Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Mooie uitbreiding weer Michel.

Ik heb een sluitlantaarn boven mijn baan hangen.
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Citaat van: Wico op zondag 03 november 2019, 07:58:41
Michel,
Mooi gezicht zo die verzameling locloodsen. En de verlichting doet prima zijn werk. Dat zal een fraai gezicht zijn als de diverse locs daar in en uit rijden :thumbup:.
Groeten,
Wico

Het is zeker een mooi gezicht al die locloodsen en toch niet overheersend en de verlichting doet zeker zijn werk lekker fel. :P
Van de week zal ga ik weer eens lekker in het rangeerterrein rijden kijken hoe de diverse locs erin staan. :)

Citaat van: frank-103 op zondag 03 november 2019, 09:13:21
Erg fraai die loodsen Michel, mocht het kleurverschil je storen dan kan je beide loodsen natuurlijk een verfbeurt geven.

Daar zat ik zelf ook al aan te denken om ze te schilderen maar voorlopig laat ik ze zo beetje kleurvariatie staat ook niet verkeerd.

Citaat van: Tony op zondag 03 november 2019, 09:35:04
Dat vult de scenery lekker snel aan, Mies  :P
Op jouw baan misstaan zoveel loodsen helemaal niet en het past perfect in jouw straatje.
Ik vind het kleurverschil wel wat hebben.
De burgemeester van Michelstadt moet wel nog even de parkeertarieven voor de loc's bepalen, anders haal je de kosten er niet uit  :D
Grtz Tony

De kale baan is al aardig verdwenen in her rangeerterrein met de 5 locloodsen Tony. :P
Ze misstaan zeker niet en iedere locloods heeft zijn eigen kleur dus kleurvariatie genoeg op de baan.
Gelukkig kosten de locloodsen weinig tot niks dus dat parkeergeld laten we maar zitten zie het als een verkapte belasting voor de vervoerders die Michelstadt aandoen met hun materiaal. ;)

Citaat van: Württembergse K op zondag 03 november 2019, 09:46:38
Erg mooi Michel en het licht door die ramen is erg mooi.
Die kiepramen maken het helemaal af.

Leuk om te lezen dat je het erg mooi vindt DirkJan. :P :thumbup:
Het licht vindt ik ook zeer geslaagd net als de foto met de 3raillocje erin waar het licht mooi tot uiting komt.
Ja die kiepramen maken de locloods helemaal af. :)

Citaat van: iTom op zondag 03 november 2019, 09:50:45
Het plaatje wordt steeds mooier en mooier.

Dank je Tom  :thumbup: en ja ik ben het helemaal met je eens. :P

Citaat van: narwal op zondag 03 november 2019, 09:51:24
Hallo Michel,
Het ziet er weer mooi uit! Het wordt steeds completer en ik ben benieuwd hoe je het terrein landschappelijk gaat invullen. Dan wordt het vast een nog mooier stukje spoorbouw om van te genieten. :thumbup:

Bedankt voor je compliment dat je het er goed uit vindt zien. :) :thumbup:
Ja het rangeerterrein is wat betreft gebouwen zo goed als af misschien dat de wasstraat van Faller er nog in komt te staan maar daar ben ik nog niet over uit waar hij komt op de baan zelf of het rangeerterrein.
Eerst maar eens maken kijken hoe hij er gebouwd uitziet dan pas een passend plekje zoeken.
Verder komen er nog aardig wat grote lantaarns in het rangeergebied die Peter(ke) had staan vond ik erg mooi met ledverlichting dus dat wordt als de bovenleiding af is het volgende project net als Zwitserse dwergseinen en hoofdseinen in het rangeerterrein daarna ballasten dus uitdagingen zat voorlopig Marcel. :P

Citaat van: Eric-Paul op zondag 03 november 2019, 10:51:35
Nou nou, met al die loodsen en verlichting begint het een beetje op het Westland te lijken ;).
Misschien een idee om zo vlot je scenery voor elkaar te krijgen: kassen met verlichting plaatsen.
Bijkomend voordeel dat je dan je zolderverlichting ook niet meer hoeft te gebruiken :D :D

Helaas ga ik geen diverse groenten of fruit kweken in mijn locloodsen Eric-Paul anders waren de diverse locloodsen daar inderdaad goed voor geweest. :P
Tegenwoordig hangen er twee ledpanelen op zolder dus het energie is al flink gedaald en bij lekker weer gaat het verduisteringsgordijn open en het licht uit of alleen het licht van de locloodsen en het station aan weinig licht maar zeer sfeervol. :)

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 03 november 2019, 10:52:46
Dag Michel.
Dat ziet er gaaf uit, die twee locloodsen naast elkaar met nog een opstelspoortje ertussen!
Kan mij goed voorstellen dat het heel wat schuifwerk is geweest, de meeste hebben nog
niet eens ruimte voor één zo'n gebouw op de modelbaan, laat staan vijf stuks ... :roll:
Groeten,
Erik.
Dank je Erik voor je compliment dat je het er gaaf uit vindt zien. :) :thumbup:
Het tussenspoortje vindt ik ook erg leuk en geeft meteen een speels effect en geeft de locloodsen zo ieder zijn eigen plekje en niet zo massaal aanwezig zijn als ze tegen elkaar aan staan.
Ja ik was een paar uurtjes aan het schuiven met locloodsen naast elkaar tegen elkaar geel voor blauw achter maar omdat geel erg overheersende kleur is besloot ik hem achteraan te doen en het rustige blauw vooraan.
Maar dat passen en meten maakt het wel weer leuk rails verleggen enz enz en dan de voldoening als het goed en naar je zin staat. :P
% locloodsen is het voordeel met een groot rangeerterrein ik zou nog plek hebben voor aan de andere kant van de rolbrug nee hoor geintje nu is het klaar anders is de juiste verhouding die er nu is weg vrees ik.

Citaat van: Schienenbus2012 op zondag 03 november 2019, 11:09:35
Kun je wel genoeg Preisers vinden om in al die loodsen te werken?  8)

Die vacatures gaan eerdaags open dus kijken wat er op af komt om te solliciteren Kees. :P

Citaat van: iTom op zondag 03 november 2019, 11:56:03
@citaat Je kan altijd kijken wat het aanbod is van het PAB (Preiser Arbeids Bureau) of bij PUK (Preiser Uitzend Kantoor)

Bedankt voor de tip Tom ik ga zeker contact met ze opnemen. ;) :P

Citaat van: Haradigi op zondag 03 november 2019, 12:26:57
Hi Michel,
De locloods dat is weer een leuke aanwinst.  :thumbup:
Passen er ook stoomlocs in ?   >:-D
(kon het ff niet laten)
groet
Harald
Het is zeker een leuke aanwinst toen ik hem zag kon ik hem niet laten leggen Harald.
Er passen zeker stoomlocs in maar die hebben hun eigen kleine locloods al misschien dat daar ooit een iets langere voorkomt maar daar moet ik tegen aan lopen zeg maar.

