Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Horst gaf me net een envelop met -zoals hij het noemde-een foto "ter inspiratie".
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
 @citaat
Dat gaat lastig worden om deze foto al te overtreffen, Hans  :?
Ik zie naast die Schwarzer Peter ook al een trekhert van de Kerstman op de foto, of is die van marsepein ?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Het gaat niet alleen om de loc, en óók niet om Schwarzer Peter, het gaat hoofdzakelijk om de complete treinsamenstelling. En die was gisteravond -en waarschijnlijk ook de komende dagen- te zien in het SINTERKLAASJOURNAAL 18:00 uur NPO3.

http://www.npostart.nl/het-sinterklaasjournaal/12-11-2019/VPWON_1310323
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
 :) Ik reageer nog effe op eerdere berichten;
Uw verzameling Volvo's is van een bijzonder grote schoonheid. :thumbup:
Die Flygfrakt Volvo is helemaal prachtig. B) B) B)
Ik ben verder geen Volvoman, maar mooie auto's weet ik wel te waarderen. O:-D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
@citaat dank je Dirk-Jan, en ja, dat is inderdaad een beauty mét echt metalen imperiaal op het dak!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
 @citaat Die imperiaal is dan ook de spreekwoordelijke kers, Hans! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
wat een ontzettend leuke baan Hans!

ook die Fleischmann/Scalatrix slotcars zijn gaaf, daar heb ik zelf ook nog 3 dozen vol van staan (originele dozen)

grts.
Kevin
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Dank voor je compliment Kevin, als je de racebaan bent tegengekomen heb je m'n draadje aardig ver doorgespit :thumbup: :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Hahaha klopt.
Vanaf pagina 1  ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Hier foto's die ik kreeg van vooruitlooppiet

Nou dag hoor... :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Ik zie een oude man op een paard door je dorp gaan!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
 @citaat @citaat

B) Das een aparte Sinterklaas, lijkt niet van Artitec te zijn. 8)
Waar heb je die opgeduikeld?

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
 @citaat @citaat @citaat

My little pony.  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Uit een verassingsei  :P
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
De treinsamenstelling is het nog niet helemaal, maar de WOSA geeft je wel een bonuspunt voor de stationsnaam ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
 :) Geen Sinterklaastrein maar een leuk kwartiertje van Toon Hermans over Snieklaas, echt lekkere Old-Skool humor. :-)




Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
 @citaat Heb 'm op een, old skool, LP (vinyl).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Ondertussen heeft Horst een oud Lima rijtuigje in een afgelegen loods en het diepste geheim, laten schilderen in de juiste kleurstellling. Onder toeziend oog van  Altensteins hulpsint Claus werd het rijtuig uit de loods gesleept.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
In de schemer werd het opgeknapte rijtuigje naar de al gereed staande 23014 gebracht. Vervolgens ging Horst de stations afstruinen op zoek naar 3 groene vierassers én een goederewagen om de trein te completeren.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
 @citaat
@citaat @citaat

