Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019

Gestart door BW Rheine woensdag 22 augustus 2018, 12:48:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat 'k Heb niet beweerd dat 't nieuw is. Ik schreef dat ik ze mooi vind.
De Trix uitvoering heb ik reeds.
Zie ===> klik en klak
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Dirkkie_84 op woensdag 16 januari 2019, 11:07:20
Asl er door Roco of Piko een Flirt wordt uitgebracht, zijn de verschillende mogelijkheden met kleur ook best groot hoor.


We hebben het in dit topic alleen over Marklin meen ik me te herinneren.

Andere merken hebben een eigen topic zover ik weet.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Voor de Nederlandse rijders jammer, maar voor mij twee oliestokers B) B) :D.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: BW Rheine op woensdag 16 januari 2019, 11:46:21
Voor de Nederlandse rijders jammer....
Ben als nederlandsrijder best blij, kan ik een keer weer een jaartje rustig aan doen en aanvullen wat ik van de afgelopen jaren mis. :D B)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Voor de NL rijder is er nog iets.
Er staat dan wel trix op het doosje, maar het komt allemaal uit dezelfde fabriek.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Wim,

Dat klopt: niet jij maar tante M. beweert dat wel met haar "nieuwtjes"
We hebben dus dezelfde karretjes in de verzameling (dat brawa-lokje trouwens ook).

Cees
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Ben den Hollander

Bezig met het doorploegen van de reacties op Marklin 2018 nieuwigheden op diverse fora. Man, man, man, wat een geklaag.......


Waar staat 2018 moet zijn 2019.

Was het maar februari....... :(
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Topic even geschoond van niet direct noodzakelijke posten.

Laten we het maar weer over de Marklin 2019 nieuwigheden hebben.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Wat mij betreft mag iedereen rustig geruchten blijven melden. Graag zelfs. Met duidelijke bronvermelding is natuurlijk mooi, maar als dat om wat voor reden niet kan of mag, dan maar zonder. Als ik iets lees, let ik er op wie het meldt, en afhankelijk daarvan negeer ik het, neem ik het met een korreltje zout, of iets daartussenin.

Natuurlijk kan het altijd anders uitpakken. Zelfs als een fabrikant iets officiëel heeft aangekondigd, kan er nog een kink in de kabel komen. Bij geruchten kan het dus ook best zijn dat er een kern van waarheid in zit, maar dat de fabrikant zich bedenkt of gewoon meer tijd nodig heeft.

Gelukkig blijken een paar geruchten over nieuwtjes waar ik naar had uitgekeken te kloppen.
:)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Ronald69 op maandag 31 december 2018, 12:07:44
Alvast hierop inhaken voor met name Flevoland: geen ICMm, ICM, SGM, SGMm, IRM, VIRM, VIRMm, DDZ, SLT, FLIRT, SNG enz, enz. Hebben we deze discussie al gehad.

Citaat van: flevoland2012 op woensdag 16 januari 2019, 12:19:16
Als je toch alleen maar kleurvarianten wil uitbrengen had dan een rode motorpost uitgebracht voor zowel marklin als trix

Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 15 januari 2019, 22:30:37
Mammamia wat een aanfluiting deze folder, weer een 1200 en weer een BR186, ik dacht dat er een Koploper zou komen, schijnbaar zijn we weer voorgelogen, moet wel zeggen sinds Kleine Benelux vertegenwoordiger is en nauwelijks leuke Nederlandse modellen op de markt komen en al helemaal geen nieuwe modellen.

Marklin doet al jaren niet meer aan een export folder, maar mag toch hopen dat ze met iets meer komen dan nu is aangekondigd, vroeger als er een Nederlandse loc kwam, kwamen er ook rijtuigen bij, word nu toch wel eens tijd dat ze de ICR rijtuigen een update geven naar 1:93 / 1:87.

Mag toch wel stellen dat het zeer karrig is, waar ze mee komen, echt dramatisch.

Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 15 januari 2019, 22:57:09
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 15 januari 2019, 22:50:26
Ik wacht Neurrnberg nog af.

