Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

DR4018 en Viessmann 4011 bloksein

Gestart door avhoboken maandag 28 januari 2019, 14:25:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DR4018 en Viessmann 4011 bloksein
Hallo,

Ik dacht van het weekend even snel een paar blokseinen aan te gaan sluiten met behulp van de DR4018 decoder, helaas is het me nog niet goed gelukt vandaar dat ik even de hulp van he forum inroep :)
De DR4018 programmeer ik met preset 2 en geef het een DCC adres. Alle gaat nog goed. Sluit vervolgens een bloksein aan op uitgangen 1 (rood) en 2 (groen) en vul de DCC adressen ook in bij het bloksein wat ik in iTrain hiervoor heb aangemaakt.
Echter op 1 of andere manier krijg ik dit sein niet vanuit iTrain werkend. Ik heb het volgende geprobeerd bij het troubleshooten:
- decoder werkt prima. Als ik 'm voor hoofdsein configureer en werkt een hoofdsein prima icm iTrain. Ook als ik 'm als 16 poorts schakeldecoder pogrammeer dan kan ik de ledjes van het bloksein aan/uit doen.
- Ik heb geprobeerd om het sein in de CS2 te configureren maar kreeg dit ook niet werkend. Weet ook niet zeker of dit wel mogelijk is?

Wie kan mij hiermee verder helpen? Bijgevoegd de bloksein configuratie die ik in iTrain toepas. Wellicht moet ik het hierin zoeken en de vraag op het iTrain forum stellen?
Re: DR4018 en Viessmann 4011 bloksein
Een bloksein heeft toch alleen maar rood en groen, dat is toch gewoon 1 adres b.v. 227Rood en 227Groen. Heb je toch helemaal geen tweede adres bij en voor nodig.

Groetjes
Re: DR4018 en Viessmann 4011 bloksein
Ach natuurlijk, ik had er helemaal overheen gelezen dat met preset 2 er maar 8 adressen worden toegewezen, ik had nog steeds 16 in mijn hoofd waardoor ik twee adressen dacht toe te moeten wijzen. Dit werkt natuurlijk direct.
Bedankt!

Gr. Alex