Citaat van: Johnnytrein op donderdag 13 maart 2008, 18:49:48
Dat is dus een natuur getrouwe wheatering. Prachtig gedaan
Dank je
Zie draadje roest voor procedee. Kost je wel 30 jaar voor afbladderen verf
Daarna is het is een mislukte verroesting (niet goed schudden)
Grappig toch dat meer mensen hem zo mooi vinden met dat grijs. Plekken met de echte roest laat ik hier en daar zitten, rest gaat weer roest-roodbruine of kap-kleur rode verf overheen.
On toppic, voor wat betreft kap reinigen: vervelende vettigheid haal ik weg met wasbenzine. Op *sommige* stoomlocs krijg ik dat wel een heel matte kap, dat wel. Dat heb ik bij een hele oude en bespeelde 3000 opgelost met drupje olie op wattestaafje en daarmee smeren. Beetje het cockpitspray effect, maar dan iets gedoseerder en precies goed.
1x ook de sop methode gebruikt, zeker aan te raden.
Maar ik maak in algemeen geen kappen schoon zolang het er verweerd uit ziet. Van mij hoeven locs er dus niet als Nieuw-Uit-Does uit te zien, ik prefereer een 'doorleefd' uiterlijk, maar dat is mijn smaak.
Alleen genoemde vette vinger plekken smeer ik uit (verspreiden), of maak ik schoon met wattestaafje met wasbenzine.