Maar ik heb met de vertegenwoordiger gesproken op euroapoor. Ben zelf ook verbaasd. Even afwachten nog maar anders heb je gelijk.

Vertegenwoordiger NL, Kleine Benelux bedoel je, tja dan snap ik het wel dat het fout zit, die lui zijn stelletje blaaskaken die totaal geen verstand van modelspoor hebben, word eens tijd dat iemand dat even aan Marklin verteld, Nederland word nu zwaar teleurstellend vertegenwoordigd, voorbeeld 3 jaar achter elkaar een BR186, hoe verzin je het, terwijl heel veel mensen om een ICMm roepen, als je dat negeert, dan ben je niet goed bezig. Koploper / ICMm een van de populairste Nederlandse treinen die nu nog rond rijd, staat dus al vele jaren bij veel mensen op hun verlanglijstje.

Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 15 januari 2019, 23:40:37
Dan heeft iemand uit zijn nek lopen lullen dat er een ICM zou komen, zou fijn dat dit soort info niet meer gedeeld word, nu blijf je toch met een soort teleurstelling zitten.

Ik had hier ook de reacties van 2018, 2017 enz. bij kunnen zetten.
Kortom, het blijft een eentonig verhaal van Flevoland/Meppelspoor.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Die gouden krokodil is echt gaaf.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: RodeDuivel op woensdag 16 januari 2019, 09:45:30
Alleen op het gebied van treinstellen is er nog een ruime keuze qua niet uitgebracht materieel.
Ruime keuze qua niet uitgebracht materieel slaat natuurlijk op de gehele markt. Niet alleen op Märklin.
[/quote]

Het betreft van mijn kant een generieke opmerking.

Qua treinstellen kun je de Wadloper en Buffel als dieseltreinstel in h0 nog uitbrengen.

Voor wat betreft de elektrische treinstellen kun je je hart helemaal ophalen. Denk aan 4 Sprintervarianten, NID, Mat.'46-4, Mat. '36, Mat. 40, SM '90 etc.

Kortom de mogelijkheden zijn niet uitgeput. Vooral de Mat. '36 is interessant qua mogelijkheden.

Grtz,

Wil
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat @citaat ja Dennis en nog goedkoper als de complete IC4  :D

Gr. Jan
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Ragoem op woensdag 16 januari 2019, 11:52:01
Citaat van: BW Rheine op woensdag 16 januari 2019, 11:46:21
Voor de Nederlandse rijders jammer....
Ben als nederlandsrijder best blij, kan ik een keer weer een jaartje rustig aan doen en aanvullen wat ik van de afgelopen jaren mis. :D B)

Ik zie nog een mooie G 2000 van RTS Rail Transport Service. Deze rijdt volgens mij ook in Nederland. Verder nog dubbele containerdraagwagens van wascosa en touax die hier ook rijden.

Dat is het mooie van het internationale treinverkeer.. Je kan verder kijken dan alleen het NS logo.

Zelfs de blauw/witte rijtuigen van de Tsjechische spoorwegen reden weleens hier (in de inmiddels opgeheven CNL trein)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: harm78 op woensdag 16 januari 2019, 08:09:15
Verder zie ik wel leuke nieuwe dingen, de ICE4 ga ik zeker bestellen. Al zeggen ze dat ie minimaal op R2 of zo moet rijden. Alleen de opmerking die erbij staat snap ik niet helemaal:

"Berijden van radius 1 is eveneens mogelijk zonder rekening te houden met het verlichtingsruimteprofiel."

Zou dat een vertaalfoutje zijn er moet het eigenlijk profiel van vrije ruimte staan? Ik zie ook weer dingen als "handregelaar" en "voor printer geschikte uitvoering" staan links en rechts...

In de Duitse versie staat "Lichtraumprofiel". Ik heb het in de Duitse wikipedia opgezocht en gekeken naar de overeenkomstige Nederlandse versie; daar heet het "Omgrenzingsprofiel" of ook "Vrijeruimteprofiel". Die laatste term vind ik het duidelijkst.