Citaat van: lucdiels op zondag 03 november 2019, 13:06:15
Nou Michel je blijft maar verbazen. Nu nog een mooie vijfde locloods met dito verlichting. Nog een geluk dat je geen draaischijf hebt want anders moest je daarvoor locloodsen plaatsen.
Het wordt stilaan een heuse drukke locwerkplaats daar bij jou, je zal aardig wat fantasie moeten hebben om die allemaal origineel te gaan omkaderen. Maar dat komt wel goed zeker.
Ik vermoed dat de locbestuurders staan te popelen om daar binnen te rijden.
De helle verlichting is ook heel goed voor de veiligheid van de werkpreisertjes. Bij ons noemt dat "safe by choice" :-).
groetjes
Luc
Locloodsen zijn altijd leuk op de baan Luc en als je de ruimte hebt voor een aantal dan moet je die ruimte gebruiken ook en helaas heb ik geen ruimte voor een draaischijf anders was die nieuwe van Märklin er zeker gekomen met bij behorende locloods dus je ziet ik heb ook ruimte gebrek. :D
Er komen nog vele dingen bij in het rangeergebied verlichting dwergseinen en een paar hoofdseinen parkeer plaatsen voor de werknemers ik zit ook te denken aan een groot seinhuis daarna ballasten dus werk zat in mijn hoofd is het totaal plaatje al compleet nu de uitvoering nog. :)
Het felle licht vindt ik altijd mooi om naar te kijken zeker als er materiaal en werknemers in staan zie je de details erg goed dus jouw moto "safe by choice" is misschien wel een leuke tekst om tegen een binnen muur op te schrijven.

Citaat van: RoelMarklin op zondag 03 november 2019, 13:13:30
Hoi Michel,
Wat een mooie aanwinst, en wat past het goed, zeg.
Je hebt het vaak: een heleboel schuiven, passen en meten, en dan ineens : EUREKA  :P :P :P : , alsof het al jáááren zo hoort.....
Succes!
Groeten,
Roel

De tweedehands locloods is zeker een mooie aanwinst en past inderdaad precies goed in het rangeergebied Roel.
Het passen en meten is altijd leuk soms ben je met 5 minuten klaar nu duurde het wat langer en als het niet lukt even wat anders doen dan weer snel verder zoeken want het blijft knagen zo van als ik hem nu daar neerzet en hij daar en dan wat jij mooi schrijft EUREKA bam dat is het niet meer aanzitten of weghalen op je stoel zitten ernaar kijken en bijna wegdromen ja dan is het gevoel goed. :P
Dank je wel Roel gaat helemaal goed komen. :)

Citaat van: basjuh1981 op zondag 03 november 2019, 13:37:51
Citaat van: iTom op zondag 03 november 2019, 11:56:03
@citaat Je kan altijd kijken wat het aanbod is van het PAB (Preiser Arbeids Bureau) of bij PUK (Preiser Uitzend Kantoor)
Altijd handig als je goedkope arbeidskrachten uit Oost-Europa nodig hebt >:-D

Die wil ik net niet hebben Bas want dan moet er ook beveiliging in het rangeerterrein komen ivm het koper. ;) :P

Citaat van: Jan22 op zondag 03 november 2019, 15:31:47
Citaat van: h0_miessie op zondag 03 november 2019, 07:26:11
Dus gisterochtend de binnen boel eruit gehaald of te wel de handels en stangen en flexibel stootblok als de loc er tegen aan reed gingen de deuren dicht
Vollmer of Kibri?
Ik vind die open gekiepte ramen mooi staan, en de nieuwe deuren mooier dan de oude.
Hoe zit dat precies met dat flexibele stootblok?
Ik heb zelf een Vollmer loods zonder deuren voor een prikkie gescoord op een 2ehands beurs, maar er zitten wel stangetjes in om de deuren te bedienen (aangeboden als: "kijk, de bovenleiding zit er al in"  :D ).
Dus dat idee van een flexibel stootblok spreekt tot de verbeelding.

Ik zou niet weten Jan welk merk deze fraaie locloods is.
Die gekiepte ramen geven zeker wat extra's aan de loods net als de deuren inderdaad.
Ik heb er een foto van gemaakt van het binnenwerk voor je het grote gedeelte is het beweegbare stootblok als de loc er tegenaan rijd dan druk hij de stang naar binnen en sluiten de deuren door de ijzerdraadjes die in de gaatjes in de ramen vast zitten.
Mocht je ze willen hebben dan zijn ze voor jouw want zelf gebruik ik ze niet misschien later ooit servo's maar dat ik toekomst muziek.

Citaat van: peterke33 op zondag 03 november 2019, 18:32:21
Michel
Zo dat word mooi en komt er ook scenery op de baan of enkel gebouwen en loodsen
Leuk dat jij als scenery expert het mooi vindt doet mij goed . :) :thumbup: :thumbup:
Gebouwen zijn toch ook scenery  :P nee geintje Peter er komt zeker ook scenery maar omdat ik met vele dingen op de baan bezig ben wil ik eerst het ene afmaken en daarna pas aan het andere beginnen of te wel één ding te gelijk. ;)

Citaat van: Trainhenk op zondag 03 november 2019, 21:50:13
Mooie uitbreiding weer Michel.
Ik heb een sluitlantaarn boven mijn baan hangen.

Dank je wel Henk. :) :thumbup:
Altijd mooi een sluitlantaarn zeker als hij boven je baan hangt. :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
Gisteren net als vele andere forumleden naar Houten geweest om te zoeken naar leuke spulletjes.
Tussen de soms korte en lange gesprekken door met forumleden is het mij toch gelukt om leuke dingetjes te vinden. :P

Van een forumlid nam ik 4 grijze rollende landestrasse wagons over helaas in mijn enthousiasme heb ik er één te veel gekocht omdat ik maar met 7 wagons en een chauffeurs rijtuig kan rijden dus één gaat in het rangeerterrein geparkeerd worden.
Naar een groene RailPin rijtuig voor de chauffeurs moet ik nog op zoek net als de vrachtwagens die alleen uit Zwitserse transportbedrijven zullen bestaan zodat ik straks een zuiver uit Zwitserse materialen rollende landestrasse trein heb rijden.

Verder is de verzameling met Marklin magazin wagons aardig uitgebreid nummer 19-20-21 zijn er bij gekomen en als klap op de vuurpijl kreeg ik nummer 22 van Rolf dus mijn dag kon niet meer stuk. :P
Rolf mijn dank is groot en hij zal straks een mooi plekje krijgen in de vitrine. :)
De verzameling staat nu dus op 22 en hoef ik er nog maar 9 te verzamelen zodat deze prachtige wagons de vitrine in kunnen maar ik twijfel of ik de vitrine wit zal schilderen zodat het blauw van de wagons beter uitkomt of dat ik de vitrine zijn hout kleur laat behouden twijfel twijfel.

Op de terugweg naar huis langs een forumlid om wat op te halen en daar zag ik een fraaie seinhuis staan dus hup in het tasje mee naar huis toe maar daarover morgen of overmorgen meer maar mooi is hij zeker.
Want ik wil op de baan 4 seinhuizen hebben staan afgelopen week heb ik nummer twee geïnstalleerd en meteen de verlichting aangesloten dus nu komt nummer 3 op de baan te staan vandaag als ik weer thuis ben een geschikt plekje voor de laatste seinhuis zoeken maar dat zal wel goed komen denk ik.

