Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Nieuwe Start nieuwe baan Krails

Gestart door Michel15 zaterdag 29 december 2018, 16:25:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Hierbij vinden jullie de nieuwe start van mijn baantje . Dankzij Tony ,Michel en Peterke die me over de streep getrokken hebben. Matthias zal soms ook wel eens deelnemen maar als 17 jarige puber heeft hij voor het moment andere interesse ontwikkeld . Meisjes en boksen en in mindere mate tot wanhoop van mij en zijn moeder zijn studies . Ik verwacht van jullie feedback ,positieve kritiek opbouwende commentaar en veeeeel lessen ...het gezeur mag achterwegen blijven ...

Mvg Michel
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Michel

Ik wens je alvast een mooie start, je weet als ik moet helpen (sporen leggen) dan roep je maar.

En voor jou en je familie Nancy & Matthias een goed en gezond 2019
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Thx Peter . Dat weet ik wel mijne kameraad .
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails

Gevonden ! Ik zit er klaar voor, Michel  ;)

Mooi begin van het nieuwe jaar  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
heel veel plezier in je nieuwe draadje zal je volgen en wat een ander ook zegt niks van aan trekken is jou idee en je moet doen wat juist is alvast de beste wensen een een goed spoorse 2019
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Thx Tony en Rene ...
Alleen heb ik weer problemen met het plaatsen van foto?s ? Ik probeer uit te dokteren hoe ik het met mijn Ipad moet doen ...  :?
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Gewoon via Abload.de regelen. Dan kan je zo van je Ipad de fotos naar het internet sturen. En dan kiezen voor "direktlink für Foren"



Groet Ronald.
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Michel,

Kom maar op met die update ik zit er klaar voor mijn Belgische vriend.

Groet Michel
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Gelukt dit is nr1
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
2
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Nog niet te nauw kijken .Alles word nog fatsoenlijk vastgelegd en aan de achterzijde word nog gewerkt ...maar eindelijk is er een begin.
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Michel,

Aller eerst de beste wensen voor jouw en je gezin in 2019 toegewenst.
En je zegt het zelf het begin is der en daar gaat het om als de eerste rails maar weer legt en dat ligt  :thumbup:.
Komt er op de achterwand waar nu die witte stroken papier hangen een achtergrond want die muur leent zich er wel goed voor. ;)

Ga lekker zo door en ik blijf je vorderingen volgen.

Groet Michel
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Klopt Michel . De witte stroken worden vervangen door een achtergrond. En natuurlijk een fatsoenlijke scenery.
Ik worstelde vooral met de ruimte en hoe ik iets deftig kan leggen / uitbeelden. Ik heb verschillende mogelijkheden getekend , gelegd verworpen terug afgebroken en opnieuw gelegd....
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Mooi dat er nu een zichtbaar begin is, Michel  :thumbup:

Prima start in het nieuwe jaar  :P

Grtz Tony
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Ga ik zeker volgen Michel.  Veel plezier met de nieuwe baan.

Is dat wit onder de rails een isolatielaag of gewoon wat papier?
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Spannend, dit is altijd het moment waarop het gaat kriebelen.

Enkel spoor dus, een groot station, en toch geen kopstation.

Dat spoor achter het station houdt me bezig, want stel je achtergrond vertoont bergen of een stad die qua omvang past bij dit stationsgebouw, en die stad bevindt zich 12 cm hoger (trap omhoog vanaf station naar de stad), dan zou dat achterste spoor dubbelsporig kunnen zijn indien de boog rechtsachter 2251 is.
En heb je dus plek voor een schaduwstation of een verborgen passeerspoor voor tegenliggers bij de hand.

De pijlen in de bijlage illustreren mijn twijfels: als het geen flexrails is, en je dus veel meer raillasjes hebt over een korter traject, neemt de ontsporingskans toe, maar hoe kom je erbij?

Ik heb zelf heel lange armen, maar gezien de lengte van het stationsgebouw (armlengte?), betwijfel ik hogelijk of ik die afstand zou kunnen overbruggen bij herculiaanse calamiteiten. Ga je daarin nog voorzien, of zijn er al verborgen luikjes die op de foto onzichtbaar gecamoufleerd zijn?
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Goedemiddag Jan ...ondertussen gaat dit ook veranderen en komt er een dubbelspoor ...en maak je niet ongerust aan beide achterzijde kan ik ruimschoots aan. Bedankt voor je waardevol bijdrage en je nuttige opmerkingen .Dat waardeer ik ten zeerste .. Deze werk plaats ik nog de foto?s van de veranderingen . En wacht op jullie waardevolle suggesties . Ook ben ik bezig met een soort van lift om de deuropening van de treinkamer te overbruggen ... hoe ik dit juist ga doen ...daar ben ik nog niet helemaal uit...
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Hallo Michel,

Liep schijnbaar even op achter, maar mooi om te zien en lezen dat je een mooie baan gaat bouwen.
Ben benieuwd naar je bouw vorderingen en blijf je volgen.  :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Nieuwe Start nieuwe baan Krails
Thx Erwin ...ben nu nog even bezig met de verbouwing van ons huis maar nu in mei gaat eindelijk de laatste fase in namelijk de plaatsing van de keuken en dan volle bak mijn treintafel...