een soldeereilandje vrij. daar zet je de groen of paarse draad op, heel erg mini soldeer eilandje maar het is mij ook gelukt  :D :D
Ga ik proberen.
Ik dacht dat je er andere onder gezet had.
Citaat van: robert39 op woensdag 06 februari 2013, 18:23:33Ik heb er een  Esu 54610 in gezet, je moet wel die spoeltjes er tussen uit halen. er zitten 2 op de motor en een in het andere rijtuig.
Dank voor de info.
De mijne is al uitgerust met een (Uhlenbrock) decoder, zitten er dan ook die spoeltjes in?
Citaat van: robert39 op woensdag 06 februari 2013, 18:23:33Je moet de binnenkant even van een verflaagje voorzien Piet, dat heb ik ook gedaan.
Suggestie voor een kleur?
Citaat van: robert39 op woensdag 06 februari 2013, 18:23:33En Alex heb jij die dagen nog niet dan ??? :D
Ik wil ze met terugwerkende kracht ook hebben!!!!

grt Piet.
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351
Met de uhlenbrock heb je geen last , met de Esu wel. Ben had hier ook last van met zijn benelux versie. ik heb eerst met zwart geverfd daarna licht grijs. alle hoekjes doen !! vooral bij de neus, ik heb ook een led in de cabine :? je weet nu wat ik nog moet doen  8o ;) maar dat komt wel goed  :thumbup: met de Esu kun je gelijk weer fading light programmeren, lijkt zo mooi !!
Groet Robert
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Piko Hondekop 351
Citaat van: robert39 op donderdag 07 februari 2013, 06:52:39
met de Esu kun je gelijk weer fading light programmeren, lijkt zo mooi !!
Ja dat is ook mooi.
kijk maar in het draadje over mijn Plan X model.
Zo hoort het feitelijk.
Ik wil mijn hondekop en planV ook met zo'n Lopi 4 uitrusten, al was het alleen maar daarom.
Maar wacht ff met programmeren, ik krijg morgen nog aanvullende info van Artitec.

Hoe heb jij de lichtstrip bevestigd. op het plafond met gaatjes voor de led's of heb je de ledstrip onder het plafond hangen?
grt Piet.
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351
Onder het plafon geplakt, Wijbe en ik hebben de draden verlegd daarna kun je de leds er zo onder plakken. Er zitten van die leds op rol in, kun je zo op maat knippen en er in plakken, mooi spul !! ik heb de verlichting al aan gepast met de cv's, maar daar maak ik nog wel een filmpje van.
Groet Robert
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko Hondekop 351
Hallo Robert
Ook ik heb toevallig verleden weekend mijn piko hondekop omgebouwd en schakelbare verlichting ingebouwd op dezelfde manier die jij beschrijfd.
k had een esu lopi 4 in mjn hapol stofzuiger en heb de verwisseld met de decoder van de hondekop.Draadjes gesoldeerd op de koppelingen ,led strips gemonteerd ,decoder geprogrammeerd(dimbaar licht) en rijden maar.
De spoeltjes heb ik laten zitten ,geeft tot nu toe nog geen problemen .Het spoeltje in de tweede wagen heb ik niet eens gezien .Waar zit die ??
Ook ik moet nog wel de kappen van een verflaagje voorzien want het licht schijnt wel teveel door (het is de gele hondekop).
Je andere tips neem ik msschien ook nog wel mee .
Bedankt voor deze mooie bjdrage
M.v.g Wim
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Piko Hondekop 351
Hier mijn ombouwprojectje. Waar nog wel wat pimpactie's aan toegevoegd worden. Tevens het model maar eens wheateren..... :mrgreen:

Die spoeltjes in de 'voeding' lijn zowieso verwijderen. Ik kon steeds maar niet cv's en sound uploadenmet de lokprogrammer. Spoeltjes eruit, tada! Verder al die condensatoren bij de motoraansluting verwijderd. Zorgt ook voor beter rijgegedrag.
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351
Ik had nog een filmpje beloofd, bij deze dan  :D
Groet Robert

Re: Piko Hondekop 351
Aliebengalie
gast

Re: Piko Hondekop 351
Schitterend Robert...... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Piko Hondekop 351
Goed gelukt Robert!
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Piko Hondekop 351
Ziet er feestelijk uit Robert.
Klasse, ik heb inmiddels mijn Piko hondesnuit ook open liggen.
Wat een geklooi om die frontsein lichtjes er goed uit en weer op hun plek te krijgen, zeker met die poezelige handjes van mij.
Die interieur verlichting heb jij die door laten lopen tot boven de motor?

grt Piet.
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351
nee niet boven de motor piet, we hebben de strip opgedeeld.
groet Robert
Re: Piko Hondekop 351
Toelis
gast

Re: Piko Hondekop 351
Hoe heb je dat met de raamstijlen nou opgelost ?
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351
Die heb ik met mat zwart geverfd.
Groet Robert
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351
Hallo Iedereen,
Ik wil binnenkort mijn 2e hondekop NS 348 gaan pimpen, nu is de vraag: moet je een groene hondekop ook van binnen schilderen om lichtlekkage van de interieurverlichting te voorkomen ??
Groet Robert
Re: Piko Hondekop 351
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Piko Hondekop 351
In mijn hondekop, zie ik 5 spoelen bij de motor, moeten ze er alle 5 uit bij ombouw met Lopi4, in de stuurstand is hij er al uit

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Piko Hondekop 351
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko Hondekop 351
Citaat van: robert39 op maandag 18 december 2017, 15:31:59
Ik wil binnenkort mijn 2e hondekop NS 348 gaan pimpen, nu is de vraag: moet je een groene hondekop ook van binnen schilderen om lichtlekkage van de interieurverlichting te voorkomen ?