Helaas weer een drukke dag vandaag dus weinig aan de baan doen jammer maar helaas niks aan te doen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
 :) Dat schiet lekker op zo met de verzameling. B) :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zondag 10 november 2019, 10:26:33
ik twijfel of ik de vitrine wit zal schilderen zodat het blauw van de wagons beter uitkomt of dat ik de vitrine zijn hout kleur laat behouden twijfel twijfel.
Je kan ook een velletje wit papier achter de wagon zetten en eens kijken hoe dat uitpakt.
Met een witte achtergrond valt het niet altijd mee om de belichting juist te krijgen.
Hangt er een beetje van  af met wat voor apparaat je de foto's neemt.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
Mooi spul, Mies :thumbup:

Veel plezier ermee.
Re: Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
Mooi spul, Michel.

Wat die extra wagon rollende landstrasse betreft, je kunt er iets mee doen, dat gebaseerd is op de Zwitserse werkelijkheid maar die je uniek maakt op de Nederlandse modelspoorders....

Leg er rails op, en zet er een model van de (oude) tram van de Nieuwegeinlijn op. FOTO

In de jaren 80 was er zo?n wagon aangepast waarmee elke week een tram van de fabriek van SIG uit Neuhassen am Rheinfall naar Utrecht werd gebracht. De wagon ging daarna leeg terug naar Zwitserland. Het model van die tram zie je ook nog wel eens als model her en der aangeboden.

Groeten,
Roel
Re: Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
-Michel,
Tsjonge, wat een heel druk weekend hebt jij achter de rug. Zal wel vermoeiend zijn geweest! Maar het resultaat mag er zeker te weten zijn! Ja, ja, de "buit" is behoorlijk groot! Nu wel achter de personenrijtuig voor de chauffeurs aan, want als deze met een staking gaan dreigen, dan ?..! Maar het is nog lang niet zover, want de "vrachtwagens" zijn er ook nog niet! Dat wordt 'zoeken' en nog eens 'zoeken'! Maar zo'n RoLa-trein is wel een opvallend exemplaar op jouw modelbaan.  Dat wordt genieten! Jij ziet het al voor jou! Maar voor nu weer een gelukwens naar Almere, want het wordt er stil-aan steeds drukker!
Dit 'glorieuze' weekend komt in de boeken te staan. Die mijlpaal is bereikt en jouw 'lijstje' wordt nog maar niet kleiner!
"Zwitserland in top"!
Re: Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
Jij hebt gisteren goeie zaken gedaan Michel  :thumbup:
Met als resultaat mooie nieuwe aanwinsten!!!
Begin nu toch wel erg benieuwd te raken naar je gehele collectie MM wagons.....  :)
Re: Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
Michel,

Hele fraaie aanwinsten weer gescoord. En Zwitsers materieel is natuurlijk altijd goed :thumbup:. Met de Märklin wagons gaat het wel hard zo; lekker om je verzameling in één keer zo uit te breiden!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
Mooi hè, dat donkerblauw van die MM-wagens :P!
Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 10 november 2019, 11:23:15
:) Dat schiet lekker op zo met de verzameling. B) :thumbup:
Citaat van: h0_miessie op zondag 10 november 2019, 10:26:33
ik twijfel of ik de vitrine wit zal schilderen zodat het blauw van de wagons beter uitkomt of dat ik de vitrine zijn hout kleur laat behouden twijfel twijfel.
Je kan ook een velletje wit papier achter de wagon zetten en eens kijken hoe dat uitpakt.
Met een witte achtergrond valt het niet altijd mee om de belichting juist te krijgen.
Hangt er een beetje van  af met wat voor apparaat je de foto's neemt.
Dirk-Jan

Het gaat nu de goede kant op Dirk-Jan met de verzameling ik kan ze nu op twee handen tellen die ik nog nodig heb. :P
Goede tip van het witte velletje wat ik zeker ga toepassen. :thumbup:
Wordt vervolgd zullen we maar zeggen. ;)

Citaat van: basjuh1981 op zondag 10 november 2019, 12:06:27
Mooi spul, Mies :thumbup:
Veel plezier ermee.

Dank je wel Bas. :) :thumbup:

Citaat van: RoelMarklin op zondag 10 november 2019, 13:31:35
Mooi spul, Michel.
Wat die extra wagon rollende landstrasse betreft, je kunt er iets mee doen, dat gebaseerd is op de Zwitserse werkelijkheid maar die je uniek maakt op de Nederlandse modelspoorders....
Leg er rails op, en zet er een model van de (oude) tram van de Nieuwegeinlijn op. FOTO
In de jaren 80 was er zo?n wagon aangepast waarmee elke week een tram van de fabriek van SIG uit Neuhassen am Rheinfall naar Utrecht werd gebracht. De wagon ging daarna leeg terug naar Zwitserland. Het model van die tram zie je ook nog wel eens als model her en der aangeboden.
Groeten,
Roel

Het is zeker leuk spul vooral nu de verzameling langzaam groeit en ik mij misschien weer kan storten op een andere verzameling wagons of misschien ook niet.
Bedankt voor de info omtrent het vervoer van de Nieuwegeinlijn tram(s) via de rollende landestrasse wagon(s) nooit geweten maar dankzij je link met prachtige foto zeer leuk om na te maken vooral als het zo een locloods uitkomt rijden.
Ik heb de foto opgeslagen op mijn telefoon ik zal een kijken als ik op een beursje loop of ik hem kan vinden en een stuk rails heb ik ook nog wel leggen wat op de rollende landestrasse kan leggen.
Nogmaals bedankt voor de tip ik ga hem proberen na te maken wel leuk Zwitsers met een Nederlands tintje. :P

Citaat van: GWS op zondag 10 november 2019, 13:36:57
-Michel,
Tsjonge, wat een heel druk weekend hebt jij achter de rug. Zal wel vermoeiend zijn geweest! Maar het resultaat mag er zeker te weten zijn! Ja, ja, de "buit" is behoorlijk groot! Nu wel achter de personenrijtuig voor de chauffeurs aan, want als deze met een staking gaan dreigen, dan ?..! Maar het is nog lang niet zover, want de "vrachtwagens" zijn er ook nog niet! Dat wordt 'zoeken' en nog eens 'zoeken'! Maar zo'n RoLa-trein is wel een opvallend exemplaar op jouw modelbaan.  Dat wordt genieten! Jij ziet het al voor jou! Maar voor nu weer een gelukwens naar Almere, want het wordt er stil-aan steeds drukker!
Dit 'glorieuze' weekend komt in de boeken te staan. Die mijlpaal is bereikt en jouw 'lijstje' wordt nog maar niet kleiner!
"Zwitserland in top"!