Horst is bang dat hij in de zak mee moet naar Spanje dus probeert hij een wit voetje te halen bij de goedheiligman >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
In t WOSA-topic heeft Frank een mooie Sinterklaastrein geplaatst:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=77171.msg1325072#msg1325072
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Horst is aan t zoeken geweest maar kon niks conform voorbeeld t grote voorbeeld vinden. Bijna wilde hij ook wat stalen rijtuigen inzetten net als Tony, maar kwam toen ook nog wat groene Umbauers tegen. Hoewel ook niet helemaal juist, koos Horst hiervoor. Nu nog een gesloten goederenkar opduikelen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Nog een plaatje ter inspiratie (en ja, het klopt dat de goederenwagen hier ontbreekt want die is zojuist verloren) :P.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Dat in de echte trein, dat zijn toch blokkendoosrijtuigen? Of zeg ik nu iets heel doms, ben hier niet zo thuis in.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
En ook bij Erik is een Sinterklaastrein gearriveerd :).
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=11580.msg1325394#msg1325394
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Ikzelf ben natuurlijk uitgesloten van deelname in verband met de inmenging van Horst, maar dat weerhoudt me er natuurlijk niet van om hier nog wat plaatjes te posten van de Sinterklaastrein die hier over de baan dendert:
1. Achter het schapenweitje ontdekt Horst een oude afgedankte Lima goederenwagon.
2. Thomas is nooit te beroerd om de zuigers uit de cilinders te steken en helpt door de wagon naar de Sinterklaastrein te brengen.
3. De Sinterklaastrein in vol ornaat op weg naar het HBF.
4. De Pieten hebben schijnbaar geen VCA maar hebben er wél zichtbaar zin in!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Zodra de Sinterklaastrein in het HBF is aangekomen wordt eerst Ozosnel (u weet wel, het nieuwe paard van de Goedheiligman dat last heeft van koudwatervrees vandaar dat ze met de stoomtrein zijn gekomen en niet met de stoomboot) uitgeladen. Dan lopen ze naar de voorkant van de trein om daarna het perron op te gaan waar ze hartelijk begroet worden door de verraste reizigers. Uiteraard houdt Horst bij dit alles een oogje in het zeil.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Uploaden van jouw Sinterklaastrein kan nog t/m 5 december 2020!
Daarna zal er door de WOSA een winnaar bekend gemaakt worden.
Over de uitslag wordt niet gediscussieerd, gecorrespondeerd of anderszins gezeurd.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Helaas geen sinterklaastrein op mijn in aanbouw zijnde modelbaan maar het doet mij deugd dat de goedheiligman hier ook zonder vertraging aangekomen is :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
@citaat mij ook :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
 @citaat Die staf van de Sint ziet eruit, alsof er flink mee gemept is  8o
Hopelijk geen Minilillebyaantjes of Altenkiezeltjes..........
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Ja, en Piet heeft ook nog een stevige roe die er eerder uitziet als een balk hout :O zie ik nu op deze foto (net  als een stevige laag stof op de bufferbalk van de tender :roll:).
Ordnung muß sein is niet voor niets het motto van Sankt Claus.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Hier in Limbabwe is de roe vervangen door een bundel dun betonijzer.
Dit in verband met het mogelijk achterblijven van splinters.
Tis niet de bedoeling, dat er na een reprimande een dokter aan te pas komt  B)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
 @citaat Hier, op Scheveningen maakt men gebruik van een bundel elektriciteitskabel. Striemt, maar kan niet krassen. ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Zo zie je maar, Wim.
Per regio kan het flink verschillen, maar het gaat natuurlijk om het gebaar en dat de boodschap duidelijk is  ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Citaat van: Hanzi op woensdag 20 november 2019, 16:06:58
Ja, en Piet heeft ook nog een stevige roe die er eerder uitziet als een balk hout :O zie ik nu op deze foto (net  als een stevige laag stof op de bufferbalk van de tender :roll:).
Ordnung muß sein is niet voor niets het motto van Sankt Claus.
Die roe is in de nieuwe Artitec set overigens opeens geheel verdwenen. Het is droevig gesteld met de rechten van Zwarte Piet :?.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-wedstrijd SINTERKLAASTREIN !!!
@citaat is dit geen 1:87 dan? :lol:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
Gisteren met Horst en met veel plezier naar de gastendag geweest. Ja, Leeuwarden is wat verder weg dan wij gewend zijn, maar niet verder weg dan dat 's-Hertogenbosch is voor de noorderlingen. Dus vroeg in de auto gestapt en om kwart voor 8 al aangebeld in Michelstadt. Lekker bakkie koffie en natuurlijk even Michels baan bewonderd. Wat rijdt dat schitterend mooi allemaal! Horst had eerst zijn bedenkingen over alle moderne fratsen maar had toch een gezellig gesprek met de seinwachter op het nieuwe oldskool seinhuis.
Nadat Maarten ook was gearriveerd en na nog een bakkie koffie, met Michels Bolide naar Leeuwarden gereden waar we keurig op tijd aankwamen en verwelkomd werden door Forumbestuur, leden FMC én Friese lekkernijen. De FMC mag trots zijn op de clubruimte die ze hebben! Alles was prima geregeld, prima lunch, leuke demo's en een tweedehandshoekje. Horst zag al snel een 3-asser met remmershuisje die natuurlijk mee moest en stond ook met een half oog naar een olsdskool Lima loc te kijken. Maar ja, geen Marklin he... Dus eerst maar eens verder rond gekeken. Erwin was er ook met zijn schitterende Hembrug, daarnaast een mooie N-baan waar de treintjes verbazingwekkend netjes (ook langzaam zonder horten of stoten) overheen reden, 2 Marklin banen en een gelijkstroombaan. Er is nog veel werk te doen na de verhuizing naar deze nieuwe locatie maar het ziet er veelbelovend uit. Toen nog een Deens huisje gekocht voor het groeiende inwoneraantal van Lilleby en toen ik Horst vertelde dat ik die Lima wel rijdend zou krijgen op de Marklin baan moest die toch ook mee. Eén van de hoogtepunten was toch wel een schitterend mooie USA trein met maar liefst 70 (of 75?) goederenwagons erachter. Hoop mensen gesproken, bekenden en -voor mij- nieuwelingen. Was gezellig en om 4 uur reden we weer richting Almere, bakkie koffie en rond zevenen was ik weer in de Hofstad. Iedereen bedankt voor de gezellige dag!