Heb ik niet gedaan en heeft alleszins acceptabel resultaat!
Er zitten bij mij Hufing Tronics ledstrips in waar je met een potmeter de lichtsterkte in kan stellen.
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351
He, he eindelijk iemand die reageert!!!  :D Bedankt Fred  :thumbup: Die spoelen moeten er inderdaad uit !!
Re: Piko Hondekop 351
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Piko Hondekop 351
Idem spoelen zijn uit gele hondekop, en rijdt nu beter, ook is het motorgejank met de nieuwe decoder nu weg. Overigens schijnt de zijkant van de gele hondekop door, dit in tegenstelling tot het blauwe Benelux treinstel, groet Walter
Re: Piko Hondekop 351
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Piko Hondekop 351
Binnenkant van de gele stellen inderdaad spuiten/schilderen.....
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Vandaag eindelijk mijn groene Hondekop 348 klaar gemaakt, er zit nu schakelbare binnenverlichting in.  Wijbe volk heeft plaats genomen  en de frontverlichting is voorzien van lensjes. De scharfenberg koppelingen zijn zwart geschilderd, alleen de voorkant is rood gebleven.

Ik heb een locpilot V3  in de Hondekop gezet, de binnenverlichting op de paarse draad (massa decoder) en op de blauwe draad gemeenschapelijke +. ik heb een weerstand van 1k2 tussen de paarse draad en de ledstrip gezet. om dit in de andere bak ook voor elkaar te krijgen, solderen we een extra draad aan de koppeling. Hier heeft piko nog een plaatsje vrij gehouden, dus dat is mooi meegenomen. Aan beide koppelingen een draad gesoldeerd en deze aan de - van de ledstrip solderen. als alles goed is kun je nu de verlichting met F2 aan en uit doen.

om de lensjes in de Hondekop te plakken, heb je een 2,4 boortje nodig. Je boort 1.5 mm diep, niet door boren !!! Een lensje met een pontstang (Ø2.1) uit een stukje plastic ponsen en dit plak je met kristalclear in de frontseinen. Na een dag drogen word het weer helemaal donker en door schijnend, wel moet je de licht geleiders 2 mm inkorten, ik knip een stukje af met een zijkniptang en dan met een vijltje ff vlak maken.

Het spulletje weer in elkaar gezet, na het uitdampen van lijm. We hebben nu weer een mooie aanwinst op de baan, later ga ik nog de artitec scharfenberg koppelingen er op zetten en de verlichting schakelbaar maken (ook bij de 351). Als dit stel geijkt is, kan die samen met de 351 z'n rondjes maken .

een paar fotootjes ter illustratie
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
.
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
 :D
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Ik heb enige tijd terug een zéééér ingrijpende verbouwing van zo'n stel gedaan.

Alles heeft uit elkaar gelegen, sleper op motorrijtuig geplaatst, binnenverlichting aangebracht, sluitverlichting schakelbaar en rangeerlicht aangebracht. Voordeel van sleper verplaatsen is dat er een (sleper)draad vrij komt op de koppeling voor rangeerlicht!

Ik heb er (nog) geen foto's van, maar als ik er nog eentje onder handen neem dan zal ik foto's maken en plaatsen. Gaat wel even duren :D

Vooral de sleper naar de motorbak is wel een klusje, er moeten dan 2 draaistellen overhoop.
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Tja als Looney tunes, hier nou eens een printje voor zou maken. Met een 21 polige of plux decoder. Werd het al wat makkelijker om de seinbeelden en binnenverlichting te maken Fred  ;)
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
 @citaat

Laat ik die al hebben  :-) B)
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
En waarom weten wij dat Niet ??!! :D :D Laat zien  :thumbup:
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Citaat van: robert39 op maandag 03 december 2018, 23:08:26
Tja als Looney tunes, hier nou eens een printje voor zou maken. Met een 21 polige of plux decoder.


Nou ik weet niks van een printje Robert, enige print die ik heb gebruikt is een ledstrip voor binnenverlichting  B) B)
Re: Piko Hondekop 351 en 348
John heeft een printje van 21 pins decoder naar soldeereilandjes. Daar kun je alles op solderen.  Zit dacht ik ook de versterking voor aux 3 en 4 op.

2e mogelijkheid om een draad vrij te maken in de koppeling is een massa veer onder de niet gemotoriseerde bak zetten. ( zijn bij piko na te bestellen)
Deze buig je om en brand je vast.  Op de draaistellen valt slecht te lijmen. Dus standaard massa veren krijg je slecht vast. ( bij mij kwamen ze steeds los. Ook met bisonkit)
En dan via 2 diodes de plus aansluiting voor de verlichting maken zodat de blauwe draad dan vervalt.