Nou het viel mee hoor Gerard de vermoeidheid alleen op zaterdag eventjes de deur uit geweest voor de beurs. :P
Ja de groene Railpin rijtuig voor de chauffeurs zal er zeker komen helaas zag ik hem afgelopen zaterdag niet leggen op de beurs wie weet de volgende wel of ergens anders waar ik hem kan vinden.
Het wordt inderdaad steeds drukker in het onderste schaduwstation waar het Zwitserse materiaal staat opgesteld nog eventjes en het daar boven gelegen middelste schaduwstation moet sporen vrij maken voor het Zwitserse materiaal. :D

Citaat van: Treinofiel op zondag 10 november 2019, 15:14:28
Jij hebt gisteren goeie zaken gedaan Michel  :thumbup:
Met als resultaat mooie nieuwe aanwinsten!!!
Begin nu toch wel erg benieuwd te raken naar je gehele collectie MM wagons.....  :)

Het was een succesvolle dag afgelopen zaterdag met de aanwinsten Rolf. :) :thumbup:
Gisteren zijn de rollende landestrasse bij de andere gevoegd en zijn de Märklin magazine wagons allemaal uit het doosje gehaald voor een groepfoto en voor een filmpje waar je benieuwd naar bent maar ook andere forumleden die er in het verleden om gevraagd hebben.
Dus ook maar een klein filmpje gemaakt waar de 22 wagons getrokken worden door de 1773 en de 1601 want zo een zware sleep moet in tractie voorgetrokken worden.

Citaat van: Wico op zondag 10 november 2019, 17:44:39
Michel,
Hele fraaie aanwinsten weer gescoord. En Zwitsers materieel is natuurlijk altijd goed :thumbup:. Met de Märklin wagons gaat het wel hard zo; lekker om je verzameling in één keer zo uit te breiden!
Groeten,
Wico
Leuk dat je het fraaie aanwinsten vindt Wico. :P :thumbup:
Ja het is een must om Zwitsers te kopen en langzaam aan wordt deze groep steeds groter op mijn baan en begint met al aan de poten van het middelste schaduwstation te zagen omdat men wil uitbreiden.
De bedoeling is om later alleen maar Zwitsers op de baan te hebben rijden en dat het andere materiaal in te bouwen nieuwe vitrines wordt opgesteld en die 1 of 2 keer per jaar hun asjes mogen strekken.
Ja de verzameling komt langzaam te einde nog maar 9 stuks dus we zoeken rustig rond op beurzen en in winkels.

Citaat van: Hanzi op zondag 10 november 2019, 18:34:04
Mooi hè, dat donkerblauw van die MM-wagens :P!

Het is zeker mooi dat donkerblauw Hans vooral als ze allemaal achter elkaar rijden die prachtige donkerblauwe sleep met de frisse andere kleurtjes erop. :P

En zoals aangegeven bij het antwoord aan Rolf gisteren een paar uurtjes bezig geweest om de Märklin magazine wagons uit de doosjes te halen achter de 1733 en de 1601 te zetten voor een kort maar leuk filmpje en om ze daarna in het station neer te zetten om wat foto's maken van de 22 wagons en daarna weer in de doosjes op te bergen maar het plezier maakte de uurtjes zeker goed. :P

Groet Michel


Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
-Michel,
Ik had een filmpje vol met CH-materieel verwacht! Dan wordt het nu echt tijd, dat "Michelstadt" nu een echt "ZUGMUSEUM" krijgt.  :-) :-) :thumbup:
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Dat is al een flinke reclamesleep geworden, Mies !
Wordt tijd, dat je standaard fikse korting krijgt bij alle Märklinwinkels  :D

Ik begrijp alleen niet goed, waarom zo'n rollende Landstrasse alleen maar Zwitserse opleggers moet hebben, het is toch voornamelijk transitverkeer door die Schweiz ?
Dan kun je van alles en nog wat op die wagons aantreffen. Maar de keuze is uiteraard aan jou  ;)

Ben benieuwd naar je nieuwe seinhuis !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Michel,

proficiat met de aanwinsten. De sleep spreekt tot de verbeelding. Met nog 9 andere wagens kun je er misschien 3 loks voor spannen zoals de lokale ertstreinen hier.
En succes bij de verdere speurtocht naar de ontbrekende MM-wagens.

Luc
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Leuke aanwinsten, Michel. En het wordt al een aardige sleep.
Als ik zo snel ff kijk mis je die nog uit 1986 (sterkte om deze te vinden :D), 1992, 2002, 2008, 2010, 2012, 2015, 2016 en 2017.
Ben je ook van plan de bijbehorende locs te kopen, of dat niet?
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Ik zie weer interessante zaken voorbij komen.

groet
Harald
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Ik zie dat je een aantal wagens hebt die ik (nog) niet heb maar constateer ook dat ik er een paar heb die jij nog niet hebt. :D
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Mooi spul weer Michel. Vooral ook je lokloodsen zijn weer erg fraai.
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Een indrukwekkende sleep. Mijn aantal ligt op dit moment op 18, maar pas in september van dit jaar begonnen met ?sparen?. Nog even doorgaan dus. De wagens geven een mooie indruk van de kwaliteit van de wagons die in de loop van de jaren door Märklin zijn gemaakt.
Re: Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } vele Märklin magazine wagons zijn binnen gereden.
Citaat van: h0_miessie op zondag 10 november 2019, 10:26:33
Naar een groene RailPin rijtuig voor de chauffeurs moet ik nog op zoek net als de vrachtwagens die alleen uit Zwitserse transportbedrijven zullen bestaan zodat ik straks een zuiver uit Zwitserse materialen rollende landestrasse trein heb rijden.
Ralpin op Marktplaats
Ralpin bij Sutter-Meggen
Begleitwagen Bcm der Ralpin AG bij Märklin Art.Nr. 43612
Ralpin bij Kolibri.ch (op dit moment uitverkocht)
met deze afbeelding:


Zo blijft er wat te verzamelen...
Wat foto's uit het draadje Brig
Er zitten zichtbaar wat Italianen bij, dus Zuiver Zwitsers is deze niet.

Als het d.h.z.-Zwitsers wordt met kale vrachtwagens die je zelf beplakt,
denk dan aan TicTac, Toblerone, Ricola, Cailler, Migros, Coop, e.d. (voor je het weet zit je op 7).
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Citaat van: GWS op maandag 11 november 2019, 08:45:47
-Michel,
Ik had een filmpje vol met CH-materieel verwacht! Dan wordt het nu echt tijd, dat "Michelstadt" nu een echt "ZUGMUSEUM" krijgt.  :-) :-) :thumbup:

Gerard, zoals je weet heb ik niet alleen Zwitsers materiaal rijden en verzamel ik sommige wagonnetjes ook die moeten eens aanbod komen via wat foto's en een filmpje. ;)
Misschien is het volgende filmpje wel met Zwitsers materiaal maar misschien ook wel niet. :D
En een "zugmuseum" of te wel loc museum ? zal er voorlopig niet komen want alles rijd lekker op de baan rond pas als je na vele uren niet meer kunnen rijden dan mogen ze naar het "zugmuseum" toe waar ik tegen die tijd nog een ruimte voor moet zoeken op mijn ietsjes volle baan. :P

Citaat van: Tony op maandag 11 november 2019, 10:08:04
Dat is al een flinke reclamesleep geworden, Mies !
Wordt tijd, dat je standaard fikse korting krijgt bij alle Märklinwinkels  :D
Ik begrijp alleen niet goed, waarom zo'n rollende Landstrasse alleen maar Zwitserse opleggers moet hebben, het is toch voornamelijk transitverkeer door die Schweiz ?
Dan kun je van alles en nog wat op die wagons aantreffen. Maar de keuze is uiteraard aan jou  ;)
Ben benieuwd naar je nieuwe seinhuis !
Grtz Tony

Het wordt zeker al een flinke sleep Tony en die korting ja zou mooi zijn maar vrees het niet. :(
Dit wordt mijn tweede rollende landestrasse de eerste zijn bruine DB wagons en rijden met allerlei soorten vrachtwagen maar deze wil ik graag uit enkel Zwitsers materiaal laten rijden zit gewoon in mijn hoofd sorry krijg het er niet uit.
Ik zal morgen de foto's sessie van de seinhuis plaatsen Tony gisteren laat een foto gemaakt waar hij definitief komt te staan in het rangeerterrein.