Dit model van de ICE4 kan dus rijden door een R1-bocht, maar er moet voldoende ruimte naast het spoor zijn. Blijkbaar is de overhang of de uitzwenking nogal groot, of allebei. Als er dan een R2-bocht op de standaardafstand van 77,5 mm naast ligt en daar rijdt ook een trein, zou er een botsing kunnen volgen. Dat ligt natuurlijk ook aan het vrijeruimteprofiel van die andere trein.

Nu ben ik geen fan van bochten R1. Bij een kleine baan zijn ze lastig te vermijden, maar deze trein is al anderhalve meter, dat vind ik aan de lange kant voor een kleine baan. Bovendien is zo'n ICE4 natuurlijk veel mooier met een paar uitbreidingen en dan hoort 'ie op een grote baan waar de belangrijke sporen overal minstens R2 zijn. Zodoende vind ik het geen serieuze beperking. Desondanks terecht dat Märklin het meldt.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat Er zijn wel meer kromme vertalingen, zoals de daktuin (Dachgarten) van de korte BR 103  :O
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Wel grappig dat de G2000 van RTS bij Oostenrijk genoemd staat terwijl de lokregistratie in Duitsland is
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat @citaat
Ja, dat was een mooie. :)

Gelukkig is mijn Duits niet slecht, daarom lees ik in eerste instantie alle informatie van Märklin in het origineel. Als ik iets niet begrijp, schakel ik nog wel eens over naar de Nederlandse vertaling, maar meestal blijkt dat niet duidelijker dan het Duits, soms zelfs nog vager. :?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: PaT op dinsdag 15 januari 2019, 22:37:46
Wat ik wel laf van ze vindt is dat ze een 3-delige en een enkele wagon als uitbreiding uitbrengen. Wil je een beetje realistisch rijden, dan moet je dus gaan voor de basisset, 2 keer de 3-delige set en 1 keer het enkele rijtuig. Gewoon 1 uitbreiding met 2 rijtuigen was blijkbaar te makkelijk
Hoezo, een 7-delige ICE 4 is ook realistisch, het hoeft niet meteen 12 of 13-delig te zijn.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Maar waarom brengt dan die uitbreidingssets uit? Als je alles aan elkaar koppelt, heb je geen realistische stam. Deze treinen rijden in vaste samenstelling, wat inhoudt dat je nooit een realistische samenstelling kan maken als je naar de wagennummers kijkt.... :?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citeerzoals de daktuin (Dachgarten) van de korte BR 103

Die snap ik eigenlijk nog wel, ik zou er geen echt Nederlands woord voor kunnen bedenken. En dan vind ik de letterlijke vertaling wel aardig, al die spullen op het dak met draadjes lijken best een beetje op een tuin :)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ze hadden beter een 4 delige basisset en een 3 delige uitbreiding kunnen doen. Dan heb je een realistische 7 delige samenstelling.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: harm78 op woensdag 16 januari 2019, 18:08:39
Citeerzoals de daktuin (Dachgarten) van de korte BR 103

Die snap ik eigenlijk nog wel, ik zou er geen echt Nederlands woord voor kunnen bedenken. En dan vind ik de letterlijke vertaling wel aardig, al die spullen op het dak met draadjes lijken best een beetje op een tuin :)

Dakopbouw

Citaat van: dennisreij op woensdag 16 januari 2019, 13:23:10
Die gouden krokodil is echt gaaf.

Er zijn er trouwens 3499 beschikbaar  :D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ik vind de Köf III met eaos incl functiedecoder op de laatste wagon leuk.
De loc heeft zo te lezen ook de nieuwe telex-koppeling.
En ach al zijn het nummervarianten, ik ben er blij mee.
De gouden krokodil ziet er wel gaaf uit, maar zal wel boven budget zijn.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Marklindak op woensdag 16 januari 2019, 10:35:52
Citaat van: RodeDuivel op woensdag 16 januari 2019, 09:45:30
Alleen op het gebied van treinstellen is er nog een ruime keuze qua niet uitgebracht materieel.

Dit is een waar woord Wil, wanneer er door Marklin een Flirt treinstel wordt uitgebracht zijn de verschillende mogelijkheden met kleur best groot.
In NL alleen al een aantal en dan komt Duitsland nog met mogelijkheden.

