Citaat van: lucdiels op vrijdag 29 maart 2019, 10:58:51
Hoi Maarten
zag ik daar nu alle treinen het rode licht negeren?
Luc
Ja, maar niet allemaal want op het rechterspoor hadden we geel/groen maar dat bleef ook zo staan want dit was rijden op handbediening.
Ik had al een hele tijd niet kunnen rijden. Nu het laatste stukje is gelegd vond ik het heel erg leuk om een aantal treinen te gelijk te zien rijden. Het moest op handbediening omdat op het linkergedeelte alle bezetmelders en wissels nog aangesloten moeten worden. Nu kon ik in ieder geval testen of de rails goed lagen. En inderdaad hier en daar lag wat niet goed. K-rails zijn mooi maar een crime om goed neer te leggen.
En op de handbediening, het loopt de hele tijd goed en je loopt even weg om wat te pakken en bij terugkomst een ravage omdat een V200 op een olietrein staat in te spitten.
Of er worden wagentjes onderweg verloren, ook erg leuk voor de achterop komende trein. Ontsporingen of stilstaande treinen door slecht liggende rails. Allemaal zaken die nu opgelost zijn. Het rijdt nu allemaal prima. Ik denk nog wel 1 perronspoor nog overnieuw te leggen omdat de bedding er half onder ligt. Gelijk geleerd dat je de bedding pas moet aanbrengen als je zeker weet dat het spoor definitief op zijn plaats ligt.
Soms kun je beter een compromis kiezen ipv de ogen sluiten voor iets wat eigenlijk niet of maar net kan. Spoor 1 lag erg dicht bij de rand en ook stond het station daar erg krap opgesteld. De knoop door gehakt en spoor 1 laten vervallen. Ik heb nu 3 stationsporen ipv 4. Het middelste spoor kan in 2 richtingen worden gebruikt.
Ik zal later nog een keer het geupdate baanplan hier vertonen. Er is nogal wat aangepast in de loop der tijd.