Citaat van: lucdiels op maandag 11 november 2019, 10:44:30
Michel,
proficiat met de aanwinsten. De sleep spreekt tot de verbeelding. Met nog 9 andere wagens kun je er misschien 3 loks voor spannen zoals de lokale ertstreinen hier.
En succes bij de verdere speurtocht naar de ontbrekende MM-wagens.
Luc

Dank je wel Luc en leuk dat je de sleep leuk vindt. :)
Ja dan zullen er misschien wel 3 locs voor moeten want sommige wagons zijn best wel zwaar en dan als het er 31 zijn zal het een grote maar ook zware sleep zijn die voort getrokken moet worden.
Ik ga mijn best doen moet extra opletten op beursjes en het bezoeken van treinenwinkels in mijn geliefde Duitsland. :P

Citaat van: Looney Tunes op maandag 11 november 2019, 11:01:59
Leuke aanwinsten, Michel. En het wordt al een aardige sleep.
Als ik zo snel ff kijk mis je die nog uit 1986 (sterkte om deze te vinden :D), 1992, 2002, 2008, 2010, 2012, 2015, 2016 en 2017.
Ben je ook van plan de bijbehorende locs te kopen, of dat niet?

het is zeker al een aardige sleep geworden John. :)
Je hebt goed gekeken tijdens het filmpje naar de ontbrekende nummers  :thumbup: klopt helemaal deze ontbreken nog in de sleep en ja als laatste wil ik ook de twee het stoomlocje en de blauwe 103 er bij verzamelen zodat die voor en als laatste de sleep begeleiden in de vitrine.
Gelukkig weet ik de nummers van deze locs door de PDF file die Dirk-Jan gemaakt heeft. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Haradigi op maandag 11 november 2019, 12:43:47
Ik zie weer interessante zaken voorbij komen.
groet
Harald

Ik ben benieuwd naar wat jij interessant vindt wat je langs zag komen Harald. :)

Citaat van: Maarten Marklin op maandag 11 november 2019, 14:26:15
Ik zie dat je een aantal wagens hebt die ik (nog) niet heb maar constateer ook dat ik er een paar heb die jij nog niet hebt. :D

Als ik nog even doorspaar dan heb ik die paar die jij hebt en ik nu mis ook hier rijden maar je schrijft het woordje nog betekend dit dat je ze ook allemaal gaat sparen Maarten ?

Citaat van: Laurent op maandag 11 november 2019, 17:23:06
Mooi spul weer Michel. Vooral ook je lokloodsen zijn weer erg fraai.

Dank je Laurent leuk om te lezen dat je de locloodsen fraai vindt en ja daar ben ik het helemaal mee eens. :)

Citaat van: Ton van het Fort op maandag 11 november 2019, 17:49:58
Een indrukwekkende sleep. Mijn aantal ligt op dit moment op 18, maar pas in september van dit jaar begonnen met ?sparen?. Nog even doorgaan dus. De wagens geven een mooie indruk van de kwaliteit van de wagons die in de loop van de jaren door Märklin zijn gemaakt.

De sleep die jij tot nu verzameld heb Ton is ook niet verkeerd 18 stuks. :) :thumbup:
Nu ik bijna aan het eind van de verzameling komt wordt mijn geduld wel op proef gesteld om ze via internet te bestellen maar hou mij in want het speuren in winkels en op kramen op beurzen is ook een heel leuk onderdeel van het verzamelen van deze prachtige wagons.
De wagons zijn zeker van goede kwaliteit en sommige zijn zeer zwaar ook zeker als ze allemaal in een sleep rijden dan is het gewicht best veel.

Citaat van: Jan22 op maandag 11 november 2019, 18:25:27
Citaat van: h0_miessie op zondag 10 november 2019, 10:26:33
Naar een groene RailPin rijtuig voor de chauffeurs moet ik nog op zoek net als de vrachtwagens die alleen uit Zwitserse transportbedrijven zullen bestaan zodat ik straks een zuiver uit Zwitserse materialen rollende landestrasse trein heb rijden.
Ralpin op Marktplaats
Ralpin bij Sutter-Meggen
Begleitwagen Bcm der Ralpin AG bij Märklin Art.Nr. 43612
Ralpin bij Kolibri.ch (op dit moment uitverkocht)
met deze afbeelding:

Zo blijft er wat te verzamelen...
Wat foto's uit het draadje Brig
Er zitten zichtbaar wat Italianen bij, dus Zuiver Zwitsers is deze niet.
Als het d.h.z.-Zwitsers wordt met kale vrachtwagens die je zelf beplakt,
denk dan aan TicTac, Toblerone, Ricola, Cailler, Migros, Coop, e.d. (voor je het weet zit je op 7).

Zo blijven er zeker wat te verzamelen wat ook een mooi deel is van de hobby Jan Willem. :)
Bedankt voor de links en de geplaatste foto's van Brig. :) :thumbup: :thumbup:
Goede tip wat betreft dat beplakken en van een ander forumlid heb ik een lijst met namen gekregen van Zwitserse bedrijven die vaak op de rollende landestrasse wagons te vinden zijn ook dat wordt dus zoeken op beurzen naar deze vrachtwagens alleen vindt ik soms de prijzen wat hoog 35 tot 40 ? voor een plastiek vrachtwagentje gelukkig hoeft de sleep niet helemaal vol en kunnen altijd 1 of meerdere plekken leeg blijven staan.

Groet Michel

Edit: woordje veranderd.
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Hi Michel,

Wat ik interessant vind dat is niet alleen zwart met een schoorsteen.

groet
Harald
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Ziet er erg mooi uit Michel. Wat me vooral opviel in het filmpje is de strak aangelegde bovenleiding, ziet er erg goed en mooi uit.
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Een erg mooi baan Michel, daar zul je aardig wat km's op kunnen maken denk ik zo ;-)
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Hoi Michel,

Mooi filmpje van al een aanzienlijke verzameling Marklin Magazin wagons.
Vond de dubbeltractie leuk om te zien, volgende keer wel even de panto's omhoog doen onder de bovenleiding :D

Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Re: Michelstadt } Foto's en filmpje van de Märklin magazine wagons.
Citaat van: Haradigi op dinsdag 12 november 2019, 11:50:02
Hi Michel,
Wat ik interessant vind dat is niet alleen zwart met een schoorsteen.
groet
Harald

Dat blijkt maar je hebt nog steeds niet geschreven wat je dan voor interessant vond tijdens het bekijken van het filmpje. ;)

Citaat van: MdBruin op dinsdag 12 november 2019, 16:40:25
Ziet er erg mooi uit Michel. Wat me vooral opviel in het filmpje is de strak aangelegde bovenleiding, ziet er erg goed en mooi uit.