Mvg Robin
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Ik heb al een hele poos terug voor iemand een keer een Plux 22 decoder geplaatst. Direct 9 functieuitgangen waar je alles mee schakelbaar kan maken.

Ik heb toen de adapterhouder van Flyerman toegepast. Bij Martin te koop voor een paar euro. Hij heeft ook een 21 mtc variant. :thumbup:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=56545.msg1047019#msg1047019
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Citaat van: robert39 op dinsdag 04 december 2018, 06:55:21
En waarom weten wij dat Niet ??!! :D :D Laat zien  :thumbup:

Hahah, geen idee, hij is op het forum al eens langsgekomen.
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Ben den Hollander
gast

Re: Piko Hondekop 351 en 348
Goed verhaal Robert. :)  :thumbup:
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Ik doe ook "na" Ben !!! En het is niet allemaal NS geel wat de klok slaat bij mij  :D :D
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Hoe groot is het printje john, heb je hem zelf al in een piko Hondekop gemaakt ? Enne wat kost die ???
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Oef, v.w.b. de afmetingen daar vraag je me wat Robert.
Dit is een van de eerste MTC printen die ik ontworpen heb, juist voor de Piko Hondekop, om bij 2 gekoppelde stellen, de verlichting bij de koppen die dan gekoppeld zijn uit te schakelen.
Ik zal binnenkort even kijken wat de maten zijn, en dan stuur ik je een PB.
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
 :thumbup: :thumbup:
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Citaat van: Hero op dinsdag 04 december 2018, 07:42:05
2e mogelijkheid om een draad vrij te maken in de koppeling is een massa veer onder de niet gemotoriseerde bak zetten. ( zijn bij piko na te bestellen)

En dan via 2 diodes de plus aansluiting voor de verlichting maken zodat de blauwe draad dan vervalt.


Met deze oplossing gebruik je voor voeding in de niet gemotoriseerde bak de baanspanning.

Je kunt wel schakelen met binnenverlichting, maar mijn voorkeur gaat toch naar het overzetten van de sleper naar de motorwagen. Blauw blijft dan in beide rijtuigen beschkbaar en je hebt voor binnenin je treinstel de juiste gestabiliseerde voeding van de decoder beschikbaar.

Blijft dan ook de mogelijkheid open om als binnenverlichting LED's zonder brugcel in te bouwen omdat de decoder reeds een ingebouwde brugcel ter beschikking heeft.
Prima mogelijkheid om restanten van ledstrips voor te gebruiken gezien het grillige (model) interieur van de hondekop.
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Fred,

Heb je een foto'tje waar je nu de sleper hebt onder gezet? Onder het aangedreven draaistel?

Re: Piko Hondekop 351 en 348
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Hi Wijbe,

Sleper zit onder het achterste draaistel, vergt een en ander overhoop halen, maar het kan wel.


Daarom zei ik ook in een eerdere post dat ik wel foto's wil plaatsen, maar dat ik die pas maak als ik de volgende ombouw ga doen.
Geen zorg dat het niet gebeurt, er liggen er nog zeker 3 om onder handen te nemen, alleen factor tijd is even een probleem.

Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Hallo Iedereen,

Gister mijn beide Piko Hondekoppen 351 en 348, een upgrade gegeven naar een 21 polige decoder en artitec koppelingen.

De printjes zijn afkomstig van John (looney Tunes) die passen perfect in de hondekop. Eerst alles los solderen van de oude printplaat, dan het nieuwe printplaatje in de Hondekop schroeven en alles weer op zijn plek solderen. De printjes zijn erg gebruiksvriendelijk, de enige klacht die ik bedenken kan is, er mag een dubbele soldeer eilandje wezen voor de massa (zwart) en decoderspanning (blauw) Piko heeft nog al veel bedrading voor de leds in de Hondekop. Desondanks heb je het printje er in een half uur in gefrot, decoder er in prikken, een Esu 54615 en testen maar..... Alles functioneerde gelijk goed, Decoder had ik met de programmer al gemapt (met hulp van Hero :wink:) Alles weer in elkaar gezet en de artitec koppeling er onder geschroefd. Daarna het 2e slachtoffer, het zelfde recept :thumbup:

Er komt nog een filmpje van de 2 hondekoppen in actie !! 
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
2e slachtoffer, uiteraard zijn nu de front en sluitverlichting schakelbaar zodat er in tractie gereden kan worden  :thumbup:
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Leuk om de ombouw met de printjes te zien Robert, ben benieuwd naar het filmpje.
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Piko Hondekop 351 en 348
Filmpje gemaakt door Ed, op onze stamtafel Noord rijdag, in Deurze. Ze rijden geweldig, al zeg ik het zelf  :thumbup: :D

Re: Piko Hondekop 351 en 348
Ze kunnen zeker lekker rijden, ze kunnen zo de Alpen in !. :D ;) :thumbup:

Mvg Gert