Flirt waar blijf je???

Dat zou je inderdaad denken, maar eigenlijk alle Flirts die in Nederland rijden zijn flink anders. Niet alleen technisch, maar ook qua casco en dergelijke. Als dat niet zo geweest was hadden behoorlijk wat fabrikanten 'm al wel uitgebracht denk ik zo, aangezien in elk land de FLIRT3 wel rijdt...;)

Over 'weer geen nieuwe Koploper': Nurnberg moet er ook nog aankomen :question:... :neutral:
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019


Neuheiten 2019.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
KLM bestaat in oktober a.s. 100 jaar , misschien een aanleiding voor een koploper .... ;)

Gr. Jan

Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Hallo Allemaal,

De touristik trein met 2x een br 218 is uitgekomen en dan is nu nog het wachten op de br 103 220 welke ook in touristik kleuren. Ik denk dat dat niet meer zo lang zal duren. Immers Märklin heeft een verlengde br 103. Ook viel het mij op dat Märklin wel een nieuwe br 44 heeft uitgebracht maar niet de genoemde br 44 1315. Deze zal dan later in het jaar nog wel verschijnen bij één of ander evenement waar ook Märklin aanwezig is.

Groet, Jasper
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Jasperkc op woensdag 16 januari 2019, 21:38:21De touristik trein met 2x een br 218 is uitgekomen en dan is nu nog het wachten op de br 103 220 welke ook in touristik kleuren. Ik denk dat dat niet meer zo lang zal duren.

Dat laatste hoop ik ook. Maar afwachten. Een eerste grote stap wat deze trein betreft is in ieder geval gezet.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ik vind deze 32560 Krokodil toch wel heel speciaal en na een paar dagen af fabriek al uitverkocht :(
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ja, helemaal mee eens, maar voor dat geld, kun je twee loks kopen.
En zou je er veel mee gaan rijden, kijk nu naar de stoomkraan Aerdelt ook 1000 euro en hoe vaak ga je hiermee zwieren of rijden....
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ik zat nog eens te kijken naar de nieuwe draaischijf, nu ga ik ook even zeuren, waarom hanteren ze nu een 23m draaischijf, terwijl de oude een 27m was.
Nu past een 45er, 05, en een 01.10 niet op de brug, nu bedenken de knappe koppen dit, en natuurlijk kun je er zat andere loks op kwijt, dan vind ik dit toch wel jammer.

M.v.g.Ad
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ben ik het helemaal mee eens Ad.

T'is wel zo dat de 2e handsjes hierdoor misschien goedkoper worden, scheelt weer!

Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: BW Rheine op donderdag 17 januari 2019, 07:37:47waarom hanteren ze nu een 23m draaischijf, terwijl de oude een 27m was.

Volgens de begeleidende tekst van Märklin: "DB-Einheitsbauart 23 m".

Blijkbaar heeft Märklin ervoor gekozen om aan te sluiten bij deze DB-standaard. Als 'ie langer was geweest, was er ongetwijfeld weer commentaar gekomen dat dát nou juist afweek van de werkelijkheid. De een wil een baan die zo goed mogelijk lijkt op de werkelijkheid, de ander wil er een met veel speel- en rijmogelijkheden. De meesten zullen er wel ergens tussenin zitten. Voor mij is de maximale lengte van locs die ermee gedraaid kunnen worden belangrijker dan het realisme.

Daarbij heb ik geen idee in hoeverre deze DB-standaard in werkelijkheid is doorgevoerd. Totdat ik dit gisteren las, had ik er nooit aan gedacht dat een draaischijf gestandaardiseerd zou kunnen zijn. Ik had, zonder er bij stil te staan, automatisch aangenomen dat iedere draaischijf uniek was, speciaal gemaakt voor een bepaald station of BW. Ook na de komst van zo'n standaard zullen er natuurlijk nog verschillende maten geweest zijn, ook voor nieuw te bouwen draaischijven. Maar misschien kregen alleen grote stations en BW's een extra grote draaischijf?