Leuk om te lezen dat jet het er mooi uit ziet zien Marius. :) :thumbup:
De inderdaad strakke bovenleiding is aangelegd door mijn vriend Jeffrey die daar zeg maar een expert in is nog 1x langskomen dan is de bovenbaan klaar daarna de spullen voor de laatste halve wending in het spiraal bestellen hopelijk is de baan helemaal klaar eind van het jaar en kunnen de pantografen omhoog gaan.

Citaat van: Kevin BigBoy op dinsdag 12 november 2019, 17:03:36
Een erg mooi baan Michel, daar zul je aardig wat km's op kunnen maken denk ik zo ;-)

Dank je wel Kevin  :thumbup: inderdaad de locs / treinen maken vele kilomters met het prachtige programma koploper. :P

Citaat van: marcel op dinsdag 12 november 2019, 19:04:13
Hoi Michel,
Mooi filmpje van al een aanzienlijke verzameling Marklin Magazin wagons.
Vond de dubbeltractie leuk om te zien, volgende keer wel even de panto's omhoog doen onder de bovenleiding :D

Dank je wel Marcel. :thumbup:
Ik zou de pantografen best omhoog willen doen maar ik heb nog geen pantograaf vanger gemaakt en om je nu stuk te rijden voor en filmpje gaat mij net te ver. ;)

Citaat van: Jan22 op dinsdag 12 november 2019, 19:31:13
Acme Ralpin CHF 74.-  beperkt voorradig ...  :D

Dank je wel voor je link Jan Willem maar helaas heb ik nog wat andere prioriteiten op mijn lijst staan en iets bestellen in Zwitserland daar waar de spullen toch iets duurder zijn en dan komt de verzendkosten en als ik geluk heb ook invoer belasting bij dan wordt het een dure grap deze schitterende wagon.
Maar ik zag dat mijn favoriete merk Märklin hem ook heeft uitgegeven 43612 mocht ik die niet tegenkomen kan ik altijd nog volgend jaar in Zwitserland kopen als Wico en ik weer een wekeendje treinen gaan spotten in dat prachtige land.

Groet Michel
Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Zoals ik afgelopen zondag al schreef heb ik zaterdag jongleden toen ik bij iemand wat moest ophalen een seinhuis meegekregen waar drie sporen onder heen gaan dus mooi voor in het rangeerterrein in Michelstadt.
Uiteraard moest daar ook verlichting ingebouwd worden.

Nadat ik voorzichtig het dak had los gepeuterd moest ik een constructie bedenken waardoor de ledstrip van de verlichting mooi tegen het "plafond" bleef zitten/hangen.
Na lang denken en zoeken in dozen met losse onderdelen kwam ik er toch uit.
Ik heb als basis 4 plastiek roerstokjes genomen die ik als basis voor mijn constructie over de binnenkant van het seinhuis heb geplakt.

Toen vond ik vier plastiek dingetjes zou niet eens meer weten waar die voor waren maar die paste perfect over de roerstokjes heen en kon ik middenin deze dingetjes mooi de strip met led verlichting plaatsen.
Ook nog een stukje led van drie lampjes aan de zijkant uiteraard wel binnenin geplakt waar trouwens ook de bedrading van het zoeklicht wat is geplaatst op het balkon gedaan.
Daarna alle bedrading samen gevoegd en aangesloten op een trafo kijken of ik mijn werk wel goed gedaan had en hoe het er uit zou zien zoals ik in gedachten had.
En ja hoor het branden weer lekker fel uiteraard brand het op de foto nog veel feller maar dat mag de pret niet drukken.

Verder heb ik omdat het hekwerk op het balkon ontbrak in de onderdelen doos nog een mooi fijn hekwerk gevonden wat mooi past bij het oude gebouw.

Tenslotte eventjes gezocht naar een geschikt plekje op de baan maar dat was snel gevonden nu alleen nog een gat boren onder het seinhuis waar de bedrading naar onderen gaan en klaar en weer is het rangeerterrein er mooier op geworden met de plaatsing van dit seinhuis.

De foto's komen in twee delen want dit uitvoering kan niet met 2 of 3 foto's afgedaan worden natuurlijk.

Groet Michel     
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Deel 2 van het seinhuis.

Groet Michel
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Prachtig !!
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Veel sporen=breed seinhuis

Dat staat uitstekend zo, Mies  :thumbup:
Zou ook op je nachtkastje kunnen als schemerlamp  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Prachtig seinhuis Michel, past precies over drie sporen zie ik.

groetjes Luc
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Stijlvol seinhuis, Michel! Én een prima hekje erbij gevonden :thumbup:.
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Hi Michel,

Net zoals op je filmpje en op de foto's vind ik "technische" dingen interessant, kan ook niet anders bij een techneut.
Ook dit Stelwerk is interessant dat zo op een stalen "brug" is gebouwd, ik heb hem ook, ben zelf tientallen jaren geleden in zo eentje geweest.
Heb er foto's van maar weet niet meer waar dat was, dat wordt zoeken dus.

groet
Harald
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
 :) Nou jochie, dat heb je leuk geknutseld met wat afvalplastic en een paar roerstaafjes. B) :thumbup:
Het seinhuis staat er mooi bij. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
De pantografen moet je zeker niet stuk rijden. Maar dacht onder de boveneliding de trein stoppen en ze dan omhoeg doen.

Leuk om te zien hoe je weer creatief hebt opgelost. Een mooi seinhuis trouwens. de hekjes passen er prima bij.

Goed bezig met de baan.
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Zeer fraai seinhuis dat je heel goed hebt weten te voorzien van binnenverlichting. :thumbup: :thumbup:
Zeer mooi gedaan, zo zie je maar wat je met wat rest onderdelen kan doen. :thumbup:
Weet je bij toeval welk merk en nr dit seinhuis heeft?
zou ook mooi staan op mijn baan B)

grts Freddy
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Heel fraai bouwsel. Misschien appartementen er in maken en verhuren als vakantiewoning. Kun je geld mee maken.  :)
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Heel fraai en creatief  :thumbup:
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Citaat van: wimpietje op woensdag 13 november 2019, 10:14:27
Prachtig !!

Dank je Wim ik ga er van blozen.:oops:

Citaat van: Tony op woensdag 13 november 2019, 11:05:07
Veel sporen=breed seinhuis
Dat staat uitstekend zo, Mies  :thumbup:
Zou ook op je nachtkastje kunnen als schemerlamp  :D
Grtz Tony

Hij staat zeker uitstekend op die plek Tony. :)
Vrees dat het geen schemerlamp zal worden op het nachtkastje want dan heb ik kale plek op de baan en kan ik weer zoeken naar een geschikt seinhuis. :D

Citaat van: lucdiels op woensdag 13 november 2019, 11:19:06
Prachtig seinhuis Michel, past precies over drie sporen zie ik.
groetjes Luc

Dank je Luc  :thumbup: en ik heb aan iedere zijde van de sporen nog ruimte genoeg zodat er geen wagons of rijtuigen tegenaan kunnen rijden. :)

Citaat van: Hanzi op woensdag 13 november 2019, 11:48:24
Stijlvol seinhuis, Michel! Én een prima hekje erbij gevonden :thumbup:.

