Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Het verweren en beladen van mijn schroottrein incl. Loc

Gestart door Firstborneagle vrijdag 11 januari 2019, 20:30:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Het verweren en beladen van mijn schroottrein incl. Loc
Ik heb eerst eens rondgesnuffeld op het internet voor beeld materiaal en vervolgens mijn mede forum leden gevraagd om afbeeldingen te plaatsen in dit draadje: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=73839.0
En vervolgens ben ik aan de slag gegaan met verf en oud ijzer.
Groet Arend
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein
 Om de wagons te beladen heb ik eerst blokjes piepschuim op maat gesneden en de bovenkant donker geschilderd.  Wat groen en rood door elkaar wordt een mooie bruinige smurrie. Altijd goed als achtergrond van oud ijzer. Op sommige foto's lijkt het wit maar dat komt doordat ik met de houtlijm al aan het kliederen was vóór dat de verf droog was. Dan het schroot er op strooien, beetje vastdrukken en een nachtje laten drogen.
Het gebruikte schroot ontstond afgelopen week op mijn werk. Ik was aan het boren met een magneetboor. Naarmate de boor stomp begint te worden worden de ijzervijzels fijner... in de pauze zat mijn collega een filmpje te kijken op zijn telefoon van een "metaal schredder " deze machines vreten werkelijk alles op, zelfs auto's! En wat er aan de achterkant uit komt vond ik lijken op het boorsel van mijn werkzaamheden. Op schaal dan. Bij deze wat foto's.  Groet Arend.
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein
Het mooie van zo'n magneetboor is dat het boorsel aan de magneet "plakt" en als je de magneet boven een bakje uit zet valt mijn treinlading er zo af.
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein
Ik heb de piepschuimblokjes niet te dik gemaakt omdat ik twijfelde over hoe vol dit type wagens met dit materiaal gevuld worden. Als ik ze voller wil hebben kan ik altijd nog een papiertje of kartonnetje onder in de wagon leggen zodat de lading stijgt   ;)
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein
En vervolgens met het weatheren van de wagons begonnen. De bak aan de binnenkant lekker roestig. Anders lijkt het wat raar als de trein leeg langskomt :)
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein
En omdat ik zo lekker bezig was de loc ook maar geweatherd én van een zwaaiende machinist voorzien :)
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein
Bij deze
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein incl. Loc
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein incl. Loc
Prachtig Arend,  :thumbup:

Gr. Jan
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein incl. Loc
Het verweren en het schroot zien er prima uit :thumbup:
Ik heb zelf de lok van binnen zwart gemaakt maar zit er aan te denken om er een interieur voor te maken 3D print of met styreen.
Wat van verf heb je gebruikt voor het verweren?
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein incl. Loc
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein incl. Loc
Netjes Arend, ziet er echt top uit !
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein incl. Loc
Dit is de verf
Re: Het verweren en beladen van mijn schroottrein incl. Loc
Hoi Arend,
De vaart zit er goed in, zie ik.  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het delen van de duidelijke foto's en de uitleg.