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
 :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
 :P
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
 8) Dank u voor dit mooie en leuke verslag. :thumbup: B)
En leuk van je dat je Horst mee had genomen, was ie der eens effe leuk uit. O:-D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
Hans,

Leuk verslag van een leuke maar vooral gezellige gastendag.
Als burgervader van Michelstadt vond ik het een eer om jouw en WOSA inspecteur Horst in Michelstadt te mogen ontvangen.
En wie had dat ooit gedacht een WOSA inspecteur in MIchelstadt nou ik niet. :P
Jij en Horst zijn uiteraard altijd welkom om weer eens langs te komen wie weet als de gastendag volgend jaar weer in Leeuwarden wordt gehouden dan spreken we weer zo af als dit jaar. :)

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
De tweede reis van Horst was een succes zo te zien, Hans  :thumbup:

Die huismus van een Herbert heeft met open mond naar jullie verslag gekeken  :O
Gezellige forumdag gehad, Michelstadt bewonderd en fraaie souvenirs mee naar huis genomen   :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
Ja zeker, altijd leuk wat nuttige souvenirs! Nu volgt de uitdaging om die Lima Fransoos te verwechselstromatisieren, zoals Horst dat noemt. Hij staat er wel op dat dat oldskool gebeurt. Dus sleper eronder, mechanisch bokkensprongrelais erin, diode voor vooruit en eentje voor achteruit en karren maar.
Eventueel nog een bipolair elco'tje erin om de enkelvoudig gelijkgerichte spanning iets op te schroeven als de loc te traag rijdt. Voor jou als gevorderd sein elektrotechneut natuurlijk gesneden koek.
Als hij eenmaal rijdt maar eens proberen of ik dispensatie kan krijgen van de WOSA voor het toepassen van Leds voor de verlichting.
Ruimte zat in de loc al zit er wel een bonk oud ijzer oid in om de plastic constructie nog enig gewicht te geven.
Eerste test op gelijkstroom gedaan en de motor draait iig wel, dus dat is een goed begin.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
Kep der mijne voor de punte origineel gehoue, Hans.
Ben benieuwd hoe en of je hem op de puko's kunt laten rijden.

grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
Oh ja, ik wist al dat ik 'm eerder gezien had en 'm toen al mooi vond in al z'n klassieke eenvoud...
En dan zie je toch ook weer dat de meningen van Herbert en Horst nog steeds uiteen lopen. Herbert zegt: origineel laten, terwijl Horst toch de mening heeft dat loc's functioneel moeten zijn.
En ik op mijn beurt vind het gewoon een leuk hobbyprojectje om eens te kijken of het met eenvoudige middelen -zonder decoders etc.- te doen is om deze loc een slag van Altenstein naar Lilleby te laten maken.
Wellicht dat Herbert zijn mening nog bijstelt als de loc eenmaal is gewechselstromatisiert ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
Herbert is erg benieuwd naar je project, Hans  ;)
Maar vanwege mijn analoge Fleischmannbaan en omdat mijn Fransoos nog steeds rijvaardig is, levert dat in dit specifieke geval meer punten op.

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Gastendag Leeuwarden
Niet alleen Herbert maar ook ik ben benieuwd naar dit project van deze Fransoos. :)

Groet Michel