Hij geeft inderdaad wat stijlvols Hans. :)
Ik had vier hekjes gevonden maar deze stond het moois erbij.

Citaat van: Haradigi op woensdag 13 november 2019, 12:19:53
Hi Michel,
Net zoals op je filmpje en op de foto's vind ik "technische" dingen interessant, kan ook niet anders bij een techneut.
Ook dit Stelwerk is interessant dat zo op een stalen "brug" is gebouwd, ik heb hem ook, ben zelf tientallen jaren geleden in zo eentje geweest.
Heb er foto's van maar weet niet meer waar dat was, dat wordt zoeken dus.
groet
Harald

Het oog van de (techneut) meester kijk net wat anders dan de gemiddelde kijker Harald. :P
Het is zeker een fraaie onderkant van dit seinhuis robuust door het staal meer zeer sfeervol door de fraaie bewerkte bovenkant.
Leuk dat je ooit in zo een seinhuis geweest bent mocht je ooit de foto's vinden van je bezoek dan graag plaatsen lijkt mij erg interessant om te bekijken zeker omdat ik hier ook een "binnenkant" in wil maken.

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 13 november 2019, 15:54:35
:) Nou jochie, dat heb je leuk geknutseld met wat afvalplastic en een paar roerstaafjes. B) :thumbup:
Het seinhuis staat er mooi bij. O:-D
Dirk-Jan
Het had wat hoofdbrekens gekost Dirk-Jan maar met deze constructie ben ik zeer content. :)
Hij staat er fraai niet te prominent aanwezig maar goed zichtbaar. ;)

Citaat van: marcel op woensdag 13 november 2019, 16:44:17
De pantografen moet je zeker niet stuk rijden. Maar dacht onder de boveneliding de trein stoppen en ze dan omhoeg doen.
Leuk om te zien hoe je weer creatief hebt opgelost. Een mooi seinhuis trouwens. de hekjes passen er prima bij.
Goed bezig met de baan.
Had gekund Marcel maar omdat ik eigenlijk nooit meer treinen "handmatig" op de bovenbaan beweeg maar met koploper is het automatisme geworden.
En we moeten nog de bovenleiding afstellen met de smalte pantograaf voordat er tegenaan gereden kan worden hopelijk kan je eind van het jaar een filmpje zien waar de pantografen tegen het rij daad aan rijden let wel hopelijk. :)
Soms kan een tweedehands in dit geval seinhuis niet verkeerd zijn en het is nog leuk ook om er zelf met wat oude spullen er weer wat moois van te maken.
Ja zeker nu de treinen ik mag wel zeggen bijna probleemloos door koploper worden aangestuurd heb ik veel meer tijd voor andere dingen zoals het zoeken naar de juiste plek voor gebouwen. :P

Citaat van: Kelderspoorder op woensdag 13 november 2019, 19:59:41
Zeer fraai seinhuis dat je heel goed hebt weten te voorzien van binnenverlichting. :thumbup: :thumbup:
Zeer mooi gedaan, zo zie je maar wat je met wat rest onderdelen kan doen. :thumbup:
Weet je bij toeval welk merk en nr dit seinhuis heeft?
zou ook mooi staan op mijn baan B)
grts Freddy

Dank je wel Freddy  :thumbup: soms moet je oog ergens opvallen en weet je waar hij ook komt dat zit wel goed en dat had ik met dit fraaie seinhuis ook. :)
De dozen met restjes van andere gebouwen die zijn overgebleven is altijd handig zo zie je maar weer.
Ik had gisteravond weinig tijd maar ik zal vandaag proberen te achterhalen welke fabrikant van dit seinhuis is dan laat ik het je wel weten en ja die zou ook zeker mooi staan op je baan dat weet ik zeker. :) :thumbup:

Citaat van: Schienenbus2012 op woensdag 13 november 2019, 20:06:04
Heel fraai bouwsel. Misschien appartementen er in maken en verhuren als vakantiewoning. Kun je geld mee maken.  :)

Dit fraaie bouwsel wordt geen appartementencomplex Kees gisteren hebben de mannen van het seinhuis al een picknick tafel en bank buiten op het terras/balkon neergezet en kijkt er één van deze heren al over de sporen heen die ga ik echt niet wegjagen en een staking riskeren echt niet. ;) :D

Citaat van: Barry1972 op woensdag 13 november 2019, 22:49:25
Heel fraai en creatief  :thumbup:

Dank je wel Barry. :P :thumbup:


Groet Michel

Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
-Michel,
Wat prachtig, fantastisch, geweldig en vooral constructief is zo'n complex seinhuis. Kom woorden tekort en het 'blozen' staat jou goed! Het kan ook slaan op de 'theedoek'! Lovende woorden zijn er genoeg aan geweid en ??? Ach. Michel, wat mij zo verbaasd, is, dat jij alle suggesties perfect weet terug te antwoorden! Ja, "Bravo" roep ik dan! Kan ook "Ausgezeichnet" schrijven.
Even nu naar jouw 'seinhuis'.
Het staat volop in de verlichting en natuurlijk het 'interieur' krijgt zelfs ook nog een 'plaatsje'! Die detaillering komt helemaal in orde. Ik ga dan toch nog 'iets' missen, namelijk de buitenlamp bij de entree van het seinhuis. Ik heb dat niet kunnen ontdekken, maar nu alles nog in de 'bouw'fase beland is, kan dat nog gaan komen. Jij weet "Niets moet, alles kan"!
Heel veel suk6 met de verdere 'scenery'! Jouw foto's zijn opgeslagen; map is nog groot genoeg!
Dank en aan 'energie' ontbreekt het in elk geval niet in "Michelstadt"!
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Mooi gedaan Michel.
Ik vind die schijnwerper ook heel erg mooi.
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Citaat van: wimpietje op donderdag 14 november 2019, 06:40:03
Geloof je graag...

Fijn dat er toch iemand is die mij gelooft Wim. ;) :P :thumbup:

Citaat van: GWS op donderdag 14 november 2019, 08:49:32
-Michel,
Wat prachtig, fantastisch, geweldig en vooral constructief is zo'n complex seinhuis. Kom woorden tekort en het 'blozen' staat jou goed! Het kan ook slaan op de 'theedoek'! Lovende woorden zijn er genoeg aan geweid en ??? Ach. Michel, wat mij zo verbaasd, is, dat jij alle suggesties perfect weet terug te antwoorden! Ja, "Bravo" roep ik dan! Kan ook "Ausgezeichnet" schrijven.
Even nu naar jouw 'seinhuis'.
Het staat volop in de verlichting en natuurlijk het 'interieur' krijgt zelfs ook nog een 'plaatsje'! Die detaillering komt helemaal in orde. Ik ga dan toch nog 'iets' missen, namelijk de buitenlamp bij de entree van het seinhuis. Ik heb dat niet kunnen ontdekken, maar nu alles nog in de 'bouw'fase beland is, kan dat nog gaan komen. Jij weet "Niets moet, alles kan"!
Heel veel suk6 met de verdere 'scenery'! Jouw foto's zijn opgeslagen; map is nog groot genoeg!
Dank en aan 'energie' ontbreekt het in elk geval niet in "Michelstadt"!