Ik vind hem mooi, dit nieuwe model: als hij goed werkt, gemakkelijk per computer bestuurd kan worden en de meeste locs er op passen, is het voor mij in orde. Heel concreet betekent dat dat stomers als de BR 44 en 50 ermee gedraaid moeten kunnen worden. Qua lengte moet dat nét passen. Ik vraag me alleen af of het wel te doen is om de loc precies op de juiste plaats te laten stoppen. Dat wordt immers millimeterwerk. Als dit mogelijk is, denk ik dat ik deze draaischijf wel aan ga schaffen. Als het plaatje in de folder klopt, wil ik het model nog wel wat weatheren, om de plastic look weg te werken, maar dat zal wel lukken.

Bij de nieuwe locloods staat trouwens ook "Nutzbare Gleislänge innen ca. 30 cm". Dat lijkt me ook (net) te kort voor de langste Duitse locs, maar daar zit ik niet mee. Als ik het plaatje van de nieuwe locloods zie, ben ik namelijk niet overtuigd van het model. Misschien dat andere fabrikanten tezijnertijd een locloods op de markt brengen voor 12° en dan eentje die ik wél mooi vind. Zo niet, dan moet ik er zelf maar een maken. Lijkt me een mooie uitdaging.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: BW Rheine op woensdag 16 januari 2019, 22:29:54
Ja, helemaal mee eens, maar voor dat geld, kun je twee loks kopen.

Hallo

Ik heb met die 1000? van de krokodil minder moeite dan die 480? voor een 44 of 80? voor een personenwagentje met middeninstap.
Die laatste prijzen vind ik gewoon onrealistisch voor "Butter und Brot" modelletjes.

Bart
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: BW Rheine op donderdag 17 januari 2019, 07:37:47
Ik zat nog eens te kijken naar de nieuwe draaischijf, nu ga ik ook even zeuren, waarom hanteren ze nu een 23m draaischijf, terwijl de oude een 27m was.
Nu past een 45er, 05, en een 01.10 niet op de brug, nu bedenken de knappe koppen dit, en natuurlijk kun je er zat andere loks op kwijt, dan vind ik dit toch wel jammer.

M.v.g.Ad

Hallo

Een 05, 45 en 01.10 kunnen (in het echt) op een 23m draaischijf keren.
Of het in het klein past ligt aan de lok-tender afstand, maar ik denk dat dit ook wel gaat passen.
Voor de duidelijkheid; 23m is de bruglengte.

Bart
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ik ben blij dat marklin met de nieuwe draaischijf komt.
Er komt hoe dan ook 1 op mijn nieuwe baan.
Ik rij namelijk met c rails.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Weet je Rob ze wijken helemaal niet af, met een 27m draaischijf, maar je geef het antwoord zelf al, een 44er. 50er, 41er, etc, passen er maar net op, met een hoop getob.
Waarom dan niet gelijk een groote en dan zonder die brede rand.
In het echt werden de 23 m schijven ook vervangen voor de 27 m en dat om de grotere loks te draaien.


Dat is mooi Bart, dan mag jij voor mij de krokodil kopen, dan doe ik de 44er.
Kijk dan daar de brug lengte van de oude en de nieuwe en dan naar de 45er 05 en de BR 08
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: pukkie op donderdag 17 januari 2019, 12:00:47
Ik rij namelijk met c rails.
Of rijd je op C rails :help:
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
LS,

Zouden er echt M-liefhebbers zijn die een gouden krok gaan kopen voor slechts ? 999,99?
Hebben die soms geld te veel?

mvg pinkf
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ik ben gewoon blij/tevreden met wat ze aangekondigd hebben.
En daarnaast gewoon nog ff geduld hebben met wat er in de zomer,  herfst en speciale gelegenheden bij komt.

Mijn lijstje is iig opgemaakt.
Enige waarop ik hoop is dat dit jaar ook nog de 103 in Touristiek kleuren uitgebracht wordt.  Voor de rest niets te klagen.