Gerard, bedankt voor de vele veren in mijn .... ik hoop dat ik vanmiddag nog op de stoel kan zitten op zolder. :D
Ook bedankt voor het Duitse woord wat ik even op moest zoeken maar het is maar verlichting hoor die er in gezet is en waar trouwens het personeel heel blij mee is net als met het terras waar al een bank en tafel neergezet is door hun.
Ook zag ik al een seinhuismedewerker op het terras staan te glunderen toen hij over de sporen uitkeek. :)
Wat betreft de buitenverlichting bij de deur daar zou ik eerst nog een lampje (n-spoor) voor moeten halen maar ik weet niet of ik het erop ga maken want het zit niet in het zichtbare deel het zit namelijk bij de parkeerplaatsen voor de auto's en daar komt wel verlichting doormiddel van lantaarns dus dan is de deur ook verlicht. ;)
Ik heb nog een locloods die van verlichting verzien moet worden maar omdat er een constructie in zit om de deuren te openen en weer dicht te doen moet ik daar goed over na denken hoe ik dat het beste kan gaan doen zonder de verlichting zichtbaar te maken voor de kijkers die hen zien op zolder.

Citaat van: Württembergse K op donderdag 14 november 2019, 09:25:21
Mooi gedaan Michel.
Ik vind die schijnwerper ook heel erg mooi.
Leuk om te lezen dat je het mooi gedaan vindt DirkJan. :) :thumbup:
De schijnwerper zat er al op en ik wilde hem laten zitten omdat het wel een leuke bijdrage levert aan het seinhuis ga hem later wel aan een schakelaar maken zodat hij niet steeds hoeft te branden als de verlichting in het seinhuis brand.

Bijgaand nog een foto die ik maakte nadat het seinhuispersoneel er een bank en tafel hadden neergezet en dat er een trotse seinhuismedewerker staat te glunderen als hij over sporen/ baan heen kijkt. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Citaat van: Kelderspoorder op woensdag 13 november 2019, 19:59:41
Weet je bij toeval welk merk en nr dit seinhuis heeft?

Kijk even naar Kibri 39310 - Brückenstellwerk Hamm, of het oude nummer Kibri 9472.
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Hallo Mies,

Het wordt steeds mooier! :P

Je laat ook zien dat "de dikke Duitser" niet alleen een blad is van ons huismerk. Hij past prima in ons stereotype beeld van de inwoners van ons voorbeeld land. :D
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Leik gedaan met die sienhuiswachter. Ziet er grappig uit.
Je hebt er mooi de ruimte op het bordes om er leuke tafereeltje van te maken.
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Citaat van: narwal op vrijdag 15 november 2019, 11:35:10
Hij past prima in ons stereotype beeld van de inwoners van ons voorbeeld land. :D
:thumbup:
Gek dat je zelden Zwitsers ziet met die omvang.  :D
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 15 november 2019, 08:07:43
Citaat van: Kelderspoorder op woensdag 13 november 2019, 19:59:41
Weet je bij toeval welk merk en nr dit seinhuis heeft?

Kijk even naar Kibri 39310 - Brückenstellwerk Hamm, of het oude nummer Kibri 9472.

Johan,

Dankjewel voor  deze info,
Ik ga gelijk maar eens meten en passen als deze kan passen bij mijn station
Zou er heel mooi kunnen staan

grts Freddy
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 15 november 2019, 08:07:43
Citaat van: Kelderspoorder op woensdag 13 november 2019, 19:59:41
Weet je bij toeval welk merk en nr dit seinhuis heeft?
Kijk even naar Kibri 39310 - Brückenstellwerk Hamm, of het oude nummer Kibri 9472.

Bedankt voor de informatie voor Freddy van dit schitterende seinhuis Johan. :thumbup:
Leuk om te zien dat dit seinhuis eigenlijk een grote klok had staan ipv een verstraler dan wat ik op het balkon heb staan.
Ook het grote hekwerk aan de kopse kant is fraai om te zien.

Citaat van: narwal op vrijdag 15 november 2019, 11:35:10
Hallo Mies,
Het wordt steeds mooier! :P
Je laat ook zien dat "de dikke Duitser" niet alleen een blad is van ons huismerk. Hij past prima in ons stereotype beeld van de inwoners van ons voorbeeld land. :D
Leuk om te lezen dat jet het steeds mooier vindt worden Marcel. :P :thumbup:
Of dit heerschap nu lijkt op het gewicht van "de dikke Duitser" die regelmatig door de brievenbus komt of niet zijn grijns is er niet minder om als hij over de sporen heen kijkt. :D
Hij is zeker het stereotype beeld voor ons voorbeeld land wat ik trouwens alweer mis nu ik er al een maand niet geweest ben. :-(

Citaat van: marcel op vrijdag 15 november 2019, 18:41:13
Leik gedaan met die sienhuiswachter. Ziet er grappig uit.
Je hebt er mooi de ruimte op het bordes om er leuke tafereeltje van te maken.

Zelf vond ik het ook leuk om dit fraaie grote balkon aan te kleden nu nog een straten/stoep printje op de balkonvloer maken en dan is het wel goed denk ik.
Maar misschien schilder ik het wel een betonkleur (grijs) zou ook niet verkeerd staan denk ik Marcel.  :)
En er komen denkelijk nog 1 a 2 seinhuismedewerkers bij kunnen ze gezellig samen naar de langsrijdende treinen kijken in hun welverdiende pauze. :P

Citaat van: Jan22 op vrijdag 15 november 2019, 18:50:46
Citaat van: narwal op vrijdag 15 november 2019, 11:35:10
Hij past prima in ons stereotype beeld van de inwoners van ons voorbeeld land. :D
:thumbup:
Gek dat je zelden Zwitsers ziet met die omvang.  :D

Klopt Jan Willem toen ik een weekend met Wico in Zwitserland was om treinen te spotten kwamen we die inderdaad niet veel tegen. ;)
Zou die berglucht dan echt zo gezond zijn voor de (Zwitserse) mens ?  :D

Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 15 november 2019, 19:46:58
Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 15 november 2019, 08:07:43
Citaat van: Kelderspoorder op woensdag 13 november 2019, 19:59:41
Weet je bij toeval welk merk en nr dit seinhuis heeft?

Kijk even naar Kibri 39310 - Brückenstellwerk Hamm, of het oude nummer Kibri 9472.

Johan,
Dankjewel voor  deze info,
Ik ga gelijk maar eens meten en passen als deze kan passen bij mijn station
Zou er heel mooi kunnen staan
grts Freddy

Ja Freddy Johan is een toppertje door gelijk de nummer van dit seinhuis op te zoeken en te plaatsen. :thumbup:
Ik weet zeker dat dit fraaie seinhuis bij jouw op de baan kan staan en dat jij daar omheen een mooi stukje scenery zal gaan maken.

Groet Michel