En ja,   @citaat, de gouden kroko staat op mijn lijstje.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
   @citaat @citaat Staat goed op de schoorsteenmantel. ;)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: pinkf op donderdag 17 januari 2019, 12:35:54
LS,

Zouden er echt M-liefhebbers zijn die een gouden krok gaan kopen voor slechts ? 999,99?
Hebben die soms geld te veel?

mvg pinkf
Ach, er zijn ook voetballers die zich te buiten gaan aan met goud omhuld vlees, dus ik ben niet verbaasd als het daadwerkelijk gebeurt.

https://www.bild.de/video/clip/franck-ribery/bayern-star-ribery-isst-goldenes-tomahawk-steak-59339456.bild.html
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: pinkf op donderdag 17 januari 2019, 12:35:54
LS,

Zouden er echt M-liefhebbers zijn die een gouden krok gaan kopen voor slechts ? 999,99?
Hebben die soms geld te veel?

mvg pinkf

In Dld zijn heel veel verzamelaars die dit soort modellen blindelings kopen alleen maar vanwege dat er Märklin op staat. Zijn natuurlijk wel de welgestelde en gefortuneerde medeburgers die deze modellen kunnen veroorloven.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat Ik kan me 't wel veroorloven.
Maar denk er niet aan om "het" aan te schaffen.
Lachertje op de modelspoorbaan.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Daarentegen is deze ?1000,- niks in vergelijking met deze 1200, die kost slechts ?1295,-

https://www.philotrain.nl/spoorwegmodellen/webshop/
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Voor de liefhebbers een "gouden" budgetmodelletje KLIK  :D


EDIT Fred, linkje ingekort.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: pinkf op donderdag 17 januari 2019, 12:35:54
LS,

Zouden er echt M-liefhebbers zijn die een gouden krok gaan kopen voor slechts ? 999,99?
Hebben die soms geld te veel?

mvg pinkf

Citaat van: Olav op woensdag 16 januari 2019, 18:23:17

Citaat van: dennisreij op woensdag 16 januari 2019, 13:23:10
Die gouden krokodil is echt gaaf.

Er zijn er trouwens 3499 beschikbaar  :D

@citaat   ;)  En wie zegt dat ze overal 999,99 kosten?  ;)

Citaat van: nobody op donderdag 17 januari 2019, 12:50:28
@citaat Ik kan me 't wel veroorloven.
Maar denk er niet aan om "het" aan te schaffen.
Lachertje op de modelspoorbaan.

Er zijn toch ook spoorders die met foto beschildering rijden of een witte krok die nooit heeft bestaan?  ;)

Citaat van: Treinofiel op donderdag 17 januari 2019, 12:41:02
Ik ben gewoon blij/tevreden met wat ze aangekondigd hebben.
En daarnaast gewoon nog ff geduld hebben met wat er in de zomer,  herfst en speciale gelegenheden bij komt.

Mijn lijstje is iig opgemaakt.
Enige waarop ik hoop is dat dit jaar ook nog de 103 in Touristiek kleuren uitgebracht wordt.  Voor de rest niets te klagen.

En ja,   @citaat, de gouden kroko staat op mijn lijstje.


3498 beschikbaar dus?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Tsja, al die gouden, platina en fantasie modellen kunnen wat mij betreft ook beter achterwege gelaten worden. Het is niet mijn smaak, maar als iemand anders er gelukkig mee wordt...
Op zich vind ik de Märklin nieuwigheden voor dit jaar best een mooie mix met betrekking tot tijdperken en landen. Goed ook dat het Klassieker-programma uitgebreid wordt en de nieuwe telex in meer modellen ingezet gaat worden. Er zit alleen echt helemaal niets voor mij bij en dat is zo'n beetje voor het eerst sinds ik weer begonnen ben. Bij Roco, Esu en Brawa heb ik hier en daar nog wel een modelletje gezien, die ik eens nader ga bekijken. ;)
 
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Klopt. Is gewoon een keuze en smaak.

Zelf heb ik ook foto beschildering modellen evenals een paar beschilderingen die niet bestaan zoals een zwarte E94 en E93. Of de kerstloc BR50.

En net als de Märklin 36187. Die bestaat ook niet maar is wel mooi.  :)